اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا چند روز قبل مجوز استفاده مرسدس بنز از سیستمهای رانندگی خودکار یا همان تکنولوژی خودران را به منظور استفاده تحت شرایط مشخص و بدون کنترل فعال راننده صادر کرد.
کالیفرنیا یکی از بزرگترین بازارهای تسلا به شمار میرود و سال قبل سهمی ۱۶ درصدی از کل فروش این برند داشته است؛ اما ژرمنها با شکست دادن تسلا به اولین خودروسازی تبدیل شدهاند که مجوز مقامات این ایالات برای فروش یا اجاره خودروهای مجهز به سیستم رانندگی خودکار را کسب کرده است. مجوز موردبحث شامل سیستم درایو پایلوت سطح ۳ مرسدس بنز است که به راننده اجازه میدهد بهصورت قانونی دستهای خود را از روی فرمان بردارد اما راننده باید در هر لحظه آماده کنترل دوباره خودرو باشد.
سیستم درایو پایلوت مرسدس بنز تنها در طول روز و در بزرگراهها و البته با سرعتهای زیر ۶۴ کیلومتر در ساعت قابل استفاده است. این خودروساز آلمانی با انتشار بیانیهای اظهار داشت سیستم خودران خود را در بازار آمریکا و به عنوان یک آپشن برای خودروهای S کلاس و EQS سدان ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد. انتظار میرود اولین مدلهای مجهز به تکنولوژی یاد شده از اواخر سال جاری میلادی در دسترس باشند.
دیگر تکنولوژیهای مورد استفاده از جادههای عمومی همچون اتوپایلوت تسلا یا سوپر کروز جنرال موتورز جزو سیستمهای خودران سطح ۲ هستند و تنها برخی وظایف رانندگی را انجام میدهند و راننده همیشه باید به خودرو توجه داشته باشد. تسلا سیستم سطح ۲ خود را خودران کامل مینامد و میگوید راننده باید بهصورت مداوم اوضاع را تحت نظر داشته باشد. شایان ذکر است مجوز استفاده مرسدس از این سیستم شامل بزرگراههایی در لسآنجلس، ساکرامنتو، سندیهگو و بزرگراه بین ایالتی کالیفرنیا به نوادا است. ژرمنها چند ماه قبل نیز مجوز استفاده از تکنولوژیهای خودران پیشرفته خود را در جادههای نوادا دریافت کرده بودند. باید دید تسلا در آینده چه اقداماتی جهت تصاحب بازار در بخش تکنولوژی خودران انجام خواهد داد.
Ben
۲۲ خرداد ۱۴۰۲بزرگراه با سرعت ۶۴ کیلومتر!!!
علیx76
۲۲ خرداد ۱۴۰۲بزرگراه در مناطق داخل شهری سرعتی حدود ۵۰-۷۰ کیلومتر در ساعت داره.
خارج شهر ۸۰ – ۱۳۰ بسته به پروفیل راه، دسترسی، روشنایی، میانه، شانه و …
کیانوش
۲۳ خرداد ۱۴۰۲بزرگراه های شهری همین قدر سرعت میانگینشونه دیگه صد و بیست تا که تو اتوبان های داخل شهری نمیرن و این واسه شروعه احتمالا بعد چند ماه نهیات سرعت بیشتر میشه وتو سایر جاده ها و ایالت ها هم مجوز بگیره
امیر
۲۲ خرداد ۱۴۰۲خطاب به کاربر tesla : دوست من دیگه دوران تسلا کبیر تموم شده 😂😂 ، این فعلا از سیستم های خودران در زمینه های دیگه هم مثل شتاب و پرفورمنس تا چند ماه دیگه نسخه ۱۰۰۰ اسبی تایکان میاد و به plaid جون نشون میده رئیس کیه علاوه بر این AMG هم داره یه سوپرسدان الکتریکی رو برای سال ۲۰۲۵ توسعه میده که از اون جایی قرار رقیب مستقیم تایکان باشه ، پس قطعا حرفا برای گفتن داره 🇩🇪🇩🇪💪💪
ar-ma-n
۲۲ خرداد ۱۴۰۲این یعنی اصالت اینک بدونی مشتری چی میخوای بدون چجوری باشی و…
بنانج
۲۳ خرداد ۱۴۰۲کلا همیشه یک فرقی بین یک شرکت چند ساله استارت آپ
با یک شرکت ۱۳۰ ساله هست به قول رئیس جنرال موتور
تسلا موقتا اوله ۴ سال دیگه دهم هم نیست
ar-ma-n
۲۲ خرداد ۱۴۰۲(بفرما تسلا ماشین برقی میزنه مرسدس میزنه )
…….
