آئودیدوجمرسدس بنز

درگ تنفس طبیعی‌ها، چارجر SRT در برابر نسل قبلی آئودی RS5 و مرسدس C63

نسل جدید مرسدس C63 AMG به‌تازگی با پیشرانهٔ ۴ سیلندر هیبریدی معرفی شده که هرچند با ۶۸۰ اسب بخار، بسیار قدرتمند است اما غرش V8 را ندارد. دو نسل قبل از این اما پیشرانهٔ کاملاً متفاوتی در سینهٔ C63 قرار می‌گرفت. این یک موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی بود که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد.

آئودی RS5 نیز هرچند در نسل کنونی از پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند اما زیر کاپوت نسل قبلی آن یک موتور ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار می‌گرفت که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور داشت. برخلاف مرسدس، نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. حال در دوران پیشرانه‌های توربو و هیبریدی، Sam CarLegion این دو آلمانی V8 تنفس طبیعی جذاب را برای برگزاری مسابقات درگ گرد هم جمع کرده است.

اما در این جمع یک آمریکایی هم حضور دارد که برخلاف ژرمن‌ها، هنوز موتور V8 تنفس طبیعی خود را کنار نگذاشته و همچنان با همین موتور دوست‌داشتنی قابل خریداری است ولی به‌زودی این سدان آمریکایی هم از روی خط تولید کنار خواهد رفت. این خودرو دوج چارجر SRT است که از پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 با ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این ماشین هم مثل مرسدس محرک عقب است اما برای انتقال نیرو از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند.

هرچند چارجر در اینجا بیشترین قدرت را دارد اما با وزن ۲۰۰۸ کیلوگرمی، با اختلاف زیادی از دو خودروی دیگر سنگین‌تر است. در رتبهٔ بعدی، RS5 قرار می‌گیرد که ۱۸۳۷ کیلوگرم وزن دارد و C63 هم با وزن ۱۶۷۸ کیلوگرمی سبک‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود. جالب اینکه نسل جدید این خودرو با وزن ۲۰۳۶ کیلوگرمی، حتی از چارجر هم سنگین‌تر شده است. درهرحال، با توجه به اعداد و ارقامی که بیان شد، فکر می‌کنید کدام‌یک از این سه ماشین V8 تنفس طبیعی بتواند در درگ پیروز شود؟ آیا دوج به لطف قدرت بیشتر پیشتاز خواهد شد یا وزن کمتر مرسدس به کمکش خواهد آمد؟ سامانهٔ چهارچرخ محرک آئودی چه نقشی بازی خواهد کرد؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر پیدا کنید.

مشخصات فنی

 

آئودی RS5

مرسدس C63

دوج چارجر SRT

پیشرانه ۴.۲ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8 ۶.۴ لیتری V8
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۴۸۵ اسب بخار
گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۶۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب عقب
وزن ۱۸۳۷ کیلوگرم ۱۶۷۸ کیلوگرم ۲۰۰۸ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    شوالیه آلمان : لایک
    گوچ آمریکایی : دیسلایک

    موافقم 119
    مخالفم 45
  2. R

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1160 ديدگاه)

    آئودی 😍😍

    موافقم 26
    مخالفم 20
    1. محمدهادی

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      راننده دومی چه صدای ناله یی از آئودی کشید بیرون🤟😋😍

      موافقم 15
      مخالفم 4
  3. شاعر

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    مرسدس لانچ بهتری داشت
    داج توی رولینگ بهتر بود
    از آِئودی انتظار بیشتری میرفت چون هم چهار چرخ بود هم سبکتر ولی کمتر بودن گشتاور اینجا خودشو نشان داد.

    موافقم 36
    مخالفم 4
  4. بی خیال اسم

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    ماشالله به همشون
    سلاطین تنفس طبیعی v8
    عاشق c63هستم آخراش یعنی تو رول دو که داشت نزدیک می شد به چارجر که دیگه نتونست بگیردش

    موافقم 33
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      فقط جای یک آلمانی مشهور ۸ سیلندر در اون نسل خالی بود!…
      من یک … باز قههارم❤️❤️

      موافقم 8
      مخالفم 4
  5. BMW/M-POWER

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    این موتور 6.2 لیتری v8 بنز که روی اتاق 204 بود واقعا شاهکاره مخصوصا روی نسخه ی بلک سریز

    موافقم 24
    مخالفم 1
  6. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    وای سه تا از بزرگان ولی اون c63 واقعا چشم ادمو گرفته

    موافقم 30
    مخالفم 2
  7. Alan.r

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    انتخابم بدون شک مرسدسه
    پرفورمنسش از دوتای دیگه بهتره و به نظر من ظاهر و کابین بهتری هم داره
    صدای هرسه‌تاشونم محشره🤩

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. محمدهادی

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      صدای دوج خیلی ترسناکه
      من صدای زوزه های تیز آئودی رو دوست دارم
      روحمو جلا میده

      موافقم 6
      مخالفم 5
  8. ali(chevynova)

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (7370 ديدگاه)

    فقط دوج
    اصلا مهم نیست ببره یا ببازه فقط دوج باشه کافیه

    موافقم 20
    مخالفم 46
  9. سوشیانت

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3465 ديدگاه)

    فقط دوج هیچ کمپانی تو مهندسی حریفش نمیشه🔥

    موافقم 14
    مخالفم 48
    1. Erfan

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      الان نسل جدید c63 amgداره حدود ۷۰۰اسب بخار میده اونم از یه موتور ۴سیلندر هیبریدی.فکر کنم این مهندسی ناب باشه نه اونی که شما میگید.تعصب رو کنار بزاریم.

      موافقم 46
      مخالفم 8
    2. Reza Waffen SS

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      بس کن تورو داج تنها چیزی که توش لنگ داره مهندسیه

      برای اینکه مفهوم مهندسی رو درک کنی یه سر به نسخه C63s پرفورمنس بزن ببین چطوری از دل یه موتور 4 سیلندر هایبرید 670 اسب بخار بیرون میکشه. مهندسی یعنی این

      موافقم 36
      مخالفم 7
      1. ARMAN سابق

        ۱۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (485 ديدگاه)

        برادر عزیز C63 جدید هر چقدرم قوی باشه بازم ۴ سیلندررررررر هستش
        کسی که بخواد یه رانندگی لذت بخش داشته باشه قطعا دوج رو بر می داره چون تو صدا رو دستش نیست تو روزگاری که همه دارن توربو و کم حجم میشن
        به نظر من بنز فقط بوست توربو رو تا حد خطرناکی بالا برده و یه سیستم هیبرید قوی روش گذاشته همین فقط
        فکر کردی چجوری ماشینای تیون شده که ۴ سیلندر و ۲ لیتر حجم دارن قدرتهای بالای ۱۰۰۰ اسب در میارن فقط افزایش بوست توربو هستش
        من نمیگم داج مهندسی داره
        قطعا نداره چون سبکش هنوز همون سبک سنتی هستش
        مهندسی واقعی رو کمپانی هایی دارن که از موتور تنفس طبیعی قدرتهای عجیب می کشند بیرون
        و گرنه با توربو هر کمپانی می تونه با حجم کم قدرتهای عجیب بکشه بیرون

        موافقم 13
        مخالفم 36
        1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

          ۱۹ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (715 ديدگاه)

          4 سیلندر چه مشکلی داره فقط بخاطر صدا باید چشم ها رو بست

          موافقم 13
          مخالفم 3
        2. محمدهادی

          ۱۹ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2390 ديدگاه)

