مرسدس بنز کلاس S در دهههای مختلف تعریف و معیار خودروی لوکس و مجلل بوده است. مرسدس S450 4Matic جدید هم از این قاعده مستثنا نیست. در تمام دورهها، کلاس S بهجای آنکه از بهترین فناوریهای زمانه خود استفاده کند، از فناوریهای آینده سود میجست. همیشه میتوانستید به کلاس S نگاهی داشته باشید و خیلی راحت آینده صنعت خودرو را ببینید. هرآنچه که امروز در این خودرو میبینید، سالهای آینده به جزئی جدانشدنی از خودروهای متوسط بازار تبدیل میشود.
نسل هفتم مرسدسبنز کلاس S از طراحی جدید درونی و بیرونی بهرهمند شده است. اسکلتبندی آن هم دچار دگرگونی شده و حال، شاسی آلومینیومی هیبریدی آن ۶۰ کیلوگرم سبکتر از قبل شده است. مرسدس مدعی است که این شاسی علاوه بر عملکرد محکمتر، بهخاطر عایقبندی بهتر در برابر صدا، راحتی بیشتری را برای سرنشینان تامین میکند.
قیمتگذاری
قیمت این خودرو در استرالیا کمی نسبت به مدل سال گذشته کمتر شده و از ۲۴۰,۷۰۰ دلار استرالیا به ۲۴۰,۵۷۷ دلار رسیده است. اگر خواهان نسخه بلندتر کلاس S موسومبه LWB باشید، باید مبلغ ۲۶۴,۷۷۷ دلار را بپردازید. بهترین نسخه این خودرو هم با نام «S 580 L» قیمتی برابر ۳۲۹,۷۷۶ دلار دارد.
خودروی مورد بررسی ما یک دستگاه مرسدسبنز S450 به رنگ متالیک «سیاه ابسیدیان»، مجهز به پکیجهای AMG Line، سرگرمی عقب، راحتی صندلیهای عقب، پکیج ویژه، پکیج نیروبخش و فرمانپذیری چرخهای عقب است که مجموعا ارزشی برابر ۴۹,۲۰۰ دلار دارند. این بستهها و آپشنها قیمت نمونه مورد بررسی را به ۲۸۹,۷۷۷ دلار رساندهاند.
دریایی از ویژگیها و امکانات
طراحی بیرونی در یککلام حرف ندارد. کلاس S جدید یکی از آیرودینامیکترین خودروهای حال حاضر جهان است. چهره جدید این خودرو عضلانیتر از قبل شده است و به لطف بسته AMG Line، از رینگهای ۲۰ اینچی، رنگ سیاه براق و ترمزهای بزرگتر در محور جلو سود میبرد. امکان ندارد سنگینی حضور این خودروی مجلل در خیابان یا جاده حس نشود.
در درون آن راحتی در سطحی اعلا فراهم شده است. چرم ناپا سرتاسر صندلیها را فراگرفته و در هماهنگی کامل با چوب و بخشهای سیاهرنگ کنسول مرکزی قرار دارد. بهمحض ورود به کابین، بالشتکهای تکیه سر توجه شما را به خود جلب میکنند. جنس همه چیز عالی بوده و راحتی را به بهترین نحو ارائه میدهد. صندلیهای برقی در کنار سیستم گرمایش و ماساژ، مانند هرسال به حافظه داخلی هم مجهز شدهاند.
برای هرچه بهتر کردن حس درونی کابین، مرسدس کلاس S450 از سانروفهای پانورامیک در جلو عقب به همراه نورپردازی محیطی داخلی و سیستم صوتی ۷۱۰ واتی با ۱۵ بلندگو سود میبرد.
مرسدسبنز کلاس S در کنار بهرهوری از سیستم نمایش سرعت و اطلاعات جاده بر روی شیشه جلو (head-up display)، قادر به نمایش مسیر نقشه و GPS بر روی شیشه هم هست. انیمیشنهای راهنمایی جاده بادقت فراوان در خدمت راننده قرار گرفتهاند. برای نمونه اگر پیچی سر راه باشد، به راننده میگوید چه زمانی و با چه زاویهای بپیچد! شاید کمی حواسپرت کن به نظر برسد اما بهمرورزمان، به سرگرمی جالبی تبدیل میشود که راننده را به دقت هرچه بیشتر تشویق میکند.
