صنعت خودروهای تفریحی و موتورهوم اروپا با ارائه نسخه شکل گرفته بر اساس مرسدس بنز EQV الکتریکی متحول شده است. این محصول توسط کمپانی سوئیسی سورتیمو والتر روگ معرفی شده و بنابراین مشتریان با آن میتوانند تجربه یک سفر بدون آلایندگی را نیز داشته باشند.
EQV معادل الکتریکی ون مرسدس V کلاس بوده و سورتیمو از این خودرو به عنوان نقطه شروع کار خود استفاده کرده است. این شرکت طیف متنوعی از بهبودها را در نظر گرفته و حاصل کار نیز یک کمپر جمعوجور و بیصدا بوده است. از جمله ویژگیهای این خودروی خانهبهدوش میتوان به سقف پاپ آپ با پانلهای خورشیدی اشاره کرد که خروجی ۴۰۰ واتی را برای شارژ باتری تأمین میکند. سقف یاد شده همچنین فضای بیشتری را برای داخل ون ارائه میکند و یک تخت نیز در آنجا وجود دارد. در بخش پایینتر یک تخت تاشونده نیز در دسترس است که فضای استراحت خوبی را فراهم میکند.
فعلاً خبری از اضافهوزن این تجهیزات که بر EQV تحمیل شده و روی شعاع حرکتی آن تأثیر گذاشته منتشر نشده است. مرسدس در حال حاضر خودروی خود را با دو نوع قوای محرکه عرضه میکند. مدل EQV 300 دارای باتری ۹۰ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۳۲۶ تا ۳۶۳ کیلومتر بوده درحالیکه مدل EQV 250 به باتری ۶۰ کیلووات ساعتی مجهز شده و شعاع حرکتی آن به ۲۱۳ تا ۲۳۶ کیلومتر میرسد. هر دو نسخه یاد شده با طول ۵۱۴۰ و ۵۳۷۰ میلیمتری در دسترس هستند.
این خودروی الکتریکی با سیستم ناوبری هوشمندی عرضه میشود که از مدیریت شعاع حرکتی فعال برخوردار بوده و بنابراین مشتریان نگرانی از بابت خالی شدن باتریها نخواهند داشت. سورتیمو اشارهای به قیمت محصول خود نداشته اما قیمت مرسدس EQV در آلمان از ۶۷۸۱۸ یورو برای نسخه کوتاه EQV 250 شروع شده و گرانترین نسخه نیز از نوع EQV 300 طویل است که ۷۲۲۸۰ یورو قیمت دارد.
Philipp
۱۷ دی ۱۴۰۰یه سوالی که برام پیش اومده اینه که V-class و EQV زیر دست خود مرسدس تولید میشن یا دایملرتراکس؟
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۱۷ دی ۱۴۰۰توسط خود مرسدس بنز تولید میشن
میتونی داخل سایت مرسدس شخصی سازی کنی
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۱۷ دی ۱۴۰۰https://www.mercedes-benz.com/en/vehicles/passenger-cars/v-class/
یوسف
۱۷ دی ۱۴۰۰یه کمپر الکتریکی ایده جالبیه اما باید به جایی سفر کنی که زیرساخت های شارژ رو داشته باشه مثلا تو اروپای غربی، بسیاری ایالت های کانادا آمریکا و استرالیا در بزرگراه ها و شهرهای ریز و درشت ایستگاه شارژ هست اما با این نمیشه به سفرهای ماجراجویانه و دور و دراز به آفریقا یا آمریکای جنوبی رفت حتی تو جاهایی که در این زمینه کار کردن هم ایستگاه ها همه جا در دسترس نیستن.