وقتی فردی به دنبال یک سدان بزرگ و لوکس برای قرارهای کاری و سطح بالا باشد قطعاً یکی از بهترین گزینهها مرسدس بنز S کلاس خواهد بود. فرقی ندارد که انتخاب شما W126 نمادین باشد یا W220 حاشیهساز چراکه S کلاس هنوز هم یک S کلاس است. البته سدان پرچمدار ژرمنها علیرغم تمام خوبیهایی که دارد به خاطر هزینههای بالای نگهداری پس از پایان گارانتی مشهور شده است.
اما اینجا نمیخواهیم درباره چنین چیزهایی صحبت کنیم. اینجاییم تا شاهد برجسته ساختن یک نام مشهور باشیم. خودرویی که صحبت میکنیم S کلاس کد W221 است که در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و از بهبودهای فراوانی نسبت به نسل پیشین یعنی W220 سود میبرد. مرسدس بنز این نسل از سدان خود را تا سال ۲۰۱۳ تولید کرد و از زمان توقف تولید آن تاکنون دو نسل دیگر S کلاس معرفی شده است.
عملکرد S کلاس W221 چگونه بوده است؟ کانال یوتیوب تاپ اسپید آلمان با یک نمونه از این خودرو به اتوبان رفته است. W221 موردبحث قویترین نسخه غیر AMG بوده و با پسوند S600 L شناخته میشود. این اولین باری است که W221 توسط تاپ اسپید آلمان تست میشود و بنابراین تماشای عملکرد آن در اتوبان جذابیت خاصی خواهد داشت.
پیش از آنکه ویدئو را تماشا کنید نگاهی به مشخصات فنی سدان مرسدس داشته باشید. در بطن این خودرو پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۵ لیتری بای توربو با نام M275 قرار گرفته که قدرت ۵۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۳۰ نیوتون متری تولید میکند. مرسدس مدعی است S600 شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیهای و حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.
باید به چند نکته درباره این ویدئو اشاره داشته باشیم. هشدارهای به نمایش درآمده نشان میدهند که سیستمهای ABS و EBS در دسترس نیستند. به نظر میرسد این سیستمها نهایتاً به کار میافتند زیرا چراغ هشدار سهگوش ناپدید میشود. البته چراغ هشدار ترمز چشمک میزند و شاید مشکل اصلی به ABS مربوط باشد.
نکته قابلذکر دیگر به سکوت کابین S کلاس علیرغم سن بالای آن مربوط میشود. حتی در این تست پرشتاب و سنگین نیز حداقل صدای جاده و پیشرانه به گوش میرسد. با وجود نزدیک شدن دور پیشرانه به ردلاین، W221 شخصیت خونسرد خود را حفظ میکند و خب این چیزی است که از یک S کلاس انتظار میرود.
مایه تأسف است که S کلاس استاندارد را دیگر نمیتوان با پیشرانه ۱۲ سیلندر سفارش داد. برای این کار مجبور به انتخاب مرسدس-مایباخ S680 با سقف تولید ۱۰۰ دستگاه خواهید بود و یا اینکه باید S کلاس گارد را خریداری کنید.
AMG GT R
۸ آذر ۱۴۰۰یادش بخیر
فکر کنم توی ایران بیشتر از صد دستگاه باشن
Irani
۸ آذر ۱۴۰۰قیمت دست دومش تو ایران بیش از 5 میلیارد تومنه
درصورتی که تو خارج کمتر از یک میلیارد تومن است!
NAVID۰۰۹۸
۸ آذر ۱۴۰۰اما من فکر نمیکنم ۱۲ سیلندری داشته باشیم مگر اینکه دیپلمات بتشند کخ سپس پلاک ملی بگیرند .
بارها و بارها W221 را در پدال مورد ستایش و پرستش قرار دادهام و دیوانهوار عاشق این سلطان هستم .
طراحی w221 در تمام زوایا چه در بیرون و چه در داخل کابین جزو کاملترینهاست که هیچ عیبی نمیشه به رویش گذاشت و تنها عیبش اینه که نمیشه دوستش نداشت !
البته ای کاش در ایران بیشتر به اصالتش احترام بگذارند و کمتر با جِلفبازی خرابش کنند مثل کاری که سر لندکروزرها آوردهاند !!!!!
AMG GT R
۸ آذر ۱۴۰۰منظورم نسخه عادی هست نه v12 یا میباخ
NAVID۰۰۹۸
۸ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز
پس اگر منظورتان تعداد کل تعداد وارده شده به ایران کد اتاق W221 هست ، باید بگم از سال ۲۰۰۶ وارد شد تا ۲۰۱۳ .
تعداد آمار سالانهی خودروها را یادم میآید که گمرک هر سال اعلام میکرد ، اما خیلی خیلی بیشتر وارد شده بالای ۱۰۰۰ دستگاه و جدا از دستگاههای دولتی و حکومتی .
