در مراسمی باشکوه، مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۵ از کانسپت جدید خود Vision که به معنای چشمانداز است رونمایی نمود. این خودرو خط سیر تکاملی محصولات هوشمند و سبز مرسدس بنز را که پیش از این در چند مدل مفهومی ارائه شده بود کامل نمود و نشان داد عزم مرسدس بنز برای حضور در این بخش بازار کاملاً جدی است.
Mercedes-Benz Vision Tokyo این خودرو که بهصورت هوشمندانهای طراحی شده قادر به رانندگی خودکار است و در حدواندازه اندکی از ون Metris که ونی زیبا و از جمله پرفروشترین محصولات تجاری مرسدس بنز است، کوچکتر است. پوزه طراحی شده برای “چشمانداز” نوین مرسدس تازگی دارد و تاکنون به این شکل در محصولات دیگر این برند دیده نشده است. چراغهای باریک و امتدادیافته به سمت عقب، جلوپنجره عریض و اسپرت و یک شبکه توری کرومکاری شده که لوگوی مرسدس را به زیباترین شکل ممکن در قلب خود دارد باعث شده تا مفهومی جدید خودروساز اشتوتگارتی در رنگها و طرحهای مختلف به مذاق همه خوش آید! Mercedes-Benz Vision Tokyo مرسدس درباره مفهومی جدید خود اعلام نموده در روند طراحی و ساخت ویژن از اِلمانها و زبان طراحی مفهومی لوکس F 015 که اوایل سال جاری آن را در نمایشگاه CES (نمایشگاه بینالمللی محصولات الکترونیک) نشان داده شده بود استفاده کرده است. بدنه ویژن به صورتی مواج یادآور یک تخم مرغ است. بدنه کاملاً سیال و فاقد هرگونه خط و خطوط تیز است و در طراحی آن از حجمهای گرد و دوار استفاده بسیاری شده، انگار بدنه یک تکهٔ تراشخورده است. در کابین این مدل از بهطور گستردهای استفاده شده و درهای کناری بهصورت پروانهای به سمت بالا باز میشوند که جالب توجه است. در داخل کابین جا برای ۵ سرنشین آماده گشته و صندلیهای بیضیشکل داخل اتاق با چرم سفید تزیین شده است. پنلهای تصویری متعددی نیز در داخل تعبیه شده تا علاوه بر دسترسی سرنشینان به آخرین تکنولوژیها، از سیستمهای سرگرمی پیشرفته لذت ببرند.
ابتکار جالبی که مرسدس در این مدل بهکاربرده در نحوه طراحی چراغهای عقب است. در ویژن خبری از چراغ نیست و تنها یک نوار از لامپهای LED که نقش چراغ عقب را بازی میکند، از داخل گرداگرد شیشه عقب را فراگرفته است. این پنجره نقش یک حائل برای ممانعت از نمایش داخل اتاق و حفظ حریم خصوصی را نیز برعهده دارد. همچنین یک نوار باریک LED نیز که بر روی لوگوی مرسدس در درب عقب ویژن قرارگرفته نقش چراغ دنده عقب را بازی میکند. همچنین مه شکنهای داخل سپر جلو و نوار LED پایین دربها از جمله نکات دیگری است که در مفهومی جدید مرسدس جالب توجه مینماید.
این خودرو که در غالب اوقات خود بهطور خودکار به رانندگی میپردازد بهگونهای طراحی شده که در مواقع ضروری سرنشینان میتوانند سکان هدایت خودرو را در اختیار گرفته و ویژن را به شکل دلخواه هدایت کنند. پیشرانهای که ویژن را به جلو حرکت میدهد نیز نوعی موتور هیبرید پیشرفته است که با استفاده از یک سلول سوخت هیدروژنی به تولید برق میپردازد. البته مسئولان بنز از ارائه جزئیات فنی کامل درباره پیشرانه مورداستفاده در ویژن خودداری نمودهاند، اما قول دادهاند پیشرانهای را برای ویژن ارائه دهند که درمجموع بیش از ۹۶۶ کیلومتر برد داشته باشد.
Mercedes-Benz Concept Tokyo 2015
Mercedes-Benz Concept Tokyo 2015
Mercedes-Benz Concept Tokyo 2015
اگرچه نمیتوان از تولید ویژن با مشخصاتی همانند رانندگی خودکار در آینده نزدیک سخن گفت اما احتمالاً مرسدس از تکنولوژیهای استفاده شده در این مفهومی از جمله موتور هیدروژنی، در نسل جدید خوروهای خود سود خواهد برد.
سلطان ، مرسدس بنز . حرفی واسه گفتن نمیذاره . تنوع محصولات بنز نشون دهنده اراده و عزم این خودرو ساز و همچنین توان و قدرت حضورش رو تو همه ی عرصه ها نشون میده .
