مرسدس بنز

بررسی مرسدس بنز G کلاس 2025 سرباز بلندقامت آلمانی

شاسی‌بلندی جدید که در همه زمینه‌ها بی‌رقیب است اما یک فاکتور منفی قوی دارد که بسیاری را از آن دور می‌کند.

مزایا معایب
توانایی آفرود خیره‌کننده، قدرت بسیار زیاد، عملکرد عالی مصرف و قیمت بالا

هویتی دوگانه

مرسدس‌بنز یکی از محبوب‌ترین محصولاتش، شاسی‌بلند کلاس G بنزینی، را در عصر خودروهای برقی زنده نگه داشته است. کلاس G که با نام G واگن هم شناخته می‌شود پس از گذران از یک دوره نظامی، به یک شاسی‌بلند لوکس تبدیل شد که در میان سایر محصولات مرسدس و در سراسر جهان به فروش می‌رسید. این آفرودر لوکس که رقیب محصولات برند لندروور محسوب می‌شود، هویتی دوگانه دارد؛ یک روی آن شامل کابین لوکس پوشیده از چرم و نمایشگرهای بزرگ است و روی دیگرش گذر از مسیرهای صعب‌العبور و آفرودی را نشانمان می‌دهد.

پیشرانه ای اقتصادی اما قدرتمند

وقتی شایعات تعبیه یک پیشرانه ۶ سیلندر در کلاس G در اخبار منتشر شد، بسیار نگران هویت و آینده این شاسی‌بلند مشهور شدند؛ مرسدس‌بنز کد G550 و پیشرانه ۴ لیتری تویین توربوی V8 را کنار گذاشت و به‌جای آن از موتور ۳ لیتری سوپرشارژ ۶ سیلندر خطی استفاده می‌کند. قدرت این موتور هیبریدی به ۴۴۳ اسب بخار رسیده و با کمک ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور، هر چهار چرخ این خودرو لوکس را به حرکت درمی‌آورد.

فرمان پذیری و عملکرد

فرمان‌پذیری در مقایسه با نسل گذشته بهبودهای قابل‌تقدیری را تجربه کرده؛ چراکه وزن بخش پیشرانه حدود ۴۵.۳ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. سیستم کنترل پایداری نسل جدید کلاس G می‌تواند به‌خوبی کار خود را انجام دهد؛ اگر در هنگام ورود به یک پیچ بیش از حد اندازه سرعت داشته باشید، ESC به آرامی سرعت چرخ متناسب را کاهش داده و به پیچش بهتر بدنه کیلوگرمی کلاس G کمک می‌کند.

نسخه جدید G500 عملکردی مشابه یک G63 دارد که از فنربندی‌ جدید سود می‌برد و به‌خوبی بدنه خود را مدیریت می‌کند. پویایی مناسب، بهره‌مندی از سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی و فناوری EQ در نسخه تمام برقی هم G580 باعث شده تا این شاسی‌بلند مانند در کنار بهره‌وری از ویژگی‌های برادر ۶ سیلندر خود، راندمانی آرام برای سرنشینانش آماده کند و زمانی که لازم باشد به شاسی بدنه‌روی‌قاب تکیه کرده و به یک آفرودر قدرتمند تبدیل شود. این نسخه با تکیه‌بر یک باتری ۱۱۶ کیلووات ساعتی می‌تواند با هر بار شارژ کامل خود مسافتی ۴۴۸ کیلومتری را طی کند؛ رقمی که برای این باتری بزرگ اصلا خوب نیست.

G580 از چهار موتور برقی استفاده می‌کند که به فرامین پدال گاز حساسیت بالایی دارند و به‌شکل دقیقی، گشتاور را به چرخ‌های منتقل می‌کنند. از آنجا که سیستم انتقال قدرت این خودرو الکترونیکی است و با نمونه‌های متداول خودروهای بنزینی متفاوت دارد، خبری هم از قفل دیفرانسیل متداول نیست و سیستم مبدل گشتاور همه‌ کارها را برعهده خواهد گرفت. خوشبختانه این مسئله روی عملکرد آفرود این خودرو تاثیر منفی نگذاشته است.