حسین
۲۲ خرداد ۱۴۰۲به به منم که فن بنزم
البته سرعت ۶۴ کیلومتر در بزرگراه یه کم تو ذوق زد
ولی مهم اینه که یه برند با اصالت یه برند بی اصالت رو کنار زد
محمد
۲۲ خرداد ۱۴۰۲فقط تو بزرگراه و با سرعت 64 نا امید کنندس اما بازم شروع خوبیه
بهزاد
۲۲ خرداد ۱۴۰۲چند سال پیش تعدادی از این تحلیلگران داشتن پولهایی که از راه سیستم خودران قرار بود وارد جیب تسلا بشه حساب میکردن و سرانگشتی سالی 10 میلیارد دلار درآمد در نظر گرفتن و میگفتن مابقی مجبورا از تسلا نرم افزار بخرند!
چقدر زود دیر میشه در حالی که پیش بینی ها اشتباه از آب دراومد.
محمدرضا
۲۲ خرداد ۱۴۰۲بله ولی ایلان ماسک از راه تسلا اینقدر ثروت مند شد که میتونه با ثروت شخص خودش تمام سهام مرسدس بنز رو بخره.
بهزاد
۲۲ خرداد ۱۴۰۲عزیز دل چرا ایلان ماسک نمیره یک شرکت را یکجا بخره به خصوص مرسدس؟
R@min
۲۲ خرداد ۱۴۰۲حالا به تسلا کاری نداریم این سیستم مرسدس هم یه چیز مزخرف تبلیغاتی هست اونم سیستم لیدار، FSD تسلا خیلی مشکل داره خیلی جاها اح.مقه اما آینده برای هوش مصنوعی هست نه 40 تا دوربین دور ماشین، اینا صرفا بازی با ذهن مردمه، یه عده که نمی دونن چیه میگن وای خودران سطح سه چیه الان پرواز می کنه. انقدر فرمون این ماشینا تنظیم شده هست شما دستتم تو این سرعت برداری ماشین منحرف نمیشه.
کلا پروپاگاندا رسانه ای آلمانی ها (البته تسلا هم کم از آلمانی ها نداره) داره مسخره میشه.
Elmiraj
۲۲ خرداد ۱۴۰۲جهت اطلاع شما هم اکنون سیستم FSD تسلا حاشیه سود ۸۰ درصدی داره و هزینه اشتراک ماهانش ۱۹۹ دلار هست و تعداد استفاده کنندگانش در خاک آمریکا از ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفته…
هیچ کس هم نگفته که دیگران از تسلا نرم افزار میخرن چون اون چیپ هایی که تسلا برای ماشین هاش طراحی میکنه تا نرم افزار شو اجرا کنم ، حداقل یک دهه جولتر از همه خودروسازان فعلی هست که آویزون چیپ های درجه چندم انویدیا هستن تا نقشه های از پیش ترسیم شده شونو باهاش اجرا کنن….
این سیستم که ( تنها یک کروز کنترل اسم عوض شده هست ) فکر میکنی خیلی خفنه در مقابل FSD تسلا که از اکتبر ۲۰۲۰ تا الان اطلاعات رانندگی ۲۴۰ میلیون کیلومتر را در خود جای داده ، مثل مقایسه قطره آب با اقیانوسه….
heshmat021
۲۲ خرداد ۱۴۰۲مرسدس و بقیه شرکت ها با نقشه و رادار دارن خودران آماده میکنن
در حالی که تسلا با دوربین و یادگیری و هوش مصنوعی
فرقش چیه؟ تسلا رو بیاری ایران خودرانش کار میکنه، نرسدس فقط جایی که براس تعریف شده باشه خودرانش کار میکنه
تفاوت اینها زمین تا آسمون
اگر تسلا بتونه کاملش کنه و استاندارد هارو کسب کنه، بقیه شرکت ها ترجیحشون این میشه که خرید کنن تا اینکه اینهمه سال تست تسلا رو دوباره طی کنن
Elmiraj
۲۲ خرداد ۱۴۰۲حتی فکر کردن به این که از کل دنیا نقشه برداری کنی و هر سال کل نقشه رو بروزرسانی کنی احمقانه ست چه برسه به این که انجامش بدی….!!!!
اینایی که به دلیل شکست های مکرر آلمانی ها از تسلا دارن به به و چه چه میکنند هنوز نمی دونن گوگل دو تریلیون دلاری با اون منابع عظیمش که چندین برابر امثال مرسدس هست هنوز نتونسته تکنولوژی خودرانشو که بر پایه همین حسگر های لیدار هست از منطقه کوچکی از شعر فینیکس فراتر ببره ، چه برسه به مرسدسی که تنها چهار پنج بزرگراه کالیفرنیا را وسط صحرا اسکن کرده…
(( البته از افرادی که کوچکترین شناختی از هوش مصنوعی ندارن بیشتر از این انتظار نمیره))
بهزاد
۲۲ خرداد ۱۴۰۲سایرین بوسیله ی ۳ مولفه اصلی دوربین ، رادار ، حسگرهای التراسونیک به پایش جاده میپردازند و نمیدونم چرا در سال ۲۰۲۳ برخی فکر میکنند فقط راداره جزو علامت های سواله!؟
شرکت های فعال در این حوزه تامین کنندگان هستند و سالهاست مشغول ارتقا سیستم های کمک راننده یا رانندگی خودکار هستند و فعلا هیچ شرکتی به سمت خرید از تسلا سوق پیدا نکرده.
اینجا بحث قوانین مطرحه نه مقایسه ی خودران شرکت ها و اگر تسلا به اتوپایلوت اینقدر ایمان داره چرا نمیره به دنبال مجوزهای قانونی؟
Alan.r
۲۲ خرداد ۱۴۰۲تسلا از سیستم خودران سطح دو خودش با کلی باگ و اشتباه به عنوان خودران کامل یاد میکنه مرسدس با خودران سطح سه هم اینهمه ادعا نداره
^MSP^
۲۲ خرداد ۱۴۰۲الان باز میاد میگه که بلاخره فروش مدل y بیشتر از تویوتاست
مرتضی علی وحیدی
۲۲ خرداد ۱۴۰۲دوستان معلومه که تسلا سر تره چون که تسلا روی ماشین های الکتریکی و پر از تکنولوژی تمرکز دارد ولی بنز بیشتر روی سرعت و بنزینی تمرکز دارد
ممد ژانگولر
۲۲ خرداد ۱۴۰۲مرسدس لاکردار آهسته ولی پیوسته همراه با نوآوری و ثبت اختراع . میتونه ها ولی یهویی فقط بخاطر فروش بیشتر کار نمیکنه . ماشیناش شیرین ۸ سال برات کار میکنن و زود دموده نمیشن . الان ۶۵ کیلومتر بیشتر اجازه نمیده ولی من روزیرو میبینم که خودروی پرنده هم میسازه .
مازیار
۲۲ خرداد ۱۴۰۲تسلا صاحب زمینه!
تو زمین خودش شکست خورد؟
deutschland
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ای بابا …. این جاروبرقی سازی دیلان و شرکا که همش بدبیاری میاره
👇🏼بعضی از اخبار های یکماهه گذشته درباره تسلا
سایبر تراک که گندش بدجور بالا اومده
https://www.pedal.ir/tesla/cybertruck-had-basic-design-flaws/
شتاب ناگهانی محصولاتش که باعث تصادف میشه
https://www.pedal.ir/tesla/tesla-drivers-claiming-cars-accelerate-themselves/
بعده تصادف هم که باید بره اوراق شه
https://www.pedal.ir/tesla/why-tesla-cars-get-totaled-so-easily/
وقتی یک کاری با دغل بازی و تقلب شروع شه نتیجش این میشه
از همون اولشم از تسلا خوشم نمیومد
حسین
۲۲ خرداد ۱۴۰۲به به منم که فن بنزم
ولی سرعت ۶۴ کیلومتر در بزرگراه یه کم تو ذوق زد
حسین
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ولی ای کاش بنز از این طراحی بدنه خودروهای برقیش بکشه بیرون
فرشاد
۲۲ خرداد ۱۴۰۲خود امریکن به خودروسازی خودش همون که بهش میگین ماشالا با ارزشترین ماشالا اصالت ماشالا اینده خودرو از اینحور چیزا که دظلاس مجوز نداده به مرسدس داده
اصالت و تکنولوژی ینی همین توقع دارین تسلای حوالی پونزده سال از مرسدس بیش از صدسال بهتر باشه که خب نتیجش میشه این
البته که64تا تو بزرگراه هم چیزع قدری نی ولی بدست کمپانی مث مرسدس باشه بهتره تا دظلا
محمدرضا
۲۲ خرداد ۱۴۰۲مدیران خودرو هم اعلام کرده بود تیگو۸ سیستم خودران سطح ۳ داره
یعتی تکنولوژی که تسلا s plad و کادیلاک اسکالید هنوز باید بدون تا بهش برسن😅
احمدرضا
۲۲ خرداد ۱۴۰۲منکه اصلا دلم نمیخواد بشینم پشت فرمون اما ماشین خودش برونه
حتی دلم نمیخواد امتحانش کنم
مجتبی .
۲۳ خرداد ۱۴۰۲بله اما وقتی میخوای تلفن جواب بدی یا چای چیزی بخوری یا یه شوخی ریز با کمک راننده دیگه نیاز نیست وایستی کنار جاده. باهمون سرعت متوسط حرکت میکنی و…
امید
۲۲ خرداد ۱۴۰۲آزادی یعنی همین، شرکت آلمانی تو خاک آمریکا مجوز کسب کنه، ما هم شورای رقابت داریم 😔😔
Elmiraj
۲۲ خرداد ۱۴۰۲تو چهار پنج بزرگراه کالیفرنیا
فقط تو شب
با سرعت زیر ۶۴ کیلومتر
راننده هم فقط دستش رو فرمون نیست وگرنه همیش باید حواسش باشه…
کل سیستم پردازش هم از انویدیا…
تکنولوژی خودران فقط این وگرنه مال بقیه فقط ادعاست 😂
میثم
۲۲ خرداد ۱۴۰۲نیست تسلا خیلی آدم میتونه از بابتش خیالش راحت باشه تا تصادف نکنه. 😄
راستی، از داداش کوچولوت چه خبر؟ هنوز کامنت نذاشته.
BMW
۲۲ خرداد ۱۴۰۲فن های تسلا چه میکنید کنفرانسی چیزی نمیخواید بگیرید و توضیه بدید😂😂😂و اینکه کلا تسلا جالب نیست همش برقی قاطی میکنی خودت تو اون ماشین فقط به درد بابابزرگ های سن بالا میخوره که راحت باهاش باشند اونم بعید میدونم اونام خوششون بیاد ولی بنز هن شورشو در آورده با بعضی از برقی های جدیدش
ahmad m
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ماشالله آمریکن کارز 😂😂😂
پرهامیوف
۲۳ خرداد ۱۴۰۲تسلا با سیستن پر عیب ایرادش خیلی ادعاش میشد ولی خیلی طول نمیکشه
معمولا آلمانیا تو اولین تجربشون دنیا رو فتح میکنن،
تسلا فقط چون اولین بود معروف شد نه بهترین
Saleh
۲۴ خرداد ۱۴۰۲مرسدس بنز با اصالت هنوز می تازد :)