شاسیبلندی جدید که در همه زمینهها بیرقیب است اما یک فاکتور منفی قوی دارد که بسیاری را از آن دور میکند.
مزایا | معایب |
توانایی آفرود خیرهکننده، قدرت بسیار زیاد، عملکرد عالی | مصرف و قیمت بالا |
هویتی دوگانه
مرسدسبنز یکی از محبوبترین محصولاتش، شاسیبلند کلاس G بنزینی، را در عصر خودروهای برقی زنده نگه داشته است. کلاس G که با نام G واگن هم شناخته میشود پس از گذران از یک دوره نظامی، به یک شاسیبلند لوکس تبدیل شد که در میان سایر محصولات مرسدس و در سراسر جهان به فروش میرسید. این آفرودر لوکس که رقیب محصولات برند لندروور محسوب میشود، هویتی دوگانه دارد؛ یک روی آن شامل کابین لوکس پوشیده از چرم و نمایشگرهای بزرگ است و روی دیگرش گذر از مسیرهای صعبالعبور و آفرودی را نشانمان میدهد.
پیشرانه ای اقتصادی اما قدرتمند
وقتی شایعات تعبیه یک پیشرانه ۶ سیلندر در کلاس G در اخبار منتشر شد، بسیار نگران هویت و آینده این شاسیبلند مشهور شدند؛ مرسدسبنز کد G550 و پیشرانه ۴ لیتری تویین توربوی V8 را کنار گذاشت و بهجای آن از موتور ۳ لیتری سوپرشارژ ۶ سیلندر خطی استفاده میکند. قدرت این موتور هیبریدی به ۴۴۳ اسب بخار رسیده و با کمک ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور، هر چهار چرخ این خودرو لوکس را به حرکت درمیآورد.
فرمان پذیری و عملکرد
فرمانپذیری در مقایسه با نسل گذشته بهبودهای قابلتقدیری را تجربه کرده؛ چراکه وزن بخش پیشرانه حدود ۴۵.۳ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. سیستم کنترل پایداری نسل جدید کلاس G میتواند بهخوبی کار خود را انجام دهد؛ اگر در هنگام ورود به یک پیچ بیش از حد اندازه سرعت داشته باشید، ESC به آرامی سرعت چرخ متناسب را کاهش داده و به پیچش بهتر بدنه کیلوگرمی کلاس G کمک میکند.
نسخه جدید G500 عملکردی مشابه یک G63 دارد که از فنربندی جدید سود میبرد و بهخوبی بدنه خود را مدیریت میکند. پویایی مناسب، بهرهمندی از سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی و فناوری EQ در نسخه تمام برقی هم G580 باعث شده تا این شاسیبلند مانند در کنار بهرهوری از ویژگیهای برادر ۶ سیلندر خود، راندمانی آرام برای سرنشینانش آماده کند و زمانی که لازم باشد به شاسی بدنهرویقاب تکیه کرده و به یک آفرودر قدرتمند تبدیل شود. این نسخه با تکیهبر یک باتری ۱۱۶ کیلووات ساعتی میتواند با هر بار شارژ کامل خود مسافتی ۴۴۸ کیلومتری را طی کند؛ رقمی که برای این باتری بزرگ اصلا خوب نیست.
G580 از چهار موتور برقی استفاده میکند که به فرامین پدال گاز حساسیت بالایی دارند و بهشکل دقیقی، گشتاور را به چرخهای منتقل میکنند. از آنجا که سیستم انتقال قدرت این خودرو الکترونیکی است و با نمونههای متداول خودروهای بنزینی متفاوت دارد، خبری هم از قفل دیفرانسیل متداول نیست و سیستم مبدل گشتاور همه کارها را برعهده خواهد گرفت. خوشبختانه این مسئله روی عملکرد آفرود این خودرو تاثیر منفی نگذاشته است.