طراحی همیشگی اما تازه

هر چند طراحی این مدل همچنان نشان‌دهنده اصلی نام آن به شمار می‌رود اما تفاوت‌های مشخصی میان آن و نسل قبلی وجود دارد که درنظر چشمان تیزبین، کاملا هویدا و آشکار خواهند بود. کلاس G جدید حال میزبان قطعات و پنل‌های آیرودینامیک هم شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به اسپویلر کوچک نزدیک ستون A و بالای شیشه جلو و خروجی طاق چرخ عقب اشاره کرد که بی‌شک اثری ولو کم‍‌رنگ روی عملکرد کلاس G 2025 خواهند گذاشت.

به‌روزرسانی‌های جزئی کابین

کابین این نسل تازه هم به به‌روزرسانی‌های جزئی و کلی مزین شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم لمسی جدید نمایشگرهای یکپارچه‌شده و سیستم‌عامل داخلی MBUX اشاره کرد. برنامه خدمات‌مشتری «منوفکتور» مرسدس به خریداران این اجازه را می‌دهد که از میان آپشن‌های گسترده‌ای که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، گزینه‌های دلخواه خود را انتخاب کنند و ظاهر کابین شاسی‌بلندشان را مطابق سلیقه خود سفارشی‎‌سازی کنند.

شاسی‌بلندی گران قیمت

ارزان‌ترین نسخه کلاس G هم در مقایسه با گران‌ترین نمونه شاسی‌بلندهای آفرود مطرح دیگر همچنان خودرویی لوکس و گران‌قیمت به شمار می‌رود. G450d که با قیمت ۱۵۵ هزار دلار به بازار عرضه شده است، دردسترس‌ترین نسخه کلاس G به شمار می‌رود. این خودرو در مقایسه با رقبا قدرت بیشتری دارد و می‌تواند در زمینه‌های آفرودی هم عملکردی خیره‌کننده را از خود به نمایش بگذارد و به‌راحتی مدل‌های مشهوری چون تیووتا لندکروزر پرادو LC250 و اینئوس گرنادیر را به چالش بکشاند؛ تنها قسمت منفی آن، قیمت بسیار بالای آن است که به‌خاطر امکانات، فناوری و نشان بالارده‌تر این خودرو توجیه می‌کند.

عملکرد G450d می‌تواند هر خریداری را راضی نگه دارد. نسخه برقی G580 هم به اندازه برادر بنزینی خود عملکردی درخور را ارائه می‌کند و می‌تواند مشتریانی را که به‌گفته مدیرعامل مرسدس به‌دنبال فناوری‌های روز دنیا می‌گردند را راضی نگه دارند. فروش یکی از محبوب‌ترین و اصیل‌ترین محصولات بنز در قالب دو خودرو سیاستی درست از سوی برند آلمانی بود که می‌تواند هم مشتریان قدیمی را به تجربه‌کردن فناوری‌های روز مجاب کند و هم خیل تازه‌ای از خریداران بالقوه را به سمت این خودرو جذب کند. نظر شما درباره مرسدس‌بنز کلاس G جدید چیست؟ آیا شما هم با سیاست عرضه مرسدس‌بنز موافق هستید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۶ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. nima.jdm

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (435 ديدگاه)

    تنها ماشین های اروپایی مناسب افرود یکی جی کلاس یکی رنج رور
    بجز این دوتا اروپا کلا ماشین مناسب افرود نداره
    آفرود یعنی ژاپن و امریکا🇯🇵🇺🇸

    موافقم 69
    مخالفم 32
    1. Max

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (207 ديدگاه)

      اروپایی که دیفندر و جی کلاس ساخته و حتی بالاتر از همه اینا اسطوره‌ای بنام یونیماگ، اگه بخواد میتونه انواع و اقسام آفرودر رو بسازه. این که نساخته شاید دلایل مدیریتی داشته. ضمنا اسکات رو هم فراموش نکن که به تازگی توسط فولکس احیا شده و بسیار منتظرم عملکردشو ببینم و جای خالی آفرودرهای اروپایی رو کمی پر میکنه

      موافقم 62
      مخالفم 13
    2. پیام

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2186 ديدگاه)

      نیاز نیست چهل تا اس یو وی با پیشرانه های مختلف بزنی! همین یکی کافیه! آمریکا رو کنار ژاپن نیار!