گوهر درخشان کابین این خودرو اما نمایشگر بزرگ ۱۲.۸ اینچی آن است که از بالا تا پایین کنسول روی داشبورد را فراگرفته است. کیفیت این نمایشگر از تمام نمونههای موجود در بازار خودرو بهتر است و طراحی آن در هماهنگی کامل با اجزا داخلی قرار دارد. دسته تعویض دنده پشت فرمان قرار گرفته است و کار با آن راحت است. کلیدهای روی فرمان لمسی هستند و کار با کروز کنترل تطبیقی را کمی دشوار میکنند.
MBUX
لیست امکانات مرسدسبنز کلاس S سرسامآور است. در کنار ویژگیهای یادشده، اگر کسی نسخه بلند کلاس S را خریداری کند، در عقب از امکاناتی چون تهویه هوای دوحالته برای هر سرنشین بهصورت جدا، کیسه هوای صورت برای سرنشینان عقب (برای نخستینبار در جهان) و صندلیهای برقی با حافظه داخلی بهرهمند خواهد شد.
سیستم MBUX در کنار بهرهمندی از شارژ بیسیم، اندروید اتو و اپل کار پلی، از سیستم کنترل صوتی نیز پشتیبانی میکند تا راننده بتواند با گفتن «Hey Mercedes» فرمانهای خود را به خودرو ابلاغ کند.
کمتر شرایطی وجود دارد که از این خودرو چیزی بخواهیم و در انجام آن ناتوان بماند؛ این یکی از اصلیترین ویژگیهای کلاس S است. از ماساژ، نورپردازی، امکانات بینظیر و دستیار خصوصی درون خودرو تا آفتابگیر شیشه و… همه چیز مهیا است. سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی روبهروی راننده کاملا قابل شخصیسازی هستند و میشود آنها را در حالات مختلف و رنگهای گوناگون قرار داد.
نمایشگرهای کلاس S به جلوی خودرو ختم نمیشوند و در بخش عقبی هم شاهد حضور دو نمایشگر ۱۱.۶ اینچی با پکیج سرگرمی عقب هستیم. برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان عقب، مرسدس خودرو لوکسش را با هدفون به آنها تحویل میدهد تا اگر در مسیری طولانی نیاز به استراحت یا… داشتند بتوانند از آن استفاده کنند.
اگر پشت چراغ قرمز باشید، کلاس S اجسام و حرکات روبهرویش را وارسی میکند تا از خطرات جلوگیری کند. این که هدف وارسی اجسام با این جزئیات دقیقا چیست، نمیدانیم!
راحتی و فضا
سطح رفاه کابین کلاس S بهویژه در ردیف عقب در بالاترین سطح خود قرار دارد. نسخه LWB (فاصله محوری زیاد) بهتر حس سوارشدن به یک لیموزین را به سرنشینانش منتقل میکند. تبلت بخش مرکزی صندلیهای عقب جداشدنی است و به کاربران اجازه کنترل سیستم تهویه و… را میدهد.
پکیج نیروبخش که پیشتر از آن یاد کردیم، با ایجاد رایحهای دلنشین، تنظیم نورپردازی و موسیقی فضایی آرام را برای سرنشینان بنز فراهم میکند.
سواری
مرسدسبنز کلاس S450 4Matic نیروی خود را از یک موتور هیبریدی ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی «EQ Boost» میگیرد. یک جعبهدنده ۹ سرعتی خودکار نیز وظیفه انتقال ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ دارد.
حالت «راحت» بهترین و نرمترین سواری کلاس S بهعنوان یک خودروی مجلل فراهم میکند. حالتهای اسپرت و اسپرت پلاس هم با افزایش نرخ پاسخدهی پدال گاز و برخی تنظیمات دیگر، عملکرد حرکتی خودرو را بالا میبرد. فرمانپذیری چرخهای جلو و عقب مناسب است و در کنار سیستم 4Matic سطح بینظیری از تعادل و چسبندگی را ایجاد میکند. فنربندیهای هوایی نیز تضمینکننده سواری نرم و هواپیما مانند این خودرو هستند تا ضربات جاده به بهترین نحو کاهش یابد.
مصرف سوخت ترکیبی کلاس S برابر ۸.۶ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است؛ اما بهترین نتیجهای که توانستیم به آن دست یابیم مقدار ۹.۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر بود.
