مدل پایه از GLC جدید، موتور ۴ سیلندر ۲ لیتر توربوشارژ با فناوری هیبرید ارائه خواهد کرد و همراه پیشرانهی AMG، قدرت ۶۷۰ اسب بخار خواهد داشت.
خرداد ماه امسال، نسل جدید GLC با بدنبهی استاندارد رونمایی شد و حالا در آخرین روزهای اسفندماه؛ تصاویر مدل کوپه منتشر شده است. این محصول در مقایسه با نسل قبل، کابین پیشرفتهتر و مصرف سوخت پایینتر دارد. ضریب درگ GLC کوپه ۲۰۲۴ به عدد تحسین برانگیز ۰/۲۷ رسیده است.
برای ارزانترین نمونه GLC کوپه، موتور ۴ سیلندر ۲ لیتر توربوشارژ با سیستم هیبرید ساده (mild-hybrid) و معماری ۴۸ ولت استفاده خواهد شد. این کراساور با کد مدل GLC 300 و سیستم دو دیفرانسیل 4Matic، قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت GLC استاندارد (غیر کوپه) با مشخصات فوق، ۶/۵ ثانیه است و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت، همراه میانگین مصرف سوخت ۷/۵ در لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند.
هنوز مشخصات رسمی برای نسخهی AMG GLC 63 منتشر نشده است اما منابع مختلف از قدرت ۶۷۰ اسب بخار خبر دادهاند. هماکنون قویترین مدل GLE به عنوان برادر بزرگتر و سنگینتر از GLC، موتور ۸ سیلندر ۴ لیتر هیبرید با قدرت ۶۱۲ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتنمتر دارد. اگر GLC کوپه با قدرت ۶۷۰ اسب بخار تولید شود، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۵ ثانیه خواهد داشت.
سقف پانورامیک، نمایشگر ۱۲/۳ اینچ پشت فرمان و مانیتور لمسی ۱۱/۹ اینچ مخصوص سیستم سرگرمی با ساختار عمودی، فضای داخلی GLC کوپه ۲۰۲۴ را متحول کرده است. این خودرو با ۲ نوع رینگ ۱۹ و ۲۰ اینچ قابل سفارش خواهد بود. دید ۳۶۰ درجه، تجهیزات کمک راننده و ترمز خودکار، سیستم صوتی قدرتمند از برند بورمیستر (Burmeister) و جدیدترین امکانات نرمافزاری از سری MBUX در GLC کوپه وجود خواهد داشت.
مدل جدید GLC کوپه نسبت به قبل، کمی بزرگتر شده و حدود ۲/۵ سانتیمتر، عریضتر است. بهبود طراحی این خودرو، صندوق ۵۴۴ لیتری فراهم میکند که برای کراساور اندازه متوسط، راضیکننده خواهد بود. همچنین فضای عقب با خواباندن صندلیهای ردیف دوم، به ۱۵۰۰ لیتر خواهد رسید.
