مرسدس بنز

هر آنچه از مرسدس بنز S کلاس برقی می‌دانیم

خداحافظ EQS، سلام S کلاس الکتریکی! نسل بعدی سدان پرچم‌دار مرسدس بنز در دو نسخهٔ درون‌سوز و تمام الکتریکی تولید خواهد شد.

مرسدس بنز ابتدا با EQS وارد دنیای سدان‌های لوکس الکتریکی شد اما موفق عمل نکرد. درحالی‌که رقبایی مثل ب‌ام‌و برای سدان‌های الکتریکی خود به استایل سنتی وفادار ماندند، مرسدس از طراحی جدیدی برای ایجاد کابینی بزرگ‌تر با اوورهنگ‌های کوتاه استفاده کرد. نتیجه، کابین جاداری بود که داخل بدنه‌ای تخم‌مرغی پنهان شده بود و بشدت موردانتقاد قرار گرفت. در همین حال، S کلاس به‌عنوان پرچم‌دار سدان‌های درون‌سوز مرسدس در قالب مدلی مجزا و با ظاهر سنتی تولید می‌شود. طبق اظهارات اخیر مدیرعامل مرسدس بنز «اولاً کالنیوس» اما این شرایط تغییر خواهد کرد و در نسل آیندهٔ S کلاس، نسخه‌ای تمام الکتریکی وجود خواهد داشت که جایگزین EQS می‌شود. هرچند هنوز حداقل پنج سال با معرفی این خودرو فاصله داریم ولی در ادامه مروری خواهیم داشت بر هر آنچه که تاکنون از S کلاس الکتریکی میدانیم.

چه نامی خواهد داشت؟

پاسخ این سؤال کاملاً مشخص است زیرا کالنیوس صراحتاً گفته است که نسل بعدی S کلاس در دو نسخهٔ درون‌سوز و الکتریکی تولید خواهد شد و بنابراین، جایگزین EQS با نام S کلاس راهی بازار خواهد شد ولی با پسوندی از نسخهٔ درون‌سوز متمایز می‌شود. ازآنجایی‌که هم‌اکنون نسخهٔ الکتریکی G کلاس با پسوند EQ عرضه می‌شود، به‌احتمال‌زیاد سدان الکتریکی پرچم‌دار آیندهٔ مرسدس هم S کلاس EQ نام خواهد داشت.

چه شکلی خواهد بود؟

S کلاس الکتریکی آینده در قیاس با EQS کنونی ظاهر سنتی‌تری خواهد داشت. به گفتهٔ کالنیوس، نسخه‌های الکتریکی و درون‌سوز S کلاس ظاهر یکسانی خواهند داشت ولی برخی عناصر مدل‌های EQ را قرض خواهند گرفت. به‌عنوان‌مثال، در S کلاس الکتریکی می‌توانیم انتظار جلوپنجرهٔ پانلی مسدود مشابه EQS را داشته باشیم مثل چیزی که در رندر اینجا دیده می‌شود. فرم کلی خودرو نیز هرچند مشابه سدان‌های سنتی خواهد بود ولی برای بهبود آیرودینامیک از ویژگی‌های مدرن مثل دستگیره‌های در جمع‌شونده و دوربین بجای آینه‌های جانبی بهره خواهد برد.

هرچند نسخه‌های درون‌سوز و الکتریکی S کلاس ظاهر یکسانی خواهند داشت اما از پلت‌فرم‌های متفاوتی استفاده خواهند کرد. طبق شایعات، S کلاس درون‌سوز آینده روی نسخه‌ای اصلاح‌شده از همین پلت‌فرم MRA نسل کنونی ساخته خواهد شد درحالی‌که S کلاس الکتریکی از پلت‌فرم MB-EA استفاده خواهد کرد. همچنین گزارشانی اوایل امسال منتشر شد که ادعا می‌کرد مرسدس می‌تواند در S کلاس الکتریکی مثل رقیبش تسلا مدل S از غربیلک فرمان یوغ استفاده کند ولی به‌احتمال‌زیاد این شرکت دکمه‌های لمسی خازنی کنونی را با نمونه‌های فیزیکی واقعی جایگزین خواهد کرد.

چقدر قدرت خواهد داشت؟

هنوز با فهمیدن جزئیاتی مثل قدرت، شعاع حرکتی و ظرفیت شارژ S کلاس الکتریکی فاصلهٔ زیادی داریم ولی دلیلی وجود ندارد که این سدان پرچم‌دار جدید از EQS کنونی ضعیف‌تر باشد. این یعنی احتمالاً قدرت این خودرو در نسخه‌های تک موتوره از حدود ۳۶۰ اسب بخار آغاز خواهد شد و در نسخه‌های دو موتوره به بیش از ۵۰۰ اسب بخار خواهد رسید. پکیج‌های باطری بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعتی و برد ۵۶۰ تا ۸۰۰ کیلومتر هم دور از ذهن نخواهد بود.

