کاهش فروش مرسدس بنز S کلاس در ماههای اخیر جزو مهمترین اخبار دنیای خودرو بوده است اما دلیل عدم استقبال از گل سرسبد خودروهای لوکس دنیا چیست؟
کلاس خودروهای لوکس هرگز بهتر از عصر حاضر نبوده و پیشتاز این کلاس نیز مرسدس بنز S کلاس است. برخلاف محصولات اسپرت و پرفورمنس همچون C63 S E پرفورمنس که به شدت از نظر قوانین آلایندگی تحتفشار هستند، کلاس خودروهای لوکس همچنان توانسته به حیات خود ادامه دهد و حتی مشتریان بیشتری را نیز جذب کند. نسلهای پیشین S کلاس با فاصلهای قابلتوجه نسبت به رقبا پرفروشترین خودروهای این کلاس بودهاند. در حقیقت فاصله بین این خودرو و رقبا به حدی زیادی بود که برخی افراد از کلاس خودروهای لوکس با عنوان کلاس S کلاس نام میبرند.
اما در نسل اخیر، چسبندگی S کلاس به رتبه اول فروش ضعیف شده و به همین خاطر دو رقیب سنتی آن توانستهاند سدان پرچمدار اشتوتگارت را به زیر بکشند. سابقه S کلاس به سال ۱۹۵۱ بازمیگردد. اولین نسل این خودرو با کد W180 شناخته میشود هرچند بهصورت رسمی با نام پونتون مشهور شد. دلیل استفاده از نام پونتون هم به استایل محصولات مرسدس بنز در دهه ۵۰ میلادی بازمیگردد که از نمای جلوی متمایز شامل کاپوت و گلگیرهای گیرا و یکپارچه استفاده کردهاند. یکی از جنبههای کلیدی مرسدس بنز ۲۲۰ که اولین S کلاس محسوب میشود قفل در خاصی بود که مانع باز شدن تصادفی آنها میشد. همانطور که میدانید خلاقیت و نوآوری جزو مهمترین شاخصههای مرسدس بنز S کلاس به شمار میرود و این سنت همچنان ادامه دارد. باید گفت جانشین مرسدس ۲۲۰ دارای ترمزهایی با خنک کاری توربو و منیفولد کنترل مکانیکی برای نسخه SE بود. سیستم تعلیق بادی، قفل مرکزی و فنرهای هیدروپنوماتیک اکسل عقب نیز چند سال بعد معرفی شدند.
S کلاس W220 که در سال ۱۹۹۸ معرفی شد به عنوان اولین S کلاس مدرن شناخته میشود و تکنولوژیهای بکار رفته در آن معمولاً در اکثر خودروهای دوران خود دیده نمیشوند. از جمله این تکنولوژیها میتوان به خاموش شدن خودکار سیلندر، گیربکس اتوماتیک با کنترل الکترونیکی، سیستم تائید هویت راننده و دستیار فاصله فعال اشاره کرد. ژرمنها در سال ۲۰۰۵ تعداد ۱۶,۰۳۶ دستگاه از این سدان را به فروش رساند و یک سال بعد فروش آن تقریباً دو برابر شد. سال ۲۰۰۶ موفقترین سال برای S کلاس W221 از زمان معرفی در سال ۲۰۰۵ بود هرچند فروش آن در سال ۲۰۰۷ به حدود ۲۶ هزار دستگاه رسید اما یک سال بعد افت فروش فاحشی را شاهد بودیم و S کلاس فقط به فروش حدود ۱۸ هزار دستگاهی رسید.
فروش سدان پرچمدار مرسدس بنز پس از سال ۲۰۰۸ از ۱۵ هزار دستگاه فراتر نرفت اما در سال ۲۰۱۴ و یک سال پس از معرفی نسل W222 شاهد استقبال بالا از آن بودیم. S کلاس W222 پیشرفتهترین نسخه این خودرو تا آن زمان به شمار میرفت اما میزان فروش آن از همان زمان بهطور مداومی کاهش یافت. در جدول زیر میتوانیم آمار فروش S کلاس از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۲ را مشاهده کنیم:
سال | میزان فروش |
۲۰۰۵ | ۱۶,۰۳۶ |
۲۰۰۶ | ۳۰,۸۸۶ |
۲۰۰۷ | ۲۶,۰۸۱ |
۲۰۰۸ | ۱۷,۷۸۷ |
۲۰۰۹ | ۱۱,۱۹۹ |
۲۰۱۰ | ۱۳,۶۰۸ |
۲۰۱۱ | ۱۲,۲۵۸ |
۲۰۱۲ | ۱۲,۵۸۷ |
۲۰۱۳ | ۱۳,۳۰۳ |
۲۰۱۴ | ۲۴,۵۲۴ |
۲۰۱۵ | ۲۱,۹۳۴ |
۲۰۱۶ | ۱۸,۸۰۳ |
۲۰۱۷ | ۱۵,۸۸۸ |
۲۰۱۸ | ۱۴,۹۷۸ |
۲۰۱۹ | ۱۲,۵۰۳ |
۲۰۲۰ | ۸,۵۸۹ |
۲۰۲۱ | ۱۴,۲۸۴ |
۲۰۲۲ | ۱۵,۰۵۶ |
فروش این سدان لوکس در سال ۲۰۲۳ تنها حدود ۱۱ هزار دستگاه بوده که از رکورد فروش نسلهای پیشین بسیار کمتر است. متأسفانه موقعیت عالی S کلاس در این سگمنت متزلزل شده و تا زمان نگارش این مقاله حدود ۴۷۰۰ دستگاه از S کلاس به فروش رسیده است. همین لغزش به رقبا اجازه داده تا از محصول جذاب ژرمنها سبقت بگیرند.
بی ام و سری ۷ رقیب سنتی مرسدس S کلاس است و همانند سدان مرسدس به خاطر تکنولوژیهای پیشرفته، دینامیک و البته اشرافیت بیشتر نسبت به سایر ساختههای این خودروساز مشهور شده است. با اینکه اولین نسل S کلاس مدتها قبل از اختراع تلویزیونهای رنگی معرفی شده اما نسل اول سری ۷ در سال ۱۹۷۷ رونمایی شد. این خودرو نه تنها با پیشرانه ۶ سیلندر خود از سایر محصولات باواریا متمایز میشد بلکه دارای ویژگیهایی همچون سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی، کروز کنترل و قطعات الکترونیکی در پیشرانه بود. از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۶ تعداد حدود ۲۸۵ هزار دستگاه از سری ۷ نسل E23 به فروش رسید. تا قبل از معرفی نسل فعلی G70، پنج نسل از سری ۷ تولید شدهاند. در جدول زیر نیز فروش تمامی نسلهای سری ۷ پس از مدل E23 آمده است:
کد کلاس | آمار فروش |
E32 سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۴ | ۳۱۱,۰۱۵ |
E38 سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱ | ۳۲۷,۵۹۸ |
E65/E66 سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ | ۳۴۴,۳۹۶ |
F01/F02 سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ | ۳۷۴,۹۴۸ |
G11/G12 سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ | ۳۴۸,۷۵۴ |
نسل فعلی سری ۷ کد G70 خطری جدی برای S کلاس است چراکه جدای از تجهیزات بلندبالای خود قیمت ارزانتری دارد. در حقیقت بهای سری ۷ در سال ۲۰۲۲ از حدود ۸۸ هزار دلار شروع شده درحالیکه قیمت S کلاس ۱۱۲ هزار دلار بوده است. بی ام و در سال اول عرضه این نسل از سری ۷ در آمریکا به رکورد فروش ۱۰,۸۱۱ دستگاهی رسید و تا به اینجای سال ۲۰۲۴ نیز سری ۷ بیش از ۵ هزار دستگاه فروش بیشتری نسبت به رقیب هموطن خود داشته است. با اینکه سری ۷ پرفروشتر از سدان پرچمدار مرسدس بنز ظاهر شده اما کلاس خودروهای لوکس گزینههای دیگری هم دارد که هیچیک نتوانستهاند S کلاس را از نظر فروش پشت سر بگذارند. در ادامه آمار فروش سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ (تا به اینجای سال جاری میلادی) این خودروها را میبینیم که همگی کمتر از S کلاس است.