قیمت نهایی GLC 300 کوپه ۲۰۲۴ هنوز اعلام نشده است اما احتمالا افزایش قیمت نسبت به گذشته خواهد داشت؛ چراکه این خودرو حتی در مدل پایه، مجهز به سیستم دو دیفرانسیل، توانایی آفرود و ایمنی پیشرفته خواهد بود. پیشبینی قیمت برای GLC کوپه، ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار است و احتمالا برای GLC 63 کوپه، ۱۲۰ هزار دلار هزینه خرید وجود خواهد داشت.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ اسفند ۱۴۰۱مانیتور لمسی وسط داشبورد، کج هست یا کج دیده می شه؟
من نمی فهمم یعنی همین که نمایشگر اصلی یک ذره متمایل به سمت راننده باشه، خیلی زیباست؟
در مجموع خوشگله این ماشین و ایراد گرفتن ازش سخته
اتفاقا مدل 2022 مرسدس GLC دیروز به صورت گذرموقت از نزدیک دیدم،
خیلی جالبه که اصلا بزرگ نیست و کوچکتر از سانتافه است
Porsche 911
۲۳ اسفند ۱۴۰۱برای آسان تر شدن کار برای راننده هست
زیبایی که نداره
جنبه کاربردی داره که بعید میدونم خیلی اهمیت داشته باشه
Hamidreza
۲۳ اسفند ۱۴۰۱منم کج میبینمش
ولی خیلی ماشین اوکی ایه…
چهار سیلندرهای مرسدس با سیستم هیبریدیشون غوغا میکنن…
مهردادکمال
۲۳ اسفند ۱۴۰۱خب وقتی از زاویه کناری به یک صفحه نمایش نگاه میکنین ممکنه بعضی اجزا تصویر محو شه خب با این کار تا حدی جلوی این کار گرفته میشه ارگونومی هم بایست در نظر گرفت و همچنین راننده محور بودن
تو اینجا تقارن کمی بهم میخوره و زیبایی خدشه دار میشه اما جنبه های مثبتشم بایست دید
حسین
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ارگونومی و شاید رفلکس نور
net
۲۳ اسفند ۱۴۰۱باز هم ماشینهای کراس اور کوپه زشت.صفحه نمایش کنسول این بنز کج نیست.صفحه نمایش کج که رفته به سمت راننده بد هست مثل صفحه نمایش کوروت ۲۰۲۲ و صفحه نمایش تریلی fh ولوو ۲۰۲۲ و تریلی بنز اکتروس ۲۰۲۲. صفحه نمایش کج بد هست.سازنده این صفحه نمایش زشت ماشینهای بنز کدام شرکته که این طوری با حاشیه زیاد و گوشه گرد مثل موبایل برای تریلی اکتروس و این ماشینهای جدید بنز تولید میکنه؟جالبه بنز همون صفحه نمایش زشت پشت فرمان با حاشیه زیاد و لبه گرد تریلی اکتروس در ماشینهای جدید سدان و کراس اور هم استفاده میکنه
Hamidreza
۲۳ اسفند ۱۴۰۱بیا برو دنبال سرنوشتت…
کم شعر بگو…
مازیار
۲۳ اسفند ۱۴۰۱طبق یه قانون نانوشته قدیمی یکی از نشونه های حال و هوای اسپرت متمایل شدن نشانگرها به سمت راننده هست (راننده محوری) ساده ترین مثالش هم پیکان جوانان
TESLA
۲۳ اسفند ۱۴۰۱آقای اشتری ، یکی از دوستام تو دبی با glc63 مدل ۲۰۲۰ رانندگی کرده بود ( موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو داره ) و میگفت به معنا واقعی یه رولر کاستر هست 😂😂 ، وقتی بهش گاز میدی احساس میکنی چرخ های جلویی از زمین بلند میشن و یه چیز جالب تر با اینکه موتور ۸ سیلندر داره ولی میگفت مصرف سوختش اصلا زیاد نبوده ( با توجه به اینکه ۸ سیلندر ) ، به هر حال glc رقیب مستقیم ب ام و x4 و پورشه ماکان هست و یه suv کامپکت محسوب میشه
Reza Waffen SS
۲۳ اسفند ۱۴۰۱عاشق طراحی عقبش شدم مثل یه اثر هنری میمونه
net
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ماشینهای کراس اور کوپه عقبش که سقف رو به پایین شیب داره در قسمت شیشه عقب خیلی بد هست.اولین بار در سال ۲۰۰۸ بی ام و با تولید x6 دسته بندی جدیدی در بین ماشینها به وجود اورد به نام کراس اور کوپه
مانی
۲۴ اسفند ۱۴۰۱اون بد بختایی که از بنز کپی میکنن
باید طراحی داخلی رو عوض کنن و از این سری جدید کپی بزنن
امیررضا