کی معرفی خواهد شد؟

نسل کنونی S کلاس در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و هم‌اکنون در نیمهٔ عمر خود قرار دارد؛ بنابراین، احتمالاً باید در سال ۲۰۲۹ یا ۲۰۳۰ منتظر معرفی نسل جدید S کلاس و نسخهٔ الکتریکی آن باشیم.

چقدر قیمت خواهد داشت؟

در حال حاضر، قیمت EQS از ۱۰۵,۵۵۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که S کلاس قیمت پایهٔ گران‌تری برابر با ۱۱۸,۴۵۰ دلار دارد؛ بنابراین، زمانی که S کلاس جدید در پایان دههٔ جاری معرفی شود، قیمت پایه‌ای در حدود ۱۲۰ هزار دلار برای نسخۀ الکتریکی آن غیرمنتظره نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    طراحی باحالی داره

    موافقم 12
    مخالفم 15
    1. پیام

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2072 ديدگاه)

      طراحیش خیلی بهتر شده.

      موافقم 6
      مخالفم 15
    2. HELLO.BROTHERS

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (97 ديدگاه)

      جان من اگه آرم بنزو ور میداشتی فکر میکردم کادیلاک.

      موافقم 22
      مخالفم 2
    3. shetab-car

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (200 ديدگاه)

      اصلا قرار نیست این شکلی باشه مثل همون اس کلاس هست ظاهرش

  2. علی جردن

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    اوج تکنولوژیو موقع معرفی S کلاس جدید خواهیم دید 🤩

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. Mr wrong

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      خواهیم دید نه
      خواهند دید

      1. علی جردن

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        نا امید شیطانه
        امید داشته باش انشالله ماهم از نزدیک تجربشون کنیم

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. Mr wrong

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (266 ديدگاه)

          دمت گرم ایشالله جردن عزیز

  3. هراکلیوس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    ماهم در سال 2030از دنا بی نهایت پلاس خیلی جوانان با موتور 1500سی سی رونمایی می کنیم

    موافقم 34
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD_R1988

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      فکر کنم دیگه بشه نوجوانان🤣

  4. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    عمر مثل برق و باد میگذره انگار همین چند وقت پیش بود که نسل جدید اس کلاس تو بحبوحه کرونا معرفی شد ، نزدیک پنج سال گذشت 😑

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. A Sus man

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      همچنین اروند نسل بعدی اطلس با موتور توربوی ۲ سیلندر ۱ لیتری

  5. Meow

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    نسل الان اس کلاس w223 از محدود ماشین های جدید بنزه که هنوز بسیار جذابه

    موافقم 7
    مخالفم 5
  6. کوشا

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    باز هم BMW بازی رو برد..

    موافقم 13
    مخالفم 12
    1. amirkhanzadeh

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (384 ديدگاه)

      هر دو خوب هستند رقابت باعث پیشرفت میشه

  7. Taha Ayoobi

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3602 ديدگاه)

    ترکیب طراحی های هونگچی و تویوتا

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. (Ali(chevynova

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7258 ديدگاه)

      بالاخره خوی طراحی چینی در بنز امری عادی شده((اشاره به سهامداری جیلی در بنز))

      موافقم 8
      مخالفم 15
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (797 ديدگاه)

        اگه یه خودروساز سهامش توسط برندی خریده بشه نیازی نیست طراحی یکی بشه دوما جیلی طراحی هاش اکثرا تقلید از این برندا هست
        سوما جیلی سهام دار دایملر هست نه کل بنز

        موافقم 1
        مخالفم 2
      2. Mr wrong

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        جیلی اس کلاس

        موافقم 6
        مخالفم 1
      3. amir

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3425 ديدگاه)

        نظرت درمورد طراحی چینی پسند بیوک چیه؟ چیز ببخشید از اتاق فرمان اشاره میکنن لینکلن و بیوک دارن التماس بازار چین رو میکنن

        موافقم 5
        مخالفم 4
      4. car lover

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1001 ديدگاه)

        بله درست مثل بیوک و کادیلاک و دوج و لینکلن و فورد و شورلت
        (اشاره به سهامداری تمام و کمال چینی ها در خودروسازیهای امریکایی)

    2. (Ali(chevynova

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7258 ديدگاه)

      طبیعی ردپای طراحی چینی رو در بنز دیدن
      ((اشاره به سهامداری جیلی در بنز))

      موافقم 5
      مخالفم 14
  8. Mr wrong

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    بنز واسه طراح هاش یه مسابقه برگزار کرده و به بد ترین طراحی جوایز نفیسی اهدا خواهد کرد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. JaMsHiD_R1988

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    بعضی از دوستان به حدی تعصب دارن که هنوز فرق بین رندر و نمونه تولیدی که هنوز معلوم نیست کی میاد رو نمی‌خوان بفهمن

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Mr wrong

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      99 درصد طراح های تولیدی و رندر ها مشابه هستن

      موافقم 3
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست