مرسدس بنز

بررسی تخصصی مرسدس بنز یونیماگ 2023؛ خشن و تنومند!

احتمالاً اکثر شما عزیزان با مرسدس بنز یونیماگ آشنا هستید اما همچنان زوایای پیدا و پنهان زیادی از این خودرو وجود دارد. اخیراً فرصت تست و بررسی یونیماگ به ما دست داده و آنچه می‌خوانید ماحصل سواری با این هیولای دوست‌داشتنی است.

یونیماگ که هم‌اکنون هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد بخشی از دایملر تراک است، شرکتی که مرسدس بنز، فریت لاینر و دیگر برندها را تحت پوشش خود دارد. این شرکت دو سری محصولات با نام‌های UGE و UHE را تولید می‌کند و ما نیز به بررسی مدل UHE متمرکز روی آفرود پرداخته‌ایم. البته همانند سبد محصولات مرسدس بنز، اوضاع پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید! سری محصولات UGE دارای ۱۷ نسخه مختلف کارخانه با ۶ طول بین محوری، چندین پیشرانه ۴ و ۶ سیلندر با قدرت‌های مختلف و… هستند؛ اما مدل UHE کمی ساده‌تر است و تنها با یک طول بین محوری، یک پیشرانه و دو نوع کابین از جمله نسخه وانت پیکاپ عرضه می‌شود. طول/عرض/ارتفاع مرسدس بنز یونیماگ موردبحث به ۶/۲.۵/۲.۹ متر می‌رسد اما همچنان دو نسخه از آن وجود دارد که یکی خشن‌تر عمل می‌کند و اکسل‌های قوی‌تری دارد. همین ویژگی‌ها باعث می‌شوند وزن مجاز آن از ۱۰.۳ به ۱۴.۵ تن برسد.

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید از نوع UHE هوی دیوتی دو کابین یا ۵۰۲۳ کرو کب است که باعث می‌شود پادشاه یونیماگ های آفرود و شاید پادشاه تمامی آفرودرها باشد. در حقیقت با این خودرو می‌توان پا در مسیرهایی گذاشت که هیچ وسیله نقلیه دیگری نمی‌تواند به آن‌ها نزدیک شود. البته که یونیماگ به خاطر قابلیت‌های خود توانسته چندین سال عنوان آفرودر برتر سال را کسب کند. دوگانگی هدف همان چیزی است که در قلب تمامی نسخه‌های یونیماگ، از اولین نسخه سال ۱۹۴۸ تا مدل‌های امروزی قرار دارد.

در اواسط دهه ۴۰ میلادی تراکتور گزینه اصلی کشاورزان بود و به همین خاطر یونیماگ از طراحی تک دیفرانسیل با صندلی ناراحت نصب شده روی اکسل عقب استفاده می‌کرد. البته چنین محصولی خشن و کند بود و برای حمل هر چیزی نیاز به تریلر داشتید. ولی در ادامه مهندس آلمانی به نام آلبرت فردریش یونیماگ ۷۰۲۰۰ اولیه را ارتقا داد. او فضای کافی برای دو سرنشین بیشتر را فراهم کرد و با شیشه جلو و کاپوت نیز از سرنشینان و پیشرانه محافظت نمود. فردریش برای یونیماگ سیستم چهار چرخ محرک و اکسل‌های پرتال را در نظر گرفت تا ارتفاع خودرو از سطح زمین بیشتر شود.