      موافقم 8
      مخالفم 33
    3. NAVID@@98

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (946 ديدگاه)

      آفرین مکس MAX چرا به مثال بالاتر ها بالا بالاها چرا خود همین جی کلس هم مثال برتریش بزنیم خوب به خدایی انواع و اقسام مدل ها و ورژن ها رو داره از نوع لوکس بگیر تا الکتریکی و اسکوارد و انواع مدل های مخصوص آتش نشانی و مدل های نظامی که کاملا ورژن متفاوتی نسبت به مدل لوکس هستش چون بطور اختصاصی و رسمی و ماژولار توسط خود کمپانی مهندسی توسعه داده شده و رسماً در تعداد زیادی از ارتش های کشورهای جهان دنیا حاضر هستش با انواع کاربری های متنوع اینا اثبات میکنند آفرود و
      👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ ۱۱🇺🇸🇩🇪🇪🇺 🥇👑هرچیزاول۱🥇👑 آفرود یعنی اروپا و آمریکا هرچیزاول۱ 🥇👑اینا سنده هاااااااااااا!!!!!!!!!!!۱۱ یازده ۱۱ همون جیپ و لندروور همینجوریش برتری ها رو اثبات کردن دیگه اینا به بالا مثال برتریشون مگر خوبه که بازم چه چرا همون جیپ و لندروور قدیمی و جدید یادمه مقایسه سیستم های افرودی بود فقط همین مرسپس بنز جی کلاس و فورد اف۱۵۰ رپتور و بالطبع هاموی و هامر و رم تی آر ایکس و مخصوصا خود این جی کلاس تونست با سیستم های هوشمند آفرودی بدون نیاز به قفل دیفرانسیل از ناهمواری ها عبور کنه حالا فکر کن با قفل دیفرانسیل چی میشه این تو خود همین قفل دیفرانسیل هم برتره چون ۱+۱+۱ یعنی ۳ تا قفل دیفرانسیل مجزا داره که منحصرا مخصوص خودشه
      فقط آفرود یعنی ازوپا و آمریکا 🇪🇺🇩🇪🇺🇸
      اوفففففففف 🔥
      همون جیپ و لندروور قدیمی و جدید کارو چقدر خوب هستن خدایی چرا مثال این بالاتر بالا بالا ها به بالا چرا دیگه همینم مثال برتریشون چرا آخه بالاتر بالاباها که نگو وحشتناکه یک چیز خفنی هستن که نگو
      همون جیپ و لندور رو دیدی که گفتم آفرود دارن آی این هوااااااااااا!!!!!!!!!!! یک آفرودی دارن که نگو اوفففففففف ر ب بعد از ت یازده ۱۱

      موافقم 5
      مخالفم 11
      1. پویا

        ۱۷ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        هر چه مطلب طولانی تر خواننده مطلب کمتر

        موافقم 33
        مخالفم 1
        1. NAVID@@98

          ۱۷ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (946 ديدگاه)

          خواننده باید خواننده باشد خواننده ای که خواننده نباشد خواننده نیست

          موافقم 10
          مخالفم 10
        2. پیرمرد قدیمی

          ۱۷ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (212 ديدگاه)

          استاد نوید خیابانی

          موافقم 15
          مخالفم 1
  2. Max

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (207 ديدگاه)

    تنها آفرودری که نماد تجمل و ثروت در دنیاست
    فرزند خلف یونیماگ

    موافقم 56
    مخالفم 9
  3. Nr

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    جلو پنجره اش خیلی به پختگی رسیده… یه مقداری هم به ریشه اش برگشته طراحیش

    موافقم 26
    مخالفم 8
  4. امیر

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    خدا بیامرزه اونی رو که سفارش داد 👑👑👑

    موافقم 95
    مخالفم 28
    1. جلال

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      این متن رو شما بدون تعصب بخون و بعد قضاوت کن.اون همه دلار و پول نفت اونم در بالاترین نرخ خودش کجا رفت؟ سالهای ۱۹۷۳ و ۷۹ ( دهه ۵۰ ) ما جهش قیمت جهانی نفت داشتیم اما سود کلانش بجای این که نعمت بشه ، مصیبت شد…

      «پس از افزایش شدید درآمدهای نفتی در سال‌های ۱۳۵۲ و ۱۳۵۳، شاه به اصلاح برنامه پنجم برای گسترش پروژه‌های عمرانی تن داد. نتیجه آن شد که حجم سرمایه‌گذاری‌های برنامهٔ پنجم نسبت به برنامهٔ چهارم ، ۶ برابر شد و حجم هزینه‌های بخش عمومی نیز افزایش یافت. این موضوع فراتر از توان اقتصاد ایران بود و سبب شد که هم نرخ رشد در برنامهٔ پنجم به نصف برنامهٔ چهارم کاهش یابد و هم تورم از ۲٫۶٪ به ۲۴٫۹٪ ( = جهش ۱۰ برابری تورم در کمتر از ۳ سال ) برسد و شاخص هزینه‌های زندگی طبقه متوسط و پایین شهری دو برابر شود. همچنین دولت بزرگی ایجاد شد که برای تأمین هزینه‌های خود به‌شدت دچار وابستگی به درآمدهای نفتی گردید. برای کنترل این وضعیت دولت جمشید آموزگار در سال ۱۳۵۶ سیاست ریاضت اقتصادی را اتخاذ کرد که نارضایتی عمومی را دامن زد و در گرایش مردم به سوی انقلاب ۱۳۵۷ مؤثر بود.»

      تاریخ را فراموش نکنیم. خیلی دروغها رو رسانه ها از عمد به خوردمون میدن و از جهالت ما نهایت بهره را میبرند. من طرفدار اینوریا هم نیستم و برچسب بیخودی به من نزنید فقط میگم فریب رسانه را نخوریم

      موافقم 36
      مخالفم 88
      1. دکتر استاپ

        ۱۶ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (28 ديدگاه)

        از نظر جلال:
        دلار ۸۰٫۰۰۰تومنی بهتر از دلار ۷تومنی
        تحریم بهتر از رابطه با کل دنیا
        واردات آزاد بهتر از مرزهای بسته
        ماشین (فرغون)ایرانی یا چینی بهتر از
        ماشین‌های غربی+ژاپنی

        موافقم 75
        مخالفم 17
        1. امین

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (693 ديدگاه)

          جلال چیز دیگه ای گفت که ظاهرا اصلا متوجه اش نشدی.
          سخنرانی شاه در خصوص این اثر تورمی در یوتیوب موجود است میتونی یکبار تماشا کنی

          موافقم 8
          مخالفم 32
        2. جلال

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (15 ديدگاه)

          شما چرا از قول من حرف میزنی. شکرخدا همه اینترنت دارند خودت راجع به اقتصاد دهه ۵۰ و بیماری هلندی سرچ کن ببین دروغ گفتم یا حقیقت. اگر دروغ بود من نه تنها همین آدمی که گفتی هستم بلکه با نوشیدن خون مردم زنده ام. اگر هم دیدی راست گفته بودم جرئت داشته باش حقیقت را قبول کن

          موافقم 18
          مخالفم 40
        3. دکتر استاپ

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (28 ديدگاه)

          تو فعلا چند تا از چیز هوایی که بعد انقلاب بهتر شده رو بگو بعد حرف از حقیقت بزن

          موافقم 33
          مخالفم 7
        4. دیا

          ۱۷ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (199 ديدگاه)

          تا مردم ناراضی نباشن انقلاب نمی کنن. حتما اون دوران هم مردم تو بدبختی و فشار بودن که انقلاب کردن. ولی الان یه جوری شده که اون دوران گذشته با اون همه سختی و فشار برای ما شده آرزو. مساله اینجاست وگر نه…

          موافقم 1
          مخالفم 10
      2. امین

        ۱۶ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (693 ديدگاه)

        مردم این تاریخ معاصر دم دستی نمیدونن و متاسفانه حتی نمی‌خوان بدونن.
        ولی دم شما گرم که حق گفتی.
        کلی کتاب و مقاله تحقیقی وجود داره که اگر کسی خواست میتونه مطالعه کنه اما دریغا

        موافقم 6
        مخالفم 14
      3. مهردادکمال

        ۱۷ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (2027 ديدگاه)

        باورم نمیشه ادمایی مثل شما هنوز هستن باشه شما خوبین

        موافقم 11
        مخالفم 6
    2. مازیار

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1040 ديدگاه)

      هیچ دلیلی نداره که با هر مقاله‌ای از جی واگن پای سفارش دهنده‌اش رو وسط بکشیم و به فرصت طلبان مجال جولان بدیم. کسانی که نابینا هستن و شرمندگی هر روزه میلیونها مرد پیش سفره خالی زن و بچه‌شون رو نمی‌بینن و فقط حرف رایگان میزنن

      موافقم 31
      مخالفم 9
    3. Sina

      ۱۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      دوست عزیز از الان حرف بزن
      دهه ۵۰ به درد هیچ بنی بشری نمی‌خوره