طراحی همیشگی اما تازه
هر چند طراحی این مدل همچنان نشاندهنده اصلی نام آن به شمار میرود اما تفاوتهای مشخصی میان آن و نسل قبلی وجود دارد که درنظر چشمان تیزبین، کاملا هویدا و آشکار خواهند بود. کلاس G جدید حال میزبان قطعات و پنلهای آیرودینامیک هم شده که ازجمله آنها میتوان به اسپویلر کوچک نزدیک ستون A و بالای شیشه جلو و خروجی طاق چرخ عقب اشاره کرد که بیشک اثری ولو کمرنگ روی عملکرد کلاس G 2025 خواهند گذاشت.
بهروزرسانیهای جزئی کابین
کابین این نسل تازه هم به بهروزرسانیهای جزئی و کلی مزین شده که ازجمله آنها میتوان به سیستم لمسی جدید نمایشگرهای یکپارچهشده و سیستمعامل داخلی MBUX اشاره کرد. برنامه خدماتمشتری «منوفکتور» مرسدس به خریداران این اجازه را میدهد که از میان آپشنهای گستردهای که در اختیار آنها قرار میگیرد، گزینههای دلخواه خود را انتخاب کنند و ظاهر کابین شاسیبلندشان را مطابق سلیقه خود سفارشیسازی کنند.
شاسیبلندی گران قیمت
ارزانترین نسخه کلاس G هم در مقایسه با گرانترین نمونه شاسیبلندهای آفرود مطرح دیگر همچنان خودرویی لوکس و گرانقیمت به شمار میرود. G450d که با قیمت ۱۵۵ هزار دلار به بازار عرضه شده است، دردسترسترین نسخه کلاس G به شمار میرود. این خودرو در مقایسه با رقبا قدرت بیشتری دارد و میتواند در زمینههای آفرودی هم عملکردی خیرهکننده را از خود به نمایش بگذارد و بهراحتی مدلهای مشهوری چون تیووتا لندکروزر پرادو LC250 و اینئوس گرنادیر را به چالش بکشاند؛ تنها قسمت منفی آن، قیمت بسیار بالای آن است که بهخاطر امکانات، فناوری و نشان بالاردهتر این خودرو توجیه میکند.
عملکرد G450d میتواند هر خریداری را راضی نگه دارد. نسخه برقی G580 هم به اندازه برادر بنزینی خود عملکردی درخور را ارائه میکند و میتواند مشتریانی را که بهگفته مدیرعامل مرسدس بهدنبال فناوریهای روز دنیا میگردند را راضی نگه دارند. فروش یکی از محبوبترین و اصیلترین محصولات بنز در قالب دو خودرو سیاستی درست از سوی برند آلمانی بود که میتواند هم مشتریان قدیمی را به تجربهکردن فناوریهای روز مجاب کند و هم خیل تازهای از خریداران بالقوه را به سمت این خودرو جذب کند. نظر شما درباره مرسدسبنز کلاس G جدید چیست؟ آیا شما هم با سیاست عرضه مرسدسبنز موافق هستید؟
nima.jdm
۱۶ دی ۱۴۰۳تنها ماشین های اروپایی مناسب افرود یکی جی کلاس یکی رنج رور
بجز این دوتا اروپا کلا ماشین مناسب افرود نداره
آفرود یعنی ژاپن و امریکا🇯🇵🇺🇸
Max
۱۶ دی ۱۴۰۳اروپایی که دیفندر و جی کلاس ساخته و حتی بالاتر از همه اینا اسطورهای بنام یونیماگ، اگه بخواد میتونه انواع و اقسام آفرودر رو بسازه. این که نساخته شاید دلایل مدیریتی داشته. ضمنا اسکات رو هم فراموش نکن که به تازگی توسط فولکس احیا شده و بسیار منتظرم عملکردشو ببینم و جای خالی آفرودرهای اروپایی رو کمی پر میکنه
پیام
۱۶ دی ۱۴۰۳نیاز نیست چهل تا اس یو وی با پیشرانه های مختلف بزنی! همین یکی کافیه! آمریکا رو کنار ژاپن نیار!