فاصله بین چرخ‌های روبرویی این یونیماگ به اندازه دو ردیف سیب‌زمینی کاشته شده بود و بنابراین راننده می‌توانست با آن وارد زمین‌های کشاورزی شود. این وسیله نقلیه امکان یدک کشی و حمل تجهیزات کشاورزی را داشت و با ۲۵ اسب بخار قدرت، حتی نسخه‌های اولیه یونیماگ می‌توانستند به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت برسند که بیشتر از سرعت تراکتورهای آن زمان بود. اصول بکار گرفته شده توسط فردریش امروز نیز به چشم می‌خورند. یونیماگ مدرن از پیشرانه طولی در جلو سود می‌برد و سیستم چهار چرخ محرک و اکسل‌های پرتال نیز وجود دارند. البته همه‌چیز بزرگ‌تر و بهتر شده است. مرسدس بنز یونیماگ امروزی دارای هشت دنده در جلو و تا هشت دنده برای عقب است. سه دیفرانسیل قفل شونده در جلو، مرکز و عقب به همراه کابل‌های برقی یا هیدرولیکی محافظت شده باعث می‌شوند خودروی موردبحث توانایی‌های زیادی داشته باشد. بد نیست بدانید فاصله یونیماگ از سطح زمین به ۴۸۰ میلی‌متر می‌رسد که تقریباً دو برابر جیپ رانگلر است. ویژگی برجسته دیگر به شاسی منعطف این هیولا مربوط می‌شود. این آفرودر قهار دارای دو ریل شاسی طولی است که توسط لوله‌های گشتاور به یکدیگر مرتبط شده‌اند و باعث می‌شوند شاسی انعطاف‌پذیر باشد.

طراحی یونیماگ به گونه‌ای انجام شده که پایداری بالایی داشته باشد. به‌طور مثال حدود ۴۰۰۰ هزار لیتر آب در پشت این خودرو حمل می‌شود و بنابراین باید شاسی انعطاف و پایداری قابل‌توجهی داشته باشد. محصول شناخته شده مرسدس بنز بین ادارات آتش‌نشانی طرفداران زیادی دارد و برخی از آن‌ها مدل‌های ۴۰ ساله یونیماگ را استفاده می‌کنند و البته نیازی هم به تعویض آن‌ها ندارند. در حقیقت ۸۰ درصد یونیماگ های تولیدی همچنان در حال سرویس‌دهی هستند اما یکی از مهندسان مرسدس می‌گوید به‌هرحال ۴۰ سال هم ۴۰ سال است و خودروها مستهلک می‌شوند.

نسخه جدید یونیماگ بسیار تواناتر از مدل‌های قدیمی‌تر است و سیستم فشار باد لاستیک مرکزی می‌تواند باد لاستیک‌ها را به‌صورت جداگانه کم یا زیاد کند. این کار از طریق دکمه‌هایی در کابین قابل انجام است. فشار باد لاستیک‌های خودرو در جاده بین ۵ تا ۶ بار خواهد بود درحالی‌که در زمین‌های نرم به ۱.۵ بار کاهش می‌یابد. یونیماگ همچنین قابلیت غوطه‌وری تا ارتفاع ۱.۲ متر در آب را دارد هرچند می‌توان به دل آب‌های عمیق‌تر نیز زد. از دیگر اعداد مهم درباره این آچارفرانسه دوست‌داشتنی می‌توان به زاویه حمله ۴۴ درجه، زاویه فرار ۵۰ درجه و زاویه شکست ۳۱ درجه اشاره کرد.

پیشرانه ۴ سیلندر ۵.۱ لیتری توئین توربوی دیزلی یونیماگ در ارتفاع بالایی نصب شده و کابین نیز بالاتر از آن است و بنابراین برای دسترسی به کابین می‌بایست پله نوردی کنید. طراحی کلی کابین از دهه ۹۰ میلادی تاکنون تغییر زیادی نداشت هرچند به‌روزرسانی‌هایی وجود دارد. بازنگری در نقاط جوش و اتصال بدنه کار سختی است و برای چنین محصولی با تیراژ پایین هزینه بالایی خواهد داشت. البته مدل کوچک‌تر و مدرن‌تر UGE از بدنه کامپوزیتی استفاده می‌کند. با این وجود کابین UHE جادار است و میدان دید بسیار خوبی دارد. سه صندلی در بخش جلوی کابین نصب شده هرچند صندلی وسطی به دلیل نزدیکی به گیربکس راحتی بالایی ندارد. در بخش عقب کابین نیز چهار صندلی وجود دارد. آینه‌های جانبی به‌خوبی بدنه را نشان می‌دهند و دوربین‌های زیادی نیز بکار گرفته شده‌اند.