بسیاری از W221ها در ایران ، کیلومترهای پائین دارند و عمدتاً خودروی سوم مالکان است و چیزی که خودم دیدم ، فقط برای مواردی خاص استارت میخورد ، بخصوص مهمانیها و جلسات شرکتها !
عمده صاحبان کلاس S در ایران ، خودروهای خود را به نمایشگاهیها و دلالها نمیسپارند و عمدتاً به دوستان و اعضای نزدیک خانواده واگذار میشوند یا در معاملات ملکی بزرگ هدیه داده میشود !
اینهایی که در بازار و سایتها میبینید ، تماماً شَلاق خورده و دستمالی شدهاند و به ندرت تمیز در بینشان پیدا میشود !
چیزی که میدانم و با چشم دیدم ، بنزهای S در هر مدل که باشند و بخصوص W221 ، اگر خانگی باشند ، تمام نمایشگاهیهای نامدار در تمام شهرها تو هوا میخرندش به بالاترین قیمت ممکن !
درسته در خارج از ایران ارزش مادی نداره اما در ایران هم ارزش مادی فراوان دارد و هم ارزش معنوی و شخصیتی !
نمیدانم دِگر چه بگویم ، چون زبان در وصف جمالِ طراحیه نابِ W221 نمیچرخد و به شخصه از تمام Sها بیشتر دوستش دارم حتی از W222 و W223 .
Shirko
۸ آذر ۱۴۰۰الانم این نسل خیلی با شکوهه ، واقعا سلطان برازندشه
Nima
۸ آذر ۱۴۰۰این اتاق رو توى اس ها بیشتر همه دوست دارم. طراحیش هیچ وقت قدیمى نمیشه.
برعکس W223
SHAYAN
۸ آذر ۱۴۰۰بنظرم خیلی از مدل w223 قشنگ تر و با ابهت تره بنظرم قشنگ ترین و با ابهت ترین نسل اس کلاسه
GT
۸ آذر ۱۴۰۰فقط باید ساکت بود و نگاه کرد🤤
Aboalfazl demon
۸ آذر ۱۴۰۰بعد از w140 با ابهت ترین اس کلاس تاریخه
محمد امین
۸ آذر ۱۴۰۰عجب طراحی پخته و خوبی داره …
موتور این ماشین هم از نظر بصری ارزش هنری داره
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۸ آذر ۱۴۰۰واقعا زیباست… ابهت داره… واقعا برای ۲۰۰۵ خیلی خوبه…
الانم طراحی اس کلاس ۲۰۲۱ یا W223 فراتر از زمان ماست…
(الان ممکنه دی بدید و میدونم که قطعا به بالای ۱۰ تا میرسه ولی هیچ چیزی نمیتونه نظر منو نسبت به اس کلاس جدید عوض کنه😅)
M.Kazem.K
۸ آذر ۱۴۰۰حتی فکر این هم که 2005 تولید میشد باعث میشه مغز آدم سوت بکشه !!! شکوه و عظمت رو نگا !!!
Philipp
۹ آذر ۱۴۰۰کامل ترین S-class تاریخ
شاهکار طراحی برونو ساکو به هرجای ماشین که جزئی نگاه کنید هیچ تناسب فرمی با بقیه نداره
چراغ جلو چراغ عقب و جلوپنجره همگی ساز خودشون رو میزنن
ولی در کنار هم که میان بقدری خوب کنار هم میشینن که نمیشه توصیفش کرد
این چیزیه که من از ُطراحی S-class انتظار دارم
اصلا خشن نیست
ولی طراحی خسته ای نداره
اجزای توی چشمی نداره
ولی نگاه هارو به سمت خودش خیره می کنه
ابهت داره
و برای همینه به دلیل وجود چنین S-classی هست که من میگم W223 در حد یه E-class لوکسه نه S-class!
حسین
۹ آذر ۱۴۰۰بنز در زمان قدیم،طراحیاش اشرافی و پیر بوده اما واگنر اشرافی جوان کرد طراحی بنز را.
این هم طراحی واگنر هست.
سیاوش
۳۰ آذر ۱۴۰۰طراحش ساکو نیس برادر
یاس ی
۹ آذر ۱۴۰۰چقدر نرم و بیصداست و در عین حال چقدر سریع از سرعت 140به 250 میرسید !!!!!!!!!!!!بیخود نیست وقتی یک چیزی خوب کار میکنه میگن عین بنز کار میکنه یا عین بنز راه میره.
" Swedish Arrogant Tiger "
۹ آذر ۱۴۰۰سلطان این نسل خیلی خاصه، هنوزم بعد این همه سال ابهت و جذابیت ازش میاره.
حسین دهمرد
۱۰ آذر ۱۴۰۰سیستم تعلیق بادی داره؟ چجوری انقدر نرمه؟ تکنولوژی های الکترونیکی داره ؟
Omid
۲۷ آبان ۱۴۰۲چه سکوتی داخلشه لامصب انگار نه نگار با 250 تا میره من برم گریه کنم به این سلطان برگردم