مرسدس بنز از نسخههای بهروز شده کراس اوورهای GLA و GLB مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این دو خودرو دارای بهبودهای مشابهی از جمله نمای جلوی ارتقا یافته و چراغهای LED استاندارد هستند. میزان تجهیزات استاندارد هر دو خودرو نیز افزایش یافته است.
در دو کراس اوور مرسدس بنز GLA و GLB شاهد جلوپنجره جدید هستیم و در GLB علاوه بر آن سپر جلوی خشنتر با حفاظ زیر بدنه نیز مشاهده میشود. ژرمنها همچنین رنگ بدنه جدید آبی متالیک و رینگهای ۱۸ تا ۲۰ اینچی با طراحی متفاوت نسبت به قبل را نیز در نظر گرفتهاند. دو خودروی GLA و GLB مدل ۲۰۲۴ در کابین از دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی استاندارد سود میبرد. به لیست تجهیزات هر دو خودرو باید اپل کارپلی و اندروید اتو را نیز اضافه کرد.
مرسدس بنز همچنین فرمان خودروها را با چرم ناپا پوشانده است. همچنین برای اولین بار شاهد عرضه تریم AMG لاین هر دو خودرو با فرمان گرم شونده هستیم. مدلهای GLA220، GLA250 4Matic، GLB250 و GLB250 4Matic همگی به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی هیبریدی مجهز هستند. این پیشرانه ۲۲۱ اسب بخار قدرت تولید میکند و استارتر/ژنراتور نسل دوم مرسدس بنز در مواقع ضروری و بهصورت موقت ۱۳ اسب بخار قدرت را به مجموعه میافزاید.
طراحی ظاهری مدلهای AMG نیز بهروز شده و در نمای جلو استایل تازهای را شاهد هستیم. نشان AMG هماکنون روی کاپوت خودنمایی میکند و این برند چراغهای جلو و عقب LED و جدید را در دو کراس اوور بکار برده است. داخل کابین نیز از جدیدترین نسل فرمان AMG پرفورمنس و سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX استفاده میشود. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مرسدس بنز همچنان قدرت ۳۰۲ اسب بخار را در مدل AMG تولید میکند. نسل دوم استارتر/ژنراتور این برند نیز همانند مدلهای استاندارد قدرت موقتی ۱۳ اسب بخار را به قوای محرکه میافزاید. مرسدس میگوید مدل AMG GLA35 در عرض ۵.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید درحالیکه مدل GLB35 حدود سهدهم ثانیه کندتر خواهد بود. هر دو مدل به گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک مجهز هستند.
مرسدس بنز GLA و GLB مدل ۲۰۲۴ به همراه نسخههای AMG از پاییز سال جاری میلادی راهی بازار آمریکا خواهند شد. خودروساز یاد شده هنوز قیمت محصولات بهروز خود را اعلام نکرده اما در آینده نزدیک به جزئیات قیمتگذاری آنها دست خواهیم یافت. شایان ذکر است مدلهای ۲۰۲۳ دو خودرو به ترتیب ۳۸,۶۵۰ و ۴۰,۰۹۵ دلار قیمت داشتهاند.
Amir
۲۷ اسفند ۱۴۰۱Glc خیلی خوشگلتره
کلا طراحی Glb خیلی جالب نیست
R/T
۲۷ اسفند ۱۴۰۱از GLB خوشم میاد
Hamilton1970
۲۷ اسفند ۱۴۰۱رنج قیمتی مرسدس واقعا جالبه. از سی و خردهای هزار دلار تا دویست و خردهای هزار دلار…
HesamS500
۲۷ اسفند ۱۴۰۱GLB چقدر خوبه
mrb-bap
۲۷ اسفند ۱۴۰۱خداروشکر پد موس کنسول وسطش که برای سیستم اطلاعات – سرگرمی بودش رو جمع کرد
کیانوش
۲۹ اسفند ۱۴۰۱واقعا درک نمیکنم چرا همیچن خودرو هایی کوچیکی باید گیربکس دوکااچه داشته باشن چون وزن خیلی سنگینی داره اینگیربکس و باعث خراب کردن سواری و افزایش مصرف سچخت میشه تو این کلاس ختی سدان ها و کوپه های کامپکت به نظرم نباید دو کلاچه بزارن چه برسهبه کراس اور های این سایز سرعت دوبرابری تعویض دنده تو این ملاس انچنان اهمیتی نداره که به خاطرش ی گیربکس با وزن سهبرابر ی گیربکس تک کلاچه بزاریمرو خودرو اخه ازنظر کارایی هم پاکانی با اون سرعت و کیفیت سواری تونسته با ی گیربکس تک کلاچه اون کیفیت رو عرضه کنه ،به نظرم گذاشتن گیربکس دو کلاچه ازتنبلی مهندس ها و خودرو ساز هاست میرن ی گیربکس دو کلاچهزداف میزارن رو خودرو هابا هر کلاس وسایزی که اززیر کار در برن بال چه خبره هم سنگین ت. میشه و هم کلی گرون تر نسبت به گیربکس تک کلاچه یا دستی
LAND CRUISER 70
۱۰ شهریور ۱۴۰۳احتمالا واسه جانبازان میارن مدل های پایه این ها