غربیلک فرمان بزرگ یونیماگ تقریباً به‌صورت تخت در جلوی راننده نصب شده و ستون فرمان خاص مرسدس به همراه دسته‌های راهنما و برف‌پاک‌کن نیز وجود دارند. یونیماگ خودروی بزرگی است اما کنترل‌های اصلی نزدیک راننده هستند و این‌گونه نیز باید باشد چراکه این خودرو در شرایط استرس‌زا همچون آتش‌سوزی‌ها بکار گرفته می‌شود. پدال ترمز نیز نرم است و دیسک‌های ترمز پنوماتیکی عملکرد خوبی دارند. البته پدال گاز داستان دیگری دارد چراکه با تأخیر واکنش نشان می‌دهد هرچند چنین چیزی برای آفرود مهم نخواهد بود. قدرت و گشتاور مرسدس بنز یونیماگ به ترتیب به ۲۲۸ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتون متر می‌رسد. این گشتاور از دور ۱۱۰۰ در دسترس راننده خواهد بود.

راحتی سواری یونیماگ حتی در مسیرهای خشن نیز استثنایی است. با بدنه‌ای سنگین‌وزن، لاستیک‌های پروفایل ۷۰ (رینگ‌های ۲۴ اینچی) و صندلی نرم، چنین سواری نرمی شاید سورپرایز کننده نباشد اما قطعاً ما انتظارش را نداشتیم. اگرچه فرمان این وسیله توانا کند و سبک است اما از کمک هیدرولیکی سود می‌برد و احساس زیادی را به راننده منتقل می‌کند. به‌طور مثال اگر وارد گل‌ولای شوید یا یک صخره‌ای باعث شود چرخ‌ها نتوانند بچرخند، سریعاً متوجه آن خواهید شد. فکر می‌کنیم همین دلایل برای اینکه خواهان یک یونیماگ باشیم کفایت کند هرچند باید دانست قیمت آن به بیش از ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد. البته کاری که یونیماگ انجام می‌دهد از عهده هیچ خودروی دیگری برنخواهد آمد. نظر شما درباره این موجود جذاب و قدرتمند چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. Muty

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    خشن و تنومند 😁

    موافقم 82
    مخالفم 3
    1. پیام

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      هیچ بدندی بنز نمیشه! تو هر عرصه‌ای سر حریف رو می‌پرونه. بدندایی مثل لامبورگینی و فراری و … خوابشم نمیبینن چنین چیزی بزنن

      موافقم 71
      مخالفم 48
      1. OM.01

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (546 ديدگاه)

        (تو هر عرصه‌ای سر حریف رو می‌پرونه. برندایی مثل لامبورگینی و فراری و… خوابشم نمیبینن چنین چیزی بزنن)

        برندهایی مثل لامبورگینی فراری مزراتی آستون مارتین رولزرویس بنتلی و… بقیه دوستان به هیچ وج به چنین ماشینی نه نیاز داشتن و نه نیاز دارن و نه نیاز خواهند داشت و تولیدش براشون هیچ سودی نداره.

        هر برندی ویژگی های خاص خودشو داره که تو برندهای دیگه نیست. همون فراری سوپراسپرت های زده که بنز نمیتونه بزنه. البته نه اینکه نتونه. بلکه بدردش نمیخوره…

        موافقم 74
        مخالفم 24
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2859 ديدگاه)

          وسایل تفریحی و مسابقه‌ای که پلاک نمی‌شن لطفا قاطی ماجرا نکنین
          خودت یک نگاهی به ماشینی که عاشقش شدی بنداز
          https://www.drivencarguide.co.nz/media/dd3h44qp/can-am-maverick-r-1.jpg?rmode=max&width=947&height=532

          موافقم 6
          مخالفم 8
        2. mercedes

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (425 ديدگاه)

          جا داره بگم
          آستون مارتین و پاگانی موتورشون رو ازamgقرض گرفتن.
          رولزرویسم بیمر

          موافقم 53
          مخالفم 9
        3. پیام

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          بحث این نیست که نیاز ندارن بزنن!!! نیاز دارن ولی نمی‌تونن! چطور لانبورگینی بعد از عمری suv زد و نیاز داشت ولی لیموزین نیاز نداره؟! خداییش قبل از اینکه چیزی بنویسید یکم فکر کنید!!!

