بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، مرسدس بنز به زودی تولید شاسیبلندهای کوپه GLC و GLE را متوقف خواهد کرد.
بی ام و بیش از ۱۵ سال پیش اولین شاسیبلند کوپه دنیا را با نام X6 معرفی کرد. این خودروی آلمانی به عنوان مدل سال ۲۰۰۸ راهی بازار شد و استایل بدنه آن با نظرات جنجالی فراوانی همراه گشت هرچند X6 نشان داد که در بحث فروش محصول موفقی بوده است؛ اما فراز و نشیبهای زیاد از آن موقع باعث شد برادر کوچکتر X6 یعنی X4 با آیندهای تاریک روبرو شود و حالا نیز خبر رسیده احتمالاً مرسدس بنز تصمیم مشابهی را اتخاذ نموده و به تولید دو شاسیبلند کوپه خود خاتمه میدهد.
به گزارش خبرگزاری آلمانی Handelsblatt، دو خودروی GLC و GLE کوپه احتمالاً راهی موزه خواهند شد زیرا مرسدس بنز به کاهش تعداد محصولات تولیدی خود ادامه میدهد. البته احتمال دارد دو خودروی موردبحث با یکدیگر ادغام شده و نهایتاً یک شاسیبلند کوپه جدید تولید شود. این خبرگزاری میگوید اخبار توقف تولید دو شاسیبلند کوپه یاد شده را از طریق منابع مطلع درون شرکت منتشر کرده هرچند به نظر میرسد اندکی اغراق نیز در گزارش اخبار وجود دارد. اما توقف تولید شاسیبلندهای کوپه مرسدس بنز منطقی به نظر میرسد زیرا ژرمنها به شدت خواهان کم کردن تعداد محصولات خود هستند. برای مثال در سال ۲۰۲۳ خودروهای C کلاس کوپه، E کلاس کوپه و CLS از بازار خداحافظی کردند و یک مدل جدید به جای آنها یعنی CLE کوپه رونمایی شد. این برند همچنین در سال ۲۰۲۲ خودروی A کلاس سدان را حذف کرد تا فضا برای عرضه CLA کوپه جدید باز شود.
ظاهراً قرار است در سال ۲۰۲۶ نسخه جدیدی از GLC تولید شد اما هنوز مشخص نیست که در کنار این نسل جدید مدل شاسیبلند کوپه هم تولید خواهد شد یا خیر. مرسدس بنز به تازگی GLC فعلی را بهروز کرده و از قوای محرکه ارتقا یافته در آن استفاده کرده است. مدل GLE و نسخه کوپه آن نیز بهروزرسانیهای مشابهی را دریافت کردهاند. اگر طرفداران چنین خودروهایی هستید نباید نگران باشید زیرا هنوز هم میتوان هر دو شاسیبلند کوپه مرسدس را انتخاب کرد. GLC کوپه ۲۰۲۵ قیمت پایه حدود ۶۱ هزار دلاری دارد درحالیکه قیمت GLE کوپه پایه از حدود ۷۸ هزار دلار شروع میشود. همچنین هر دو خودرو در نسخههای قدرتمند AMG نیز عرضه میشوند.
یوسف
۷ مهر ۱۴۰۳امیدوارم این دو لکه ننگ از تاریخ مرسدس حذف بشن……
جرمی کلارکسون
۷ مهر ۱۴۰۳طراحیشون احمقانس همون بهتر که حذف بشن دید به عقب افتضاح
X6 قشنگ بود انصافا البته کل بی ام و ها دارن برقی میشن💔
توحید
۷ مهر ۱۴۰۳از اول هم همین دو موضوع فکر من رو درگیر کرده بود
1- تنوع مدل بالا برای هر خودرو ساز
2- کلاس شاسی بلند های کوپه
امیدوارم هر دوشون از جامعه خودروسازی رخت ببندن و برن
Cert
۷ مهر ۱۴۰۳سخت شده است که چندین ورژن را باهم تولید کنی
amirkhanzadeh
۷ مهر ۱۴۰۳تنوع باعث میشه شرکت مثلاً یک طراحی داشبورد رو برای چند خودروی مختلف مونتاژی خود استفاده کنه که این طوری می زنه تو ذوق خریدار
ولی خب برای رقابت و هزینه تمام شده کم تر مجبور هستند چیزی که در اروپا آمریکا چین ژاپن و سراسر دنیا در حال انجامه
به امید اینکه بر گردیم به دهه های اوج
BMZ
۷ مهر ۱۴۰۳مرسدس از وقتی شراکتشو با کرایسلر شروع کرد ، سقف تولید خودرو هاشو بالا برد که به طبع سودش هم بیشتر شد ، ولی این افزایش تولید به قیمت کاهش کیفیت براش رقم خورد
حالا بعد از 20 سال ، دنبال اینه که به ریشه های خودش برگرده ، یعنی کمیت کارو بیاره پایین تا دوباره کیفیت محصولاتش افزایش پیدا کنه
Mosafer
۷ مهر ۱۴۰۳واقعا کار درستی میکنه،چه خبره آخه این همه مدل اونم با برند مرسدس.
هراکلیوس
۷ مهر ۱۴۰۳همین جوری پیش بره تا سال 2035بنز فقط دو سه مدل ماشین خواهد داشت
Mercedes
۷ مهر ۱۴۰۳خب چرا مدل های بدرد نخور a و b رو حذف نمیکنه🙄 همش مدل های پیشرفته رو حذف میکنن اینا
فکر کنم میخوان جامعه رو به سمت ماشین بی کیفیت و ارزون مثل A کلاس و bmw سری ۱ سوق بدن
البته glc واقعا بدرد نخوره بهتر حذف بشه
ولی gle بجز نمای جلو مشکلی نداره
M power
۸ مهر ۱۴۰۳افرین کار خوبی میکنه
صادق
۸ مهر ۱۴۰۳فقط سی کلاس و جی ال بی . بی ام و که در حد بنز نیست اسمشو نیارید