۲۳ اسفند ۱۴۰۱بر اساس نقد و بررسیهای مجله های مختلفی که حالا نمیدونم خود مرسدس بنز گفته اینطوری بگن یا ژورنالیست ها خودشون میگن، بخاطر بحث رفلکشنی که از شیشه جلو و نور خورشید میگیره اینطوری طراحی شده. طراحی کج کنسول میانی یجور امضای بیامو هستش ولی درکل برای Driver-Focused کردن اتومبیل اینطوری کج کردن پنل، خوبه. و صد البته کارکردن سادهتر راننده با صفحه نمایش
Royal Driver
۲۳ اسفند ۱۴۰۱من اصلا این تبلت تسلایی گنده رو توی مدلای الانه بنز درک نمیکنم :((( هم طراحی داخل، بیرون بنز خیلی بد شده…
کیانوش
۲۴ اسفند ۱۴۰۱کجه به سمت راان ه به خاطر خوشگلی نیست به خاطر بهتر کردن کاربریشه چون واقعا از نظر من نمایشگر های وسط داشبورد خیلی بی مصرفن و نظر بی ام دبلیو رو قبچل دارم که خیلی زود دوره نمایشگر های بزرگ وسط داشبورد به پایان میرسه و تقریبا کل محتوای مورد پیاز راننده ازخود شیشه جلو و نمایشگر پشت فرمون به راانده ارائه میشه ،مرسدسم خواسته با این کار کاری کنه که راننده بیشتر از لین نمایشگر استفاده کنه و راحت تر
رامین
۲۸ اسفند ۱۴۰۱بله جناب اشتری عزیز واقعا از همه لحاظ عالیه اون کجی مانیتور هم یه جورایی واسه راحتی چشم راننده و سهولت استفاده و یه جورایی هم زیباست
ممد ژانگولر
۲۳ اسفند ۱۴۰۱به نظر که همه چیش خوبه و متناسبه 👌
فقط قیمتش بالاست
TESLA
۲۳ اسفند ۱۴۰۱داداش بنز همینه دیگه ، تو همه جای دنیا یه برند لوکسه
Hamidreza
۲۳ اسفند ۱۴۰۱فقط کابینشو نگاه… قصری از آپشن و تکنولوژی…! 😶
ممد ژانگولر
۲۳ اسفند ۱۴۰۱داداش تسلا درست میگی ولی همین ماشینا تا چند سال پیش تو رنج ۳۰۰۰۰دلار بود معلوم نیست چه خبر شده پایه خودرو الکی بردن بالا
تمام این اتفاقها به نفع خودروهای شرقیه
Alan.r
۲۳ اسفند ۱۴۰۱مثل همیشه عالی
ظاهرش بسیار زیباست و آیرودینامیک بهتری هم از نسل قبلیش داره
کابین هم که نیاز به گفتن نداره و با ۶۷۰ اسب بخار رقبا رو تار و مار میکنه💪💪
F22RAPTOR
۲۳ اسفند ۱۴۰۱چقدر تناسب و زیبایی
لذتش بردیم
(Ali(chevynova
۲۳ اسفند ۱۴۰۱نمیارزه این قیمت برای یه ماشین بازار مشترک
HKL
۲۳ اسفند ۱۴۰۱اولین خودرو ساز جهان خودش میدونه چطور باس قیمت بده . خریدارای خودشم داره . نترس ، از جیب تو چیزی نمیره . شما برو همون آهن پاره ۵۰ سال پیش سوار شو
(Ali(chevynova
۲۳ اسفند ۱۴۰۱من بنز سوار میشم یعنی اهن پارس?
Royal Driver
۲۳ اسفند ۱۴۰۱HKL کاری ندارم ولی اگر آمریکایی های اونموقع آهن پاره هستن، پس بنزا،فراری و لامبورگینی پنجاه سال پیش هم آهن پاره هستن؟
رامین
۲۸ اسفند ۱۴۰۱خدایی ماشینی که کلاسیک باشه و شرایط کلاسیک سدن رو داشته باشه چه آمریکایی چه اروپایی چه ژاپنی و حتی پیکان انگلیسی ایرانی دهه ۴۰ شمسی به شرطی که حدود ۹۵ درصد فابریک باشه اونایی که شاهد هستیم تو سایتهای فروش شورولتهای بلیزر یا امثالهم با قیمتهای بالای میلیاردی خب واقعا آدم حرصش میگیره مجبوره بگه آهن پاره که لفظ و کلمه در خوری هم هست متاسفانه مردم ما همیشه از عمق یه مساله سرسری یه دو درصدش رو شنیدن یا دیدن و درکی هم ندارن نسبت به اون و مبنا رو همون قرار میدن. آخه کلاسیک شرایط خاص خودشو داره نمیشه که هر آهن پاره ای با یک دو جین قطعه های غیر اصلی و ماشینهای دیگه کلاسیک بشه که و قیمت هفت میلیاردی بخوره که😂😂
مازیار
۲۳ اسفند ۱۴۰۱اگه همینطور پیش بره
بنز تو پدال چندتا تلفات میده
یکی که رو شاخشه
مهردادکمال
۲۳ اسفند ۱۴۰۱بعد میگن چرا فروش جگوار تو این چند سال یک سوم شده… رقیبشو ببینین میشه از این مجسمه قدرت و زیبایی گذشت
Habib
۲۳ اسفند ۱۴۰۱چقدر خوشگله به نظر من. عاشق این طراحی هستم.
