اگر از دنبالکنندههای همیشگی پدال باشید میدانید که بسیاری از خودروسازان، سدانهای سنتی خود کنار گذاشته و سراغ کراساوورها رفتهاند؛ اما یکی از آخرین سنگرهای سدانها که همچنان حفظ شده است، بخش سدانهای کامپکت لوکس است. خودروهای این بخش هنوز هم فروش خوبی دارند بهگونهای که نسل قبلی C کلاس با فروش ۲.۵ میلیون دستگاه در طول عمر هفتسالهٔ خود، به محبوبترین محصول مرسدس بنز تبدیل شد و حالا نسل جدید آن به بازار آمده که شیکتر، هوشمندتر و کارآمدتر از قبل شده است اما آیا میتواند رقیب اصلی خود را مغلوب کند؟
بامو سری ۳ هم یکی دیگر از سدانهای بسیار محبوب بازار است تا جایی که همچنان در بین ۱۰ خودروی پرفروش بازار بریتانیا قرار دارد؛ اما با آمدن C کلاس، آیا سدان باواریاییها هنوز هم میتواند این محبوبیت را حفظ کند یا جای خود را به رقیب اشتوتگارتی خواهد داد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤالات، ما این دو خودرو را در نسخههای دیزلی رودرروی هم قرار دادهایم.
مرسدس بنز C کلاس
مبارزهٔ بین مرسدس و بامو برای برتری در بخش سدانهای کامپکت لوکس همچنان ادامه دارد اما آیا C کلاس میتواند رقیب دیرینهٔ خود را شکست دهد؟ مرسدسی که در این رقابت حضور دارد، مدل C220d با تریم AMG Line است. تنها آپشن این خودرو رنگ آبی ۶۸۵ پوندی آن است که قیمت را به ۴۶,۲۱۵ پوند رسانده است.
طراحی و مهندسی
هرچند نسل تازهٔ C کلاس بهعنوان خودروی کاملاً جدیدی شناخته میشود و کد جدید W206 را گرفته است اما از همان پلتفرم MRA قبلی استفاده میکند که البته بهروزرسانیهای گستردهای داشته است. طول نسل جدید به ۴,۷۹۳ میلیمتر افزایش پیدا کرده که ۶۵ میلیمتر بیشتر از نسل قبلی و ۸۴ میلیمتر بیشتر از سری ۳ است. عرض خودرو نیز ۱۰ میلیمتر بیشتر شده و فاصلهٔ محوری و فاصلهٔ عرضی بین چرخها هم افزایش یافته است. مثل نسل قبلی، در اینجا هم از همان تعلیق چهار اتصالی در جلو و چند اتصالی در عقب استفاده شده است.
نسخههای پایهٔ C کلاس با کمکفنرهای غیرفعال ارائه میشوند اما نمونههای AMG Line به تعلیق تطبیقی با قابلیت کاهش ۱۵ میلیمتری ارتفاع مجهز هستند. پیشرانههای همهٔ نسخههای C کلاس جدیدی به نحوی از الکتریکیسازی بهرهمند هستند که این شامل هیبریدی خفیف و پلاگینهیبریدی میشود. همانطور که گفته شد، در اینجا مدل C220d حضور دارد که از سیستم هیبریدی خفیف با یک استارت ژانراتور یکپارچهٔ کوچک بهره میبرد. این مدل ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این C کلاس با ۱۷۵۵ کیلوگرم وزن، ۲۲۵ کیلوگرم از سری ۳ سنگینتر است.
رانندگی
خودروهای زیادی در این کلاس وجود دارند که تجربهٔ رانندگی چابکتری نسبت به C کلاس ارائه میکنند که سری ۳ سرآمد آنها است. این موضوع در نسل جدید C کلاس هم ادامه پیدا کرده است زیرا مرسدس هنوز هم نمیتواند وزن خود را پنهان کند و در هنگام پیچیدن یا تغییر مسیرهای سریع، احساس بیحالی دارد. البته C کلاس در سرعتهای بالا ایمن، قابل پیشبینی و بسیار پایدار است اما رقبای دیگر خصوصاً سری ۳ در رانندگی جذابتر هستند. البته در عوض مرسدس راحتی را در اولویت قرار داده و در اینجا کار خود را بهخوبی انجام داده است زیرا خودرو حتی با رینگهای ۱۹ اینچی مدل AMG Line هم روی مسیرهای ناهموار عملکرد مناسبی از خود نشان میدهد.
جلوی ورود ضربههای ناشی از دستاندازهای تیز به کابین هم بهخوبی گرفته میشود و بهطورکلی به نظر میرسد راحتی سواری خودرو نسبت به قبل کمی بیشتر شده است. پیشرانه و گیربکس C220d هم عملکرد برجستهای دارند. گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک بسیار روان و بیوقفه دندهها را تعویض و همیشه دندهٔ درست را انتخاب میکند درحالیکه پدالهای پشت غربیلک فرمان نیز برای تعویض دندهٔ دستی بهسرعت پاسخ میدهند. پیشرانه هم بهخودیخود عملکرد مناسب و پاسخگویی نرمی دارد و فقط هنگام شتاب گیریهای شدید صدای دیزلی آن آشکار میشود که حتی در این حالت هم آرام است.
کارایی
مرسدس با وجود ۸۴ میلیمتر طول بیشتر نسبت به رقیب، فضای بار زیادی در صندوقعقب خود ارائه نمیکند. حجم صندوق این خودرو ۴۵۵ لیتر است که ۲۵ لیتری از سری ۳ کمتر است. البته در این صندوق چند ویژگی کاربردی مثل قلابهای کف برای ثابت نگه داشتن اشیاء و فرورفتگیهای جانبی با توری ریز برای قرار دادن اشیاء کوچک تعبیه شده است. هرچند طراحی داخلی C کلاس جدید یک انقلاب نسبت به قبل محسوب میشود اما محفظههای اشیاء آن عمدتاً برای دارندگان محصولات مرسدس آشنا خواهد بود. در اینجا طراحان به فکر سرنشینان عقب هم بودهاند و دو پورت USB-C و یک سوکت برق ۱۲ ولت برای شارژ گوشی را در این قسمت تعبیه کردهاند. جیب روی درها نیز فضای مناسبی برای نگه داشتن بطریهای کوچک را فراهم کردهاند.
هزینههای نگهداری
در طول آزمایش در شرایط رانندگی مختلف، مرسدس بنز مصرف سوخت ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کرد که عدد چشمگیری است اما هنوز هم در پس بامو با ۵ لیتر در هر صد کیلومتر قرار میگیرد. بدون شک مصرف سوخت بهتر بامو تا حد زیادی به خاطر وزن سبکتر آن است اما بخش از آنهم به این دلیل است که سیستم هیبریدی خفیف C220d تمایلی به خاموش کردن پیشرانه در زمان خلاص رفتن یا متوقف بودن خودرو ندارد. به همین دلیل، در طول مسافت ۳۲۰ هزار کیلومتری، هزینهٔ سوخت بامو ۲,۴۲۷ پوند میشود که ۱۷۷ پوند کمتر از مرسدس خواهد بود.
بامو سری ۳
بامو حاضر در این مقایسه، 320d است که لااقل بدون احتساب آپشنهای سفارشی یکی از ارزانترین نسخههای سری ۳ محسوب میشود. تاکنون خودروهای کمی توانستهاند سری ۳ را از تخت پادشاهی پایین بکشند اما آیا نسل جدید C کلاس بالاخره این کار را انجام خواهد داد؟
طراحی و مهندسی
هنگامیکه نسل هفتم سری ۳ در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد، توانست در چندین بخش کلیدی، شرایط را نسبت به نسل قبلی موفق خود بهبود بخشید. اصلیترین بهبودها در سواری، هندلینگ، راحتی و ایمنی صورت گرفته بود که به لطف پلتفرم CLAR بامو حاصل شده که بهمنظور افزایش استحکام و کاهش وزن، در آن از فولاد و آلومینیوم استفاده شده است. این موجب میشود تا پیشرانههای مختلف یعنی بنزینی، دیزلی و پلاگینهیبریدی در بهترین حالت خود کار کنند. نسخههای دیزلی این خودرو در قالب دو نمونهٔ چهار سیلندر و یک شش سیلندر با قدرتهایی از ۱۵۰ تا ۲۸۶ اسب بخار ارائه میشوند که در اینجا مدل میانی یعنی 320d حضور دارد. این مدل با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، کمی از مرسدس ضعیفتر است.