          موافقم 8
          مخالفم 55
        4. M.83

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (205 ديدگاه)

          بعد یسری انسان سطحی میان اعتبار المانو با سوزوکی و byd مقایسه میکنن
          اینجاش جای سوال داره

          موافقم 38
          مخالفم 8
      2. یوسف

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1044 ديدگاه)

        در خوب بودن و کاربردهای یونیماگ در کار و آفرود هیچ شکی نیست و همه قبولش دارن.
        اما نکته مهم این که طراحی و ساخت یونیماگ رو یه بنده خدای دیگه انجام داده و جناب بنز همین جور حاضر و آماده خریده….
        و حالا پز میده…..
        به نظر من یونیماگ حرف نداره ولی نباید ساخت و سازش رو به حساب بنز زد….

        موافقم 11
        مخالفم 51
        1. x.01

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (55 ديدگاه)

          ( به شوخی،،، مرسدس بنز: ما داریم زحمت می کشیم … ! )
          ولی حاجی خدایی همش به حساب بنز هست دیگه الان.
          چون اگه به چیزی غیر از این فکر کنیم باید بگید همه خودروهای نمادین دیگه هم متعلق به شرکت اصلی نیستن و اصل و ریشه به جایی دیگه برمیگرده.
          این یونیماگ جدید دیگه جزو DNA مرسدس بنز شده.
          نسبت به مدل های اول خودش زمین تا آسمون تفاوت داره
          توانایی ها و قابلیت هایی که اضافه شده فضاییه مثلا در انواع پیکره بندی ها برای انواع کاربرد ها از امداد و نجات تا نظامی و… استفاده می شه.
          گجت ها و وسایلی که به این وصل می شه هم خیلی زیاد هستند و همه فن حریف و همه کاره اش کردن یونیماگ بنز از یک وسیله قوی برای زمین های کشاورزی تبدیل شده به یک غول آفرودر همه فن حریف و همه کاره مثلا انواع جک و بیل مکانیکی و بکهو لودر و جرثقیل و … بهش متصل میشه و باهاش هرکاری خواسته باشند انجام می دن همه رو خود مرسدس بنز توسعه داده.

          موافقم 19
          مخالفم 1
  2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2859 ديدگاه)

    حتی نسخه اول ساخت ۱۹۴۸ هم توانایی آفرود عالی داره
    نکته جالب اینکه، آلمان یک کشور داغون شکست‌خورده در انتهای جنگ جهانی دوم سال ۱۹۴۵ بود اما خیلی سریع و قشنگ صنایع مختلفش به سطح اول جهان برگشتن

    موافقم 125
    مخالفم 6
    1. Max

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آلمانی ها همیشه برمیگردند …

      موافقم 72
      مخالفم 4
      1. Muty

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        ایرانی ها هم همینطور
        دیر و زود داره ، سوخت و سوز نداره

        شک نکن…

        موافقم 79
        مخالفم 21
      2. mehran911

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        @MAX
        مرسی
        چقدر دوست داشتم این جمله رو

        موافقم 33
        مخالفم 3
        1. عرفان‌

          ۱۵ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          احتمال‌ تولید‌ دوباره‌ اش‌ هست‌ در‌ ایران‌ و‌ میتونه‌ به‌ کل‌ آسیا‌ صادر‌ بشه

      3. JaMsHiD

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2767 ديدگاه)

        کاشکی آلمانی ها به زمان عقب تر از 1945 برمیگشتن تا جناب آقا هم تشریف میاوردن …

        موافقم 6
        مخالفم 3
    2. M.83

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (205 ديدگاه)

      المان به لطف علم هوافضا ک ناشناخته و دست ریز خودش بوده شانس پیشرفتو پیدا کرد
      شوروی و امریکا تقریبا تمام مهندسین و دانشمندان هوافضای المانو بکار گرفتن و جریان جنگ سرد امریکارو متوجه کرد ک اگه المان پیشرفت کنه خود به خود بلوک غرب پیشرفت میکنه
      پس چند میلیارد دلار تزریق اقتصادی کرد
      البته بجز بلوک شرق المان ک تحت تسلط شوروی بود
      مردم همیشه بدبخت و گرسنه بودن
      روسیه و شوروی هرجا پا گذاشته ملت اونجارو نابود کرده