امنیت و مالکیت
از آپشنهای امنیتی کلاس S که در تمامی مدلهای آن بهصورت استاندارد وجود دارند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
دستیار فعال فاصله، تطبیق سرعت برحسب مسیر، دستیار فرمان گریزجویانه، دستیار توقف و حرکت خودکار، ری استارت خودکار خودرو در ترافیک، دستیار فعال تعویض خطوط، محافظ راهنمای جمعیت شهری، دستیار «Pre Safe+»، ده عدد کیسه هوا، برنامه پایداری الکترونیکی، دستیار علامتهای ترافیکی، پکیج پارک به همراه دستیار پارک و دوربین ۳۶۰ درجه.
دستیار تعویض خطوط عملکرد منطقی و خوبی دارد و از حرکات ناگهانی دوری میکند. سیستم تشخیص علامتهای ترافیکی نیز غالبا خوب بود اما نباید همه چیز را به آن سپرد، چون مقداری خطا دارد.
کلاس S یک خودروی سدان بزرگ مجلل محسوب میشود؛ بنابراین انتظار میرود رقم فروش آن چندان چشمگیر نباشد. بااینوجود، این خودرو در مقایسه با رقبایی چون آئودی A8، پورشه پانامرا و لکسوس LS فروش بهتری دارد. مرسدس تمام خودروهای سری S را به گارانتی ۵ ساله با کارکرد نامحدود ارائه میکند.
نتیجهگیری
مرسدسبنز کلاس S450 مانند نسل گذشته خود، نهایت شکوه را به رخ رقیبانش میکشد. هرچند برای رسیدن به این شکوه باید مبلغ گزافی را بپردازید اما امکانات فوقالعاده موجود در آن، راحتی و امنیت بالا این قیمت را توجیه میکند.
چشمگیرترین ویژگیهای کلاس S450 4Matic از دید ما نمایشگر بزرگ مرکزی، سیستم کنترل صوتی MBUX و فرمانپذیری و راندمان عالی بود. از طرف دیگر، صدای کمی بلندتر از انتظار روشنشدن موتور و احساس نهچندان جالب ترمزگیری از نکات منفی کوچک این خودرو به شمار میرفتند. در کل، کلاس S همچنان بهعنوان مرجع اصلی تعریف یک خودروی مجلل به زندگی ادامه میدهد.
در انتها جا دارد نگاهی به قیمت کلاس S در برابر رقبایش داشته باشید. به نظر شما با وجود حضور سنگین این مرسدسبنز در بازار بینالملل، رقبا چقدر شانس پیروزی دارند؟!
مرسدسبنز کلاس S مدل SWB | ۲۴۰,۵۷۷ |
مرسدسبنز کلاس S مدل LWB | ۲۶۴,۷۷۷ |
لکسوس LS | ۲۱۸,۱۱۵ |
پورشه پانامرا | ۲۳۲,۴۶۳ |
آئودی A8 | ۱۶۷,۵۱۵ |
نقاط قوت: کابین بهشدت مجلل، فرمانپذیری فوقالعاده، راحتی تمامی سرنشینان
نقاط ضعف: بیحس بودن ترمز، صدای بلندتر از انتظار روشنشدن موتور، راهاندازی دشوار کروزکنترل
مشخصات فنی مرسدسبنز کلاس S450 4Matic:
بدنه | ۵ در سدان، چهارچرخ محرک |
موتور | نوع M256 ۳ لیتری ۶ سیلندر هیبریدی EQ Boost |
جعبهدنده | ۹ سرعتی خودکار |
قدرت و گشتاور | ۳۶۲ اسب بخار/ ۵۰۰ نیوتن متر |
شتاب اولیه | ۵.۱ ثانیه |
مصرف سوخت (ترکیبی) | ۸.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
وزن | ۲۰۷۶ کیلوگرم |
فنربندی | فنربندی بادی Airmatic |
طول/ عرض/ ارتفاع | ۵۱۷۹/ ۲۱۰۹/ ۱۵۰۳ میلیمتر |
تایر و چرخ | جلو: ۲۵۵/۴۰ R20 عقب: ۲۸۵/۳۵ R20 |
قیمت (بازار محلی) | دلار استرالیا ۴۰,۵۷۷ |
امتیاز نهایی | ۹ از ۱۰ |
مازیار
۶ اسفند ۱۴۰۰450 یادآور یکی از بزرگترین نامهای تاریخ خودرو
نمونه های سالم SEL6.9 بین 50 تا 80 هزار دلار
خرید و فروش میشه
سیامک
۲۵ شهریور ۱۴۰۱آیا این ماشین هیبریدیه ؟ کجاش نوشته ؟
Jdm باز
۶ اسفند ۱۴۰۰قبمت فک کنم اشتباه ذکر شده یا شایدم دلار امریکا نیستش چون تو خود سایت mbusa.com قیمت s450 4 matic از فک کنم 120.000 دلار شروع میشه ولی تو مقاله ذکر شده 238.000
اگه دلار کشور دیگه ای هست یا اشتباه نوشته شده لطفا تصحیح کنین
علی صفرپور
۷ اسفند ۱۴۰۰دوست عزیز در ابتدای متن ذکر شده که قیمت ها مربوط به استرالیا هستن.
سهند
۶ اسفند ۱۴۰۰s کلاس عادی حتی از بنتلی فلایینگ اسپور هم راحتتر است. در مقایسه carwow با برنامه ی موجود در موبایل مشخص شد که هم صدای کمتری دارد و هم دست انداز ها را بهتر جذب میکند.(اگرچه با اختلاف بسیار کم)
البته چون بنتلی جنبه ی اسپورت بودن هم دارد برای همین نسبت به s کلاس کمی سفت تر است. اگرچه به نظرم این اختلاف توسط فرد عادی اصلا قابل تشخیص نیست.
من^_^
۶ اسفند ۱۴۰۰آره منم دیدم اون بررسی رو
کاش پوشش بدن چون اون دونات کشیدنای من واتسون با اینا دل منو برد
GMA
۶ اسفند ۱۴۰۰همین چند خط همه چیز رو مشخص میکنه👇
«مرسدس بنز کلاس S در دهههای مختلف تعریف و معیار خودروی لوکس و مجلل بوده است
در تمام دورهها، کلاس S بهجای آنکه از بهترین فناوریهای زمانه خود استفاده کند، از فناوریهای آینده سود میجست
همیشه میتوانستید به کلاس S نگاهی داشته باشید و خیلی راحت آینده صنعت خودرو را ببینید. هرآنچه که امروز در این خودرو میبینید، سالهای آینده به جزئی جدانشدنی از خودروهای متوسط بازار تبدیل میشود
در کل، کلاس S همچنان بهعنوان مرجع اصلی تعریف یک خودروی مجلل به زندگی ادامه میدهد.»
«👑The Best or nothing👑»
من^_^
۶ اسفند ۱۴۰۰دقیقا چقدر این شعار درسته
تو سگمنت هایی که هست یه درصد زیادی میگن بهترینه(و خب خیلی جا ها رکوردار هست)
و مثلا در زمینه درگ محور یا پیکاپ ناتینگ
TOM KRISTENSEN
۶ اسفند ۱۴۰۰من با این پول قطعا پانامرا میخرم
بی طرف
۶ اسفند ۱۴۰۰منم آئودی S8 رو ترجیح میدم ولی نمیشه ازین هم گذشت که کیفیت ساخت و تکنولوژی هاش یه پله از رقیباش و حتی شاید همه ماشینا جلوتره.
کافر مقدس
۶ اسفند ۱۴۰۰ببین چه آسیبی به جنبه بصری ماشین میزنه اون کنسول و اللخصوص صفحه کیلومتر در این سگمنت
بنتلی و رولزرویس که دیگه از خدایان لوکس بازی هستن بعید هرگز برن دنبال این نوع کنسول و صفحه کیلومتر . تضاد خاصی داره با پرستیژ این ماشین ها . دیگه بخردی هم صداش در اومده از کابین سری اس های جدید :D
خوده کسایی که هم سری اس میخرن شاکی ن از این داستان والا بلا .سایت ویلز که جریان ش مشخصه این کلا پیکان هم بدی میگه کابین مجلل ولی دلیل بر مجلل بودن کابین نداره در حالی که هزار تا سایت تخصصی دیگه کابین رو مورد عنایت قرار دادن
بنتلی حتی تو تصویر هم بوی چوب و چرم میده و اصن این کلاس ماشین باید بوی چوب و چرم ادوات آنالوگ بده !!!