نسخههای بنزینی سری ۳ هم شامل سه مدل 318i، 320i و 330i میشود که همگی چهار سیلندر هستند و به ترتیب ۱۵۶، ۱۸۴ و ۲۵۸ اسب بخار قدرت دارند. دراینبین، یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی بنام 330e هم وجود دارد که با ۲۹۲ اسب بخار قدرت، هم توان مناسبی دارد و هم از برد تمام الکتریکی ۵۸ کیلومتری برخوردار است. هرچند کابین مرسدس بدون شک مدرنتر به نظر میرسد اما از نظر کیفیت نمیتوان یکی را برتر دانست زیرا هردو احساس گرانقیمتی دارند و جایی برای عرضاندام هیچ خودروی دیگری در این کلاس باقی نمیگذارند. همچنین موقعیت راننده در بامو هم کاملاً عالی است.
رانندگی
برای یک سدان چهاردر کاملاً پایه و استاندارد، 320d روی جاده آنقدر جذاب و لذتبخش است که هر رانندهای را تحت تأثیر قرار میدهد. اولین تفاوتی که در اینجا احساس میشود، فرمان خودرو است که نسبت به C کلاس سبکتر بوده و پاسخگویی بیشتری دارد. بامو همچنین هم در هنگام واکنش شدید موتور به فشردن پدال گاز و هم در هنگام ورود و پیمودن پیچها، رانندگی هیجانانگیزتری دارد. در همین حال، درحالیکه پدال ترمز مرسدس کمی نرم به نظر میرسد، از بامو تیزتر بوده و اعتمادبهنفس بیشتری به راننده میدهد. سری ۳ همچنین بدون ایجاد ناراحتی قابلتوجهی در سواری به این تجربهٔ رانندگی لذتبخش دست یافته است. هرچند کمکفنرهای تطبیقی خودرو در حالت رانندگی اسپرت به میزان قابلتوجهی سفتتر میشود اما اگر در حالت راحت قرار گیرد، از لحاظ راحتی سواری اختلاف چندانی با C کلاس نخواهد داشت.
البته پالایش کلی سواری بامو به دلیل ترکیبی از صدای باد و گیربکسی که یک دنده کمتر دارد، کمی از C کلاس پایینتر است. در این خودرو در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در دنده هشت، دور موتور حدود ۱,۷۵۰ rpm است درحالیکه مرسدس همین سرعت را در دنده نُه با دور ۱,۵۰۰ rpm ارائه میکند. همچنین گیربکس بامو بهاندازهٔ نُه سرعتهٔ مرسدس نرم و روان عمل نمیکند و بهعنوانمثال، هنگام آغاز حرکت از حالت سکون، کمی مردد درگیر میشود؛ اما بااینحال، هردوی این خودروها در حال حاضر بهترینهای کلاس خود محسوب میشوند.
کارایی
هرچند ممکن است این خودروهای کامپکت با ظاهری اسپرت در اولین نگاه خیلی شبیه به خودروهای خانوادگی به نظر نرسند اما هردو بهخوبی برای استفادههای روزمره تنظیم شدهاند. بهعنوانمثال، اتصالات صندلی کودک بهصورت استاندارد در عقب هردو خودرو تعبیه شده و دسترسی به آنها آسان است. البته وقتی بزرگسالان در عقب مینشینند، بامو نشان میدهد که خودروی جادارتری است هرچند که این اختلاف خیلی جزئی خواهد بود. مرسدس فضای داخل C کلاس جدید را نسبت به نسل قبلی افزایش داده اما همچنان در فضای سر ۶ میلیمتر و در فضای شانه ۴۹ میلیمتر با بامو فاصله دارد.