NAVID@@98
۱۶ دی ۱۴۰۳آفرین مکس MAX چرا به مثال بالاتر ها بالا بالاها چرا خود همین جی کلس هم مثال برتریش بزنیم خوب به خدایی انواع و اقسام مدل ها و ورژن ها رو داره از نوع لوکس بگیر تا الکتریکی و اسکوارد و انواع مدل های مخصوص آتش نشانی و مدل های نظامی که کاملا ورژن متفاوتی نسبت به مدل لوکس هستش چون بطور اختصاصی و رسمی و ماژولار توسط خود کمپانی مهندسی توسعه داده شده و رسماً در تعداد زیادی از ارتش های کشورهای جهان دنیا حاضر هستش با انواع کاربری های متنوع اینا اثبات میکنند آفرود و
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ ۱۱🇺🇸🇩🇪🇪🇺 🥇👑هرچیزاول۱🥇👑 آفرود یعنی اروپا و آمریکا هرچیزاول۱ 🥇👑اینا سنده هاااااااااااا!!!!!!!!!!!۱۱ یازده ۱۱ همون جیپ و لندروور همینجوریش برتری ها رو اثبات کردن دیگه اینا به بالا مثال برتریشون مگر خوبه که بازم چه چرا همون جیپ و لندروور قدیمی و جدید یادمه مقایسه سیستم های افرودی بود فقط همین مرسپس بنز جی کلاس و فورد اف۱۵۰ رپتور و بالطبع هاموی و هامر و رم تی آر ایکس و مخصوصا خود این جی کلاس تونست با سیستم های هوشمند آفرودی بدون نیاز به قفل دیفرانسیل از ناهمواری ها عبور کنه حالا فکر کن با قفل دیفرانسیل چی میشه این تو خود همین قفل دیفرانسیل هم برتره چون ۱+۱+۱ یعنی ۳ تا قفل دیفرانسیل مجزا داره که منحصرا مخصوص خودشه
فقط آفرود یعنی ازوپا و آمریکا 🇪🇺🇩🇪🇺🇸
اوفففففففف 🔥
همون جیپ و لندروور قدیمی و جدید کارو چقدر خوب هستن خدایی چرا مثال این بالاتر بالا بالا ها به بالا چرا دیگه همینم مثال برتریشون چرا آخه بالاتر بالاباها که نگو وحشتناکه یک چیز خفنی هستن که نگو
همون جیپ و لندور رو دیدی که گفتم آفرود دارن آی این هوااااااااااا!!!!!!!!!!! یک آفرودی دارن که نگو اوفففففففف ر ب بعد از ت یازده ۱۱
پویا
۱۷ دی ۱۴۰۳هر چه مطلب طولانی تر خواننده مطلب کمتر
NAVID@@98
۱۷ دی ۱۴۰۳خواننده باید خواننده باشد خواننده ای که خواننده نباشد خواننده نیست
پیرمرد قدیمی
۱۷ دی ۱۴۰۳استاد نوید خیابانی
Max
۱۶ دی ۱۴۰۳تنها آفرودری که نماد تجمل و ثروت در دنیاست
فرزند خلف یونیماگ
Nr
۱۶ دی ۱۴۰۳جلو پنجره اش خیلی به پختگی رسیده… یه مقداری هم به ریشه اش برگشته طراحیش
امیر
۱۶ دی ۱۴۰۳خدا بیامرزه اونی رو که سفارش داد 👑👑👑
جلال
۱۶ دی ۱۴۰۳این متن رو شما بدون تعصب بخون و بعد قضاوت کن.اون همه دلار و پول نفت اونم در بالاترین نرخ خودش کجا رفت؟ سالهای ۱۹۷۳ و ۷۹ ( دهه ۵۰ ) ما جهش قیمت جهانی نفت داشتیم اما سود کلانش بجای این که نعمت بشه ، مصیبت شد…
«پس از افزایش شدید درآمدهای نفتی در سالهای ۱۳۵۲ و ۱۳۵۳، شاه به اصلاح برنامه پنجم برای گسترش پروژههای عمرانی تن داد. نتیجه آن شد که حجم سرمایهگذاریهای برنامهٔ پنجم نسبت به برنامهٔ چهارم ، ۶ برابر شد و حجم هزینههای بخش عمومی نیز افزایش یافت. این موضوع فراتر از توان اقتصاد ایران بود و سبب شد که هم نرخ رشد در برنامهٔ پنجم به نصف برنامهٔ چهارم کاهش یابد و هم تورم از ۲٫۶٪ به ۲۴٫۹٪ ( = جهش ۱۰ برابری تورم در کمتر از ۳ سال ) برسد و شاخص هزینههای زندگی طبقه متوسط و پایین شهری دو برابر شود. همچنین دولت بزرگی ایجاد شد که برای تأمین هزینههای خود بهشدت دچار وابستگی به درآمدهای نفتی گردید. برای کنترل این وضعیت دولت جمشید آموزگار در سال ۱۳۵۶ سیاست ریاضت اقتصادی را اتخاذ کرد که نارضایتی عمومی را دامن زد و در گرایش مردم به سوی انقلاب ۱۳۵۷ مؤثر بود.»