      موافقم 61
      مخالفم 7
      1. حسن

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2083 ديدگاه)

        تو تمام برگشتهای دنیا رد پای امریکا وجود دارد ژاپن کره المان بازسازی و روشن شدن موتور اقتصادی و صنعتی اروپا بعد جنگ
        پس از پایان جنگ جهانی دوم، ایالات متحده بیش از ۱۳ میلیارد دلار (معادل حدود ۱۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱) در برنامه‌های بهبود اقتصادی به اقتصادهای اروپای غربی منتقل کرد. اهداف ایالات متحده بازسازی مناطق جنگ زده، رفع موانع تجاری، مدرن سازی صنعت، بهبود رونق اروپا و جلوگیری از گسترش کمونیسم بود
        مقدار بیشتری از این کمک‌ها به قدرت‌های صنعتی بزرگ داده شد، زیرا عقیده غالب این بود که احیای آنها برای احیای عمومی اروپا ضروری است. بریتانیا فرانسه آلمان غربی تعلق گرفت. حدود هجده کشور اروپایی مزایای طرح را دریافت کردند

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. امید

          ۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          آره کلا تو کار خیر هستن این آمریکایی ها.
          منتها مشکلش اینجاست که تو برگشت هایی مشارکت دارن که به نفعشون هست.
          جایی که به نفعشون نیست نه تنها کمک نمی کنن بلکه بمب اتم هم می اندازن که برگشت صورت نگیره!

    3. OMD

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      مدل های چهل ساله اون الان در ایران و مسیرهای کوهستانی فکر کم توسط شرکت خطوط انتقال گاز ایران استفاده میشه
      چند روز پیش اتفاقا با کسی که بیست سال این غول رو رانندگی می‌کرد صحبت می کردم.
      این ماشین خیلی خیلی عجیب هست.اگر نگه داری و تعمیر (نت) به درستی رعایت بشه.هیچ مشکلی نخواهد داشت.
      میگفت تو کوهای صعب العبور زاگرس و تو بارون جاهایی رفته که هیچکس دیگه هرگز نمیتونه بره

      موافقم 15
    4. amirali

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (188 ديدگاه)

      دانش فنی بزرگترین سرمایه است که المانی ها این سرمایه را از قبل از جنگ جهانی اول تا الان حفظ کرده و توسعه دادند . شرکتی مانند زیمنس که در صنایع نفت گاز پتروشیمی فولاد نیروگاهی و… پیشتاز است یک نمونه از این خصلت المانی هاست که قدمتی 170 ساله دارد .

      موافقم 13
      مخالفم 3
  3. مازیار

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (851 ديدگاه)

    از جمله مصادیق بارز عبارت “آخرشه”، همین یونیماگ هست

    موافقم 50
    مخالفم 3
  4. OM.01

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (546 ديدگاه)

    (خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید از نوع UHE هوی دیوتی دو کابین یا ۵۰۲۳ کرو کب است که باعث می‌شود پادشاه یونیماگ های آفرود و شاید پادشاه تمامی آفرودرها باشد. در حقیقت با این خودرو می‌توان پا در مسیرهایی گذاشت که هیچ وسیله نقلیه دیگری نمی‌تواند به آن‌ها نزدیک شود)

    پادشاه آفرود؟!
    توانایی خیره کننده یونیماگ در آفرود رو قبول دارم اما بدون هیچ شک تردیدی پادشاه آفرود کن ام ماوریک (can am maverick) بوده هست خواهد بود. صحرا ، کوه ، جنگل باتلاق و.. کلا برای این وسیله بی معنیه. تو این وسیله تک تک کلمات آفرود رو حس میکنی و میفهمی. خب البته برای اینکار هم ساخته شده که طبیعیه. البته بهش میگن UTV ولی خب به هرحال

    (الان بمب بارون میشم😂)

    موافقم 10
    مخالفم 59
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2859 ديدگاه)