نام خودرو | آمار فروش سال ۲۰۲۳ | آمار فروش تا به اینجای سال ۲۰۲۴ |
آئودی A8 | ۲,۲۵۹ | ۸۵۹ |
آئودی e-tron GT | ۳,۲۰۲ | ۳,۴۱۴ |
جنسیس G90 | ۱,۲۸۸ | ۹۲۷ |
لکسوس LS | ۲,۲۳۷ | ۱,۵۵۶ |
لوسید ایر | ۶,۰۰۱ | ۴,۳۶۱ |
مرسدس EQS | ۶,۸۰۵ | ۱,۷۹۱ |
پورشه پانامرا | ۴,۱۹۷ | ۱,۵۴۷ |
ولوو S90 | ۲,۰۲۸ | ۱,۱۶۴ |
kenshi
۳ مهر ۱۴۰۳رقابت جالبیه
ولی مرسدس چند سالی میشه بشدت افت کرده حتی بیشتر از بی ام و
امیدوارم زودتر به جایگاه اصلیش برسه
net
۳ مهر ۱۴۰۳تاج پادشاهی سدان لوکس ائودی a8 هست
SMS
۳ مهر ۱۴۰۳لوسید با اینکه برقیه ولی پرچمش بالاس
جالبه که مردم جهان هیچ رقبتی به اینها ندارند اون وقت مردم ایران برای ماشین 40 50 ساله صف می کشن
کیان
۳ مهر ۱۴۰۳بنظرم افت فروش مربوط به اس کلاس نیست صرفا، در کل فروش سدانها کم شده، شاید بررسی کنیم میبینیم شاسی های لوکس سهم کم شده فروش سدانها رو مال خودشون کردن، GLS مابقی فروش اس کلاس و داره و …
امیدوارم فنای متعصب بنز ناراحت نشن، به شخصه بنظرم سرامد همه اس کلاسها W140 بوده، نسبت به زمان خودش واقعا محصول خاص و تکنولوژیکی بوده، بنز بعد از w211 و W221 هم تو ای کلاس هم تو اس کلاس دیگه بنز نبود، این اتاقها بهترین و اخرین بنزهایی بودن ک ارزش و حس و داشتن. بعد از اون دیگه روح بنز مرد تو محصولاتش، نسلهای اخر هم همشون مضخرف و صفحه نمایش و شباهت ظاهری بسیار زیاد به هم و …
در کل روح خودروسازی تو همه خودروسازهای بزرگ به شدت افول کرده، به شدت کالای مصرفی و با تاریخ انقضای کوتاه دارن تولید میکنن همه برندهای بزرگ.
amirkhanzadeh
۳ مهر ۱۴۰۳مرحبا
امیر حسین
۳ مهر ۱۴۰۳فیس لیفت داره تست میشه و بنز بیشتر از حد معمول برای ارتقا میان دوره ای هزینه کرده. طبیعیه که سال های اول معرفی یک نسل فروشش بیشتر باشه. الان بی ام و دو سال جدیدتره. بنز اس فیس لیفت سال دیگه با عنوان ۲۰۲۶ میاد و کمی بهبود می ده وضعیت رو.
MehdiTurbo
۳ مهر ۱۴۰۳بی ام و خودش از لحاظ طراحی افت داشته ولی خب افت بنز بیشتر بوده
دم لوسید ایر گرم با اینکه نو پاعه فک کنم رتبه سوم میشه تو لوکسا اره سومیه و فک کنم زیر ده ساله شرکتش بوجود اومده اگه اشتباه نکنم
دم جنسیسم جرم با وجود حدودا پنج شیش ساله بودنش از ائودی بالاتر
خیلی حرفه نو پا باشی تو این سگمنت لوکس ها و فروشت بالا باشه نسبت به قدمت دارا چون خیلی اعتبار مهمه
مخصوصا لوسید ایر که سومم هست
هومن
۴ مهر ۱۴۰۳فکر می کنم نمیتونه به جایگاه قبلیش برگرده، اگه طرفدارهای متعصب ناراحت نمیشن، چون شعار دهه نودشو فراموش کرد یعنی بهترییین رو بساز حالا هر چقدر میخواد پولش باشه، شما ببین الان مردم دنیا تقریبا به تویوتا بیشتر اعتماد دارن تا بنز، در صورتیکه بیست سی سال پیش این جایگاه با فاصله متعلق به بنز بود، ازونورم که تکنولوژی برای همه دنیا در دسرسه و..
