بعد از معرفی W447 حالا نوبت به نسخه های ارزان قیمت اما کاربردی آن یعنی Vito رسیده که قرارست بعنوان مدل ۲۰۱۴ و از زمستان امسال راهی بازار شوند . . .
ویتوی ۲۰۱۴ که در کلاس ون های متوسط جای می گیرد، در قسمت بار حداکثر گنجایش ۱۳۹۰ کیلوگرم را دارد که یعنی مرسدس بهترین ظرفیت باربری در میان همکلاسانش را به خود اختصاص داده است. ویتو که حالا ۱۴ سانتیمتر بزرگتر از مدل های سابق شده، همچنین تنها خودروی جهان در این کلاس است که با سه طول مختلف شامل ۴۸۹۵ میلیمتر، ۵۱۴۰ میلیمتر و ۵۷۳۰ میلیمتر عرضه می شود. ارتفاع سقف آن نیز در بیشترین حالت به ۱۹۱۰ میلیمتر میرسد.
مدل های جدید ویتو ویژگی دیگری هم دارند که بازهم می توان گفت تاکنون در این کلاس سابقه نداشته؛ ویتوی ۲۰۱۴ همچون گذشته با سیستم محرکه دیفرانسیل عقب و AWD عرضه شده ولی حالا برای اولین بار مشتریان می توانند مدل های دیفرانسیل جلوی آن را هم سفارش دهند.
گیربکس ۶ سرعته دستی این خودرو استاندارد است ولی با این حال مرسدس برای مدلهای Vito 119 BlueTEC و همچنین Vito 4×۴ از گیربکس 7G-TRONIC PLUS بصورت استاندارد (و برای مدل های 114CDI و 116CDI بصورت سفارشی) بهره گرفته تا بدین ترتیب ویتوی ۲۰۱۴ نخستین ون سایز متوسط جهان با گیربکس ۷ سرعته اتومات باشد. فراموش نکنیم که به لطف پیشرانه های BlueTEC ویتو همچنین اولین ون جهان با انجین یورو۶ است. حالا به سراغ پیشرانه ها برویم:
۱. انجین ۱.۶ لیتری دیزلی برای نسخه های دیفرانسیل جلو:
Vito 109 CDI با قدرت ۸۸ اسب بخار.
Vito 111 CDI با قدرت ۱۱۴ اسب بخار.
۲. انجین ۲.۱۵ لیتری دیزلی برای نسخه های دیفرانسیل عقب:
Vito 114 CDI با قدرت ۱۳۶ اسب بخار.
Vito 116 CDI با قدرت ۱۶۳ اسب بخار.
Vito 119 BlueTEC با قدرت ۱۹۰ اسب بخار.
طبق گفته های مرسدس هر دو انجین دیزلی جدید ویتو بصورت متوسط ۵.۷ لیتر بنزین میسوزانند که یعنی ویتو ۲۰% مصرف کمتری نسبت به سابق دارد. صرف نظر از نوع پیشرانه ها نیز همگی ویتوها تا ۴۰,۰۰۰ کیلومتر (۲ سال) شامل گارانتی مرسدس می شوند.
قیمت پایه ای ویتو در بازار آلمان به انضمام مالیات ۱۷,۹۹۰ یورو یا معادل تقریبی ۲۴,۱۰۰ دلار اعلام شده است.
شاهین
۷ مرداد ۱۳۹۳عالیه عالی! من که خیلی خوشم اومد.تبریک به دوستداران بنز از جمله خودم.
راستش یه لحظه به میلاد حسودیم شد! :)
vahid jinpachi
۷ مرداد ۱۳۹۳بنزه دیگه اصالت داره
Just germany...
۷ مرداد ۱۳۹۳ببخشید بی ربطه ولی اینو نگاه بندازید
http://www.bama.ir/car/details-2-1524704/2015-porsche-macan%20turbo-for-sale
خاوری
۷ مرداد ۱۳۹۳مرسدس همه فن حریف
امید
۷ مرداد ۱۳۹۳افرین همشو اولین شده
قیمت مناسبی هم داره این مصرف سوخت برای یه ون باور نکردنیه خیلی عالیه مصرف سوختش ولی موتورهایی که ارائه کرده که از88 اسب شروع وبه 190 اسب بخار میرسه یکم زیادی پایین نیست برای یه ون ولی 5 تا موتور فقط برای یه ون کل اشغالهای ایران خودرو با 3تا موتور سرهم میشن درود بر بنز
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ مرداد ۱۳۹۳درود امید جان .
برای این ماشین گشتاور خیلی مهم تر از اسب بخاره .
تازه موتور دیزل هم هست . در نتیجه اسب بخار این موتور ها کمتره .
امید
۷ مرداد ۱۳۹۳درود
اره میلاد جان به این بخشش توجه نکرده بودم
کارش درسته بنز
کیان
۷ مرداد ۱۳۹۳دقت کردین که وقتی طول ماشین اضافه میشه فاصله بین دو محور هم بیشتر میشه… یه لحظه منو یاد 206 اس دی انداخت، فشارم افتاد…
احمدرضا فقط آلمان فقط بنز
۷ مرداد ۱۳۹۳خیییلی خوبه
مخ خودرو
۷ مرداد ۱۳۹۳مشخصه که برای طراحی داشبورد خیلی وقت نگذاشته. ولی بقیش خوبه
عباس
۷ مرداد ۱۳۹۳پایه حقوق یک کاگر ساده تو آمریکا تقریبا ۲۰۰۰ دلاره،حالا با قیمت ۲۴۰۰۰ هزار دلار این ماشین،با حقوق ۱۲ ماه خودش میتونه این ماشین رو سوار بشه!!!!حالا تو ایران بیاد بالا ۲۰۰میلیون(چون بنزه)قیمتش میشه،که فردی در ایران با متوسط درآمد ۱ میلیون باید تو خواب شب ببینه!!!!!
مرتضی
۸ مرداد ۱۳۹۳تازه اینو در نظر بگیر که اون کارگری که میگی اصلا مجبور نیست پول ماشینو نقد بپردازه و دوازده ماه هیچی نخوره :D
sina
۷ مرداد ۱۳۹۳به درده خانواده می خوره.به ادم نمی خندن.
Ehsan
۷ مرداد ۱۳۹۳صندلی هاش میارزه به تمام ون های چینی اشغالی که در ایران هستند
توفیقی
۷ مرداد ۱۳۹۳ماشین پدربزرگهای دوست داشتنی که با نوه هاشون میرن بیرون و غذای چینی میخورن.
ادریس( ♪♫Edi سابق)
۷ مرداد ۱۳۹۳ماشین همه کاره مرسدس، با مصرف سوخت مناسب وقیمت بسیار شیرین..
datsun
۷ مرداد ۱۳۹۳آفرین به مرسدس سلطان خودوسازی
مجتبی
۷ مرداد ۱۳۹۳امیدوارم یک روز اینگونه ون ها جای وانت پیکان و آبی را بگیرد هم ایمن تر هستند و هم بهتر و با سلامت بیشتری میتوان انواع بارها را جابجا کرد
“ساقی بیار باده که ماه صیام رفت درده قدح که موسم ناموس و نام رفت”
carbonado aventador
۸ مرداد ۱۳۹۳با ون زیاد حال نمی کنم!!!!!
مرتضی
۸ مرداد ۱۳۹۳یکی از بدترین داشبوردهای بنزه(نسبت به استانداردهای خود بنز!!!!!) کیفیت مونتاژ در قسمت در رو نگاه کنین کمی از استانداردهای خود بنز پایینتره و الا در سر بودنش نسبت به رقبا شکی نیست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ مرداد ۱۳۹۳درود .
مرتضی داشبوردش رو بر اساس کارییش طراحی کردن . کاراییش اولویت بیشتری
داره . حرف شما هم درسته . ولی خب میشه اینطوری توصیف کرد که داشبورده
ماشین کاره .
Ahmad..F12
۹ مرداد ۱۳۹۳مرتضی جان این بیشتر برای کاره نه تفریح، مثلا برای فوریت های پزشکی یا امثال اینا طراحی شده
عسگری
۹ مرداد ۱۳۹۳یه خودرو، اونم تجاری، با این همه تنوع کاربرد و سایز و کاربرد؟؟؟فکر کنم تعداد ده به توان N میشه ترکیب نا متجانس ازش استخراج کرد
ممد
۱۴ مرداد ۱۳۹۳با سلام قصد خرید این بنز را داشتم مدل 2013 گفتم صبر کنم تا این مدل بیاد کسی میدونه قیمته این بنز چقدره
حمیدرصا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام حمید هستم
شنیده ام که قرار هست این بنز،رو به تاکسیرانی بدند به نظرتون به واقعیت میرسه ممنون
عرشیا
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ما ماشین داریم اینا هم ماشین دارن اینا ماشیناشون از 2013 به 2014تغیر کنه یه افسانه دیگه تولید میشه و حالا ماشین های ما یکی مثل پراید 132 111 یعنی تو سال زمانی که پراید از نود به نود و شش تغیر میکنه موتور هاشون یا همون یا داغون تر صندلی ها همینطور سال به سال خشک تر میشه در نهایت وطنم پاره ی تنم?