ظاهرا پیروزی سیستم چهار چرخ محرک در برابر دیفرانسیل عقب همیشگی نیست.
پیش از هر چیزی بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم؛ سدان لوکس مونیخی، بیامو، ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که با کمک سیستم x درایو بیامو به چرخهای عقب آن میرسد. سازنده مدعی شده که سدان سنگینوزنش برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارد.
قلب تپنده این خودرو را یک موتور B58 توربوشارژر ۶ سیلندر خطی تشکیل میدهد که پیشرانه مشهورتر S58 بر پایه آن توسعه پیدا کرده است. قدرت پیشرانه درونسوز از طریق یک جعبهدنده ۸ سرعتی خودکار ساخت ZF به چرخها منتقل میشود. بیامو در نسل تازه این خودرو از کمک پیشرانه برقی هم کمک گرفته که خود به یک باتری ۱۴.۴ کیلووات ساعتی تکیه میکند. تمام این مجموعه حدود ۲,۴۱۸ کیلوگرم وزن دارد.
در سوی دیگر، مرسدسبنز کلاس S قرار دارد که در طی سالیان متمادی خود را بهعنوان استاندارد خودروهای لوکس تعریف کرده است. مدل S 580e 4 ماتیک حدودو ۲,۵۴۲ کیلوگرم وزن دارد و مانند بیامو 750e، به یک بسته باتری مجهز شده که ۲۲.۷ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. سازنده این خودرو هم که قبلا از پیشرانههای بزرگتر استفاده میکرد، راه بیامو را پیش گرفت و محصول هیبریدی لوکس خود را به یک واحد ۶ سیلندر خطی تجهیز کرد. این موتور ۳ لیتری با نام «M256» شناخته میشود.
قدرت و گشتاور خروجی این مرسدس کلاس S برابر ۵۱۰ اسب بخار و ۶۹۱ نیوتن متر اعلام شده است که از طریق یک جعبهدنده خودکار اسپیدشیفت MCT-9G AMG به هر چهار چرخ میرسد. هر چند مرسدس در بخش قدرت و ارقام نسبتبه بیامو برتری دارد اما تنظیم جعبهدنده و لانچکنترل در مدلهای باواریایی یکی از بهترینها به شمار میرود بنابراین انتظار میرود که رقابت این دو سدان در یک مسابقه درگ، نزدیک به یکدیگر باشد.
متاسفانه برای مرسدس، بیامو از ابتدای این مسابقه از آن جلو میزند و تا انتها هم همین روند را ادامه میدهد. فاصله این دو سدان در انتها آنقدر زیاد است که یک خودرو در میان آن دو جا میشود. آزمایش معکوس ۱۰۰ تا ۰ هم به نفع بیامو تمام میشود. گویا سیستم دیفرانسیل عقب بیامو در مقایسه با سیستم چهار چرخ محرک ۴ ماتیک مرسدسبنز برتریهایی دارد.
با این وجود هر دو خودروهایی لوکس و توانا به شمار میروند که در بخشهایی با یکدیگر تفاهم و در بخشهای دیگر با یکدیگر تفاوت نظر دارند. درحالیکه روند طراحی خودروهای بیامو در حال فروپاشی است، مرسدسبنز موفق شده یک سبک قابل هضم را به مشتریانش ارائه کند. خوشبختانه عملکرد ضعیف محصولات باوارایی در بخش طراحی روی عملکرد فنی آنها تاثیرگذار نبوده و باعث شده بهتر از همیشه باشند؛ برای نمونه میتوان به سری ۳ اشاره کرد که همچنان پرچمدار کلاس سدانهای کوچک اسپرت به شمار میرود. نظر شما درباره این دو برند چیست؟ آیا یکی بر دیگری برتری دارد؟
arvin44
۲۵ خرداد ۱۴۰۳بزرگترین نقطه ضعف بی ام و طراحی های جدیدش هست که امیدوارم درستش کنن
net
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ائودی a8♥️👌👏💪
jaghori
۲۶ خرداد ۱۴۰۳مقاله سوگیری دارد و آشکارا متمایل به بنز است. جایی نوشته متأسفانه از همان اول بنز عقب می افتد. مقایسه باید بدون پیشفرض و سوگیری باشد.
Yones
۲۷ خرداد ۱۴۰۳( متاسفانه برای بنز ) توجه کن
...