فکر کن سایت ویلز اینو ببینه دیگه چی میخواد بگه
https://cdn.motor1.com/images/mgl/oVn42/s3/bentley-flying-spur.webp
عرفان
۷ اسفند ۱۴۰۰اقا دمت گرم اون عکسی که اپلود کردی حال رووزمو خوب کرد (بنتلی)
حالا فرض کن قرار باشه 1000 کیلومتر جاده رو تو این کابین باشی و برونی
به به
فکرشم شیرینه
احمدرضا
۶ اسفند ۱۴۰۰قیمت درست نوشته شده ؟
دویست و چهل هزار دلار واسه s کلاس ؟
GMA
۶ اسفند ۱۴۰۰فکر میکنم به دلار استرالیا و نسخه فول آپشن باشه چون قیمت پایه در آمریکا کمتر از ۱۰۰ هزار دلار هست فکر کنم
sam
۶ اسفند ۱۴۰۰دلار استرالیا
new reventon
۶ اسفند ۱۴۰۰چرا ایقد همچی گرون شده :|
پانامرا از 130 هزار تا شروع میشد :|
فول توربو هایبریدشم میشد 180 تا
Amard
۶ اسفند ۱۴۰۰اکثر افراد که این جور خودرو ها سوار میشن اس کلاس میخرن بیشتر به خاطر کابین مجلل و امکانات سطح بالا و همچنین برند اس کلاس
amir Benz
۶ اسفند ۱۴۰۰1.s class
2. پانامرا
3. آئودی
4. لکسوس
RKH7787
۶ اسفند ۱۴۰۰یکی از سخترین انتخاب ها اینه که پول اینو داشته باشی و بخوایی تو محدوده قیمتی این یه چیزی انتخاب کنی.
پانامرا؟
اس ۸؟
اس کلاس؟
سری ۷؟
net
۶ اسفند ۱۴۰۰ائودی s8 و پانامرا در این دسته بندی قرار نمیگیره
احمدرضا
۶ اسفند ۱۴۰۰سنگ محک این کلاس قطعا اس کلاسه
مسعود
۶ اسفند ۱۴۰۰آخرت پرستیژ…
ارین صاحب جمعی
۶ اسفند ۱۴۰۰کاربران عزیز دلار استرالیا است اینجاست که بقیه خودروسازها با اینهمه پیشرفت بنز به خودشون میگم : این بده
net
۶ اسفند ۱۴۰۰ائودی a8 زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان هست
مردیم از خوشی
۷ اسفند ۱۴۰۰بنتلی سلام دارند خدمتتون
net
۷ اسفند ۱۴۰۰بنتلی سدان لوکس اشرافی هست در این دسته بندی قرار نمیگیره
مردیم از خوشی
۷ اسفند ۱۴۰۰خودرو های اشرافی زیر مجموعه خودرو های لوکس هستند پس وقتی میگید زیبا ترین لوکس یعنی اون ها هم در نظر گرفته شدند
net
۷ اسفند ۱۴۰۰دسته بندی ها فرق میکنه
سدان (لوکس) ائودی a8 و بنز سری اس و بی ام و سری۷ و لکسوس ls هست.
سدان (لوکس اشرافی) رولز رویس و بنتلی و میباخ هست.
سدان (نیمه لوکس) هیوندای ازرا گرنجور و رنو تالیسمان و هوندا اکورد و تویوتا کمری هست.
شاعر
۶ اسفند ۱۴۰۰با این تبلتی که جای صفحه کیلومتر گذاشتن نمیتونم کنار بیام
net
۶ اسفند ۱۴۰۰تبلت بنز اس اگر به داشبورد چسبیده بود و شناور نبود و زیرش خالی نبود کمتر تو ذوق میزد
AMANTE
۶ اسفند ۱۴۰۰طراحی نسل جدید S Class هیچ جوره به دلم نمیشینه، انگار در فاز طراحی اولیه است و هنوز تکمیل نشده شاید با فیس لیفت هایی که مرسدس سال های بعد معرفی میکنه طراحی ایش بهتر بشه.
اما از نظر امکانات و سواری جزو پرچمدار های کلاس خودش هست و سخت میشه رفت سراغ رقباش.
بهنام
۶ اسفند ۱۴۰۰هیچ بنز s کلاسی و حتی می تونم بگم هیچ خودرویی از هیچ برند و کشوری، ابهت و شکوه بنز w140 دهه 90 میلادی رو نداره. بنز w140 نمونه تمام عیار مهندسی بی نقص آلمانی بود که حتی الان پس از گذشت 30 سال از عمر این خودرو، هنوز زیبا و بی رقیب هست.
ماکان
۷ اسفند ۱۴۰۰سلام . اگر قرار هست که اون دوتا نسخه یا یکی از آنها معرفی شود ، خدا کنه هرچه زودتر نسخه S63 یا S73 معرفی شود . در ضمن اگر که از بین این دوتا بیشتر نسخه S73 معرفی شود ، میشه گفت که برای برخی ها مثل من یکی از بی نقص ترین ماشین ها هستش .