مرسدس بنز

مرسدس بنز G500 دلتا با چرخ‌های زنجیری فصل زمستان معرفی شد!

کم‌کم فصل زمستان از راه می‌رسد و خودروسازان و تیونرهای گوناگون نیز روش‌های خاص خود برای لذت بردن از این فصل را بکار می‌گیرند. مرسدس بنز G500 موردبحث ما هم می‌خواهد به گونه‌ای متفاوت در این فصل خودنمایی کند.

ثروتمندانی که در ارتفاع ۳ هزار متری سطح دریا و در اطراف کوه‌های آلپ حضور دارند قطعاً از وسایل نقلیه مختلفی برای تردد استفاده می‌کنند ولی شاید بخواهند در بدترین شرایط نیز حس نشستن داخل یک خودروی لوکس را داشته باشند و به همین منظور می‌توانند از شرکت دلتا ۴×۴ بخواهند مرسدس بنز G500 را با چرخ های زنجیری بسازد.

برای ایجاد فضای لازم به‌ منظور نصب این تجهیزات شرکت دلتا ۴×۴ ارتفاع سیستم تعلیق را ۲۰ سانتی‌متر بیشتر کرده است. همچنین گلگیرهای اصلاح شده نیز باعث شده‌اند این چرخ ها با پهنای بیشتر بتوانند زیر خودرو جا خوش کنند. حتی در کوه‌های آلپ نیز این سطح از توانایی آفرود برای گذراندن فصل زمستان ضروری نیست اما خواسته‌های افراد متمول پایانی ندارد. این چرخ های مناسب برف‌بازی قابل جدا شدن هستند و در فصل‌های دیگر می‌توان از همان چرخ های استاندارد G500 استفاده کرد.

البته این تغییر هزینه‌بر بوده است. با سفارش قطعات و نصب آن‌ها باید حدود ۵۳ هزار دلار پرداخت کرد. همچنین این قطعات باید به تائید مقامات مربوطه در کشور سوئیس برسند و این فرایند نیز ۵۳ هزار دلار دیگر به خریدار تحمیل خواهد کرد. قدم بعدی ایجاد تغییرات در سیستم تعلیق و بازهم دریافت مجوزهای لازم است که ۲۰ هزار دلار دیگر خرج خواهد داشت. ۲۱ هزار دلار دیگر نیز باید صرف تغییرات بیشتر همچون سپر جلو، روف راک و رینگ و چرخ های اضافی شود. وقتی تمامی این مخارج را با یکدیگر جمع کنید به رقم حدودی ۱۴۵ هزار دلاری خواهید رسید. برای مقایسه بد نیست بدانید یک دستگاه مرسدس بنز G500 صفرکیلومتر در آلمان قیمت زیر ۱۴۶ هزار دلار دارد و بنابراین تغییراتی که دلتا روی این خودرو اعمال می‌کند بیشتر از خود خودرو قیمت دارند.

متخصصان شرکت دلتا قبلاً نیز روی پروژه‌های مشهوری کار کرده‌اند. برای مثال این شرکت سوزوکی جیمنی با اکسل‌های پورتال را برای آفرود سنگین معرفی کرده و رولزرویس کولینان اورلندر با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و چادر سقفی نیز جزو دیگر پروژه‌های آن بوده است. همان‌طور که می‌دانید مرسدس بنز G کلاس آینده‌ای برقی دارد و اخیراً نیز تست نسخه پیش‌تولیدی EQG در پدال منتشر شد. مرسدس می‌گوید توانایی آفرود این خودرو نسبت به مدل درون‌سوز هیچ تغییری نخواهد داشت و حتی ویژگی گردش تانک نیز در آن وجود دارد. البته ژرمن‌ها مشخصات فنی کامل EQG را منتشر نکرده‌اند اما می‌دانیم چهار پیشرانه برقی در آن وجود دارند و شاید از باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی EQS شاسی‌بلند نیز در آن استفاده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    غول مرحله آخر

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. shayan1renault

      ۱۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      تارا با چرخ‌های زنجیری فصل زمستان که بهتره🤣

  2. احمدرضا

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    اون نقره ای ساده رو بدین من برم

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. phonix

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      کنارش هم یه اف یک مشکی مثل پروفایلت
      چه شود

      موافقم 17
  3. AMIN

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    G کلاس پرنده هم بسازین دیگه :/

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. ❤BMW❤

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      یا خدا

  4. افشار

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (772 ديدگاه)

    وقتی کسی پولش را داره پس چرا استفاده نکنه و لذت نبره ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا