مرسدس بنز قدرت بیشتری را با اشتراک ۱۲۰۰ دلاری در خودروهای برقی خود ارائه میدهد که این اشتراک سالانه قدرت و عملکرد بیشتری را در مدلهای سدان و شاسیبلند الکتریکی EQE و EQS فعال میکند.
ارائه آپشنهای وسیله نقلیه به عنوان خدمات اشتراکی، روشی بحثبرانگیز در صنعت خودرو به شمار میرود و مرسدس بنز از جمله خودروسازانی است که آن را تجربه میکند.
شاید به خاطر داشته باشید که اوایل امسال، خودروساز آلمانی شروع به ارائه آپشن فرمان عقب به عنوان اشتراک سالانه برای سدان لوکس الکتریکی EQS در چین کرد. به گزارش insideevs، مرسدس بنز به زودی با ارائه ارتقای عملکرد به عنوان خدمات اشتراکی، همه چیز را به سطح بالاتری خواهد برد.
فروشگاه آنلاین این خودروساز در ایالات متحده، سرویس «افزایش شتاب» را به عنوان آپشنی فهرست کرده است که به زودی به مشتریان سدانها و شاسیبلندهای مرسدس بنز EQE و EQS به عنوان اشتراک سالانه ۱۲۰۰ دلاری (به اضافه مالیات) ارائه میشود. این آپشن که توسط سرویس اتصال مرسدس بنز امکانپذیر شده است، گشتاور و حداکثر خروجی خودرو را افزایش میدهد و بنابراین عملکرد بیشتری ارائه میکند.
مسئولان خودروساز آلمانی میگویند که تنظیم منحنی مشخصه موتور، گشتاور و حداکثر خروجی باعث بهبود درخورتوجهی در سرعتگیری ۰ تا ۹۶ کیلومتربرساعت خواهد شد که بسته به مدل بین ۰/۸ تا ۱/۰ ثانیه است. شتاب افزایش یافته در همه برنامههای رانندگی «Dynamic Select» در دسترس خواهد بود.
تنظیم دقیق موتورهای الکتریکی حداکثر خروجی موتور شاسیبلندهای مرسدس بنز EQE/EQE و EQS/EQS را بین ۲۰ تا ۲۴ درصد (بسته به خروجی اصلی کارخانه) افزایش میدهد.
به عنوان مثال، در مرسدس بنز EQE ۳۵۰ 4MATIC، حداکثر توان خروجی از ۲۸۸ اسب بخار (۲۱۵ کیلووات) به ۳۴۸ اسب بخار (۲۶۰ کیلووات) افزایش مییابد که منجر به سرعتگیری صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت ۵/۱ ثانیه (در مقایسه با ۶ ثانیه) میشود. این افزایش برای شاسیبلند EQE ۳۵۰ 4MATIC یکسان است و سرعتگیری صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت از ۶/۲ ثانیه در این مورد به ۵/۲ ثانیه کاهش مییابد.
افزایش قدرت در مرسدس بنز EQS ۴۵۰ 4MATIC و شاسیبلند EQS ۴۵۰ 4MATIC درخورتوجهتر خواهد بود و از ۳۵۵ اسب بخار (۲۶۵ کیلووات) به ۴۴۲ اسب بخار (۳۳۰ کیلووات) میرسد. این افزایش قدرت به سرعتگیری صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت ۴/۵ ثانیه برای سدان و ۴/۹ ثانیه برای نسخهی شاسیبلند منجر میشود که به ترتیب از ۵/۳ ثانیه و ۵/۸ ثانیه کاهش مییابد.