تکامل علم مهندسی مکانیک و بعبارتی صنعت خودرو در سبز بودن خلاصه نمیشه. تز ارشد خودم در زمینه مسیریابی وسایل نقلیه با رویکرد سبز (vehicle routing problem with green approach) بود که صرفا در مقالات بحث انتشار گاز co2 را مدنظر داشتند. بنظرم مهم صنعت فرمول1 است و لذت تکامل تکنولوژی این گزینه خیلی جذابتر از conceptهای خودروهای معمولی و خودران و… است. بهرحال البته هر کسی یه نظری داره و قابل احترام.
http://m.caranddriver.com/features/2018-toyota-sports-car-feature لینکو بخون از سایت مورد علاقته کار درایور میدونم کی هستی اگه کل تکنولوژی س وپرا مال بی امه کل تکنولوژی z4 هم مال تویوتاست چون دقیقا تو لینک نوشته این دو کمپانی با هم کاری هم در تولید دو خودرو اسپرت تویوتا سوپرا و بی ام و z4 پترن شیپ یا همون همکاری دارن در زمن تکنولوژی که بی ام به تویوتا توش کمک کرده تا حالا اول تو فیبر کربن بدنه بوده دوم تو طراحی موتور دیزل در قبالش تویوتا در تولید و طراحی خودرو سلول سوختی بی ام و i3 و طراحی موتور های هیبریدی به بی ام کمک کرده
لوییس جان، همه از برتری تکنولوژی المان و علی الخصوص بی ام و اگاه هستن، لایک ها هم ثابت کننده این موضوع هست با کمی تحقیق که البته لازمش تسلط به زبان انگلیسی هست متوجه میشی چیزی که بی ام و تو این همکاری دنبالش هست روشهای کاهش هزینه است نه چیز دیگه هنگامیکه تویوتا سوپرا شتاب صفر تا صد رو حدود ده دقیقه ثبت میکرد بی ام و مشغول ساختن ام سه یعنی سدان لوکسی بود که شتابش هزار مرتبه از سوپرا بهتر بود
Lord Cezar
۱۰ آبان ۱۳۹۴سلطان ، مرسدس بنز .
حرفی واسه گفتن نمیذاره . تنوع محصولات بنز نشون دهنده اراده و عزم این خودرو ساز و همچنین توان و قدرت حضورش رو تو همه ی عرصه ها نشون میده .
رامتین
۱۰ آبان ۱۳۹۴تکامل علم مهندسی مکانیک و بعبارتی صنعت خودرو در سبز بودن خلاصه نمیشه. تز ارشد خودم در زمینه مسیریابی وسایل نقلیه با رویکرد سبز (vehicle routing problem with green approach) بود که صرفا در مقالات بحث انتشار گاز co2 را مدنظر داشتند. بنظرم مهم صنعت فرمول1 است و لذت تکامل تکنولوژی این گزینه خیلی جذابتر از conceptهای خودروهای معمولی و خودران و… است. بهرحال البته هر کسی یه نظری داره و قابل احترام.
جواد
۱۰ آبان ۱۳۹۴به نظر من باید یک خط تولید از این محصولات توسط بنز راه بیفته تا رقابت جذابی با محصولات سری IکمپانیBMWبرقراربشه
Kasra
۱۰ آبان ۱۳۹۴تویوتا کارش درسته توکارش عجله نمیکنه همیشه بااحتیاط پیش میره ونتیجش میشه سوپرا ونسل ایندش که 2017معرفی میشه…واقعا تویوتا امن ترین با کیفت ترین برنددنیاست پس حقشه تاج پادشاهی رومال خودش کنه….
احمد
۱۰ آبان ۱۳۹۴سوپرا ؟؟
اها همونی که کل تکنولوژیش مال بی ام و هست منظورته ؟
luis
۱۱ آبان ۱۳۹۴http://m.caranddriver.com/features/2018-toyota-sports-car-feature
لینکو بخون از سایت مورد علاقته کار درایور میدونم کی هستی
اگه کل تکنولوژی س وپرا مال بی امه کل تکنولوژی z4 هم مال تویوتاست چون دقیقا تو لینک نوشته این دو کمپانی با هم کاری هم در تولید دو خودرو اسپرت تویوتا سوپرا و بی ام و z4 پترن شیپ یا همون همکاری دارن
در زمن تکنولوژی که بی ام به تویوتا توش کمک کرده تا حالا
اول تو فیبر کربن بدنه بوده
دوم تو طراحی موتور دیزل
در قبالش تویوتا در تولید و طراحی خودرو سلول سوختی بی ام و i3 و طراحی موتور های هیبریدی به بی ام کمک کرده
احمد
۱۲ آبان ۱۳۹۴لوییس جان، همه از برتری تکنولوژی المان و علی الخصوص بی ام و اگاه هستن، لایک ها هم ثابت کننده این موضوع هست
با کمی تحقیق که البته لازمش تسلط به زبان انگلیسی هست متوجه میشی چیزی که بی ام و تو این همکاری دنبالش هست روشهای کاهش هزینه است نه چیز دیگه
هنگامیکه تویوتا سوپرا شتاب صفر تا صد رو حدود ده دقیقه ثبت میکرد بی ام و مشغول ساختن ام سه یعنی سدان لوکسی بود که شتابش هزار مرتبه از سوپرا بهتر بود
ali ayat
۱۰ آبان ۱۳۹۴بنز هستو شکستن حد و مرزها
great britain
۱۰ آبان ۱۳۹۴با اینکه تکنولوژی های خوبی داره ولی طراحیش خوب نیست.روح نداره.
احمد باقری
۱۱ آبان ۱۳۹۴مثل همیشه نوآورانه و عالی.