مرسدس بنز ویژن EQXX کانسپت که به منظور پیشنمایش آینده الکتریکی و فوقالعاده کارای آتی این خودروساز طراحی شده بود چند ماه پیش توانست شعاع حرکتی ۱۰۰۸ کیلومتری را با یکبار شارژ بر جای بگذارد و البته هنوز هم ۱۵ درصد شارژ باتری آن باقی مانده بود. مرسدس در تلاش برای حماسیتر کردن عملکرد این خودرو یک سفر جادهای دیگر را ترتیب داده و این بار توانسته رکورد قبلی خودش را بهبود بخشد و به ۱۲۰۲ کیلومتر برساند! این رکورد به لطف آئرودینامیک فوقالعاده و قوای محرکه بسیار کارای ویژن EQXX به دست آمده است. وقتی که بدانیم باتری این خودرو زیر ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت داشته و کوچکتر از باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی EQS است ارزشهای کار مرسدس دو چندان خواهد شد.
این سفر از مقر مرسدس در اشتوتگارت آلمان آغاز شد و ایستگاه دوم نیز شهری در خود آلمان بود. پس از گذر از این شهر، مرسدس به دو شهر در فرانسه رسید و مقصد نهایی نیز بریتانیا بود. البته ویژن EQXX یک توقف کوتاه نیز در پایگاه فرمول یک مرسدس-ای ام جی داشت و نهایتاً خودرو به پیست سیلورستون رسید. زمانی که ژرمنها به سیلورستون رسیدند با این پیست افسانهای ملاقات کردند. در این پیست نیک دِه فریس (Nyck de Vries) قهرمان فرمول E مرسدس منتظر ویژن EQXX بود فردی که با این خودرو ۱۱ دور پیست را طی کرد تا نهایتاً باتری خالی شود. البته این کار کمی عجیب به نظر میرسد زیرا مرسدس به نیکو رزبرگ قهرمان سال ۲۰۱۶ فرمول یک اجازه نداد پشت فرمان ویژن EQXX بنشیند! با این وجود رکورد مرسدس فوقالعاده عالی بوده و نشان دهنده تواناییهای صنعت خودرو برای آیندهای الکتریکی است.
پس از سفر ۱۲۰۲ کیلومتری که ۱۴ ساعت و ۳۰ دقیقه و بیش از دو روز طول کشید، ویژن EQXX به مقر قوای محرکه پرفورمنس مرسدس-ای ام جی در بریکس ورث بریتانیا رفت تا باتری آن پر شده و به فستیوال سرعت گوودوود برسد.
Aran+Milan
۴ تیر ۱۴۰۱فقط تعجب میکنم چطوری ما و اونا تو یه سیاره هستیم?!!
Reza Waffen SS
۴ تیر ۱۴۰۱تعجبی نداره قبول کنیم که خودمان از دیرباز جاهل بودیم
Milad
۴ تیر ۱۴۰۱از دیرباز جاهل نیستیم تو دوران معاصر رفتیم تو دیرباز زندگی می کنیم نمی خوایم هم بیایم بیرون
پس نتیجه میگیریم جدیدا جاهل شدیم
TML BN
۴ تیر ۱۴۰۱آها واسه همینه که میگن تاریخ چیز خوبیه چون همه چی رو نشون حالا من کاری با حمله مغول ها حمله اعراب اینها ندارم ولی ایران جامعه بسیار بزرگ دانا و خوبی داشت و الان هم داره ولی به خاطر محدودیت ها
تحت پیگرد
۴ تیر ۱۴۰۱محشره تکنولوژی این خودرو فقط کاش طراحی زیباتر و آینده نگرانه تری داشت جلو و عقب خودرو هیچ جوره به هم نمیخوره
javadhy
۴ تیر ۱۴۰۱برخلاف اکثریت من از همون اول از طراحی این ماشین خوشم میومد و هنوزم به نظرم بسیار زیباست و تمام ویژگی های ظاهری درونی و بیرونی یک خودروی آینده و جلوتر از زمانش رو داره
هر چند قرار نیست تولید بشه ولی از تکنولوژی ها و فناوری هاش قراره توی خودروهای آینده مرسدس استفاده بشه که بسیار ایده جالب و کار آمدیه
فقط امیدوارم مرسدس برای خودروهای الکتریکی تولیدیش طراحی تخم مرغی رو دیگه ادامه نده(فقط eqe و eqs از نمای جانبی زشتن بقیه الکتریکی هاش بخصوص eqs suv فوق العاده زیباست به نظرم)
ارین صاحب جمعی
۴ تیر ۱۴۰۱واقعا ما تو چی موندیم اونا کجان ؟؟؟؟ آلمان و ژاپن کشورهایی هستن که بزرگترین نمادشون پیشرفته
TML BN
۴ تیر ۱۴۰۱بابا این چرا انقد زشته از هر سمت نگاش میکنم انگار درکش نمیکنم
Alan.r
۴ تیر ۱۴۰۱خیلی از این ماشین خوشم میاد معرکست
JDM lover
۴ تیر ۱۴۰۱طراحیش خوبه نسبتا
از تکنولوژی هاش هم میخواد تو اینده استفاده کنه مرسدس
در کل بنظرم تونست توانایی مرسدس تو ساخت خودروی الکتریکی با برد بالا رو نشون بده
Behrouz. anzali
۵ تیر ۱۴۰۱اسم قهرمان فرمول ای رو اشتباه زدین .درستش نیک د فریس هست