هزینههای نگهداری
این خودروها معمولاً همیشه انتخاب اصلی سازمانها و ناوگانهای شرکتی بودهاند اما محاسبات نشان میدهند که هزینههای نگهداری این مدلهای دیزلی بسیار بیشتر نمونههای پلاگینهیبریدی خود و یا خودروهای تمام الکتریکی خواهد بود. بااینحال، از این لحاظ بامو 320d بهتر خواهد بود زیرا نسبت به C220d مالیات کمتری روی دست مالکین خود میگذارد. همچنین پیشبینی میشود که مرسدس پس از چند سال استفاده، ۴۹.۵ درصد از ارزش اولیهٔ خود را حفظ کند درحالیکه این رقم برای بامو ۵۲.۶ درصد خواهد بود.
نتیجه
مقام اول: بامو 320d
قهرمان قدیمی هنوز هم شایستگی پادشاهی را دارد. این خودرو همچنان بهترین تعادل را در این کلاس بین کیفیت سواری و هندلینگ برقرار میکند، کابین آن بهترین تکنولوژیها را دارد و کیفیت ساخت آن کماکان عالی است. علاوه بر این، یکی دیگر از مواردی که باعث پیروزی بامو در این رقابت شد، ارزش بسیار بالاتر آن در برابر قیمت نسبت به مرسدس است.
مقام دوم: مرسدس بنز C220d
اشتباه نکنید، C کلاس جدید خودرویی درخشان است اما فقط هنوز هم در پس سری ۳ قرار میگیرد. این خودرو در فضای کابین و مصرف سوخت همسطح رقیب است، سواری آن پالایش کمی بیشتری دارد، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن فوقالعاده است و سطح تجهیزات آن چشمگیر به نظر میرسد. بااینحال، C کلاس در مقایسه با سری ۳ کمی بیشازحد گران است بدون آنکه مزیت قابلتوجهی داشته باشد. البته بهطورکلی، سدان مرسدس بسیار به رقیب نزدیک است.
مشخصات فنی
بامو 320d | مرسدس بنز C220d | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربودیزل | ۲ لیتری I4 توربودیزل |
قدرت | ۱۹۰ اسب بخار | ۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۴۰ نیوتون متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۶.۸ ثانیه | ۷.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت | ۲۴۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت اعلامی | ۴.۶ لیتر ترکیبی | ۴.۸ لیتر ترکیبی |
مصرف سوخت آزمایش | ۵.۰ لیتر ترکیبی | ۵.۲ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۲۲ گرم/کیلومتر | ۱۲۱ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۹ لیتر | ۶۶ لیتر |
طول | ۴,۷۰۹ میلیمتر | ۴,۷۹۳ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۲۷ میلیمتر | ۱,۸۲۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۳۵ میلیمتر | ۱,۴۴۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۱ میلیمتر | ۲,۸۶۵ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۵۳۰ کیلوگرم | ۱۷۵۵ کیلوگرم |
دایرهٔ چرخش | ۱۱.۴ متر | ۱۱.۱ متر |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۴۵۵ لیتر |
قیمت پایه | ۴۰,۵۰۵ پوند | ۴۶,۲۱۵ پوند |
قیمت تستشده | ۴۸,۰۰۵ پوند | ۴۶,۹۰۰ پوند |
یک کاربر
۲۵ آذر ۱۴۰۰بنزc220 از نظر طراحی جذاب تر هست نسبت به رقیب bmw اش
ممد ژانگولر
۲۵ آذر ۱۴۰۰نظر بنده بیشتر به سمت ارباب ستاره ها خواهد بود
Nima
۲۵ آذر ۱۴۰۰یعنى این اروپایى ها انقدر عجیبن و قانون هاى جالبى دارن که میشینن حساب میکنن توى ۳۲۰.۰۰۰ کیلومتر!!!! ۱۷۷ پوند به نفعته!!!!
سالى ۱۰ پوند میشه کلا!
انقدر براشون مهمه که چندخط براش نوشتن. بعد طرف تو آمریکا صدى ۱۷ تا ۲۰ میسوزونه براش مهم نیس کلا. ۳-۴ تا هم ماشین دارن.