          داداش شما ظاهرا اصن خبر نداری اوضارو!
          اصن میدونی چرا مرسدس رفته به سمت ۴سیلندر؟!
          عیب نداره،یکی دوسال دیگه دوج هم وقتی دیدی فشار های قوانین محیط زیستی مجبورش کرد دیگه ۸ سیلندر های پرمصرف رو کنار بذاره
          تازه میفهمی مرسدس سه سال قبلش چه مهندسی طراحی کرده بود که تنها با ۴ سیلندر ۷۰۰ اسب تحویل سدان اسپرت میان سایزش بده
          بعضی چیزها اثباتش فقط به کمی زمان احتیاج داره

          موافقم 14
          مخالفم 4
        3. بی خیال اسم

          ۱۹ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          4 هستش که هستش ارمن سابق
          این الانه که دیگه باید کم کم با درون سوز ها خداحافظی کنیم
          و موتور ها دارن اینطور می شن داداشم
          و گرنه این خودش کلی مهندسی هست ۶۷۰ اسب بخار از یک ۴ سیلندر با کمک سیستم هیبرید
          قدرته بنزه این…🔥

          بعدش هرکسی یک ماشین رو دوست داره و اگه باهاش رانندگی کنه لذت می بره
          همه ۸ سیلندر دوست ندارن
          یکی ممکنه با ۶ سیلندر حال کنه

          چی؟بوست توربو

          بازم هرچی باشه آمریکایی نتونسته

          بحث تنفس طبیعی باشه بازم بنز می درخشه

          موافقم 7
          مخالفم 2
      2. حمزه آجرلو

        ۱۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (93 ديدگاه)

        سلام ، دقیقا درست میفرمایین ، تو نورت آمریکا اگه بخواهید ماشینی هم رتبه با دوج از دیگر کمپانی های یوروپ بگیرید ، باید چند هزار دلار اضافه بر قیمت ماشین ، بابت نقل و انتقال و مقداری کم بابت قانون واردات پرداخت کنید ، مضاف بر اون کمبود خدمات نسبت به خودروسازان آمریکایی در اینجا محسوسه ، پس برای همین افراد دوج و سایر این محصولات بی ارزش مهندسی رو میخرن ، وگرنه در شرایط یکسان شانسی برای فروش ندارند انواع پروداکت آمریکایی ، در بهترین حالت ، در آمد چند هفته بیشتر فقط بابت خرید محصولات حوزه کشورهای یوروپ میبایست هزینه کنید .

        موافقم 4
        مخالفم 2
    3. SRT

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (621 ديدگاه)

      سوشیانت عزیز میشه دیگه شما از دوج طرفداری نکنی؟

      موافقم 25
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۱۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (3290 ديدگاه)

        وای SRT😂😂😂😂
        حسابی خندیدما دمت گرم

        موافقم 18
        مخالفم 1
        1. مازیار

          ۱۹ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (3290 ديدگاه)

          نمی دونم چرا بعضی دوستان اصرار دارن تمام فاکتورهای مثبت رو به برند محبوب خودشون بچسبونن در حالی که این مسئله تقریبا برای هیچ برندی کاربردی نیست
          مثلا همین داج با اون همه محبوبیت و کاریزمایی که داره چه نیازی هست که دیکته کنیم مهندسی اعلی داره؟
          اصلا داره یا نه چه اهمیتی داره وقتی مثل نقل و نبات میفروشه؟

          موافقم 18
          مخالفم 1
        2. محمدهادی

          ۲۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2390 ديدگاه)

          آخه داره گل به خودی میزنه دائما
          SRT اینو فهمیده داداش خب😄

      2. بی خیال اسم

        ۱۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        دهنت سرویس srt😂😂😂

        موافقم 12
        مخالفم 1
      3. حمیدرضا

        ۲۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (282 ديدگاه)

        عالی بوووود 🤣🤣🤣

    4. بی خیال اسم

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      مهندسی در سنت
      بگیم بهتره سوشیانت جان…😊

      موافقم 5
      مخالفم 1
    5. حمزه آجرلو

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      سلام ، دوست عزیز ، دوج به مهندسی ضعیف شهره است ، علت استقبال آمریکایی ها از دوج اینه که تو دیتریت تولید میشه اکثر محصولای کمپانیای خودروسازی آمریکا ، اگه اشتباه نکنم ، برای همین در نورت آمریکا ، دسترسی و خدمات از این پروداکتا بیشتر صورت میگیره ، علت استقبال و اعداد و ارقام بالا در فروش اینه ، وگرنه دوج و جی ام سی و چورولت و بی اوک ، واقعا مهندسی در خوری ندارند ، دوست گرامی .

      موافقم 5
      مخالفم 3
  10. Porsche 911

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    نمیدونم منظور بعضی ها از مهندسی چی هست
    معمولا ماشین های آمریکایی خصوصا ماسل کار ها به سنتی بودنشون معروف هستن و اینکه وابسته به میراث خودشون یعنی صدای مهیب و موتور V8 هستن
    منظورم این نیست که دوج مهندسی نداره
    این واضحه که برای ساختن معمولی ترین ماشین به مهندس های زیادی در حوزه های مختلف نیاز هست چه برسه به برند های با سابقه و معروف
    اما مهندسی بستگی داره که هر فردی برداشتش از این کلمه چی باشه
    سنتی بودن یا پیشرفته بودن؟

    موافقم 20
    1. Erfan

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      👏

    2. viper2

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      آفرین

  11. uranus

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مرسدس از نظر من تنها ایرادی که داره بازم می گم از نظر من توی طراحیشه که یا جلوش خوبه یا عقبش

    موافقم 3
    مخالفم 15
  12. حجت

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوج باشه برد و باختش مهم نیس🔥

    موافقم 8
    مخالفم 16
  13. Taha Malek

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    C63 w204 و دیگر هیچ
    بنظرم بهترین نسل c63 با موتور قلدر 6.2 لیتری amg اونم تنفس طبیعی با طراحی ظاهری زیباش

    موافقم 14
    مخالفم 3
  14. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    عاشق سی کلاسم

    موافقم 8
    مخالفم 3
  15. SRT

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (621 ديدگاه)

    انتظارم از آئودی بیشتر و از بنز کمتر بود
    چارجر هم که مثل همیشه وزن بالاش باعث عقب افتادنش تو شتاب اولیه شد.

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۱۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      ولی حقیقتا قشنگ نعععره میکشه
      آمریکایی اصیل یعمی همین
      نعره های کر کننده و به وجد آورنده

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. viper2

        ۱۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        و تو رولینگ هم عالیه .

        موافقم 9
        مخالفم 1
  16. Hadi

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (597 ديدگاه)

    فقط اون C63…

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. chevo

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    اینجا جتما باید فاکتور قیمت رو هم مینوتنپ که دعوا سر انتخاب کمتر میشد

  18. یاس ی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    هرکدوم از این بزرگواران جذابیت خودشون داره. قلدری دوج، پرفورمنس بنز و زیبایی و لوکس بودن آئودی. البته مرسدس موتور 6.3 لیتری داره که توی متن به اشتباه نوشته 6.2. این دوره مرسدسها جزء زیباترین نسلها از نظر طراحی خارجی بودن به نظرم. انتخاب بینشون خیلی سخته. ولی من بین آئودی و مرسدس یکی را انتخاب میکردم. هرچند که عاشق چارجر هم هستم. ولی لوکس بودن اون دوتا را بیشتر میپسندم.

  19. MASOUD 0099

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    فقط دوج

    دیگه هیچی مهم نیست

    ولی چرا چلنجر رو نیاوردن؟

    صدای دوج منو کشته 👌⚡🤟🤟

  20. Mustang shelby gt 350

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من عاشققققق این سری c ام، مخصوصا c63 coupe amg black series

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا