هرچند مرسدس C43 پیشرانهٔ چهار سیلندر دارد و اینفینیتی Q50 Red Sport به موتور V6 مجهز است اما هردو ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارند.
استفاده از پیشرانهٔ چهار سیلندر در نسل جدید نسخههای AMG مرسدس C کلاس انتقادات زیادی را برانگیخته است. زیر کاپوت C43 جدید بجای موتور V6 توئین توربوی قبلی یک ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است. البته این یک چهار سیلندر معمولی نیست و علاوه بر اینکه بهصورت دستساز در افلترباخ مونتاژ میشود، بجای توربوشارژر معمولی به یک توربوشارژ گاز اگزوزی برقی برگرفته از فرمول یک و همینطور سیستم هیبریدی خفیف مجهز است.
بااینحال، آیا C43 چهار سیلندر حریف یک رقیب شش سیلندر همقدرت میشود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، سم کارلیجن این سدان آلمانی را در برابر اینفینیتی Q50 Red Sport قرار داده است. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاور قدیمی که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۰۸ بازمیگردد به هر چهارچرخ منتقل میشود. این در حالی است که C43 از گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک مدرنتر با کلاچ تر بجای مبدل گشتاور استفاده میکند.
اما خبرهای بد برای اینفینیتی به همینجا ختم نمیشود زیرا این سدان ژاپنی با ۱۸۳۴ کیلوگرم وزن، از رقیب آلمانی ۱۷۵۵ کیلوگرمی سنگینتر است. علاوه بر این، هرچند قدرت ۴۰۲ اسب بخاری مرسدس مشابه Q50 است اما سدان افلترباخ با وجود موتور کوچکتر، گشتاور بیشتری برابر با ۵۰۰ نیوتن متر دارد؛ بنابراین، تعجبی ندارد که در این درگ، مرسدس توانست ۴۰۰ متر را در ۱۲.۴ ثانیه طی کند درحالیکه Q50 این کار را در ۱۳ ثانیه انجام داد. البته همین زمان هم قابلاحترام است زیرا اینفینیتی در مقایسه با C63 خودروی بسیار قدیمیتری بهحساب میآید.
همچنین موتور V6 نیسان که در سینهٔ Q50 Red Sport قرار گرفته صدای جذابتری دارد و نسبت به موتور چهار سیلندر مرسدس امکان تیونینگ بسیار آسانتری دارد تا جایی که در بخش افترمارکت قطعات زیادی برای آن پیدا میشود. قیمت اینفینیتی Q50 Red Sport در ایالاتمتحده از ۵۶,۵۰۰ دلار آغاز میشود و با سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک به ۵۸,۵۰۰ دلار میرسد درحالیکه مرسدس C43 بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و قیمت پایهٔ ۵۹,۹۰۰ دلاری دارد.
مشخصات فنی
اینفینیتی Q50 Red Sport | مرسدس C43 AMG | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۳۴ کیلوگرم | ۱۷۵۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۸,۵۰۰ دلار | ۵۹,۹۰۰ دلار |
Killer
۲۷ شهریور ۱۴۰۲تفاوت سطح مهندسی خودروسازی دو کشور رو توی جدول و فیلم میبینین دوستان
Absurd Hero
۲۷ شهریور ۱۴۰۲سطح مهندسی فقط اونجا که با یه usb صاحب خودرو میشی 😁
Killer
۲۷ شهریور ۱۴۰۲سطح مهندسی اونجا که با یه دست انداز ۴ چرخ تبدیل به ۳ چرخ میشه و ۲ هزارتا اکانت جدید هم نمیتونه جمعش کنه
Absurd Hero
۲۷ شهریور ۱۴۰۲نباید به خودم زحمت بدم جواب ترول هارو بدم ولی نمیتونم
از کی اولین بار شنیدی که تویوتا ممکنه چرخش در بره؟
از خود «تویوتا» و بعد فروش فقط ۲۶۰ دستگاه و بلافاصله فراخوان و دادن خودرو اجاره ای به مشتری و باز پرداخت پنج هزار دلاری و …
از کی اولین بار شنیدی کیا هیوندا با usb به سرقت میره؟ از پلیس آمریکا و بعد فروش چند صد هزار دستگاه و پاسخ هیوندا: اینا قدیمی بودن، مدل های 2022 همه ایموبلایزر دارن
Killer
۲۷ شهریور ۱۴۰۲خدایی بزار کامنتات با این دهمین اکانت ۳ رقمی بشه بعد به بقیه بگو مولتی!
اولین فراخوان چرخ هم بخاطر ch4 شنیدم که ۱۱۰ هزارتا رو فراخوان داد
اینم گفتی یاد قضیه راو۴ افتادم که سازمان HIIS گفت این ماشین تا حالا ۱۱ مورد آتش سوزی ثبت شده داشته و تویوتا باید ۱/۵ میلیون راو۴ رو فراخوان بده ولی تویوتا جواب هم نداد حتی!
JaMsHiD
۱۳ آبان ۱۴۰۲فعلا اون فراخوان یک و شش دهم میلیونی کیا و برادران مشتعلش رو جمع کن بعد بیا برا فراخوان های سی سال پیش شاخ و شونه بکش
باتری خاموش میترکه😂💔
JDM
۲۸ شهریور ۱۴۰۲توهم از اون دسته آدمایی که دنبال اتوبوس رونالدو بودن اگه نیستی برو چون جای تو اینجا نیست اینجا کسایی باید باشن که علاقه دارن میخوان یاد بگیرن و اطلاعات خودشون رو به اشتراک بزارن وقتی یه مقاله راجب معرفی سیستم یا آپشن و حتی ساخت یه انجین پیداتون نمیشه اما زمانی که اسم یه برند و یه داستانی درباره ضعف یه چیزی باشه آماده ترول و هیت هستین واقعا متاسفم
.Amir.
۲۷ شهریور ۱۴۰۲دو سیلندر کمتر
یک لیتر حجم موتور کمتر
یک توربو کمتر
ولی باز با این حال برد برای بنز هستش
اینه مهندسی المان
datsun
۲۷ شهریور ۱۴۰۲وزن کمتر ، گشتاور بیشتر ، گیربکس بهتر و بروزتر بودن
Porsche
۲۷ شهریور ۱۴۰۲داداش مقایسه آلمان با ژاپن کار از اساس اشتباهیه !! زمانی که بنز داشت ماشین لوکس میساخت ژاپنی ها تازه فهمیده بودن که چطور چرخ خیاطی کار میکنه ( سر آغاز داستان تویوتا )
datsun
۲۷ شهریور ۱۴۰۲درود تویوتا که اولین خودرو ساز ژاپن نبود ژاپن از ۱۹۰۵ به بعد شروع صنعت خودروسازیش بوده در مورد تویوتا هم تویوتا نقطه عطفی برای کل صنعت خودروسازی دنیا بود که خیلی از حرفه ها و تکنیک های خط تولیدیش الگوی صنعت خودرو سازی در سراسر دنیا شد تویوتا از چرخ خیاطی شد تویوتا ، پژو از تولید آسیاب قهوه شد پژو ،فردریک هنری رویس از جرثقیل و دینام الکتریکی شد شرکت معظم رولزرویس ، سوییشیرو هوندا یک مکانیک ساده بود و شد شرکت هوندا، و و و و … هرکدام به نحوه ی از جای شروع شد،
.Amir.
۲۸ شهریور ۱۴۰۲((وزن کمتر ، گشتاور بیشتر ، گیربکس بهتر و بروزتر بودن))
همه با اینا با قیمت برابر ،به اینجاش اشاره نکردی.
وقتی میتونی همه اینارو با قیمت برابر و نام بنز رو داشته باشی چرا باید سمت اینفینیتی بری .
TOPGEAR-mohsen
۳۰ شهریور ۱۴۰۲راننده ج.ی بود
S
۲۷ شهریور ۱۴۰۲حالا تو این درگ که مرسدس یه سر و گردن بالاتر بود اصلا قابل قیاس نبودن با اینکه قدرتشم حتی خیلی کمتر بود ولی سوال اینجاس که چرا تو درگ ها از نسخه 63 این ماشین استفاده نمیکنن چرا همش نسخه 43 میارن تو درگ ها .منظور من این درگ نبودا تو درگ های دیگه منظورمه چرا نسخه 63 نمیارن .من احساس میکنم اگه نسخه c63 جدید تو اون درگ ها بیارن نتیجه باب میلشون رقم نمیخوره برا همین میترسن نسخه 63 اینماشین بیارن اگه راست میگین نسخه 63 با ماشینهای سطح خودش مقایسه کنین بجای نسخه های ضعیفتر اونموقع ببینیم نتیجه چی میشه !!!
Car love
۲۷ شهریور ۱۴۰۲همون همیشگی برای اینفینیتی! محض رضای خدا حداقل جلو یکی از رقبا ببر،از همه خورد😂
پیرمرد قدیمی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲عجب لانچ مرگباری داشتن😂
جدا از شوخی من مجذوب قیمت مرسدس شدم با 60 هزار دلار تو ایران آفتابه مدل 2016 میدن
Porsche
۲۷ شهریور ۱۴۰۲خودروسازی آلمان در سطح دیگه ای نسبت به بقیه دنیا قرار داره و بعید میدونم کسی هنوز به این نکته پی نبرده باشه ! 🇩🇪🇩🇪💪
Enzo Ferrari 2008
۲۷ شهریور ۱۴۰۲پدر خودروسازی دنیا بنز هست
بهترین مهندسی برای بنز هست
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲آقا معلومه بنز میبره کلا این دو تارو مجانی کنار هم بزارین هر کی باشه بنز میبره
Reza Waffen SS
۲۸ شهریور ۱۴۰۲مرسدس C43 AMG انتخابم
Royal Driver
۲۸ شهریور ۱۴۰۲اینفینیتی دست کم گرفته شده تر، زیباتر، راحتتر برای استفاده و مهمتر اینکه وی۶ داری👍👍👍
JDM
۲۸ شهریور ۱۴۰۲با اینکه ژاپنی رو بیشتر دوست دارم اما برتری مرسدس واضحه تو این کلاس در برابر اینفینیتی پس انتخابم مرسدسه
امپراتوری خورشید
۳۰ شهریور ۱۴۰۲INFINITI 👌
احسان
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ژاپن خدا هم نمیتونه بگیره…تا ۹۰۰ اسب جا تقویت داره …المان هم قابل احترارم هستش با تکنلوژی جدید
احسان
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ژاپن خدا هم نمیتونه بگیره…تا ۹۰۰ اسب جا تقویت داره …المان هم قابل احترام هستش با تکنولوژی جدید
سجاد
۱۰ مهر ۱۴۰۲انگاری راننده اینفینیتی مریض، بنظرم توانی بود چون صدای موتور اینفینیتی نمیاد اصلا و داره زود شیفت میکنه دنده ها رو، باید غرش شش سیلندر بیاد بجاش صدای غرش بنز میاد
JaMsHiD
۱۳ آبان ۱۴۰۲هر دو قابل احترام هستن .
ولی باید صبر کرد اینفینیتی یه نسخه جدید با موتور و پلتفرم جدید بده تا اقلا قابل قیاس باشن