چه بخواهیم چه نخواهیم، ارائه آپشنها به عنوان خدمات اشتراکی چیزی است که وسایل نقلیه تعریفشده نرمافزاری آن را ممکن میسازد و به نظر میرسد که در آینده شاهد این آپشنها خواهیم بود. شما چه فکر میکنید؟ آیا پرداخت ۱۲۰۰ دلار در سال این مقدار ارزش دارد تا یک ثانیه از زمان سرعتگیری صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت خودروی برقی خود را اصلاح کنید؟
❤BMW❤
۲ آذر ۱۴۰۱برام مهم نیس
چون بنز مهم نیس
:))))))
TML BN
۲ آذر ۱۴۰۱اگه برات مهم نبود اصلا وارد پست نمیشدی چه برسه بخوای اولین کامنت باشی
Royal Driver UK 70
۲ آذر ۱۴۰۱فکر نمیکردم کسی که بیمر فن باشه به مرسدس توهینات سنگین کنه، اینه اتحاد ژرمن فنی؟
بی خیال اسم
۲ آذر ۱۴۰۱متسفانه بعضی ها اتحاد ژرمن رو می شکنن از سر ….
shayan1renault
۷ آذر ۱۴۰۱دقیقا بی ام وی طراحیش ساده وعالیه عالی به تمام معنا
اما بنز اصالتش رو از دست داده نمونش همین خودرو
Just toyota
۲ آذر ۱۴۰۱خدا کنه این آپشن برای : eqs53 یا eqe53 هم بیاد و اگر بتونه واقعا تو نسخه های amg هم تا ۰/۸ ثانیه شتاب رو کاهش بده خیلی خوب میشه ، همین الان eqs53 صقر تا صد ۳/۵ ثانیه میده اگه این آپشن براش فعال بشه یه چیزی حدود ۲/۷ میزنه
Just toyota
۲ آذر ۱۴۰۱راستی دوستان قراره تا ۱۰ دقیقه دیگه دو غول خودروسازی جهان یعنی آلمان و ژاپن در زمینه فوتبال به مصاف هم برن ، قطعا بازی قشنگی میشه
مجتبی .
۲ آذر ۱۴۰۱به هیچ وجه. اگر یکبار پرداخت کنی وبرای همیشه دردسترس باشه خوبه ولی اینکه هرساله بعلاوه ماایات بیشتر پرداخت کنی مصداق دور زدن مشتری و گرانفروشی هستش. داریم به دورانی میرسیم که صبح پشت ماشینت میشینی بری سر کار اگه باج کارخونه روندی ماشینت روشن نمیشه. البته به لطف نادوستان برا ما قفله وسوار همون ارابه خودمون میشیم.
عاشق پدال
۲ آذر ۱۴۰۱اتفاقا این نوع طرفدار بیشتری داره.
مثال میزنم. الان ماکسیما چنده؟ تمیزش رو یک و نیم میدن. میلیارد تومن منظورمه.
همون ماکسیمایی که ما یک و نیم میخریم، تو المان نهایتا ۳ هزارا یوروععه. یعنی صد میلیون تومن. و به شرطی که کارکردش پایین باشه.
اما یه فرمول ثابت هست برا خرید ماشین. اگه درامدت ۹ برابر قیمت ماشین هست، نقد بخر. مثلا ماشین ۵۰ هزار دلاره. اگه درامد سالانت ۴۵۰ هزار دلار هست پس ماشینو نقد بخر.
وگرنه اصلا دنبال خرید نقد نرو.
الان خود شرکت فورد با بازوی مالی یا فاینانس خودش ۳.۹ درصد بهره میگیره برا خرید یه فورد اکسپلورر ۲۰۲۳. مدت پرداخت هم ۵ ساله. یه ۵۰۰ دلار هم کردیت میدن میتونی از نمایندگی فورد خرید کنی.
حالا فاندهای زیادی هستن که سودشون سالی ۵ درصد تا ۱۰ درصده. بازار بالا پایین نشه فاندهای ساخت و ساز حتی تا سالی ۲۰ درصد بالا میرن. خب شما تو غرب باشی مغز خر نخوردی پولو بدی یه ماشین بخری که از ۳۰ دلار دلار میرسه به ۳ هزار دلار. پولو میزاری تو یه فاند امن و ۵ درصد سودتو میگیری.
