هماکنون در بازارهای سراسر جهان، سدانهای لوکس بزرگی عرضه میشوند که همان ویژگیهای مرسدس S کلاس را با قیمت بسیار کمتری ارائه میکنند.
وقتی حرف از سدانهای بزرگ و لوکس میشود، اولین خودرویی که به ذهن میآید، مرسدس بنز S کلاس است زیرا این خودرو دههها است که بر صدر کلاس خود تکیه زده و پیشگام ارائهٔ جدیدترین نوآوریها بوده است. بااینحال، طی چند سال اخیر شرایط تغییر کرده است و ظهور رقبای جدید که همان امکانات و تجمل را با قیمت کمتری ارائه میکنند، عرصه را بر S کلاس تنگ کرده است. به همین دلیل، چندی پیش در خبرها خواندیم که تولید این سدان پرچمدار به دلیل فروش پایین کاهش پیدا کرده است. ازاینرو، در ادامه قصد داریم با سدانهای لوکسی آشنا شویم که قیمت ارزانتری نسبت به S کلاس با قیمت پایهٔ ۱۱۸ هزار دلاری دارند و میتوانند دلیل کاهش فروش جهانی این پرچمدار اصیل آلمانی باشند.
جنسیس G90
قیمت پایه: ۸۹,۲۰۰ دلار
برند لوکس و نوپای جنسیس که توسط هیوندای برای رقابت با رقبای باسابقه ایجاد شد، تا حد زیادی در بازار موفق عمل کرده است. سدان پرچمدار این برند با نام G90، ظاهری منحصربهفرد و آیندهنگر دارد که حتی در قیاس با S کلاس هم چشمگیر به نظر میرسد. G90 علاوه بر ظاهر جذاب، قیمت بسیار ارزانتری هم نسبت به رقیب آلمانی دارد. این سدان لوکس کرهای با امکانات لوکسی مثل تودوزی چرمی ناپا و تکنولوژی فعال مقابله با سروصدا ارائه میشود و یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توربو زیر کاپوت دارد که در نسخهٔ پایه ۳۶۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. برخلاف اکثر از خودروهای این لیست، G90 در اکثر بازارهای بزرگ دنیا مثل آمریکای شمالی، اروپا، کره جنوبی، چین و خاورمیانه عرضه میشود که این یعنی کسانی که علاقهای به S کلاس پیرمردی ندارند، جایگزینی ارزانتر و زیباتر خواهند داشت.
هیوندای گرنجور
قیمت پایه: ۳۰,۰۰۰ دلار
یکی دیگر از نمایندگان هیوندای در این لیست، گرنجور است یعنی خودرویی که نسلهای قبلی آن با نام آزرا در بازار ایالاتمتحده عرضه میشد اما دو نسل اخیر آن فقط در کره جنوبی و خاورمیانه به فروش میرسد. این سدان پرچمدار هیوندای محسوب میشود که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۸۶ بازمیگردد. گرنجور برخلاف جنسیس G90، قیمت پایهٔ بسیار مناسبتری دارد که از تنها ۳۰ هزار دلار برای نسخهٔ پایه با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۹۵ اسب بخاری آغاز میشود. چنین قیمتی برای سدانی به این بزرگی با طراحی آیندهنگرانه و امکانات کامل، شگفتانگیز است. البته هرچند گرنجور در آمریکای شمالی عرضه نمیشود اما در همان بازار محدودی که حضور دارد میتواند خریداران S کلاس را شکار کند.
کیا K9
قیمت پایه: ۴۳,۸۰۰ دلار
کیا K9 هم سدان لوکس دیگری است که توسط گروه هیوندای تولید میشود. مثل گرنجور، دو نسل قبلی K9 هم با نام K900 در بازار آمریکا عرضه میشدند اما به دلیل فروش پایین، در سال ۲۰۲۱ کیا به عرضهٔ آن پایان داد. بااینحال، اندکی پس از خاتمهٔ حضور K9 در بازار آمریکا، کیا نسخهٔ فیسلیفت آن را در کره جنوبی رونمایی کرد که طراحی بسیار زیباتری نسبت به نسخهٔ قبلی دارد. کابین سدان پرچمدار کیا نیز بهاندازهٔ G90 شیک به نظر میرسد. این سدان لوکس کرهای همچنان در بازار خانگی خود عرضه میشود و سال گذشته حدود ۳,۹۰۰ دستگاه در این کشور فروخته است. قیمت K9 در نسخهٔ پایه با پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی و ۲۵۰ اسب بخار از تنها ۴۳ هزار دلار آغاز میشود که برای یک سدان فول سایز لوکس رقم بسیار مناسبی است. قیمت گرانترین نسخهٔ این خودرو هم به ۶۲ هزار دلار میرسد.
لوسید ایر
قیمت پایه: ۶۹,۹۰۰ دلار
تنها خودروی الکتریکی که در لیست ما جای گرفته، لوسید ایر است. هرچند این خودرو در اصل بهعنوان رقیب لوکستری برای تسلا مدل S شناخته میشود اما ایر را میتوان بهعنوان جایگزین مناسبی برای مرسدس S کلاس هم در نظر گرفت. البته کسانی باید سراغ این سدان آمریکایی بروند که برایشان مهم نیست نیروی حرکتی خودرو با بنزین تأمین میشود یا برق هرچند که سدان لوسید با شعاع حرکتی ۶۵۰ کیلومتری، هرگونه نگرانی از بابت تمام شدن شارژ باطری را از بین میبرد. با اینکه قیمت گرانترین نسخهٔ ایر یعنی سافایر با سه موتور و ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت به نزدیک ۲۵۰ هزار دلار میرسد اما نسخهٔ پایهٔ تک موتوره تنها ۷۰ هزار دلار قیمت دارد. این مدل به یک موتور الکتریکی با ۴۴۳ اسب بخار قدرت در عقب مجهز است. لوسید ایر هم مثل جنسیس در بازارهای بزرگ جهان مثل آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه عرضه میشود.
کادیلاک CT6
قیمت پایه: ۵۰,۵۰۰ دلار
CT6 سدان پرچمدار کادیلاک بود که اولین بار در سال ۲۰۱۶ راهی بازار شد اما در سال ۲۰۲۰ برند لوکس جنرال موتورز به عرضهٔ آن در بازار آمریکای شمالی پایان داد. بااینحال، فروش CT6 همچنان در چین ادامه پیدا کرد و حتی چند ماه پیش، نسل دوم آن فقط برای عرضه در چین معرفی شد. این خودرو هرچند روی همان پلتفرم نسل قبلی (پلتفرم اومگا) ساخته شده اما بهروزرسانیهای بزرگی را تجربه کرده و از جدیدترین ویژگیها و تکنولوژیهای کادیلاک بهرهمند شه است. هرچند CT6 در آمریکا عرضه نمیشود اما در چین میتواند رقیبی جدی برای S کلاس باشد یعنی جایی که سال گذشته فروشی نزدیک به ۱۱ هزار دستگاهی را تجربه کرد. CT6 در چین فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت به فروش میرسد و قیمت پایهٔ تنها ۵۰ هزار دلاری دارد.
هونگچی H9
قیمت پایه: ۴۳,۵۰۰ دلار
شاید دیدن یک خودروی چینی در این لیست عجیب باشد ولی هونگچی H9 در کشور خودش فروش بالایی دارد و سال گذشته نزدیک به ۱۵,۵۰۰ دستگاه در چین فروخته است. این خودرو سدان پرچمدار هونگچی محسوب میشود که در نسخهٔ استاندارد ۵,۱۳۷ میلیمتر طول و در نسخهٔ H9+ یا کشیده ۵,۳۳۷ میلیمتر طول دارد. چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی پکن هونگچی نسخهٔ فیسلیفت این سدان لوکسی را رونمایی کرد تا بهتر بتواند با رقبایی مثل S کلاس رقابت کند. پیشرانهٔ پایهٔ H9 یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۲ اسب بخار قدرت است اما در نسخههای گرانتر، یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ با ۳۳۷ اسب بخار قدرت هم ارائه میشود. برای کسانی که در چین یا امارات زندگی میکنند، هونگچی H9 با قیمت پایهٔ حدود ۴۳ هزار دلار، ارزش توجه بهعنوان جایگزینی ارزانتر برای S کلاس را خواهد داشت.
تویوتا کراون سدان
قیمت پایه: ۴۸,۵۰۰ دلار
کراون یکی از قدیمیترین نامها در سبد محصولات تویوتا محسوب میشود که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۵ بازمیگردد. برای سالها، این نام به سدان لوکسی اختصاص داشت که فقط در بازارهای خاصی مثل ژاپن و چین عرضه میشد اما مدتی است که تویوتا، کراون را به یک خانواده تبدیل کرده که شامل مدلهای کراساوور هم میشود. بااینحال، کراون هنوز در نسخهٔ سدان سنتی هم تولید میشود که البته همچنان فقط مخصوص بازار ژاپن و چین است. این خودرو که سال گذشته معرفی شد، یک سدان شیک و بزرگ است و با سدان بلندقامتی که در آمریکا عرضه میشود تفاوت دارد. کراون سدان با پیشرانههای ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی و هیدروژنی پیل سوختی عرضه میشود که نسخهٔ هیبریدی ارزانتر بوده و قیمت پایهٔ ۴۸,۵۰۰ دلاری دارد.
Mr AR
۵ شهریور ۱۴۰۳حالا بجز کادیلاک و لوسید
زشته خدایی s کلاس رو با تویوتا و کیا مقایسه کرد
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳ولی جالبه بدونی خیلی قبل تر از اینا اولین بار لکسوس بود که بحث رقابت با اس کلاس رو شروع کرد
صادق پور
۶ شهریور ۱۴۰۳ولی یه داستان دیگه هم هست که اگه پول s کلاس رو نداشته باشی، گرنجور هم برات نقش اونو بازی میکنه با کمتر از ۳۰درصد قیمت.
ولی متأسفانه برای ما همون آزرا گرونتر از s کلاس در میاد تازه اگه اجازه ورود بدن
datsun
۵ شهریور ۱۴۰۳احتمالا نویسنده سایت car buzz بعد از استعمال شیشه این پست رو توسایت قرار داده،
amirkhanzadeh
۵ شهریور ۱۴۰۳متاسفانه فقط برای درست کردن یک مقاله
اضافه کردن چرت و پرت و بعید ندونسته
علی Shelby
۵ شهریور ۱۴۰۳خدایی کیا هیوندای جنسیس و هونگچی هم رده بنزن اخه آدم بهم میریزه اصلا
Hosein005
۷ شهریور ۱۴۰۳قبلا اس کلاس حرمت داشت با رولزرویس قیاس می شد
بعد میگفتند رولزرویس لوکس تره
لکسوس با اون همه زورش نتونسته به اس کلاس برسه
بی ام و که خودش رقیب اصلیش هست تو لوکس بودن نتونست حریفش باشه
یکسری حرفایی میزنن ادم میخنده
کادیلاک هر چقدر خوب باشه باز هم با بنز نمیشه مقایسش کرد تازه این ماله زمان اوج خودروسازی امریکا بود نه الان که سدان ۵۰ هزار دلاری تو چین رو میزارن تو لیست
تمام برند هایی که تو لیست هستند که هیچ
تقریبا کل برند ها تو لوکس بودن معیارشون رسیدن به اس کلاس بوده 😂
حالا میاید اسم اس کلاسو از قصد اونم زمانی که با مشکل فروش مواجه شده با گزاشتن کنار اینا خراب بکنین
علی جردن
۵ شهریور ۱۴۰۳صدرصد هونگچی انتخاب درستی هست
car lover
۵ شهریور ۱۴۰۳هونگچی سوپرشارژ🤔 جالبه
Absurd Hero
۵ شهریور ۱۴۰۳نتیجه انتخاب درست جنس:
علی جردن
۵ شهریور ۱۴۰۳عزیزم هونگچی رقیب رولزرویس عه.