MehdiTurbo
۵ مهر ۱۴۰۳چرا بنز اگه مثل قبل بشه برمیگرده من همون موقع که بنز این کابین معرفی کرد یه عکس از کابین قبلی بنز گذاشتم که به کابین کشتی و پرم چرم دوزی بود و کابین الانش که پر پلاستیک شده و یه مانیتور بزرگ اون وسط منفی های کامنت من دو برابر مثبت ها بود
الان همان کامنت بزاری مثبت ها دو برابر منفی هاست
بحث این نیست کامنت من یا من کامنت گذاشتم بحث اینه چقدر رفتارا ادما تو ایرام تعصبی و جوی ولی به مرور زمان طی کوتاه عوض میشه
همان اوایل که جنسیس اومده بود همه کامنت میزاشتن عمری یه دونه بفروشه تو بازار ازاد امریکا و همه مثبت الان همان کامنت منفی هاش بیشتر
راجع به هر برند و هر موضوعی همین فوتبالش همینه بازیگر و خواننده اش و …
مردم احساسی و جوی واکنش نشان میدند
ولی بنز اگه به خاطر سود بیشتر برنداره یه مانیتور بزنه دگمه فیزیکی حذف کنه چرم دوزی حذف کنه و … به اصول سابقه اش پایبند بشه برمیگرده قطعا و اگه مثل پورش و ائودی استون مارتین اعتبار برندش مهم تر از سودش بشه اگه نه بیشتر از این به قهقرا میره و یه روزی میاد پورش و ائودی حتی جنسیس ازش جلو میزنند اگه رویه همینطور ادامه پیدا کنه
الان کابین مزدا چرم دوزی بیشتر و حس لاکچری بیشتر داره تا بنز
Puriya
۳ مهر ۱۴۰۳من نمیدونم کی سری۷ رو با این طراحی مزخرف میخره
که الان با این قیافش برا s کلاس شاخ شده
باز آئودی بود یه چیزی
ولی حالا از این حرفا که بگذریم بنظر بنده s کلاس و سری ۷ و آئودی A8 تو سال ۲۰۱۸ بهترین خودشون بودن
جوری که نمیشد بینشون یکی رو انتخاب کرد
amirkhanzadeh
۳ مهر ۱۴۰۳خدایش آدم داخل اس کلاس رو می بینم دوست نداره از اون حس و حال بیاد بیرون
یکی از دلایل افت قیمت این ماشین بدلیل هزینه نگهداری بالای اس کلاس نسبت به رقبا
و همچنین افت شدید قیمت نمونه های دست دوم آن می باشد
علی جردن
۳ مهر ۱۴۰۳الان تاجو روی سر هونگچی گذاشتن
Ahmad
۳ مهر ۱۴۰۳این اس کلاس جدیده زشتترین ماشین بنز تو طول تاریخچهشه اصلا ابهت و گیرایی نداره
علی Shelby
۳ مهر ۱۴۰۳بین سه تا چهار بار تاج رو گذاشتن علی اشتباه نکن
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
PARSA
۳ مهر ۱۴۰۳تو ایران شاید ولی بقیه نقاط دنیا ماشین چینی خودرو حساب نمیشه
Taha Ayoobi
۳ مهر ۱۴۰۳خیلی خندیدم عالی بود 👌
Kiarash
۳ مهر ۱۴۰۳خوبی ؟ 😅
کره ای ها الان که پیشرفت خوبی داشتن هنوز به آلمانی و ژاپنی ها نرسیدن چه برسه به چینی ها
پیام
۳ مهر ۱۴۰۳کره به آلمانی ها نرسیده ولی ژاپن رو رد کرده.
پیام
۳ مهر ۱۴۰۳من S کلاس رو به بقیه خودروهای لوکس ترجیح میدم. تکنولوژی مهنی نیست که تو S کلاس نباشه و تو بقیه باشه! نرمی و طراحیشم که جای بحث نداره.
