شرکت بریتانیایی کلایو ساتن از ون مرسدس بنز اسپرینتر خود که لوکستر از محصولات میباخ به نظر میرسد رونمایی کرد.
اسپرینتر یک ون بزرگ است که بیشتر برای حملونقل افراد و همچنین کاربریهای تجاری مورد استفاده قرار میگیرد اما کلایو ساتن آن را به محصولی فرست کلاس تبدیل کرده و فضای کافی برای حمل هفت نفر با بهترین شرایط را فراهم نموده است. جدای از صندلیهای چرمی و انفرادی، در کابین اسپرینتر شاهد دو نمایشگر ۴۳ اینچی 4K، نورپردازی زیبا و سیستم صوتی محیطی مشابه سینما هستیم. سرنشینان میتوانند تمامی تجهیزات یاد شده را از طریق اینترفیس سفارشی کنترل کنند.
تلویزیونهای نصب شده در کابین از ارتباط اپل تی وی و HDMI برخوردار هستند و حتی کنسول بازی پلیاستیشن ۵ نیز برای سرگرمی سرنشینان در سفرهای طولانی وجود دارد. صندلیهای برقی مرسدس بنز اسپرینتر کلایو ساتن تنظیمات زیادی دارند و طبیعتاً از سردکن، گرمکن و ماساژور نیز سود میبرند. برای خنک نگه داشتن نوشیدنیها دو یخچال تدارک دیده شده و تجهیزاتی همچون وای فای و سقف شیشهای پانورامیک هم وجود دارند. تکمیل کننده کابین لوکس این ون تریم چوب و چرم خواهد بود.
جدای از اشرافیت زیاد، یکی از ویژگیهای خاص ون موردبحث را میتوان فضای زیاد کابین دانست. کلایو ساتن خاطرنشان میسازد اسپرینتر فوق لوکسش از فضای سرنشین بیشتری نسبت به رنجرور، میباخ یا رولزرویس LWB برخوردار است و حتی با وجود هفت صندلی نیز فضای زیادی برای حمل وسایل وجود خواهد داشت. مدیرعامل این شرکت میگوید:
چندین سال بود که مشتریان ما خواهان اشرافیتی بودند که بسیار بالاتر از سطح استاندارد خودروهای بازار باشد. اسپرینتر فرست کلاس ۲۰۲۵ ما به دیگر محصولات سطح بالای شرکت پیوسته است.
در این ون راننده و سرنشین جلو نادیده گرفته نشدهاند و همان استانداردهای بخش عقب کابین اعمال شده و کفپوش، تریم چوب و چرم و پوشش سقف جیر میلانو در بخش جلوی کابین وجود دارند. صندلیها نیز چرمی هستند. همانطور که انتظار دارید ون اسپرینتر کلایو ساتن قیمت بالایی دارد و برای خرید آن باید حداقل ۳۰۴ هزار دلار پرداخت کرد. به این ترتیب مرسدس بنز اسپرینتر کلایو ساتن قیمتی تقریباً مشابه میباخ S680 نوردیک گلو سفارشی خواهد داشت.
با اینکه کابین اسپرینتر موردبحث کاملاً دگرگون شده اما بدنه آن نسبتاً دستنخورده باقی مانده و در این بخش شاهد رنگ مشکی بدنه، شیشههای تیره و رینگهای آلیاژی جدید هستیم. برخی مشتریان شاید خواهان جزئیات بیشتری باشند که امکان سفارش آنها وجود خواهد داشت. باید دانست ونهای لوکس طرفداران زیادی در بازارهای آسیایی دارند و لکسوس LM و مرسدس V کلاس در کشور چین به فروش مناسبی رسیدهاند. ولوو هم با ون لوکس EM90 که بر پایه زیکر ۰۰۹ توسعه یافته راهی این بازار میشود.
ali_x76
۸ شهریور ۱۴۰۳شاید داخلش لوکس باشه، ولی ذاتش ماشین تجاریه.
در حالیکه بنتلی بنتایگا ewb یا رولزرویس کالینن ذاتا سوپر لوکسن.
ذات رو با چرم و چوب نمیشه تغییر داد.
amirkhanzadeh
۸ شهریور ۱۴۰۳ماشین لوکس و خفن مافیا
تو تمام فیلم های ترکی و آلمانی خلافکار ها و مافیا و حتی بخش اطلاعاتی کشور این ون و دارند
ali_x76
۸ شهریور ۱۴۰۳بخش اطلاعاتی، مافیا و خلافکارها چه ربطی به لوکس بودن دارن؟
ماشین لوکس ماشینیه که شاه و شاهزاده و رؤسای جمهور و مدیران ارشد بزرگترین کسب و کارها سوارش میشن.
amirkhanzadeh
۸ شهریور ۱۴۰۳آروم باش بیشتر مطالعه کن
HELLO.BROTHERS
۸ شهریور ۱۴۰۳طراحی بیرونی خیلی معمولی.
mosafer
۸ شهریور ۱۴۰۳ون لوکس هم کلاس جالبی است
نی نی
۸ شهریور ۱۴۰۳بنز قبل از اشتراک پلتفرم با میباخ این کار رو انجام داد! نه منتظر بود دیگر برندها این کار رو انجام بدن بعد تقلید کنه
بعد خیلیا به لکسس یا جنسیس و بقیه رو تقلید کار میگن
car lover
۸ شهریور ۱۴۰۳چی میگی بنده خدا؟
نی نی
۸ شهریور ۱۴۰۳تعجب کردی؟
نی نی
۸ شهریور ۱۴۰۳راستی اگه پلتفرم دوج کورونت برای اشتراک با پلیموت یا لکسس و تویوتا نبود هیچوقت بنز برای میباخ نمی ساخت
نکنه میباخ و بنز از اوایل تاسیس این کار رو کردن ؟
car lover
۸ شهریور ۱۴۰۳فعلا که همون دوج تمام پلتفرمهاش رو از بنز گرفته
نی نی
۸ شهریور ۱۴۰۳پلتفرم دیمن 170 برای گاری طویله های بنزه ؟؟؟؟؟؟
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۸ شهریور ۱۴۰۳خوب من طرفدار دو آتیشه آمربکا . آمریکایی هستم ولی باید اعتراف کرد این سه پره رو روی گاری بزنی عظمت میگیره.
car lover
۸ شهریور ۱۴۰۳درود بر تو
car lover
۲۷ شهریور ۱۴۰۳این قضیه راجب لوگوهای ماشین های امریکایی هم صدق میکنه. لامصب اون لوگو کادیلاک یا شورلت یا فورد رو روی هرچی بزنه ابهت میگیره
nikan
۸ شهریور ۱۴۰۳فوقالعاده لوکس ولی طراحی بیرونی خیلی ساده
مهران
۹ شهریور ۱۴۰۳خوشم نیومد
از ماشین های این مدلی دل خوشی نداریم
احمد علی
۹ شهریور ۱۴۰۳سلام، تو ایران ما از فولکس واگن برای حمل جسد استفاده میشه و طرفدار ندارد مگر برا ی ارامستان