۲۵ خرداد ۱۴۰۳با وجود اینکه بنز رو بیشتر از بی ام و دوست دارم ولی واقعا دوست دارم بی ام و دوباره برگرده به طراحی های جذاب خودش همین سری هفت توی نسل های قبلی رو با الان مقایسه کنید متوجه میشید که بی ام و چه بلایی بر سر طراحی اورده امیدوارم به خودشون بیان هم بی ام و و هم بنز که بعضاً طراحی های مضخرفی ازش دیدیم
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳طراحای پاگانی موقع طراحی به سونات های پیانو بتهوون گوش دادن ، طراحای بی ام و : آآآآآی علی نصر المنالله
ای قدرت شیشه
ای قدرت تریاک
snoopsagg
۲۵ خرداد ۱۴۰۳پلاگین هیبریدی ها از تمام برقی ها هم تو مخ ترن انگار تکلیفشون مشخص نیست
گات
۲۵ خرداد ۱۴۰۳جفتشون مزخرف شدن
حسین
۲۵ خرداد ۱۴۰۳خیر،من در این رقابت مرسدس بنزو به B.M.Wترجیح میدم.
JaMsHiD-R1988
۲۵ خرداد ۱۴۰۳بی ام و خودشو گول بزنه که به مشتری اهمیت میده و طراحی با اصالت داره . تهشم باید مثل XM که طراحاش رو مواد بودن تخفیف چند ده هزار دلاری بدن
مفت طراحیای جدید بی ام و گرونه !
مرسدس در برابر طراحی بی ام و مثل شاه میمونه خیلی قشنگ و ظریف هست .
جلو پنجره اش که دیوونه ام کرده
Hossein
۲۵ خرداد ۱۴۰۳درگ دو رقیب کهنه کار واقعا جذاب بود، سری اس بنز بیشتر روی تجمل و راحتی متمرکز هست قشنگ راننده لم داده بود پشت فرمون و داشت کیف می کرد 🤩
darkknightam
۲۵ خرداد ۱۴۰۳از قدیم گفتن، هیچ ماشینی بنز نمیشه، هیچ بنزی هم بی ام و نمیشه…
Taha Ayoobi
۲۵ خرداد ۱۴۰۳اینارو ول کن
تایتان اتک👍
تایتان پتکی👎
محمدهادی
۲۶ خرداد ۱۴۰۳من خیلی این سنگین وزن بزرگ جثه ی بی ام و رو دوست دارم
خیلی با هیبته
بیوفته تو اتوبان مثل یک عقاب سنگین وزن رو آسفالت پرواز میکنه
درحالی که درون ماشین هیچ صدایی به گوش تمیرسه
به به
علی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳داداش مثل رو داری برعکس میگی 😂😂
MjM
۲۵ خرداد ۱۴۰۳زشت ترین خودروی تاریخ بی ام و!
Taha Ayoobi
۲۵ خرداد ۱۴۰۳بی ام و خیلییی زشته.
چجوری گذاشتن این تولید بشه.
فريد
۲۵ خرداد ۱۴۰۳بشینید نمازتونو بخونید این رقابتا ته نداره و هر سال برای بازاریابی و جذب مشتری انجام میشه.
ماکان
۲۵ خرداد ۱۴۰۳سلام . انتخاب من بی ام و
علی
۲۵ خرداد ۱۴۰۳BMW عشقه عشق
هما
۲۵ خرداد ۱۴۰۳با این که خیلیا از طراحی بی ام و ایراد میگیرن ولی بنظر من فوق العاده هست.فقط چون یدفعه طراحیشو عوض کرده عجیب بنظر میاد ولی جلوش معرکه هست.یکم عقبش زمخته و باید ظریف تر بشه واز حالت مکعبی دراد.ولی در کل خیلی لوکس شده.ولی در رقابت با بنز من کلا بنزو به هر ماشینی ترجیح میدم.چون اصالت دست نیافتنی داره.بهرحال تو هر کلاسی یه استاندارده برا بقیه.دیگه ماشینی میزنه که سناتورا و رئیس جمهورا سوار میشن و این بی دلیل نیست.
M power
۲۶ خرداد ۱۴۰۳عشق است موتور بی ام و
علی
۲۶ خرداد ۱۴۰۳اولا اون کسی که این دوتا رو واسه درگ آورده. یه نفهم کامل هست. چون این خودروها. هدف از ساخت فقط و فقط راحتی و آسایش و لوکس بودن هست
بنز شیک تر باکلاس تر با کیفیت بسیار بالاتر. پرستیژ خیلی خیلی بالاتر بنز شاه سدان های لوکس هست
بنز ۱۵۰ کیلو سنگین تره
گشتاورش هم کمتره
اینجا مسابقه لوکس و راحتی و آسایش و پرستیژ باید باشه. نه درگ حالا یکی مثال یک دهم ثانیه سریع تر باشه مگه واسه کی مهمه آخه … بابا اینا چی میزنن……
آلمانی باز
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ولی کسی که به بی ام وه میگه آشغال زشت صلاحیت نظر دادن نداره:/
علی
۲۶ خرداد ۱۴۰۳بنز باختلاف بسیار زیاد برنده بوده و هست و خواهد بود خیلی وقته که دیگه رقیب اس کلاس بی ام و و آئودی نیس بلکه رقیب اس کلاس بنتلی و رولزرویس هست
اس کلاس سدان اشرافی همیشه جلوتر از زمان حرکت کرده بقدری لوکس و با ابهت هست که حتی بنتلی و رولزرویس هم آرزوی رقابت با اس کلاس رو دارن حالا شما هی درگ بزار بگو یکم دهم ثانیه سریع تر ه
علی
۲۶ خرداد ۱۴۰۳اس کلاس بی رقیب.