یه نکته قابل توجه در این لیست فروش جی ۹۰ هست! با اینکه هنوز ده سال نیست این برند لوکس تاسیس شده! اینو مقایسه کنید با برندهایی که عمرشون از جنسیس خیلی بیشتره و تو جدول نیستن! این یعنی پیشرفت!!!
amir
۳ مهر ۱۴۰۳چطور دلت اومد به جی نود خیانت کنی ای رفیق نیمه راه؟
پیام
۳ مهر ۱۴۰۳امیر هم G90 هم لکسوس اگه قیمت بنز بدنا، کلا میزان فروششون ۱۵ درصد الان هم نمیشه! اگر میبینی لکسوس اون قدر فروخته چون داره میده ۸۹ هزار دلار نه صد و چهل پنجاه هزار دلار. این رو گفتم تا موضعم رو بدونی.
JaMsHiD_R1988
۳ مهر ۱۴۰۳به همون منوال شرکتی که دو برابر جنسیس سن داره دو برابر اونم فروش داره
محمدهادی
۵ مهر ۱۴۰۳تنها رقیب جدی که میتونه پا به پای اس کلاس تعقیبش کنه و بعضی وقتا بگیرتش خود سلطان اسپرتی بی ام و سری هفت هست
الانم باز میبینیم که مجددا سرو کله ش پیدا شده و تو این یکی دوسال اخیر حسابی موی دماغ اس کلاس شده
بلاخاره باید یه قد و قواره یی داشته باشی بتونی برل پیشتاز ترین شاخ بشی دیگه
ازین جهت انصافا سری هفت صاحب اعتباره
دقیقا همون کاری که برخی وقت ها کادیلاک در کلاس سدان های اسپرتی با سلطان بی ام و M5 میکنه
به اینا میگن قاتل پرچمدار که خودشونم پرچمدار حساب میشن
کل کل بسیار بسیار جذاب و لذیذیه
من عششق میکنم با کل کل های بزرگان
𝐀𝐥𝐢
۳ مهر ۱۴۰۳حداقل برای این فرمایشاتی که میگی دلیل بیار
hosen
۳ مهر ۱۴۰۳شاید دلیلش زیادتر شدن رقبا باشه
خیلی از ماشین های داخل متن که رقیب این s class تلقی میشن تا ۱۰،۲۰ سال پیش اصن وجود نداشتن.
حسین
۴ مهر ۱۴۰۳دلیلش افکار خراب نسل جدیده
وگرنه اس کلاس چیزی کم نزاشته
بعد هم حتما نباید هر دفعه یه طراحی جدید باشه
یک طراحی موفق باید ادامه پیدا کنه و فقط اصلاح بشه
و اشکالاتش بر طرف بشه
دلیل اصلی اصلی هم این ماشین های بی اصالت چینی و کره ای هستند ، البته بیشتر چینی ها که با طراحی های کپی و عجیبشون گند زدن به بازار
و البته سیاست ها و تسلا و خودرو های برقی
هراکلیوس
۳ مهر ۱۴۰۳اگه وردات خودرو در ایران برای بنز آزاد بود الان کاهش فروش مدل اس احساس نمی کرد
ناتو
۳ مهر ۱۴۰۳با اومدن ریرا بازم کاهش پیدا میکنه
دیجی
۳ مهر ۱۴۰۳علتش میتونه یه شکل بودن فرم چراغ های مدل سی وای با اس باشه ومشتری ترجیح بده با هزینه کمتر اونا بخره
سهیل
۳ مهر ۱۴۰۳پیرمرد خسته وقتشه که همون کار همیشگی یعنی تقلید از بی ام و رو دوباره انجام بدی
Taha Ayoobi
۳ مهر ۱۴۰۳😂
JaMsHiD_R1988
۳ مهر ۱۴۰۳پیرمرد خسته … AMG GT BLACK SERIES
من پیرمردم …. به من مرسدس بنز بدهید !
.