      موافقم 2
      مخالفم 2
  5. BMZ

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    جوری که اول مقاله نوشته شده بزرگترین فاکتور منفی قیمتشه، انگار که طرف میخواد فورد یا تویوتا بخره

    داریم در مورد مرسدس صحبت میکنیم ، برندی که پشتش یک قرن و نیم مهندسی، تکنولوژی، اصالت، تجربه، تلاش و برتریه، بایدم قیمتش گرون باشه

    بالاخره هر که طاووس خواهد
    جور هندوستان کشد

    موافقم 41
    مخالفم 8
  6. Scuderia Ferrari

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4078 ديدگاه)

    بهترین G کلاس تاریخ G550 4×4 مدل ۲۰۱۷ 👑👑

    موافقم 18
    مخالفم 11
    1. احسان سعیدی

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      به طور قطع و یقین مدل های چهار در چهار و میباخ از جی کلاس در آینده هم تولید خواهند شد

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. javad-bmw

      ۱۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      بهش G65 AMG 2012 رو هم اضافه کن
      ۶ لیتر تویین توربو شارژ ۱۰۰۰ نیوتون 🤤🤤
      فدا مَدا

      موافقم 7
      مخالفم 1
  7. MAX

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    از بچگی عاشق G کلاس بودم و خواهم بود بهترین شاسی بلند بنز خدا رحمتش کنه که برای مردمش سفارش داد اما اونا قدرشناس نبودن حیف 👑🇩🇪👑

    موافقم 28
    مخالفم 7
  8. گاس فرینگ

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (471 ديدگاه)

    طراحش یکم خطوط گرد اضافه کردن ماشین حالت پوکر فیس گرفته این ایراد از همون اول نسل جدید جی واگن داشت الان بیشتر رتروئه تا خشن

    موافقم 3
    مخالفم 3
  9. .

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اون تیکه ی فیلم فسیل بعد از دیدن این ماشین هر دفعه تو ذهنم زمزمه میشه.
    زنده باشی همیشه … .

    موافقم 15
    مخالفم 2
  10. همایون

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (860 ديدگاه)

    واقعا عجیبه که این باتری قدرتمند چرا انقدر رنج پیمایش کمی به ماشین میده؟درسته آیرودینامیک نیست ولی دیگه انقدر تاثیر نداره شاید ایراد از موتورهای پرمصرف باشه در حالی که مثل هامر و ریویان و تسلا شتاب سه ثانیه هم نداره که بگیم موتورش خیلی قدرتمنده واسه همین مصرفش بالاست واسه یه آفرودر واقعا چهارصدو خرده ای خیلی کمه چون در عمل با فشار به ماشین و روشن بودن چراغها و تهویه این عدد حتی شاید نصف هم بشه.به نظرم تا باتری جامد نیاد آفرودر برقی واقعی نخواهیم داشت

    موافقم 2
    مخالفم 3
  11. علی

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (833 ديدگاه)

    جناب نگارنده. بایدم گرون باشه. تازه مرسدس خیلی مناسب قیمت گذاری کرده .این ماشین نیست این موجود زنده ای هست که تاریخ پرشکوه مرسدس رو یدک می‌کشه و جواهری هست که تکرار نخواهد شد. نماد ثروت نماد اصالت نماد جنتلمنی و پرستیژ نماد آف رود کیفیت ساخت بسیار بالا که از ماشین های ملیون دلاری هم بالاتره و در آخر یادگاری ازشاه ایران

    موافقم 9
    مخالفم 8
  12. علی

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (833 ديدگاه)

    پسر این شاهکار چقدر دلرباست چقدر نازززززززه
    نمیشه ازش چشم برداشت
    خداااااااا
    ماشینی هست که کت و شلوار بپوش برو مهمونی چشمارو خیره کن برگشتنی لباس کوه نوردی بپوش و بزن به دل کوه. تو راه برگشت خونه پشت چراغ قرمز بزن حالت اسپرت و شلیک شو همه رو قال بذار
    ماشین یعنی این همه فن حریف

    موافقم 9
    مخالفم 5
  13. King

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    #:«((سلطان لندکروز))»:#💯💯💯
    موافقی ✅ لایک کن

    موافقم 1
    مخالفم 9
  14. حسین دهمرد

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2700 ديدگاه)

    پیشرفتو ببین از بدنه ی میتوبیشی و موتور و گیربکس پژو حالا به کجا رسیده. به این میگن قدرت برند مرسدس.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا