یکی از خاصترین و گرانترین گردهماییهای مدلهای بنز در مقر مکلارن توسط کلوپ مالکان SLR برگزار شد.
مرسدسبنز SLR مکلارن یک سوپراسپرت بسیار خاص به شمار میرود که بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ توسط مرسدسبنز تولید میشد. طرح ساخت این کوپه دوستداشتنی زمانی ریخته شد که لوکس-اسپرتساز آلمانی مالکیت ۴۰ درصد سهام مکلارن را اختیار داشت. SLR مخفف «Sport Leicht Rennsport» به معنای اسپرت، سبک و مسابقهای است. این خودرو در سه مدل کوپه، رودستر و اسپیدستر با تیراژ محدود به دست مشتریان متمول رسید.
حال با گذر ۲۰ سال از نخستینباری که SLR روانه خیابانها شد، مالکان مدلهای گوناگون آن در یک رویداد بسیار خاص در مقر خودروسازی مکلارن گرد هم آمدهاند تا بار دیگر زیبایی و اصالت خودروهایشان را جشن بگیرند. همانطور که از تصاویر پیدا است، ۲۲ عضو کلوپ خودرویی «SLR» با مدلهایی چون SLR استرلینگ ماس، SLR MSO، SLR HDK و SLR 722 GT پروتوتایپ در این رویداد شرکت کردهاند. این اعضای پیشتر خودروهایشان را در فستیوال سرعت گودوود هم به نمایش گذاشته بودند. برای آشنایی بیشتر با گودوود مطلب «برترین گردهماییهای خودرویی جهان کدامند؟» را مطالعه کنید.
مرسدسبنز SLR مکلارن از یک موتور ۵.۵ لیتری V8 مجهز به کمکپیشرانه سوپرشارژر سود میبرد که نهایتا ۶۲۶ اسب بخار انگلیسی قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. SLR نخستین محصولی بود که در مقر MTC بهصورت دستی مونتاژ شد؛ تا آنکه تولیدش در سال ۲۰۰۹ به پایان رسید. راندمان منحصربهفرد، طراحی چشمگیر و تولید محدود از ویژگیهای شاخص این خودرو محسوب میشوند.
SLR مکلارن که خود الهامگرفته از خودروهای مسابقهای قدیمی مرسدسبنز است، بعدتر با پسوند 722S تولید شد. این مدل که در سال ۲۰۰۷ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شد، از ظاهری اسپرتتر و شکیلتر، شتاب اولیه ۳.۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۳۴ کیلومتر بر ساعت سود میبرد. تولید این مدل به ۱۵۰ دستگاه محدود شده بود.
دو سال بعد و در سال ۲۰۰۹، نسخه بسیار خاص SLR استرلینگ ماس به یاد راننده مشهور بریتانیایی معرفی شد. نسخه استرلینگ ماس برخلاف نمونههای قبلی یک اسپیدستر به شمار میرفت که فاقد شیشه بادگیر جلو بود. طراحی این خودرو برعهده طراح کرهایطبار، «یون ایهون»، بود که پیشتر نمونه مسابقهای SLR را طراحی کرده بود. SLR استرلینگ ماس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۳ ثانیه زمان نیاز داشت و میتوانست به سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. پس از آن SLR دستمایه تیونینگ شرکتهایی چون منصوری شد تا مالکان ثروتمند آن، خودروی خاص خود را خاصتر از قبل کنند. نظر شما درباره خانواده SLR چیست؟
Moein
۲ شهریور ۱۴۰۲هیچوقت زمانی که عکسهاش رو تو مجله ماشین میدیدم فراموش نمیکنم
اون رینگهای محشرش هنوزم برام یه طرح قضاییه
قدیمی بشو نیست این ماشین
Rerace777
۲ شهریور ۱۴۰۲یعنی این افسانه اس
Enzo Ferrari 2008
۲ شهریور ۱۴۰۲چه ماشین های رویایی هست
مهدی بهبود
۴ شهریور ۱۴۰۲میدی یه دور باهاش بزنیم
مهدی بهبود
۴ شهریور ۱۴۰۲خلاصه ماروهم ببر یه دوری بزنیم
Reza Waffen SS
۲ شهریور ۱۴۰۲یه خودرو چقدر میتونه جذاب باشه
امین
۲ شهریور ۱۴۰۲زیباترین سوپر اسپرت مرسدس قطع به یقین همین SLR بود.
S
۲ شهریور ۱۴۰۲اون بیمر فنایی که چنتا پست پایینتر داشتن ویز ویز میکردن هروقت بیمرتون تونست همچین ماشینایی تو تاریخش داشته باشه بعد بیاین ویز ویز کنین والا بخدا
Arshia m3csl
۲ شهریور ۱۴۰۲بی ام و m3 csl کم اسطوره ای نیست یا m1 مدلای ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۰ یا بی ام و الپینا b7 بی ام و هم عالیه بنز هم عالیه
S
۲ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز نظرت کاملا برام محترمه ولی مقایسه m3 با slr مثل مقایسه ختافه و بارسلونا میمونه این کجاووو آن کجااااا…😂😂
Arshia m3csl
۲ شهریور ۱۴۰۲درسته اس ال ار سوپر کاره ولی مقایسه اس ال های دهه ۷۰ تا اواسط دهه ۸۰ با بی ام و ام ۱ هم مثل مقایسه منچستریونایتد با وستهم میمونه بی ام و m1 هم اون سالا ماشینی بود که بنز براش رقیب نساخت
S
۲ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز این مدل هایی که شما از bmw داری میگی باید با C کلاس و e کلاس و اینا مقایسه بشن نه غولی مثل sl بعدم شما اولش با slr اینارو مقایسه کردی من برا اون اول جواب دادم ولی خب اینایی هم که گفتی همشون در مقابل sl 65 black series موشی بیش نیستن برادر…
Arshia m3csl
۳ شهریور ۱۴۰۲بی ام و m1 مدلای ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱ موتور وسط بود
AMG
۷ شهریور ۱۴۰۲چه گیری دادی به m1،لامبورگینی از سر ناچاری اومده با bmw همکاری کرده،پز طراحی ایتالیایی رو میدی؟
mercedesamg
۷ شهریور ۱۴۰۲چه گیری دادی به m1،لامبورگینی از سر ناچاری یه همکاری با bmw کرده،الان داری پز طراحی ایتالیایی رو میدی؟
AMG GT R
۲ شهریور ۱۴۰۲سلام دوستان من دوباره برگشتم
blackwing
۲ شهریور ۱۴۰۲به این میگن سوپرکار واقعی ، هیولای تکرار نشدنی ، روی کاپوتش هواپیما میتونه فرود بیاد 💪🏼💪🏼
Enayat
۲ شهریور ۱۴۰۲هنوز صدای موتورش توی سری بازی های نید فور اسپید most wanted و carbon تو گوش هست…. حد نهایی هیجان در یک بازی ریسینگ
JDM سابق
۲ شهریور ۱۴۰۲تولیدات الان مرسدس رو میبینم با خودم میگم ای کاش همچین ماشین هایی تو روزمه اش نداشت که ما ببینیمشون و حسرت اون روزا رو بخوریم
داداش کایکو
۲ شهریور ۱۴۰۲داداش جداً برام سواله..
« شما حسرت چی رو نمیخوری؟! »
میخوای یکم روی آرزوهات تجدید نظر کنی؟
فرشاد
۲ شهریور ۱۴۰۲اروپایی الکی گرون اره؟
بیههه👍
Arshia m3csl
۲ شهریور ۱۴۰۲بنز مکلارن slr سلطان بی تکرار دنیای ماشین هاست که تکرار نمیشه واقعا m3 csl و slr شاهکارای بی تکرار بنز و بی ام و بودن بنز و بی ام و عمرا بتونن دوباره ماشینی به خاصی و زیبایی این slr و m3 csl بسازن بنز slr هم واقعا خاص بود و ابر مرسدس بنز بود بیشتر تا یک بنز عادی slr از amg gt جدید هزار برابر بهتره
amdbenz
۲ شهریور ۱۴۰۲کی ۲۰ ساله شد ؟زمان چقدر زود میگذره….💔😔
خخخ
۲ شهریور ۱۴۰۲این دقیقا کجاش افسانهایه؟
ماشین قدرت خوبی داره درست
قیافه داره درست
دوج وایپر هم همینارو داره ولی بازم قیمتش پایینه
هردو تاشون هم توقف تولید شدن
چرا باید قیمت بالایی داشته باشه نمیدونم
مثل این میمونه که اگه پرآید ۱ دونه تولید میشد بهترین میبود
این ماشین همین طوری الکی گرون شده والا😑
مازیار
۲ شهریور ۱۴۰۲خخخ
دی جی مون
۲ شهریور ۱۴۰۲عزیز
توی دنیای ماشین همینه دیگه
فراری 250GTO الان هیچی نداره
ولی چندین میلیون دلار حراج میشه
SLR که قیافه خیلی خاصی داره واقعاً
شاید زیباترین ماشین دنیا باشه…
abbas
۳ شهریور ۱۴۰۲ب قطع زیباترین
شاید ؟!
R@min
۲ شهریور ۱۴۰۲وایپر هم نسل این مدل چه تو کیفیت ساخت چه تکنولوژی کیلومترها عقب تر بود. نسل آخر وایپر میشه گفت ماشینی در حد این بود با ده سال فاصله البته با ارفاق زیاد.
خخخ
۵ شهریور ۱۴۰۲وایپر خیلی بهتر از slr هست
درسته لوکس نیست ولی اگه اینو در نظر نگیریم(برا خودم مهم نی) وایپر خیلی بهتره با اون قیافه نابش
ALI.S
۳ شهریور ۱۴۰۲ناموساً قیافه وایپر رو با این مقایسه میکنی؟
SLR>Viper
💀
۶ شهریور ۱۴۰۲بله
قیافه وایپر خیلی بهتره با اون موتور ۱۰ سیلندر خطی آمریکایی 🤭💀
محمد
۲ شهریور ۱۴۰۲فکر کن این همه پولدار باشی یکی از اینا بخری بعد بری خالهبازی شرکت کنی. چیه این گردهمایی :)
فرید
۲ شهریور ۱۴۰۲مانی خوشبین همیشه در صحنه هم حتما بوده اونجا
Ali
۳ شهریور ۱۴۰۲گمونم با عکس این ماشین بود که شیفته ی ماشین ها شدم . عکسی که دره ماشین خفاشی باز بود و تریم داخلش قرمز بود …..
زیبا و دلربا
Farhan
۳ شهریور ۱۴۰۲مطلب زیبایی بود عکس های این گرد همایی من رو سر حال آورد اسطوره تکرار نشدنی
مجتبی .
۳ شهریور ۱۴۰۲این یک ماشین رویاییه وقطعا دل هرماشین بازی رومیبره اما درک نمیکنم چرابعضی دوستان برای تعریف از یک چیز دیگران روتحقیر میکنن. عزیز من این ماشین عشق شما درست ولی نمیشه به شرکتهای دیگه وطرفداراشون هرچی دلت خواست بگی چون علاقمند به اینی. فکرنکنم طراح وسازندش هم اینجور که مادیگران رو میکوبیم عمل کنن.
Poria
۳ شهریور ۱۴۰۲بعد ۲۰ سال یه شاهکار دیگه خلق کنید