کیفیت ساخت مرسدس اس الان از رولزرویس و بنتلی هم بالاتره هرکسی میگه نه اینطور نیست فقط کافیه بره دبی این سه خودرو. رو کنار هم مقایسه کنه کیفیت ساخت کیفت موتور. کیفیت تعلیق و نرمی. کیفیت سکوت داخل کابین . مواد بکارفته آپشن ها و پیشرفته بودن
Gdm
۲۶ خرداد ۱۴۰۳شرمنده میزنم تو ذوق ات…
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-7-series-vs-mercedes-s-class-2023/
بند آخرش:((مرسدس بنز پادشاه دیرینهٔ سدانهای لوکس محسوب میشود اما در این رقابت جدید، سری ۷ تاج پادشاهی آن را میرباید. دلیل اصلی این اتفاق، برتری در قسمتهایی است که در یک خودروی لوکس بیشتر اهمیت دارند یعنی راحتی سواری، نرمی و پالایش کلی. همچنین سری ۷ در داخل واقعاً خاص و گرانقیمت احساس میشود.))
ali
۲۶ خرداد ۱۴۰۳با سلام
به نظرم یه مشکلی این وسط قرار داره
یا راننده مرسدس یادش میره گاز بده
یا اینکه قدرت اعلامی ب ام و خیلی کمتر از عدد رسمی اش هست.چون قبلا هم مقاله هایی در این زمینه اعلام کمتر قدرت ب ام و تو همین سایت پدال وجود داشت.
من اصلا نمیتونم به لحاظ فنی ماشینی که قدرت بیشتر داره و چهارچرخ متحرک باشه چرا باید از دو چرخ متحرک و قدرت کمتر عقب بیفته رو توجیح کنم.به نظرم اعداد ب ام و با واقعیت همخونی نداره
محمدهادی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳دوست گرامی خود مطلب دلیل این اتفاق رو مطرح کرده
علت تنظیم بسیار دقیق انتقال قدرت و کالیبراسیون انتقال نیروی ممتاز خودروهای بی ام و ست
وگرنه مرسدس باتوجه به توانش عملکردش عالیه
کریم
۲۶ خرداد ۱۴۰۳خودروهای آلمانی چه بنز باشد یا بی ام و یا اوپل یا… باشد از لحاظ کیفیت و استاندارد عالی هستند و لعنت به مسعولین بیلیاقت ایران که ایرانی را چهل و چهار سال است از سوار شدن به خودروهای عالی منع کرده و واردات خودرو را ممنوع کردن تا بی ارزشترین خودرو های ایرانی را به قیمت بنز و بامو از سایپا و ایران خودرو به ناچار بخرند و تابوت مرگ سوار شوند و دلار هفت تومان را به شصت هزار تومان رساندن این نزدیک به قلعه است
مجید آسمانی
۲۶ خرداد ۱۴۰۳سلام دوستان. بنز و بی ام و هردو عالی هستند و لوکس و تنهامعیار انتخاب بین این دوتا سلیقه شخص هست و بس، فرض کنیم یکی ۵ ثانیه زودتر رسید ، آخه این شد ملاک ؟
هموطن
۲۶ خرداد ۱۴۰۳سلام.بنظردوستانی که درخودروتخصص دارند واردات “BMW”مدل116i میتواندروح تشنه بی ام و دوستان را سیراب کند؟.
Taha Ayoobi
۲۷ خرداد ۱۴۰۳شاید
محمدهادی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳بنظرم حداقل تو این نسل دف جلوش نه!
سری سه یا سری دو شاید
MASIH
۲۸ خرداد ۱۴۰۳بعد یه مدت طولانی این مقاله نظرمو جلب کرد اومدم به یاد گذشته ها تو فاز ماشین
این چه بلاییه سر سری ۷ آوردننننن
Armin
۱ تیر ۱۴۰۳شاید من این حس رو دارم ولی طراحی هردوشون خیلی میتونست بهترین از این باشه