خداحافظ EQS، سلام S کلاس الکتریکی! نسل بعدی سدان پرچمدار مرسدس بنز در دو نسخهٔ درونسوز و تمام الکتریکی تولید خواهد شد.
مرسدس بنز ابتدا با EQS وارد دنیای سدانهای لوکس الکتریکی شد اما موفق عمل نکرد. درحالیکه رقبایی مثل بامو برای سدانهای الکتریکی خود به استایل سنتی وفادار ماندند، مرسدس از طراحی جدیدی برای ایجاد کابینی بزرگتر با اوورهنگهای کوتاه استفاده کرد. نتیجه، کابین جاداری بود که داخل بدنهای تخممرغی پنهان شده بود و بشدت موردانتقاد قرار گرفت. در همین حال، S کلاس بهعنوان پرچمدار سدانهای درونسوز مرسدس در قالب مدلی مجزا و با ظاهر سنتی تولید میشود. طبق اظهارات اخیر مدیرعامل مرسدس بنز «اولاً کالنیوس» اما این شرایط تغییر خواهد کرد و در نسل آیندهٔ S کلاس، نسخهای تمام الکتریکی وجود خواهد داشت که جایگزین EQS میشود. هرچند هنوز حداقل پنج سال با معرفی این خودرو فاصله داریم ولی در ادامه مروری خواهیم داشت بر هر آنچه که تاکنون از S کلاس الکتریکی میدانیم.
چه نامی خواهد داشت؟
پاسخ این سؤال کاملاً مشخص است زیرا کالنیوس صراحتاً گفته است که نسل بعدی S کلاس در دو نسخهٔ درونسوز و الکتریکی تولید خواهد شد و بنابراین، جایگزین EQS با نام S کلاس راهی بازار خواهد شد ولی با پسوندی از نسخهٔ درونسوز متمایز میشود. ازآنجاییکه هماکنون نسخهٔ الکتریکی G کلاس با پسوند EQ عرضه میشود، بهاحتمالزیاد سدان الکتریکی پرچمدار آیندهٔ مرسدس هم S کلاس EQ نام خواهد داشت.
چه شکلی خواهد بود؟
S کلاس الکتریکی آینده در قیاس با EQS کنونی ظاهر سنتیتری خواهد داشت. به گفتهٔ کالنیوس، نسخههای الکتریکی و درونسوز S کلاس ظاهر یکسانی خواهند داشت ولی برخی عناصر مدلهای EQ را قرض خواهند گرفت. بهعنوانمثال، در S کلاس الکتریکی میتوانیم انتظار جلوپنجرهٔ پانلی مسدود مشابه EQS را داشته باشیم مثل چیزی که در رندر اینجا دیده میشود. فرم کلی خودرو نیز هرچند مشابه سدانهای سنتی خواهد بود ولی برای بهبود آیرودینامیک از ویژگیهای مدرن مثل دستگیرههای در جمعشونده و دوربین بجای آینههای جانبی بهره خواهد برد.
هرچند نسخههای درونسوز و الکتریکی S کلاس ظاهر یکسانی خواهند داشت اما از پلتفرمهای متفاوتی استفاده خواهند کرد. طبق شایعات، S کلاس درونسوز آینده روی نسخهای اصلاحشده از همین پلتفرم MRA نسل کنونی ساخته خواهد شد درحالیکه S کلاس الکتریکی از پلتفرم MB-EA استفاده خواهد کرد. همچنین گزارشانی اوایل امسال منتشر شد که ادعا میکرد مرسدس میتواند در S کلاس الکتریکی مثل رقیبش تسلا مدل S از غربیلک فرمان یوغ استفاده کند ولی بهاحتمالزیاد این شرکت دکمههای لمسی خازنی کنونی را با نمونههای فیزیکی واقعی جایگزین خواهد کرد.
چقدر قدرت خواهد داشت؟
هنوز با فهمیدن جزئیاتی مثل قدرت، شعاع حرکتی و ظرفیت شارژ S کلاس الکتریکی فاصلهٔ زیادی داریم ولی دلیلی وجود ندارد که این سدان پرچمدار جدید از EQS کنونی ضعیفتر باشد. این یعنی احتمالاً قدرت این خودرو در نسخههای تک موتوره از حدود ۳۶۰ اسب بخار آغاز خواهد شد و در نسخههای دو موتوره به بیش از ۵۰۰ اسب بخار خواهد رسید. پکیجهای باطری بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعتی و برد ۵۶۰ تا ۸۰۰ کیلومتر هم دور از ذهن نخواهد بود.
کی معرفی خواهد شد؟
نسل کنونی S کلاس در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و هماکنون در نیمهٔ عمر خود قرار دارد؛ بنابراین، احتمالاً باید در سال ۲۰۲۹ یا ۲۰۳۰ منتظر معرفی نسل جدید S کلاس و نسخهٔ الکتریکی آن باشیم.
چقدر قیمت خواهد داشت؟
در حال حاضر، قیمت EQS از ۱۰۵,۵۵۰ دلار آغاز میشود درحالیکه S کلاس قیمت پایهٔ گرانتری برابر با ۱۱۸,۴۵۰ دلار دارد؛ بنابراین، زمانی که S کلاس جدید در پایان دههٔ جاری معرفی شود، قیمت پایهای در حدود ۱۲۰ هزار دلار برای نسخۀ الکتریکی آن غیرمنتظره نخواهد بود.