      وسایل تفریحی و مسابقه‌ای که پلاک نمی‌شن لطفا قاطی ماجرا نکنین
      خودت یک نگاهی به ماشینی که عاشقش شدی بنداز
      https://www.drivencarguide.co.nz/media/dd3h44qp/can-am-maverick-r-1.jpg?rmode=max&width=947&height=532

      موافقم 45
      مخالفم 4
      1. حسن

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2083 ديدگاه)

        من طرفدار هیچ کدام نیستم اما لامصب کن ام یه چیز دیگست لاکچری زیبا و جذاب یونیماک یه چیزی تو مایه های بنز خاوره لامصب نه جذابیت بصری داره و نه جذابیت سواری ما همسایمون یکی داره از مزایده ی شرکت گاز خرید باور کن سواریش هیچ حسی نداره خشکه کوبش داره قیافش هم با خاور زرد هیچ فرقی نداره این بنده خدا خودش هم خیلی سوار نمیشه ماشینش شده تجربه ی سواریه دیگران میان میرن کوه بر میگردونن خودش با ال نود میره تو باغش.
        از نظر من یونیماک یک خودروی کاره بدرد سازمانها و ادارات میخوره و هیچ ارتباطی با خودروهای سواری نداره و نمیشه با جیپ یا دیفندر یا برانکو مقایسش کرد

        موافقم 7
        مخالفم 38
        1. x.01

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (55 ديدگاه)

          اون مدل قدیمی هست ورژن های جدیدش خداست از هرجا خاستی میره بدون اینکه حس کنید.

          موافقم 13
        2. x.01

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (55 ديدگاه)

          اون یونیماگ مدل قدیمی هست ورژن های جدیدش خداست هرجا خاستی میره بدون اینکه حس کنید.

          موافقم 15
          مخالفم 2
      2. OM.01

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (546 ديدگاه)

        (وسایل تفریحی و مسابقه‌ای که پلاک نمی‌شن لطفا قاطی ماجرا نکنین)

        کن ام ماوریک ماشین مسابقه ای نیست و بیشتر تفریحی هست هرچند در مسابقات آفرود هم میشه شرکت کرد. همچنین آفرود یه ورزش تفریحی هست و خب اگه قراره از تفریح نهایت لذت رو ببریم چه بهتر از وسیله ای که برای اینکار ساخته شده استفاده کنیم.

        همچنین اقای اشتری این چه عکسی هست گذاشتید😀 این بهتر نبود!؟
        https://www.motortrend.com/uploads/2023/08/2024-Can-Am-Maverick-R-front-angle-motion.png?fit=around%7C875:492

        عکس زیر بخشی توانایی های این خودرو رو نشون میده. البته این نسخه 2022 هست نه 2024
        https://www.cnet.com/a/img/resize/8baad5368ac584255c9592d16df26fcfb8805ace/hub/2022/02/25/6676f48a-6efd-4db7-a35d-0ba6f46608b4/2022-koh-millerbros-emme-hall-6773.jpg?auto=webp&width=1200

        (خودت یک نگاهی به ماشینی که عاشقش شدی بنداز)

        والا ماشینی که من عاشقشم این نیست😀بدبختانه نزدیک به 2 ساله وارد باتلاق هات رادها و استریت رادها شدم. به شخصه عاشق اینجور ماشینام…
        https://cdn.dealeraccelerate.com/sunnyside/1/590/23071/1920×1440/1932-ford-hot-rod
        هات راد غیر قابل توصیفه. دقیقا عین سوشیه. یا عاشقش میشید یا متنفر :)

        موافقم 5
        مخالفم 24
    2. ^MSP^

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (86 ديدگاه)