چقدر تفاوت سبک زندگى و رفاه.
مردیم از خوشی
۲۵ آذر ۱۴۰۰اتفاقا به نظر من bmw بهتره ، از لحاظ طراحی بیرونی ، خشن تره
ارین صاحب جمعی
۲۵ آذر ۱۴۰۰سلطان مرسدس بنز 🤩😍😍🥰🥰😍🤩😍🥰🥰🥰 نیست رو دستش
مردیم از خوشی
۲۵ آذر ۱۴۰۰قسمت گشتاور را اشتباه نوشتید
Roham
۲۵ آذر ۱۴۰۰با اختلاف حدود 200 کیلو بازم بعضی از آمار بنز بهتره!
و اینکه درسته که قیمت پایه ب ام و به مراتب پایین تره ولی برای رقابت با بنز، کلی آپشن سفارش داده که بتونه رقابت کنه!
Sina10
۲۵ آذر ۱۴۰۰به هر خال اینجا مرسدس شکست خورده
دلیلی نمیشه بگیم جون وزنش بالاتره ، پس حق داره که پرمصرف تر ، کند تر و رانندگی ضعیف تری داشته باشه!
وزن بالاش هیچ مزیتی نداره براش
گقتین بامو مجبور شده اپشن سفارش بده تا به مرسدس برسه
خب سفارش هم داده ولی بازم ارزون تره! اون با چه فاصله ای
مرسدس باید رو وزن ماشیناش خیلی کار کنه ، E63 و GT63S هم وزن بالایی دارن
Sina10
۲۵ آذر ۱۴۰۰پادشاه این کلاس سری ۳ هست
ببینید چیکار کرده
حیف نسخه M3 اش قیافه درستی نداره
توی خیلی از امار از مرسدس بهتره
مصرف سوخت
شتاب صفر تا صد
فضای بار صندوق
وزن ( وزن محصولات مرسدس ، به تازگی خیلی زیاد شده ، وزن E63 و GT63S رو مثلا ببینید ، یا همین C کلاس ، کلا شاید ۱۰۰ کیلوگرم از بعضی مدلای سری ۵ سبک تره)
قیمت کمتر بامو
و رانندگی که مهم ترین نقطه قوت سری ۳ بوده همیشه
مرسدس C کلاس همیشه ماشین خوبی بوده ولی بعد از سری ۳ قرار میگرفته
حتی به نظرم قیافه سری ۳ عادی خیلی بهتر از C کلاسه
C کلاس یجوریه که انگار E کلاس کوچیک تر شده است
ولی خس لوکس تری داره
کابین مرسدس رو بیشتر دوست دارم ، در سطحی بالاتر رقابت میکنه با اون کابین
برنده کاملا واضحه ،بامو سری ۳
mohamadreza(TESLA)
۲۵ آذر ۱۴۰۰تیتر رو که خوندم ناخودآگاه یاد مقایسه های e92 وw202 افتادم …
عجب ماشین های نابی بودن
در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ چه رقابت و دوئل هایی که باهم نمیکردن …
بر خلاف بسیاری که e46 رو زیباترین ام ۳ تاریخ میدونن ؛ من e92 رو زیباترین میدونم ..
باید از نزدیک ببینید تا متوجه زیبایی این شاهکارهنری ب ام و بشید …. ( به خصوص که یک رنگ نارنجی خاصی هم داره که بینظییره)
زیبایی طراحی غضب و قهر آلود چراغای جلوش رو اصلا نمیتونی با کلمات بیان کنی ….
اگر اشتباه نکنم موتور e92 سیستم D4_S هم داره …
این سیستم توی لکسوس ال اس ۴۶۰ های توی ایران هم نصب شده …
Sina10
۲۵ آذر ۱۴۰۰دقیقا به نظر من هم E92 زیباترین سری ۳ تاریخه ، البته نسخه M اش ، که به نظرم بامو ترین قیافه بین بامو ها رو داشت!!