آرش
۱۷ شهریور ۱۴۰۳طراحی باحالی داره
پیام
۱۷ شهریور ۱۴۰۳طراحیش خیلی بهتر شده.
HELLO.BROTHERS
۱۷ شهریور ۱۴۰۳جان من اگه آرم بنزو ور میداشتی فکر میکردم کادیلاک.
shetab-car
۱۸ شهریور ۱۴۰۳اصلا قرار نیست این شکلی باشه مثل همون اس کلاس هست ظاهرش
Mercedes
۳۰ شهریور ۱۴۰۳یه مدت عاشق چراغ خطی بودم
تو این دو سه سال اینقدر تو ایران پر شده هر کی مغازه میزنه ، خونه میخره تو ساختمونشو تا خرخره پر چراغ خطی میکنه
دیگه حالم از هرچی چراغ ال ای دی خطیه بد شده
بابا این ایرانیا چرا … هر چیزیو در میارن
اوکی شما مدرن
ایران پیشرفته ترین کشور دنیا
ایرانیا پیشرو ترین مردم جهان که از اینده اومدن و تو اینده زندگی میکنن
بسه دیگه بابا
کل ایران شده یه چراغ خطی سر تا سری
هر جا میری پر ال ای دی خطی
خداکنه تو دنیا دیگه کسی استفاده نکنه خز بشه
ایرانی های بی جنبه
علی جردن
۱۷ شهریور ۱۴۰۳اوج تکنولوژیو موقع معرفی S کلاس جدید خواهیم دید 🤩
Mr wrong
۱۷ شهریور ۱۴۰۳خواهیم دید نه
خواهند دید
علی جردن
۱۷ شهریور ۱۴۰۳نا امید شیطانه
امید داشته باش انشالله ماهم از نزدیک تجربشون کنیم
Mr wrong
۱۷ شهریور ۱۴۰۳دمت گرم ایشالله جردن عزیز
هراکلیوس
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ماهم در سال 2030از دنا بی نهایت پلاس خیلی جوانان با موتور 1500سی سی رونمایی می کنیم
JaMsHiD_R1988
۱۷ شهریور ۱۴۰۳فکر کنم دیگه بشه نوجوانان🤣
محمد
۱۷ شهریور ۱۴۰۳عمر مثل برق و باد میگذره انگار همین چند وقت پیش بود که نسل جدید اس کلاس تو بحبوحه کرونا معرفی شد ، نزدیک پنج سال گذشت 😑
A Sus man
۱۷ شهریور ۱۴۰۳همچنین اروند نسل بعدی اطلس با موتور توربوی ۲ سیلندر ۱ لیتری
Meow
۱۷ شهریور ۱۴۰۳نسل الان اس کلاس w223 از محدود ماشین های جدید بنزه که هنوز بسیار جذابه
کوشا
۱۷ شهریور ۱۴۰۳باز هم BMW بازی رو برد..
amirkhanzadeh
۱۸ شهریور ۱۴۰۳هر دو خوب هستند رقابت باعث پیشرفت میشه
Taha Ayoobi
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ترکیب طراحی های هونگچی و تویوتا
(Ali(chevynova
۱۷ شهریور ۱۴۰۳بالاخره خوی طراحی چینی در بنز امری عادی شده((اشاره به سهامداری جیلی در بنز))
Galant.VR4(JDM)
۱۷ شهریور ۱۴۰۳اگه یه خودروساز سهامش توسط برندی خریده بشه نیازی نیست طراحی یکی بشه دوما جیلی طراحی هاش اکثرا تقلید از این برندا هست
سوما جیلی سهام دار دایملر هست نه کل بنز
Mr wrong
۱۷ شهریور ۱۴۰۳جیلی اس کلاس
amir
۱۷ شهریور ۱۴۰۳نظرت درمورد طراحی چینی پسند بیوک چیه؟ چیز ببخشید از اتاق فرمان اشاره میکنن لینکلن و بیوک دارن التماس بازار چین رو میکنن
car lover
۱۸ شهریور ۱۴۰۳بله درست مثل بیوک و کادیلاک و دوج و لینکلن و فورد و شورلت
(اشاره به سهامداری تمام و کمال چینی ها در خودروسازیهای امریکایی)
(Ali(chevynova
۱۷ شهریور ۱۴۰۳طبیعی ردپای طراحی چینی رو در بنز دیدن
((اشاره به سهامداری جیلی در بنز))
Mr wrong
۱۷ شهریور ۱۴۰۳بنز واسه طراح هاش یه مسابقه برگزار کرده و به بد ترین طراحی جوایز نفیسی اهدا خواهد کرد
JaMsHiD_R1988
۱۷ شهریور ۱۴۰۳بعضی از دوستان به حدی تعصب دارن که هنوز فرق بین رندر و نمونه تولیدی که هنوز معلوم نیست کی میاد رو نمیخوان بفهمن
Mr wrong
۱۷ شهریور ۱۴۰۳99 درصد طراح های تولیدی و رندر ها مشابه هستن