𝐀𝐥𝐢
۵ شهریور ۱۴۰۳اره تو خوابش
علی Shelby
۵ شهریور ۱۴۰۳علی هونگچی رقیب رولز رویسه
تو باید کتاب جوک مینوشتی
بعدا از همه بهتر هونگچیه
کادیلاک و لوسید اونجا خیارن از نظر تو
کسرا
۵ شهریور ۱۴۰۳شاید به روزی به چالش بکشه
ولی الان حرفی برای گفتن نداره
نه تنها هونگچی
بلکه اکثر برندهای لیست
A.m.A
۵ شهریور ۱۴۰۳خب یه داستانی که هست اینه که کسی اگه پول sکلاس رو داشت باشه قطعا هیچکدوم از اینا رو انتخاب نمیکنه
MR.JD
۵ شهریور ۱۴۰۳خیلی_وقت_شده_که_هفتگی_یکبار_دوبار_به_زور_به_سایت_سر_میزنم_مشغله_کاری_واز_آن_مهم_تر_دیدن_خبرهای_فاقد_ارزش_درمورد_ترقه_های_چینی_و_وطنی_باعث_شده_اند_سایت_را_ترک_کنم
این_سبک_جدید_خبر_های_جدید_شماهم_از_قبیلTOP10_TOP5ویازیباترین_ها_سریع_ترین_ها_قوی_ترین_ها_هم_بیشتر_رنگ_و_بوی_آن_فضای_زننده_ومنجلاب_طور_اینستا_را_میدهند_تا_یک_مجله_حرفه_ای_ماشین
آقا_چه_وضعییه_تورا_خدا_جمع_کنید_این_خبر_های_آبکی_وعوام_پسند_رو_اینها_به_درد_کسایی_میخورند_که_به_ماشین_خوب_میگن_ماشین_مدل_بالا_ماشین_خارجی_نه_ما._برای_بچه_ها_بازنشسته_های_اداره_وزنان_خانه_دار_جذابیت_داره_این_سبک_خبرها
تورو_خدا_سطحو_نگاه_کنید_معرفی_بنجولات_بی_نام_ونشان_چینی_وکره_ای_برای_پدرخودرو_سازی_وکلاس_لوکسS-Class!
فقط_نوشته_عقب_کرومیS500بخرم_بزنم_دیوار_با_دیدنش_بیشتر_عشق_میکنم_تا_دیدن_کل_این…
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳ممنون که موجبات شادی بچه های پدال رو فراهم میکنی
A Sus man
۵ شهریور ۱۴۰۳😐
ماشین هونگچیت که تازه خریدی ۷میلیارد فروش نمیره، ترول میکنی؟
علی جردن
۶ شهریور ۱۴۰۳اسم هونگچی تو این لیست بود و انتخاب درست از نظر من تو لیست بالا هونگچیه شاید بعضیا کمری تاکسی رو به هونگچی ترجیه بدن
مردیم از خوشی
۵ شهریور ۱۴۰۳فقط جنسیس و کادیلاک گزینه های خوبی بودند تو این لیست
A.m.A
۵ شهریور ۱۴۰۳خدایی دیوانگیه ۹۰۰۰۰دلار داشته باشی بعد بری جنسیس بخری
MehdiTurbo
۶ شهریور ۱۴۰۳به ماشینی که قیمتش ۴۳ هزار دلار و در فول فول فول ترین میشه ۶۰ هزار دلار و تو متنم نوشته بگی ۹۰ هزار دلار بعد تازه به یه عده دیگه بگی دیوانه
این ته ته ته دیوانگیع
amir
۶ شهریور ۱۴۰۳جی هشتاد ۶۰ هزاردلاره جی نود به این قیمتا میرسه عمو
اشکودا عشق مردم ترکیه
۵ شهریور ۱۴۰۳کادیلاک
جرمی کلارکسون
۵ شهریور ۱۴۰۳با اینکه برقیه ولی واقعا خوشگله
انتخابم لوسید👑❤️
🇰🇷
۵ شهریور ۱۴۰۳مقاله خیلی عجیبی بود . CarBuzz یکمی زده جاده خاکی . اسمی از بیامو سری ۷ نیومد درحالیکه رقیب مستقیمش که اتفاقا روزای خوبی رو هم میگذرونه همین سری هفته . آئودی A8 و درواقع خانواده کلاس D آئودی هم خوبن اما اونا هم دچار دردسر فروش پایین شدند . اینا خیلی رقبای بهترین تا تویوتا کروان!!