۳ مهر ۱۴۰۳خطر رو همون زمان که سری هفت اتاق جدید معرفی شد،،،،کاملا حس کردم
همون زمان که همه جلو پنجره بزرگ و چراغهای دو تکشو مسخره میکردن
غافل از اینکه چقدر تو ابعاد و المانها داره شبیه رولزرویس میشه!
(Ali(chevynova
۳ مهر ۱۴۰۳ای بابا
خبر ناراحت کننده ای بود
Comanche
۳ مهر ۱۴۰۳رقیب آمریکایی S کلاس کیه ؟
چون من هرچی جدول رو نگاه میکنم هیچ آمریکایی رو پیدا نمیکنم
سوشیانت
۴ مهر ۱۴۰۳کادیلاک سلستیکه که تو کلاس فوق لوکس قرار میگیره در حالی که هیچکدومشون تو این کلاس قرار نمیگیرن
car lover
۳ مهر ۱۴۰۳خبر ناراحت کننده فقط توقف تولید لینکلن کانتینتال😂
علی Shelby
۳ مهر ۱۴۰۳آمار فروش سال ۲۰۲۳ و اینجای سال ۲۰۲۴ جنسیس میدرخشه
سام
۳ مهر ۱۴۰۳بر اساس علاقه ای که به خودرو های آلمانی و آمریکایی در سبک کلاسیک دارم، حقیقت به نمونه های جدید سری 7 و S کلاس که نگاه میکنم دیگه اون حس قبل بهم دست نمیده یجور آدرنالین و هیجان کاذب که دیگه تو اینا پیدا نمیکنم.
به شخصه، نسل سوم E38 مدل 1994 برام جالب تر و شکیل تره.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/04/BMW-7-Series-5.jpg
اینم نمای عقبش
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/04/BMW-7-Series-6.jpg
JaMsHiD_R1988
۳ مهر ۱۴۰۳جالبه که نسخه های کارکرده اش قیمت خیلی نازلی داره
https://www.autoscout24.com/offers/bmw-740-bmw-e38-4-4l-v8-gasoline-violet-cd442dbc-e1bd-409e-8a78-43db5653f840
غریبه
۳ مهر ۱۴۰۳تقریبا حماقت خریدار های بیشتر رقبای نالایق ، این طوری تاج از سر اس کلاس افتاد.
شما فقط رخ کار را ببینید و کیف کنید ،
Kamran Aghaei
۳ مهر ۱۴۰۳جوابش سادس به خاطر طراحی های زشت
گوردون واگنر بهخاطر مدیران مرسدس هست
که چندین ساله بهترین مدلهای بنز رو میدن
این طراحی بکنه
ممد ژانگولر
۳ مهر ۱۴۰۳با اینکه طرفدار مرسدس بنز s هستم ولی bmw serious 7 خیلی خیلی بهتر عمل کرده .
از نزدیک جفتشونو میبینید کنار هم تازه میفهمید سری ۷ همه جوره سرتره .الخصوص ابهت و طراحی و کیفیت ساخت
Taha Ayoobi
۳ مهر ۱۴۰۳ولی خیلی حال کردم، جلو پنجره اش دقیقا مثل همون W180 عه.