Atshia m3csl
۲ آذر ۱۴۰۱آقای علی بخردی هم گفت خودرو از یک وسیله مکانیکی تبدیل شده به یک وسیله دیجیتالی و کمپانی ها دارن با اشتراکی کردن امکانات یا قدرت خودرو از مشتری پول در میارن و یک پول بیشتری میگیرن این اشتراک گرفتن برای امکاناتی که خود خودرو ساز ها پولش رو گرفتن خیلی مسخره هست و یک جور پول اضافه گرفتن از مشتریه امیدوارم این مسخره بازی اشتراکی کردن امکانات و قدرت ماشین رو کمپانی ها بیخیال بشن
mahdi-es17
۲ آذر ۱۴۰۱پول بدی که ماشینت زود در خراب شه؟
کدوم ادم سالمی این کارو میکنه
بیلمیش
۲ آذر ۱۴۰۱اینم روش جدید دوشیدن مشتری
ماشین و بخر ولی بخوای ازش لذت ببری باید پول بدی
شاهرخ
۲ آذر ۱۴۰۱چه مسخره بازیا
فقط به فکر زدن از جیب مردمن
مرسدس بدبخت به جایی رسیده که فقط ازین مسخره بازیا میتونه یه پولی به جیب بزنه
به خودت بیا مرد یه حرکتی بزن این لاشخور بازیا چیه
McLaren m6 gt
۲ آذر ۱۴۰۱از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود،واقعا دنیا به کدوم سمت داره میره
پدرام
۲ آذر ۱۴۰۱افتضاح طراحی این ماشین رو هیچ جوره نمیشه با آپشن پر کرد!!!
فقط منظورم طراحی بود تو تکنولوژی و دیگر موارد نقصی نداره بنز دیگه!!
دکتر
۲ آذر ۱۴۰۱۴ روز دیگه هکشون میکنن،اگهی میکنن مرسدس انلاک شده همه اپشن ها فعال😂
MohammaD
۲ آذر ۱۴۰۱بیهوده اس واقعا. کاش میشد برای افزایش برد اشتراک بگذاره چون خیلی بیشتر لازمش هست
Khosrow
۲ آذر ۱۴۰۱مرسی مرسدس / با هزینه سالیانه اندک شوق و هیجان برای سررسید و افزایش قدرت / با ۱۲۰۰ دلار یک ثانیه / اینجا برای چند صدم ثانیه ماشین رو میارن پایین و بیشتر از قیمت ماشین خرج میکنن 😂 / جوری سوزنده عمریکایی بازها رو که از کامنت ها حرارت میزنه بیرون – عمریکایی برای ما سوژه خنده ست 😁 ..
Hadi
۲ آذر ۱۴۰۱مسخرس تو وقتی چیزی میخری دوست داری از همش استفاده کنی وقتی نتونی چه فایده؟
اگه همه قابلیت ها از اول باشه و رو قیمت کارخونه بکشن بهتره…
کیانوش
۲ آذر ۱۴۰۱باور کن رو قیمت کارخونه هم کشیده شده از قبل پول این پیشرانه کامل کشیده شده رو خودرو حالا میگن به خاطر اینکه ی اپیت نرم افزاری جدیدمون که محدودیت موتور رو بر میداره باید سالی فلان تومن بدید یا مثل بی ام و که پول گرمکن های صندلی یا اپشن های دیگه رو از قبل از مشتری گرفته شاید انکار کنه ولی حساب کرده و الان اومده میاد میگه بابت استفاده از اپشن ها حق اشتراک بدید
اوم از تسلا که فقط بابت نرم افزار اتوپایلونش دوازده هزار دلار میگیره اونم نسخه بتاش که اصوا باید رایگان باشه به دلیل اینکه ازمایش کننده ها در واقع دارن جون خودشون رو به خطر میندازن که تو توسعه محصول به تسلا کمک. کنن
یعنی درواقع تسلا از همین الان هم داره از اتوپایلوتش سود میکشه بی ون با اینکه هنوز بتاست
پول سخت افزارش هم که کشیده رو ماشین از قبل