Saji
۲۳ اسفند ۱۴۰۱طراحی کوپهطور و خفن …. این داشبوردش کلا یه مانیتوره تسلا هم کلا یه مانیتوره ولی این طراحی کجا و اون کجا هرچند کلا با مانیتوری کردن داشبورد حال نمیکنم و دکمه دوستم ولی بازم خیلی قابلتحملتر از تسلاعهع….
Amg v8
۲۳ اسفند ۱۴۰۱زیبا نیست؟
امیررضا
۲۳ اسفند ۱۴۰۱انصافا این نسل هم خوشگل شده هم قوی
shetab-car
۲۳ اسفند ۱۴۰۱بنز یه چندسالی داره از طرح های همیشگی ساده و پر ابهتش می ره به سمت منحنی شدن
عقبش یکم اینفینیتی نشده؟
کیانوش
۲۴ اسفند ۱۴۰۱مرسدس همون دهه سی و چهل هم کلی طراح اینجوری و ایرودینامیک داشت
علی
۲۳ اسفند ۱۴۰۱حالا چه نیازی هست به ۶۷۰ اسب مگه سوپر اسپرته یا میخای پیست بری باهش
TESLA
۲۳ اسفند ۱۴۰۱داداش اون زمان های قدیم گذشت که قدرت بالا و شتاب سریع فقط مختص سوپرکار ها بود ، الان دوره زمانه ای که سدان های خانوادگی ( اغلب الکتریکی ) میتونن تو خط مستقیم و حتی تو پیست سوپرکار های مدرن رو حقیر کنن یا suv های پرفورمنس مثل همین glc میتونن خیلی راحت با سوپراسپرت هایی مثل پورشه ۹۱۱ یا ب ام و m4 توی خط مستقیم و پیست رقابت کنن
کیانوش
۲۴ اسفند ۱۴۰۱کدوم سدان میتونه تو پیست مک لارن سنا یا ای ام جی بلک سریس رو تحقیر کنه میشه بگی؟
کیانوش
۲۴ اسفند ۱۴۰۱نیازی نیست اما میخوان ی جوری نبود پیشرانه های هشت و شیش سلندر رو جبران کنن با قدرت زیاد که یارو رو قانع کنن که هفتاد هزار دلار واسه ی چهار سیلندر بده
Royal Driver
۲۳ اسفند ۱۴۰۱برخلاف بعضی بنزای دیگه (که دیگه بنز نیستن به عنوان یک دیوانه بنز اینو میگم) خیلی خوب دراومده.
زیزیگولو
۲۳ اسفند ۱۴۰۱انگار این ماشین تو هر نسل تلاش میکنه بهترو بهتر بشه و موفقیتای این تیپ خودرویی کمپانی مرسدس بنز رو ادامه بده ……. ماشینی که ترکیبی از تجربه رانندگی یه کوپه با عملکرد شاسی بلند رو واسه آدم به همراه میاره و پر هستش از فناوریای جدیدو سیستمای کمکی هوشمند رانندگی و بقیه امکاناتو آپشنا
Hamilton1970
۲۴ اسفند ۱۴۰۱درسته AMG و پسوند 63 به عنوان V8 شناخته شدهن ولی این چهار سیلندر مرسدس انقلابی خواهد کرد در این حوزه🇩🇪
کیانوش
۲۴ اسفند ۱۴۰۱اولین شاسی بلند کوپه اییه که میشه از عبارت زیبا واسش استفاده کنمواقعا