علیرضا
۳ مهر ۱۴۰۳به نظر فروش فوقالعاده خودروی های suv باعث شده تا محصولاتی مثل اسکالید و نویگیتور پادشاه جدید کلاس خودرو های لوکس باشند و سدان ها محکوم به شکست
JaMsHiD_R1988
۳ مهر ۱۴۰۳نویگیتور جای خود دارد اس کلاس هم جای خود
خیلی مسخرس که بخاطر فلان ماشین که هیچ ربطی به سدان ها ندارند فروش سدان ها افت کنه
مهدی
۳ مهر ۱۴۰۳الان درست ترین مسیر تو صنعت خودروسازی رو کره ای ها و چینی ها دارن طی میکنن وگرنه واقع بین باشیم فروش اکثر خودروسازهای معتبر دیگه رو به نزول یا شکننده هست چه اروپایی ها چه آمریکایی ها و چه ژاپنی ها
مازیار
۳ مهر ۱۴۰۳رولزرویس و بنتلی تو بهترین دوران مالی تاریخشون قرار دارن. از آمار امثال استون مارتین مطلع نیستم اما احتمالا تو وضع خوبی باشن
چند روز قبل گفتم تهدید چین بیشتر متوجه انبوهسازان و اقتصادیسازان هست و به لوکسسازان و خاصسازان گزندی نمیرسه چون رقبای جدید نخواهند داشت
Comanche
۳ مهر ۱۴۰۳اکثر خودروسازانی که بازار محدود دارند با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند . حتی اگه چین هم کاری باهاشون نداشته باشه خودشون برا ادامه حیات باید حواس جمع و گوش به زنگ باشند
مثلا همین آستون سال ۲۰۲۰ ضرر چندصد میلیون پوندی داشت که نسبت به قبل ۴ برابر شده بود
حالا درسته اون موقع کرونا هم بدتر کرده بود اوضاع رو اما قاعدهش بطور عمومی درسته . مشکلات مالی یکی از تبعات گریزناپذیر تولید خاص و محدوده . حالا این وسط قضیه ای مثل کرونا یا رکود اقتصادی هم بیاد همین خاصها بیشتر دچار دردسر میشن
بعدشم آسیاب به نوبت
اول انبوه سازا دچار مشکل میشن و کم کم بلخره چین و امثالهم هم کنار بزرگان رشد میکنند . چه بسا با جذب مغز متفکر های اروپایی و طراحای خوشنام و مدیران سابق کمپانیای بزرگ ، بیشتر ازین خودشون رو به برندهای بزرگ و خاص نزدیک کنند . ضمنا حمایت آلمانیا از رولرزویس و بنتلی هم خودش یک طرف ماجراست
البته من طرفدار چین نیستم اما خب راهیه که شروع شده و تهشم ظاهرا ختم به خیر نمیشه
مازیار
۳ مهر ۱۴۰۳حرفهاتون درسته اما در جهتی دیگه
منظور من عدم تداخل مخاطبین خودروهای چینی با خودروهای رده بالا بود
به نظر نمیاد امثال فراری و مک لارن نگرانی بابت رقبای چینی داشته باشن و جذب مغزهای متفکر و طراحان خوشنام و این قبیل اقدامات هم در این مورد خیلی بعیده که راه به جایی ببره
البته نظرها متفاوت هست و محترم
رامتین
۳ مهر ۱۴۰۳بااینکه در بسیاری از بخشها، بی ام و را بهتر از مرسدس میدونم ولی Sکلاس یه چیز دیگریه. فوق العاده هست طراحیش که قشنگ حس لوکس بودن را ارائه میکنه. عقبه اش هزاران اختراع و خاطره هست. بیشک نماد این سگمنته.
حسین دهمرد
۳ مهر ۱۴۰۳من میرم سراغ کادیلاک
احسان سعیدی
۳ مهر ۱۴۰۳مدیرعامل جدید مرسدس بنز یک سوئدی به نام اولا کالینوس است.
این فرد دارای مدیریت بسیار ضعیفی هست در حدی که تمام پرسنل کمپانی بنز بهش فحش میدن امیدوارم زودتر عوض بشه
این فرد کمپانی بنز را نابود خواهد کرد
froG-driVer
۳ مهر ۱۴۰۳سری هفت توی همه نسل هاش جوان پسندانه تر و کاربردی تر از بقیه رقبا ظاهر شده با وجود تمام نقوص.آئودی هم تقریبا اینطوریه.ولی بازم دلیل نمیشه بتونه رقیبی بر اس کلاس کبیر(که البته پیش فانتوم چیزی نیست)بشه که باعث کاهش فروشش بشه.شایدم بشه.مردم خارجی خوشی زیاد میزنه زیر دلشون…
shetab-car
۳ مهر ۱۴۰۳مهمترین دلیل کاهش فروش به نظرم سبک طراحی اش هست خصوصا نمای داخل رو مقایسه کنید با w222
Cert
۴ مهر ۱۴۰۳آمار فروش برای آمریکا است یا جهان ؟
M power
۸ مهر ۱۴۰۳ندیدم کسی بیاد بگه ماشالا امریکن کارز
چون اصن امریکایی تو لیست نیست