تاریخ را فراموش نکنیم. خیلی دروغها رو رسانه ها از عمد به خوردمون میدن و از جهالت ما نهایت بهره را میبرند. من طرفدار اینوریا هم نیستم و برچسب بیخودی به من نزنید فقط میگم فریب رسانه را نخوریم
دکتر استاپ
۱۶ دی ۱۴۰۳از نظر جلال:
دلار ۸۰٫۰۰۰تومنی بهتر از دلار ۷تومنی
تحریم بهتر از رابطه با کل دنیا
واردات آزاد بهتر از مرزهای بسته
ماشین (فرغون)ایرانی یا چینی بهتر از
ماشینهای غربی+ژاپنی
امین
۱۶ دی ۱۴۰۳جلال چیز دیگه ای گفت که ظاهرا اصلا متوجه اش نشدی.
سخنرانی شاه در خصوص این اثر تورمی در یوتیوب موجود است میتونی یکبار تماشا کنی
جلال
۱۶ دی ۱۴۰۳شما چرا از قول من حرف میزنی. شکرخدا همه اینترنت دارند خودت راجع به اقتصاد دهه ۵۰ و بیماری هلندی سرچ کن ببین دروغ گفتم یا حقیقت. اگر دروغ بود من نه تنها همین آدمی که گفتی هستم بلکه با نوشیدن خون مردم زنده ام. اگر هم دیدی راست گفته بودم جرئت داشته باش حقیقت را قبول کن
دکتر استاپ
۱۶ دی ۱۴۰۳تو فعلا چند تا از چیز هوایی که بعد انقلاب بهتر شده رو بگو بعد حرف از حقیقت بزن
دیا
۱۷ دی ۱۴۰۳تا مردم ناراضی نباشن انقلاب نمی کنن. حتما اون دوران هم مردم تو بدبختی و فشار بودن که انقلاب کردن. ولی الان یه جوری شده که اون دوران گذشته با اون همه سختی و فشار برای ما شده آرزو. مساله اینجاست وگر نه…
امین
۱۶ دی ۱۴۰۳مردم این تاریخ معاصر دم دستی نمیدونن و متاسفانه حتی نمیخوان بدونن.
ولی دم شما گرم که حق گفتی.
کلی کتاب و مقاله تحقیقی وجود داره که اگر کسی خواست میتونه مطالعه کنه اما دریغا
مهردادکمال
۱۷ دی ۱۴۰۳باورم نمیشه ادمایی مثل شما هنوز هستن باشه شما خوبین
مازیار
۱۶ دی ۱۴۰۳هیچ دلیلی نداره که با هر مقالهای از جی واگن پای سفارش دهندهاش رو وسط بکشیم و به فرصت طلبان مجال جولان بدیم. کسانی که نابینا هستن و شرمندگی هر روزه میلیونها مرد پیش سفره خالی زن و بچهشون رو نمیبینن و فقط حرف رایگان میزنن
Sina
۱۷ دی ۱۴۰۳دوست عزیز از الان حرف بزن
دهه ۵۰ به درد هیچ بنی بشری نمیخوره
BMZ
۱۶ دی ۱۴۰۳جوری که اول مقاله نوشته شده بزرگترین فاکتور منفی قیمتشه، انگار که طرف میخواد فورد یا تویوتا بخره
داریم در مورد مرسدس صحبت میکنیم ، برندی که پشتش یک قرن و نیم مهندسی، تکنولوژی، اصالت، تجربه، تلاش و برتریه، بایدم قیمتش گرون باشه
بالاخره هر که طاووس خواهد
جور هندوستان کشد
Scuderia Ferrari
۱۶ دی ۱۴۰۳بهترین G کلاس تاریخ G550 4×4 مدل ۲۰۱۷ 👑👑
احسان سعیدی
۱۶ دی ۱۴۰۳به طور قطع و یقین مدل های چهار در چهار و میباخ از جی کلاس در آینده هم تولید خواهند شد
javad-bmw
۱۷ دی ۱۴۰۳بهش G65 AMG 2012 رو هم اضافه کن
۶ لیتر تویین توربو شارژ ۱۰۰۰ نیوتون 🤤🤤
فدا مَدا
MAX
۱۶ دی ۱۴۰۳از بچگی عاشق G کلاس بودم و خواهم بود بهترین شاسی بلند بنز خدا رحمتش کنه که برای مردمش سفارش داد اما اونا قدرشناس نبودن حیف 👑🇩🇪👑
گاس فرینگ
۱۶ دی ۱۴۰۳طراحش یکم خطوط گرد اضافه کردن ماشین حالت پوکر فیس گرفته این ایراد از همون اول نسل جدید جی واگن داشت الان بیشتر رتروئه تا خشن
.
۱۶ دی ۱۴۰۳اون تیکه ی فیلم فسیل بعد از دیدن این ماشین هر دفعه تو ذهنم زمزمه میشه.
زنده باشی همیشه … .
همایون
۱۷ دی ۱۴۰۳واقعا عجیبه که این باتری قدرتمند چرا انقدر رنج پیمایش کمی به ماشین میده؟درسته آیرودینامیک نیست ولی دیگه انقدر تاثیر نداره شاید ایراد از موتورهای پرمصرف باشه در حالی که مثل هامر و ریویان و تسلا شتاب سه ثانیه هم نداره که بگیم موتورش خیلی قدرتمنده واسه همین مصرفش بالاست واسه یه آفرودر واقعا چهارصدو خرده ای خیلی کمه چون در عمل با فشار به ماشین و روشن بودن چراغها و تهویه این عدد حتی شاید نصف هم بشه.به نظرم تا باتری جامد نیاد آفرودر برقی واقعی نخواهیم داشت
علی
۱۷ دی ۱۴۰۳جناب نگارنده. بایدم گرون باشه. تازه مرسدس خیلی مناسب قیمت گذاری کرده .این ماشین نیست این موجود زنده ای هست که تاریخ پرشکوه مرسدس رو یدک میکشه و جواهری هست که تکرار نخواهد شد. نماد ثروت نماد اصالت نماد جنتلمنی و پرستیژ نماد آف رود کیفیت ساخت بسیار بالا که از ماشین های ملیون دلاری هم بالاتره و در آخر یادگاری ازشاه ایران
علی
۱۷ دی ۱۴۰۳پسر این شاهکار چقدر دلرباست چقدر نازززززززه
نمیشه ازش چشم برداشت
خداااااااا
ماشینی هست که کت و شلوار بپوش برو مهمونی چشمارو خیره کن برگشتنی لباس کوه نوردی بپوش و بزن به دل کوه. تو راه برگشت خونه پشت چراغ قرمز بزن حالت اسپرت و شلیک شو همه رو قال بذار
ماشین یعنی این همه فن حریف
King
۱۷ دی ۱۴۰۳#:«((سلطان لندکروز))»:#💯💯💯
موافقی ✅ لایک کن
حسین دهمرد
۱۷ دی ۱۴۰۳پیشرفتو ببین از بدنه ی میتوبیشی و موتور و گیربکس پژو حالا به کجا رسیده. به این میگن قدرت برند مرسدس.