      حالا اینکه پادشاه آفرود کدوم هست بحث ندارم
      ولی مقایسه کن ام ماوریک با یونیماگ کار صحیحی نیست !!
      از نظر وزن این یونیماگ که بررسی شده 18.125 برابر سنگین تر از کن ام ماوریک هست ( با احتساب مایعات و وزن راننده )
      اون تک یا دو دیفرانسیله ؛ این سه تا پرتال شو داره
      از نظر ابعاد و گشتاور هم که هیچی ،
      8 تا دنده عقب ؛
      آپشن های کاربردی مثل باد تایر ها و …
      قابلیت عبور از آب :
      یونیماگ 1.2 متر
      کن ام ماوریک : آب از کفش بیاد بالاتر خیس شدی
      از نظر کاربرد هم که تو سرما کن ام فایده ای نداره
      از لحاظ صنایع و باربری و استفاده برای فرودگاه و راه آهن و غیره هم که هیچی !
      در کل با من بحث نکن ( : ( به شوخی )

      موافقم 35
      مخالفم 3
  5. H2

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    از ژاپن، روسیه و ایتالیا رقبایی داره ولی به این اندازه موفق و شناخته شده نیستن

    موافقم 24
    مخالفم 1
  6. ali_x76

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (394 ديدگاه)

    برای من همیشه سوال بود که چرا وانت‌ها و کامیون‌ها انقدر قدرتشون کمه.
    بعد که داشتم بین مدل‌های رم میگشتم، متوجه شدم که مثلا انجین همی ۶.۴ لیتری که روی رنگلر ۴۷۵ و روی چلنجر ۴۸۵ اسب میده، روی پیکاپ رم ۱۵۰۰، ۴۲۰ اسب و روی پیکاپ هوی دیوتی رم ۲۵۰۰، ۴۰۰ اسب میده.
    همچنین انجین‌های کامینز دیزل روی رم ۱۵۰۰، تو قویترین نسخه ۵۰۰ اسب میده، در حالیکه روی نسخه های هوی دیوتی ۴۵۰ اسب و حتی کمتر میده.
    در کل به این نتیجه رسیدم که عامل اصلی، ضریب اطمینانه هرچقدر وظیفه و کاربری تراک سنگین تر میشه، ضریب اطمینان لوازم (شاسی، موتور، گیربکس، دیفرانسیل) هم بیشتر میشه.
    که همین قضیه باعث دو نتیجه میشه: یکی کاهش قدرت موتور برای افزایش عمر، دیگری هم افزایش وزن قطعات سیستم انتقال قدرت مثل گاردان و پلوس و … که باز هم با افزایش اتلاف توان، قدرت کمتری رو به چرخ میرسونه.
    پس دفعه بعدی که فکر کردیم چرا ولوو از انجین ۱۶ لیتری دیزل، ۷۵۰ اسب میگیره در حالیکه رم۱۵۰۰ با حجمی کمتر از نصف اون، دو سوم اون قدرت داره، به این نکته‌ها توجه کنیم.

    موافقم 22
    مخالفم 3
  7. مهردادکمال

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    برای یادگیری دکمه های خیلی زیادی که بیشترش رو کنسول دنده اس فکر کنم یه دوسالی زمان ببره
    و چه نوستالژی هست اون دکمه؛ که من رو به یاد ماشین های دهه هشتاد می اندازه

    موافقم 23
  8. شاپور

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (320 ديدگاه)

    در شرکت های برق تهران نمونه های قدیمی به رنگ زرد هنوز دارن کار میکنن و احتمال زیاد از خریدهای پیش از انقلاب باید باشن.

    موافقم 27
  9. Enzo Ferrari 2008

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    دم بنز گرم با یونیماک آفردی
    همه جا رو

    موافقم 14
  10. Ehsan

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    رو دستش نیست

    موافقم 14
    مخالفم 1
  11. مجتبی .

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    همون جذاب قدرتمند کاملا معرفشه.یکی دوسال پیش رفته بود بالای کوههایی درآمریکای جنوبی وارتفاع نزدیک ۵۰۰۰ متراز سطح دریا که قطعا کمترماشین درونسوزی میتونه تواین ارتفاع روشن بشه چه برسه به آفرود.

    موافقم 14
    مخالفم 1
  12. مجتبی .

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    دقیقا ارتفاع ۶۶۹۴ متری که هیچ وسیله چرخ داری پاش نرسیده.

    موافقم 14
  13. R@min

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    توانی فنی و بودجه نامحدودی که معلوم نیست از کجا میاد،‌ مرسدس از همه متمایز می کنه. فقط تو یه کلاس پیکاپ موفق نبود و البته اونجام هزینه نکرد.