مخصوصا GTS اش که دیکه فوق العادس!! نسخه نارنجی رنگش همین مدلش بود
مرسدس C کلاس اون زمان هم طراحی فوق العاده ای داشت
و نسخه مشهور بلک سریز ،
یادم میاد همون موقع تاپ گیر این بررسی رو انجام دادن ، البته RS4 هم حضور داشت ، RS4 اون زمان هم عالی بود
این نسل سری ۳ هم میتونست به یکی از بهترین نسل های تاریخش تبدیل بشه حیف که بامو با M3 چنین کاری کرد و قیافشو خراب کرد ، البنه هنوزم این نسل خیلی خوبه
Sina10
۲۵ آذر ۱۴۰۰عکس هایی از مرسدس w204 (در سری Forza) که رقیب E92 بود ، W202 خیلی عقب تر از این دو تا بود:
https://s4.uupload.ir/files/fh3_mercedes_c63amg_blackseries_rear_lwqp.jpg
https://s4.uupload.ir/files/fh3_mercedes_c63amg_blackseries_zq5a.jpg
https://s4.uupload.ir/files/mot_xb360_merceses_c63_rug3.png
https://s4.uupload.ir/files/fh3_c63_12_he_front_yor6.jpg
https://s4.uupload.ir/files/fm4_mercedes_c63amg_rg3y.jpg
چند تا عکس هم از سری ۳ E92 : نسخه GTS در سری Forza
https://s4.uupload.ir/files/hor_xb1_bmw_m3_10_u38e.png
https://s4.uupload.ir/files/fh4_bmw_m3_10_engine_v77.jpg
https://s4.uupload.ir/files/fh4_bmw_m3_10_dashboard_stmi.jpg
https://s4.uupload.ir/files/fh4_bmw_m3_gts_promo_5znb.jpg
البته این عکسا تو بازی بودن!!
mohamadreza(TESLA)
۲۵ آذر ۱۴۰۰بله سینا جان
من اشتباه کردم و بعدا ک متوجه شدم زمان ویرایش تموم شده بود …
رقیب مدل ای ۹۲ ؛ دبیلیو ۲۰۴ هس …
ممنون ک گفتی ❤️
جا داره بگم مدل جی تی اس چون برا پیست بود تمام ادوات داخلشو حذف کرده بودن …
چون لیمیتد ادیشن هس الان د بازار بیش از ۱۹۰ هزار دلار معامله میشه …
زیبایی عکس آخرت از مدل gts غیر قابل وصفه …😍😍😍
ارین صاحب جمعی
۲۵ آذر ۱۴۰۰مرسدس ناموسا خیلی سرش شلوغه بخاطر همین خوب نمیتونه به همه جا رسیدگی کنه و تو بعضی جاها بازی را به بیمر میبازه اونم فقط دلیلش اینکه مرسدس همه چی تولید میکنه درسته هر بخش مدیریت مخصوص خودشو داره ولی باز تاثیر میذاره رو راندمان کار مثلا بی ام و به جز موتورسیکلت و ماشین چیز خاص دیگه ای نداره ولی مرسدس هم اتوبوس سازی داره هم کامیون سازی هم لوکس سازی سوپر لوکس سازی اسپرت سازی سوپر اسپرت سازی نعش کش سازی امبولانس سازی آتش نشانی سازی عطرسازی کشتی سازی قایق سازی تو همه چی هست ولی بی ام و حتی یکدونه از اینا را هم نداره.
Shirko
۲۵ آذر ۱۴۰۰از لحاظ طراحی بیرونی و خارجی ب ام و هیچ حرفی واسه گفتن در برابر بنز نداره .
ARMAN
۲۵ آذر ۱۴۰۰من صد در صد به ب ام و رای میدم.
چون بنز موتور 8 و حتی 6 سیلندرو حدف کرده.
اگه بنز این موتورا رو حذف نمی کرد شاید نظرم عوض می شد.
Sepsep
۲۶ آذر ۱۴۰۰عنوان جالبی رو مطرح کردی چون تا اونجایی که یادم میاد ب ام و پیشرو بود در این زمینه بود و اولین خودرویی که دچار این قضیه شد نسخه m سری ۵ در نسل f10 بود که از ۱۰ سبلندر نسل قبلش رسید به یه ۸ سیلندر بایتوربو یا ۸ سیلندر کردن نسخه m سری ۷(البته نسل بعدیش نسخه ۱۲ سیلندر رو برگردوندن) ولی خوب باز هم اگه طالب نسخه های ۶ و ۸ و یا حتی ۱۲ سیلندر هستید میتونید به نسخه های پروفورمنس بنز نگاه کنید مثه gt63e یا نسخه لوکس ۱۲ سیلندر اتاق w223
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲۵ آذر ۱۴۰۰واقعا طراحی بنز جذاب تر و خوشگل تره ، لوکس ترم هست اما چیزی که من خیلی در مورد بنز دوست دارم استفاده از خطوط سیال و روان و رو به عقب طی چند نسل آتیش هست که واقعا جذابش کرده در کل انتخاب من بنزه و البته مدل c63 اش هم قراره عالی شه همینکه قراره از یه موتور ۲ لیتری بالای ۴۲۰ اسب در بیاره نشون دهنده تکنولوژی فوق العادشه
Karl Benz
۲۵ آذر ۱۴۰۰سخته انتخاب …..
GT
۲۵ آذر ۱۴۰۰انتخاب من همیشه در این رقابت مرسدس بوده و هست
R@m!n
۲۵ آذر ۱۴۰۰همیشه بی ام و رو به بنز ترجیح میدم حتی تو مدلای پایه.
ذات اسپرت بی ام و یه چیزه دیگس
AMG GT R
۲۵ آذر ۱۴۰۰ذات بیمر اسپرت تر هست
مرسدس لوکس تر هست
Kf
۲۵ آذر ۱۴۰۰اره دقیقاً مرسدس حس لوکستری داره بی ام و اسپرت تر
به نظرم اینقدر رقابتشون نزدیکه ک حرف اخر رو فقط سلیقه میزنه
mm-yarlou
۲۵ آذر ۱۴۰۰به نظرم اگر ظاهر سری ۳ مثل ام ۳ بود مرسدس اول میشد خدا رحم کرد
محمد
۲۵ آذر ۱۴۰۰فقط مرسدس بنز من عاشقشم مخصوصا کلاس s
رامتین
۲۵ آذر ۱۴۰۰طراحی بدنه بنز بهتر از بی ام و هست. اما نه C کلاس و نه E نمیتونن دیگه جذابیت سابق را داشته باشند. بزودی خودرویی بنام CLE بوجود میاد که عملا جای این دو را میگیره، البته در حالت کوپه 2درب.
یحیا
۲۶ آذر ۱۴۰۰با اینکه من خودم طرفدار مرسدس هستم ولی خب طرف مقابل رو هم باید در نظر گرفت
وحید
۲۶ آذر ۱۴۰۰طرفدار بی ام دبلیو هستم، ولی بنز سرتره
پارسا
۲۷ آذر ۱۴۰۰عزیزای دل اولا که زود قصاوت نکنید بذار c63 بیاد
اون وقت می فهمید که تو صفر تا صد m3 سریع تره یا c63
۶۴۰ اسب بخار در کل که ۲۰۰ تاش از یه موتور الکتریکی هست و این رو هم بدونید موتور الکتریکیش یه گیربکس جداگانه داره و گشتاور رو بسیار سریع تر از گشتاور موتور درون سوز به چرخ ها منتقل می کنه
این از این منتطر سوسک شدن تو صفر تا صد باشید
بعد می دونی چیه اصلا یه کلاس دیگه ای داره که بگی تو این ماشین از تکنولوژی فرمول ۱ استفاده شده
بعد این که در رابطه با مقایسه این دو تا می خواستم بگم که کلا ماشین های بی ام و نسبت به بنز بسیار بسیار استهلاک بالایی دارن
اینو دیگه همه میدونن لازم نیست انکار کنی
وقتی سی کلاس داشت تو جاده از کنارتون رد می شد بی ام و بازا تو تعمیرگاه یادشون نره دست تکون بدن🤣