جنسیس G90 که واقعا عالیه و لایق جانشینی S کلاس هست . اما نمیشه ماشینی مثل تویوتا کراون رو در مقابل S کلاس گذاشت . حداقل کاش لکسوس LS رو میگفت گرچه اونم در حضور جنسیس تعریفی نیست . بنظرم زیاد از حد S کلاس رو دست کم گرفتند
آرین
۵ شهریور ۱۴۰۳همه حرفت 20 ولی
لکسوس در برابر جنسیس عالیه و در بیشتر مواقع بهتره
🇰🇷
۵ شهریور ۱۴۰۳قبلا جنسیس G90 ، لکسوس LS و بنز S کلاس با هم مقایسه شدند و پدال هم پوشش داده
برتری جنسیس بر لکسوس اغراق نیست و کاملا شایستگی داشته
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/2023-genesis-g90-2022-lexus-ls500-2022-mercedes-benz-s500-compared/
amir
۶ شهریور ۱۴۰۳اگه خیلی خیلی بهتر از لکسوس عقب مونده میتونی بهم بگی چرا هنوز مردم دارن اونو میخرن؟ بیشتر از جنسیس ؟ اونجا بازار آزاده اگه بهتر باشی میبری نباشی حذف میشی
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳همین الان لکسوس ال اس با وجوده اینکه قدیمیه و چندسال ازش میگذره آمارش دو برابر جنسیس جی۹۰ تو بازار آمریکا یادت هم نره زمانی هم که جنسیس وجوده خارجی نداشت و کره مثل الانش نبود لکسوس در اولین سال تاسیس و با اولین محصول مستقیم با اس کلاس کل انداخت و با ۴۰ هزارتا فروش موفق عمل کرد الان کل مدل های جنسیس بعد نزدیک ۱۰ سال روی هم تازگیا ۴۰ هزارتا آمار رو رد کردن و به ۵۰ ۶۰ هزارتا رسیدن
🇰🇷
۵ شهریور ۱۴۰۳۱ – جنسیس هنوز ۱۰ سال نشده تاسیس شده و خودت متن رو بخونی واضح نوشته موفق بوده. بعدشم اون چیزی که گفتی رو به راحتی میشه جور دیگه تعبیر کرد . من خیلی راحت میتونم بگم G90 تنها هزار دستگاه با فروش سدان پرچمدار لکسوس یعنی LS فاصله داره پس خیلی این اعداد رو گنده نکن چون تا چندسال آینده برعکس همین وضع رو میبینی
۲ – توسعه لکسوس LS400 حدود ۵ سال طول کشید و دریایی از بودجه خرج شد . هزاران مهندس و طراح و غیره بکار گرفته شد و هزینه از یک میلیارد دلار فراتر رفت که عدد بسیار بسیار بزرگیه اونم برای یه مدل خاص . هر برند دیگه ای هم این هزینهی هنگفت رو میکرد نتیجه میگرفت هنر اینجاست که با هزینه به مراتب کمتر همچین راندمانی بگیری . ضمنا فقط در سالهای معدودی LS تونست نظر مردم رو جلب کنه . الان خودت فاصله بین لکسوس LS و بنز S کلاس رو ببین تا متوجه تغییر اوضاع به حالت قبل بشی.
amir
۶ شهریور ۱۴۰۳مغلطه نکن عزیزم برای سدان ۸۰ ۹۰ هزاردلاری که کلا ۲ هزارتا فروش داره هزار تا یعنی نصف فروش لکسوس و خیلی فاصله زیادیه الکی سعی نکن ندید بگیری
درسته وقتی لکسوس نسل جدید معرفی کنه کاملا شرایط وارونه میشه و جنسیس میره به حاشیه
اتفاقا اوضاع به طوری شد که بنز هم مجبور شد فراتر از همون یک میلیارد دلار رو خرج کنه تا روی بورس بمونه و عملا آس خودش رو رو کرد تا بتونه با لکسوس مقابله کنه مقاله اشم در پدال موجوده که درباره اش به وضوح نوشته شده
Taha Ayoobi
۶ شهریور ۱۴۰۳الان نتیجه اون همه خرج شده ماشینی که جزو با دوام ترین ماشینای دنیاست و خریدش همین الان هم به صرفه اس.
phonix
۶ شهریور ۱۴۰۳از اونجایی که اطلاعاتت خیلی زیاده باید بگم لکسوس ۳۵ سال پیش لانچ شد .
اگر جای یه ماشین تو لیست نبود ازارا و کی ۹ بود . نه کروان که پدر معنوی جنسیس هست .
آرین
۶ شهریور ۱۴۰۳بله چرا خوب نبود نسبت به جنسیس
طراحی صندلی عقبش بد بود و یکم شبیه تویوتا یعنی شرکت مادرش بود
حالا این که قدیمی تره هیچ
برو خودتو سیاه کن
JaMsHiD_R1988
۷ شهریور ۱۴۰۳S کلاس هم به اندازه LS هزینه توسعه کرد ولی لکسوس توی ساخت ارزون تر از S کلاس در میومد به طوری که قیمتش نصف S کلاسه
JaMsHiD_R1988
۵ شهریور ۱۴۰۳کره رشدی که داشته قابل تحسینه این درست
ولی حرفای متعصبانه شما بی منطقه
چطور کراون که LS نسل اول از روی اون ساخته شد نمیتونه با S کلاس رقابت کنه؟
حتی اگه کراون نتونه LS میتونه
صادق
۶ شهریور ۱۴۰۳بنزو هر کاری کنید بازم اوله هیچبرندی به گرد پاش نمیرسه اصالت خالص و ناب . درحال حاضر گرونترین خودرو دنیا هم نمونه کلاسیک بنز هست و اولین مخترع خودرو هم بنز همه از روی بنز کاپی میکنن
Absurd Hero
۵ شهریور ۱۴۰۳که دلیل کاهش فروش S کلاس یه ماشین 30 هزار دلاریه؟
OM.01
۵ شهریور ۱۴۰۳هیچ یک از خودروهای بالا ربطی به کاهش فروش اس کلاس ندارن. هیوندای گرنجور جنسیس جی 90 کیا k9 که آمار فروششون موجوده اصلا هیچی ولش کن لازم نیست بهش نگاه کرد. کادیلاک CT6 فقط تو چین عرضه میشه که فروش خیلی زیادی نداره هم قیمت هونگچی هست ولی کمتر میفروشه تو چین از هونگچی. تویوتا کروان بیچاره هم ماشین معمولی هست پرچمدار تکنولوژی نیست اون چه کاری از دستش برمیاد آخه
حالا هونگچی تو امارات نمایندگی عریض طویل زده بغل پورشه و نسبتا خوب استقبال شده و ماشیناش میفروشه. شیخ های عرب که پولدار هستن از EHS9 برقی استقبال کردن ولی خب 1/10 بنز میفروشه تو امارات و کشورهای عربی
لوسید هم فروشش ربطی به اس کلاس نذاره فقط هم تو آمریکا هست تو اروپا 30 الی 40 تادونه میفروشه در ماه
کاهش فروش اس کلاس اصلا یه چیز دیگس به رقبا ربطی نداره… دوستان اهل فن میدونن😞
amir
۵ شهریور ۱۴۰۳دلیل کاهش فروش اس کلاس فقط خوده بنزه و لا غیر
🏆Lamborghini🏆
۵ شهریور ۱۴۰۳خیلی عجیبه بیشتر کره ای بودن
کرگدن باواریا
۵ شهریور ۱۴۰۳زیاد تعجب نکن حتی چینی هم بود
𝐀𝐥𝐢
۵ شهریور ۱۴۰۳آخه هونگچی واقعا؟! در ضمن هیچ وقت تو عمرم ندیده بودم که گرنجور بخواد رقیب حتی ارزان تر اس کلاس بشه برام عجیبه!
یوسف
۵ شهریور ۱۴۰۳دلیل فروش کم s کلاس اینها نیستن. بلکه طراحی از مد افتاده خود s کلاس هست.
Sکلاس از غریبه ها نمیخوره از خود مرسدس بنز خورده.
گاس فرینگ
۵ شهریور ۱۴۰۳از اتاق ۷ جدید خوشگلتره ولی چرا فروش اتاق ۷ بیشتره؟
یوسف
۵ شهریور ۱۴۰۳چون تعداد جوان ها از تعداد پیرمردها بیشتره
B
۵ شهریور ۱۴۰۳معمولا خودرو های لوکسو میانسال حدود ۳۰ یه یالا میخرن جوونترا ماشینای اسپرت تر رو ترجیح میدن
پویان
۵ شهریور ۱۴۰۳هونگچی و تویوتا کراون بهترین ها هستند
Arshia m3csl
۵ شهریور ۱۴۰۳واقعا سلطان s class رو دارن با هونگچی و هیوندای و کیا مقایسه میکنن؟ نصف s class کیفیت و متریال لاکچری و ایمنی ندارن خداییش کاهش فروش s class هم مسخرست اون سری ۷ زشت نسل جدید پیش s class هیچی نداره که کلی پر فروش شده نسل قبلی سری ۷ پر فروش تر از s class میشد قابل تحمل تر بود تا این نسل جدید
گاس فرینگ
۵ شهریور ۱۴۰۳K9 شبیه مدل های اشکوداست که این برای خریدار متمول نشانه خوبی نیست
froG-driVer
۵ شهریور ۱۴۰۳لیست خنده داریه
سهیل
۵ شهریور ۱۴۰۳اینها قبلا هم بودن. ولی همشون از نظر طراحی از بنز پیش افتادن. امکانات و رفاه رو که همشون دارن. فقط طراحی تعیین کننده هست.
hosen
۵ شهریور ۱۴۰۳الان کیا و هیوندای و تویوتا رو با s کلاس مقایسه کردین! حالا اون هونگچی بماند
گاس فرینگ
۵ شهریور ۱۴۰۳واکنش s class به تمام این لیست (بجز کادیلاک)
تو اصلا قد و قواره ات به بازی نمیخوره antar تو آدم پشت دست بودی تو الان غلط میکنی روبروی من سر میز میشینی
BlackWing
۵ شهریور ۱۴۰۳کادیلاک CT6 با موتور بلک وینگ یکی از بهترین سدانهای لوکس پرفورمنس بود حیف که دیگه تولید نشد
Taha Ayoobi
۶ شهریور ۱۴۰۳واقعا حیف که آمریکایی ها سدان هارو حذف کردن
افسوس…
هما
۵ شهریور ۱۴۰۳احتمالا نیسان اکستند جدید سایپا هم تاثیر گزار بوده.با اینکه قیمتش چند میلیارد تومانی کمتره، ولی دو تن بار هم بیشتر از اس کلاس میبره
Taha Ayoobi
۵ شهریور ۱۴۰۳لیست یکمقدار خرابه.
تا لکسوس LS هست به نظرم کراون جاش نیست بیاد، گرچه من کراون رو هم قابل مقایسه میدونم.
از رقبای وطنی اس کلاس هیچ اسمی نیومده، مثل بی ام و سری 7 و آئودی آ8.
مطمئن نیستم ولی فکر کنم فولکس هم ماشینی داشته باشه که بتونه بیاد.
از این لیست به نظرم فقط کراون و ایر و ct6 و g90 توان رقابت دارن که باز از بین اینا به نظرم فقط CT6 و G90 میمونن که از نظر منطقی G90 پایین تر قرار میگیره از S کلاس و در مورد CT6 نظر خاصی ندارم چون درموردش خیلی نمیدونم ولی بالاتر از اس کلاس نباشه پایین تر نیست.
ایر رو نظری ندارم چون برقیه، کراون هم چون گنده تر از خودش هست ولی نیومده.
گاس فرینگ
۶ شهریور ۱۴۰۳فولکس تو این کلاس یه فیتون داشت که روحش شاد و یادش گرامی
بعد اون هم یه فیدئون زد برای چین
B
۵ شهریور ۱۴۰۳اس کلاس توی این سال ها یه رده تقریبا پایین اومده
طراحیاش عمدتا مسخرن استفاده ال سی دی خیلی زیاد تو ذوق خریدار میزنه و بنظرم از اون حالت لوکسی کم میکنه
PARSA
۵ شهریور ۱۴۰۳خود مرسدس بنز اگه ببینه سری S رو با کره و چین مقایسه میکنن تعطیل میکرد
محمد مهدی
۵ شهریور ۱۴۰۳نویسنده این مطلب ظاهرا پول اس کلاس نداره و خواسته دلش رو صابون بزنه
حالا تو ذوقش نزنید😂
اره عزیزم گرنجور از اس کلاس بهتره
(گربه دستش به گوشت نمیرسید میگف پیف پیف بو میده😁)
امیر علی
۶ شهریور ۱۴۰۳خودروهای مشابه S توی کشورهای مختلف رو لیست کرده
مطلب جالبیه چرا گیر میدین
Taha Ayoobi
۶ شهریور ۱۴۰۳آخه بعضی ماشین ها اشتباه اومده و بعضی ها نیومده،
مثلا به جای کراون باید لکسوس LS میومد و جا داشت که بی ام و سری 7 و آئودی A8 هم بیاد.