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. GMA

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      وقتی که خواست وانت نیسان رو به اسم «مرسدس بنز» و قیمت بالا به مردم قالب کنه، باید هم شکست میخورد، چون خریدار بنز واقعی میخواد!! اما بنظرم اگه یه پیکاپ بر اساس G کلاس، ولی به دور تجمل و هزینه های اضافی، دقیقا مثل همین یونیماگ کاربردی و با دوام بسازه قطعا موفق خواهد شد و حسابی میفروشه، مثلاً با الگوبرداری از نسخه نظامی G…یا شبیه نسل های اولش…

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        پلتفرم جی کلاس برای بارکشی نیست و باید تغییرات زیادی بهش داد، از طرفی موتورهای گرون و پیشرفته مرسدس بدرد پیکاپ نمی خوره.

        باید هزینه زیادی و با برندهایی که نزدیک صد سال تخصصی کارشونه و اعتماد و اعتبار دارن تو این کلاس تقریبا غیر ممکنه.

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. x.01

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (55 ديدگاه)

        به نکته زیبایی اشاره کردید دوستان واقعا مرسدس بنز یک برند متمایز هست نسبت به باقی آلمان ها و واقعا تو هر کلاسی که خواسته برتری خودش رو اثبات کرده
        و بقول رامین بنز فقط تو پیکاپ ها ورود نکرده که تو این کلاس هم قطعا اگه بخواد میتونه برتری خودش رو اثبات کنه و شماره یک باشه ولی قطعا رقابت خیلی سخت می شه مثلا با وجود آمریکایی های پرچمدار در که همیشه حرف اول رو زدن قطعا کار سختیه و مثال دو پادشاه در یک اقلیم هست براشون البته به نظر من همونطور که گفتید توانایی فنی نامحدود و بودجه بالا مرسدس رو از همه متمایز می کنه قطعا با توانایی بالایی که مرسدس داره جی کلاس رو هم می تونه تبدیل به پیکاپ کنه همون‌طور که کارهای مختلف و هر کاربردی رو که با جی کلاس خواسته انجام داده از ورژن های لوکس تا نظامی… پس اگه بخواد در این مورد هم می تونه چون تو بارکشی و باربری سابقه زیاده داره و اسطوره سازی کرده و کامیون ها و موتور های قدرتمند مرسدس بنز بادوام بالا شناخته شده هستند پس قطعا می تونه بجای موتور های گرون و پیشرفته خودش از موتور های کاری دیگه خودش با بالاترین دوام استفاده کنه چون هرچیزی که بخواهید رو داره.

        موافقم 6
        مخالفم 1
  14. حسین دهمرد

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    کاش موتورش جلو میبود و یه کاپوت قشنگ میداشت. تو ذهنم یه زتروس با ابعاد کوچیکتره اونوقت بیشتر با ۲۵۰ هزار دلار جور در میومد

    1. مجتبی .

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      کاپوت داشتن ازتوان آفرودش کم میکنه کلا برا مصارف خاص میصرفه خریدنش مثل همون انتقال تجهیزات رصدخانه وتلسکوپ به ارتفاعات شیلی که فقط ازاین برمیومد وبس. البته موتور هوم آفرودر فوق العاده ای هم باهاش میسازن

  15. x.01

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    فوق آفرودر که میگن همینه واقعا مهندسی بینهایت آلمان واقعا چند لول از بقیه بالاتره عشق لایتناهی…
    البته فقط رقبایش از خود اروپا و یا آمریکا هستند مثلا تراک های سنگین آمریکایی که البته آنها در کلاس تخصصی خودشون هستند.

  16. مهدی

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بنده راننده شرکت انتقال گازایران هستم تمام مدلهاش ازسال۵۶تا۸۴شمسی داریم امااین آخری مدلU6000شونگم براتون کجاهامیره خداییش وانصافااین ماشین چندده برابرقیمتش خدمت میکنه وارزش داره باید تجربه کنید تابفهمید اینجاست که بایدبگیم:عبادت جز خدمت به خلق نیست❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا