نسل جدید مرسدس C63 AMG بهتازگی با پیشرانهٔ ۴ سیلندر هیبریدی معرفی شده که هرچند با ۶۸۰ اسب بخار، بسیار قدرتمند است اما غرش V8 را ندارد. دو نسل قبل از این اما پیشرانهٔ کاملاً متفاوتی در سینهٔ C63 قرار میگرفت. این یک موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی بود که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشد.
آئودی RS5 نیز هرچند در نسل کنونی از پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند اما زیر کاپوت نسل قبلی آن یک موتور ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار میگرفت که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور داشت. برخلاف مرسدس، نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. حال در دوران پیشرانههای توربو و هیبریدی، Sam CarLegion این دو آلمانی V8 تنفس طبیعی جذاب را برای برگزاری مسابقات درگ گرد هم جمع کرده است.
اما در این جمع یک آمریکایی هم حضور دارد که برخلاف ژرمنها، هنوز موتور V8 تنفس طبیعی خود را کنار نگذاشته و همچنان با همین موتور دوستداشتنی قابل خریداری است ولی بهزودی این سدان آمریکایی هم از روی خط تولید کنار خواهد رفت. این خودرو دوج چارجر SRT است که از پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 با ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این ماشین هم مثل مرسدس محرک عقب است اما برای انتقال نیرو از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند.
هرچند چارجر در اینجا بیشترین قدرت را دارد اما با وزن ۲۰۰۸ کیلوگرمی، با اختلاف زیادی از دو خودروی دیگر سنگینتر است. در رتبهٔ بعدی، RS5 قرار میگیرد که ۱۸۳۷ کیلوگرم وزن دارد و C63 هم با وزن ۱۶۷۸ کیلوگرمی سبکترین عضو گروه محسوب میشود. جالب اینکه نسل جدید این خودرو با وزن ۲۰۳۶ کیلوگرمی، حتی از چارجر هم سنگینتر شده است. درهرحال، با توجه به اعداد و ارقامی که بیان شد، فکر میکنید کدامیک از این سه ماشین V8 تنفس طبیعی بتواند در درگ پیروز شود؟ آیا دوج به لطف قدرت بیشتر پیشتاز خواهد شد یا وزن کمتر مرسدس به کمکش خواهد آمد؟ سامانهٔ چهارچرخ محرک آئودی چه نقشی بازی خواهد کرد؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر پیدا کنید.
مشخصات فنی
آئودی RS5 | مرسدس C63 | دوج چارجر SRT | |
پیشرانه | ۴.۲ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 | ۶.۴ لیتری V8 |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۳۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب | عقب |
وزن | ۱۸۳۷ کیلوگرم | ۱۶۷۸ کیلوگرم | ۲۰۰۸ کیلوگرم |
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۱شوالیه آلمان : لایک
گوچ آمریکایی : دیسلایک
R
۱۹ مهر ۱۴۰۱آئودی 😍😍
محمدهادی
۱۹ مهر ۱۴۰۱راننده دومی چه صدای ناله یی از آئودی کشید بیرون🤟😋😍
شاعر
۱۹ مهر ۱۴۰۱مرسدس لانچ بهتری داشت
داج توی رولینگ بهتر بود
از آِئودی انتظار بیشتری میرفت چون هم چهار چرخ بود هم سبکتر ولی کمتر بودن گشتاور اینجا خودشو نشان داد.
بی خیال اسم
۱۹ مهر ۱۴۰۱ماشالله به همشون
سلاطین تنفس طبیعی v8
عاشق c63هستم آخراش یعنی تو رول دو که داشت نزدیک می شد به چارجر که دیگه نتونست بگیردش
محمدهادی
۱۹ مهر ۱۴۰۱فقط جای یک آلمانی مشهور ۸ سیلندر در اون نسل خالی بود!…
من یک … باز قههارم❤️❤️
BMW/M-POWER
۱۹ مهر ۱۴۰۱این موتور 6.2 لیتری v8 بنز که روی اتاق 204 بود واقعا شاهکاره مخصوصا روی نسخه ی بلک سریز
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۹ مهر ۱۴۰۱وای سه تا از بزرگان ولی اون c63 واقعا چشم ادمو گرفته
Alan.r
۱۹ مهر ۱۴۰۱انتخابم بدون شک مرسدسه
پرفورمنسش از دوتای دیگه بهتره و به نظر من ظاهر و کابین بهتری هم داره
صدای هرسهتاشونم محشره🤩
محمدهادی
۱۹ مهر ۱۴۰۱صدای دوج خیلی ترسناکه
من صدای زوزه های تیز آئودی رو دوست دارم
روحمو جلا میده
ali(chevynova)
۱۹ مهر ۱۴۰۱فقط دوج
اصلا مهم نیست ببره یا ببازه فقط دوج باشه کافیه
سوشیانت
۱۹ مهر ۱۴۰۱فقط دوج هیچ کمپانی تو مهندسی حریفش نمیشه🔥
Erfan
۱۹ مهر ۱۴۰۱الان نسل جدید c63 amgداره حدود ۷۰۰اسب بخار میده اونم از یه موتور ۴سیلندر هیبریدی.فکر کنم این مهندسی ناب باشه نه اونی که شما میگید.تعصب رو کنار بزاریم.
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۱بس کن تورو داج تنها چیزی که توش لنگ داره مهندسیه
برای اینکه مفهوم مهندسی رو درک کنی یه سر به نسخه C63s پرفورمنس بزن ببین چطوری از دل یه موتور 4 سیلندر هایبرید 670 اسب بخار بیرون میکشه. مهندسی یعنی این
ARMAN سابق
۱۹ مهر ۱۴۰۱برادر عزیز C63 جدید هر چقدرم قوی باشه بازم ۴ سیلندررررررر هستش
کسی که بخواد یه رانندگی لذت بخش داشته باشه قطعا دوج رو بر می داره چون تو صدا رو دستش نیست تو روزگاری که همه دارن توربو و کم حجم میشن
به نظر من بنز فقط بوست توربو رو تا حد خطرناکی بالا برده و یه سیستم هیبرید قوی روش گذاشته همین فقط
فکر کردی چجوری ماشینای تیون شده که ۴ سیلندر و ۲ لیتر حجم دارن قدرتهای بالای ۱۰۰۰ اسب در میارن فقط افزایش بوست توربو هستش
من نمیگم داج مهندسی داره
قطعا نداره چون سبکش هنوز همون سبک سنتی هستش
مهندسی واقعی رو کمپانی هایی دارن که از موتور تنفس طبیعی قدرتهای عجیب می کشند بیرون
و گرنه با توربو هر کمپانی می تونه با حجم کم قدرتهای عجیب بکشه بیرون
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۹ مهر ۱۴۰۱4 سیلندر چه مشکلی داره فقط بخاطر صدا باید چشم ها رو بست
محمدهادی
۱۹ مهر ۱۴۰۱داداش شما ظاهرا اصن خبر نداری اوضارو!
اصن میدونی چرا مرسدس رفته به سمت ۴سیلندر؟!
عیب نداره،یکی دوسال دیگه دوج هم وقتی دیدی فشار های قوانین محیط زیستی مجبورش کرد دیگه ۸ سیلندر های پرمصرف رو کنار بذاره
تازه میفهمی مرسدس سه سال قبلش چه مهندسی طراحی کرده بود که تنها با ۴ سیلندر ۷۰۰ اسب تحویل سدان اسپرت میان سایزش بده
بعضی چیزها اثباتش فقط به کمی زمان احتیاج داره
بی خیال اسم
۱۹ مهر ۱۴۰۱4 هستش که هستش ارمن سابق
این الانه که دیگه باید کم کم با درون سوز ها خداحافظی کنیم
و موتور ها دارن اینطور می شن داداشم
و گرنه این خودش کلی مهندسی هست ۶۷۰ اسب بخار از یک ۴ سیلندر با کمک سیستم هیبرید
قدرته بنزه این…🔥
بعدش هرکسی یک ماشین رو دوست داره و اگه باهاش رانندگی کنه لذت می بره
همه ۸ سیلندر دوست ندارن
یکی ممکنه با ۶ سیلندر حال کنه
چی؟بوست توربو
بازم هرچی باشه آمریکایی نتونسته
بحث تنفس طبیعی باشه بازم بنز می درخشه
حمزه آجرلو
۱۹ مهر ۱۴۰۱سلام ، دقیقا درست میفرمایین ، تو نورت آمریکا اگه بخواهید ماشینی هم رتبه با دوج از دیگر کمپانی های یوروپ بگیرید ، باید چند هزار دلار اضافه بر قیمت ماشین ، بابت نقل و انتقال و مقداری کم بابت قانون واردات پرداخت کنید ، مضاف بر اون کمبود خدمات نسبت به خودروسازان آمریکایی در اینجا محسوسه ، پس برای همین افراد دوج و سایر این محصولات بی ارزش مهندسی رو میخرن ، وگرنه در شرایط یکسان شانسی برای فروش ندارند انواع پروداکت آمریکایی ، در بهترین حالت ، در آمد چند هفته بیشتر فقط بابت خرید محصولات حوزه کشورهای یوروپ میبایست هزینه کنید .
SRT
۱۹ مهر ۱۴۰۱سوشیانت عزیز میشه دیگه شما از دوج طرفداری نکنی؟
مازیار
۱۹ مهر ۱۴۰۱وای SRT😂😂😂😂
حسابی خندیدما دمت گرم
مازیار
۱۹ مهر ۱۴۰۱نمی دونم چرا بعضی دوستان اصرار دارن تمام فاکتورهای مثبت رو به برند محبوب خودشون بچسبونن در حالی که این مسئله تقریبا برای هیچ برندی کاربردی نیست
مثلا همین داج با اون همه محبوبیت و کاریزمایی که داره چه نیازی هست که دیکته کنیم مهندسی اعلی داره؟
اصلا داره یا نه چه اهمیتی داره وقتی مثل نقل و نبات میفروشه؟
محمدهادی
۲۰ مهر ۱۴۰۱آخه داره گل به خودی میزنه دائما
SRT اینو فهمیده داداش خب😄
بی خیال اسم
۱۹ مهر ۱۴۰۱دهنت سرویس srt😂😂😂
حمیدرضا
۲۰ مهر ۱۴۰۱عالی بوووود 🤣🤣🤣
بی خیال اسم
۱۹ مهر ۱۴۰۱مهندسی در سنت
بگیم بهتره سوشیانت جان…😊
حمزه آجرلو
۱۹ مهر ۱۴۰۱سلام ، دوست عزیز ، دوج به مهندسی ضعیف شهره است ، علت استقبال آمریکایی ها از دوج اینه که تو دیتریت تولید میشه اکثر محصولای کمپانیای خودروسازی آمریکا ، اگه اشتباه نکنم ، برای همین در نورت آمریکا ، دسترسی و خدمات از این پروداکتا بیشتر صورت میگیره ، علت استقبال و اعداد و ارقام بالا در فروش اینه ، وگرنه دوج و جی ام سی و چورولت و بی اوک ، واقعا مهندسی در خوری ندارند ، دوست گرامی .
Porsche 911
۱۹ مهر ۱۴۰۱نمیدونم منظور بعضی ها از مهندسی چی هست
معمولا ماشین های آمریکایی خصوصا ماسل کار ها به سنتی بودنشون معروف هستن و اینکه وابسته به میراث خودشون یعنی صدای مهیب و موتور V8 هستن
منظورم این نیست که دوج مهندسی نداره
این واضحه که برای ساختن معمولی ترین ماشین به مهندس های زیادی در حوزه های مختلف نیاز هست چه برسه به برند های با سابقه و معروف
اما مهندسی بستگی داره که هر فردی برداشتش از این کلمه چی باشه
سنتی بودن یا پیشرفته بودن؟
Erfan
۱۹ مهر ۱۴۰۱👏
viper2
۱۹ مهر ۱۴۰۱آفرین
uranus
۱۹ مهر ۱۴۰۱مرسدس از نظر من تنها ایرادی که داره بازم می گم از نظر من توی طراحیشه که یا جلوش خوبه یا عقبش
حجت
۱۹ مهر ۱۴۰۱دوج باشه برد و باختش مهم نیس🔥
Taha Malek
۱۹ مهر ۱۴۰۱C63 w204 و دیگر هیچ
بنظرم بهترین نسل c63 با موتور قلدر 6.2 لیتری amg اونم تنفس طبیعی با طراحی ظاهری زیباش
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۹ مهر ۱۴۰۱عاشق سی کلاسم
SRT
۱۹ مهر ۱۴۰۱انتظارم از آئودی بیشتر و از بنز کمتر بود
چارجر هم که مثل همیشه وزن بالاش باعث عقب افتادنش تو شتاب اولیه شد.
محمدهادی
۱۹ مهر ۱۴۰۱ولی حقیقتا قشنگ نعععره میکشه
آمریکایی اصیل یعمی همین
نعره های کر کننده و به وجد آورنده
viper2
۱۹ مهر ۱۴۰۱و تو رولینگ هم عالیه .
Hadi
۱۹ مهر ۱۴۰۱فقط اون C63…
chevo
۲۰ مهر ۱۴۰۱اینجا جتما باید فاکتور قیمت رو هم مینوتنپ که دعوا سر انتخاب کمتر میشد
یاس ی
۲۰ مهر ۱۴۰۱هرکدوم از این بزرگواران جذابیت خودشون داره. قلدری دوج، پرفورمنس بنز و زیبایی و لوکس بودن آئودی. البته مرسدس موتور 6.3 لیتری داره که توی متن به اشتباه نوشته 6.2. این دوره مرسدسها جزء زیباترین نسلها از نظر طراحی خارجی بودن به نظرم. انتخاب بینشون خیلی سخته. ولی من بین آئودی و مرسدس یکی را انتخاب میکردم. هرچند که عاشق چارجر هم هستم. ولی لوکس بودن اون دوتا را بیشتر میپسندم.
MASOUD 0099
۲۲ مهر ۱۴۰۱فقط دوج
دیگه هیچی مهم نیست
ولی چرا چلنجر رو نیاوردن؟
صدای دوج منو کشته 👌⚡🤟🤟
Mustang shelby gt 350
۲۲ مهر ۱۴۰۱من عاشققققق این سری c ام، مخصوصا c63 coupe amg black series