بنظرم راننده خودکار باید هر راننده با هر خودرویی اجازه تغییرر سیستم اتوپایلوتش رو داشت باشه همونطور که ی نفر میتونه راننده استخدام کنه یا عوض کنه باید بتونن اتوپایلوتشم عوض کنه چون مستقیما جون اون شخص بهش بستگی داره و بنظرم دولت نا باید خودروساز هارو مجبور کنن به این کار
یعنی سخت افزار راننده های خودکار رو همه ماشین ها باشه و شرکت پولش رچ بگیره و بعد واسه سیستم اتوپایلوتی که قطعا باید انلاین باشه و دائما در حال توسعه و بروزرسانی باشه رو به صورت اشتراکی ارائه بده اونم نه باقیمت چند صد یا هزار دلاری نهایتا ماهی پنحاه دلار هم میتونه مسلی سود اور باسه واسن شرکت ها
و اینطوری خودروساز های کوچیک تری که توانایی توسعه اتوپایلوت ندارن خودشون و قطعا خودرو ساز های بزرگ تر هم سیستم خودشون رو در اختیار رقبا قرار نمیدن میتونن انتخاب اتوپایلوت رو به خود مشتری بسپارن
Hadi
۳ آذر ۱۴۰۱موافقم
کیانوش
۲ آذر ۱۴۰۱کاش میزد که ایا مصرف انرژی پونزد کیلو وات بر ساعت خودرو هم تغییر کرده یا نه
و اینکه اگه این افزایش بدون فشار بیش از حد بر انجین و باطری ها امکان پذیر بوده چرا از همون روز اول اینکار ونکردن و حتی به جای هزار و دویست دلار میشد سه هزار دلار بکشن رو قیمت خودرو بازن می ارزید
اما الان قطعا همه کاربرا حاضر نمیشن سالی هزار و دویست دلار بدن بابت اینکه کمپانی اجازه بده به نهایت قدرت خودرویی که خریدن دسترسی داشته باشن
و خیلیاشون احتمالا خودشون محدودیت رو برمیدارن حتی به قیمت باطل شدن گارانتی
بحث پولش نیست بحث اینه که بی ام و مرسدس با این سرویس های اشتراکیشون علنا دارن به مشتری ها میگن که گوشاتون مخملیه
اگه سخت افزار یک اپشن رو خودرو نصب شده قطعا هزینه اش رو از قبل از مشتری گرفتن و کشیدن رو خودرو حالا اینکه بیان بابت استفاده از گرمکن صندلی یا حداکثر قدرت انجینی که مشتری پولش رو داده بیان حق اشتراک بگیرن این افتضاح هستش
به عنوان مثال سرویس راننده خودکا اومدن هم هزینه سخت افزار و نرم افزار رو در ابندا میکشن رو قیمت خودرو و هم هزینه اشتراک میگیرن
بعد بعضی ها واسشون سئوال شده که چرا خودرو ساز ها به این سرعت دارن برقی میشن و چند ده میلیارد دلار هرکدوم دارن صرف ایجاد خطوط تولید قطعات برقی میکنن به خاطر حاشیه سود خیلی بالاتر خودرو های برقی به خاطر اینکه تعداد قطعات خودروی های برقی کم تر ازاحتراقی هاست و به این خاطر که لازم نیست اصلا خود خودروساز بیاد سیستم محرکه یعنی باتری و انجین رو توسعه بده همین راحت با ی تولید کننده قرارداد میبنده و میخره
ارشک
۳ آذر ۱۴۰۱چقدر مسخره. این پول زوره. البته غربی ها سابقه زیادی در این موارد دارن. مثل اپل که بعد از جذب مشتری حالا شارژر رو هم برداشته. امیدوارم شرکتهای چینی از این کارا نکنن. چون اگه چین و بقیه کشورهای آسیایی نبود این غربی ها کاری میکردن بقیه کشورها لباس دست دوم اونا رو بپوشن
_[TROFEO]_
۳ آذر ۱۴۰۱اگه واقعا پول سخت افزار رو گرفته باشه تو خرید ماشین در این صورت خاک تو سر حقیرتون
با ۱۲۰۰ دلار میشه ecu رو تیون کرد اون موقع نه برای یه سال بلکه همیشه شتابت زیاد میشه