مرسدس بنز پذیرش سفارشات خرید CLS را متوقف کرده و در مردادماه به تولید آن پایان خواهد داد تا خریداران به سمت نسل جدید E کلاس هدایت شوند.
به نظر میرسد مرسدس بنز CLS سرانجام به پایان عمر خود رسیده است یعنی اتفاقی که میدانستیم دیر یا زود رخ خواهد داد. سخنگوی شعبهٔ استرالیایی مرسدس به کاراکسپرت گفته است که تولید CLS در ماه آگوست (مرداد) امسال به پایان میرسد. به گفتهٔ وی، سازندهٔ آلمانی پذیرش سفارشات خرید برای این کوپهٔ چهاردر را متوقف کرده تا خریداران به سمت نسل جدید E کلاس که بهتازگی معرفی شده هدایت شوند:
سفارشات متوقف شده و تولید CLS در آگوست امسال به پایان میرسد تا برای E کلاس جدید آماده شویم
پایان عمر CLS اما اصلاً خبر عجیبی نیست زیرا گزارشهای زیادی در این رابطه منتشر شده بود و میدانیم که مرسدس قصد سادهتر کردن سبد محصولات خود را دارد. متأسفانه یکی از قربانیهای این استراتژی، سدان جذاب CLS خواهد بود. برای یادآوری، طی سالهای اخیر مدلهای S کلاس کوپه و کانورتیبل، SLC و AMG GT کانورتیبل هم همگی کنار گذاشته شدهاند. علاوه بر این، نسخههای کوپه و کانورتیبل C کلاس و کوپه و کانورتیبل E کلاس هم در یک مدل بنام CLE ادغام خواهند شد. در همین حال، طبق شایعات A کلاس سدان و B کلاس نیز دیگر مدلهایی خواهند بود که از سبد محصولات مرسدس خارج خواهند شد.
مرسدس بنز CLS برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۴ رونمایی شد. این خودرو که اولین کوپهٔ چهاردر جهان محسوب میشد، به لطف طراحی چشمگیر، نگاه جهانیان را به خود خیره کرد. سپس در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ نسل دوم معرفی شد و مرسدس به خانوادهٔ آن نسخهٔ شوتینگ بریک را هم اضافه کرد. در نوامبر سال ۲۰۱۷ هم نوبت به معرفی نسل سوم رسید که باید آن را دوران کمفروغ CLS دانست زیرا در این نسل علاوه بر حذف نسخهٔ شوتینگ بریک، از نسخهٔ پرچمدار و هشت سیلندر CLS63 AMG هم خبری نبود تا CLS وارد قلمروی AMG GT نشود. همچنین طی سالهای اخیر فروش این خودرو هم رو به کاهش گذاشته و در بازار آمریکا از بیش از ۲۰ هزار دستگاه در دوران اوج سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به تنها ۲,۱۵۵ دستگاه در سال ۲۰۲۱ رسید.
HR3
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲بعد نسل اول یه ماشین دیگه درست کرده بودن که فقط اسم CLS رو زورکی چسبونده بودن بهش
فقط نسل اولش معرکه و زیبا بود و هنوزم جز زیباترین ماشین های دو دهه ی گذشته است
نسل دوم با حجم های غیر منطقی و ترکیب زبان طراحی محدب با مکعبی آش شلم شوربا درست کردن
نسل های آخرشم با اون چراغ های جلو و عقب مزخرف عملاً از رونق افتاد
سدان AMG هم صدقه سر پیشرانه و متریال پریمیوم این زیر مجموعه سر پا مونده من بارها راجب باله ی عقب مزخرف سدان AMG نظر دادم خیلی ها مسخره کردن ولی آخرین نسل این مدل چند روز پیش معرفی شد اون باله رو حذف کردن
ادعایی ندارم ولی از 2001 به بعد با کاغذ و قلم اونقدر طراحی خودرو کار کردم و اون قدر غرق و شیفته زیبا شناسی خودرو شدم که عدم تناسبات و اضافات طراحی رو فوراً میشناسم
MehdiTurbo
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا برندا اول همه دست میزارن روی خاص ترین تک ترین خودروهاشون
بنز cls
تویوتا fj
شورولت کامرو
ائودی tt
فولکس بیتل
و …
دقیقا خاص ترین جذابترین منحصر به فرد ترین محصولاشون حذف میکنند مثل سری ای زیاد ولی cls البته نه نسل جدیدش نسل اول دوم
مثل fj و بیتل و تی تی کجا میتونی ببینی
هر چند خودروها دیگه دارن از در پیکر می افتن دیگه فضایی میشن ولی خب حیفه
جذابیت خودرو و لذتش میره ولی عوضش دیگه نه ولعی هست براش ولع فقط داشتن نیست اینکه اخ اونجاش خط خورد اونجاش خراب شد و … مثل داشتن دوچرخه میشه تو دسترس کاربردی ولی بدون لذت و در عوض بدون رنج
POUYAN
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲هنوز نفهمیدم که چرا با وجود CLS ، مرسدس GT 4 door رو معرفی کرد؟
چرا همون کاری که با S کلاس و E کلاس میکنه رو با CLS نکرد؟
چرا نسخه قدرتمند از همین CLS رو معرفی نکرد؟مثلا اسمشو میزاشت CLS 63.کاری که قبلا میکرد.
مثل اینه که بی ام و بیاد سری ۵ رو کلا بزاره کنار بعد بیاد یه سدان پرفورمنس تو همون سایز با یه اسم جدید و نپخته معرفی کنه.
Hamid3x
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲یکی از خاص ترین و زیباترین مدل های بنز سی ال اس، چون هم لوکس بودن و هم اسپرت بودن رو به نمایش میزاره
A1
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲دو نسل اول شاهکار بودن ولی نسل سوم رو هیچ وقت باهاش ارتباط نگرفتم تو دوره ای که کلا فرم کوپه داره میمیره مرسدس هم gt چهار در رو با چند موتور ساخت و دیگه عملا سی ال اس رو کشت
اکبر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ضعف طراحی نسل آخر این مدل و به پایان خودش رسوند، cls پایه گذار سدان های کوپه مانند بود، حیف
ARMAN سابق
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ای بابا
Tesla
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲بر اساس گفته inside ev : قراره یه مدل اسپرت تمام الکتریکی از سری eq ، جانشین cls در سبد محصولات بنز بشه
مهزیار
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲انقدر آخری بیریخت بود که به عقل کسانی که خریدنش باید شک میکردیم. حتی از نزدیک که دیدمش فهمیدم عکسها عمق بیریخت بودنشو نمیتونستن نشون بدن. یه آش شلم شولبایی بوید افتضاح.
نسل اولش خاصترین بود در زمان خودش یه نوآوری عجیب و غریب بود که حتی امروز هم که ببینیدش نفسو تو سینه حبس میکنه.
نسل دومش ماشین بسیار زیبایی بود ولی جانشین نسل اول نمیتونست باشه
بنظرم بعضی ماشینا فقط باید یه نسل تولید بشن و بعدش تولیدشون تموم بشه مثل x6 که فقط نسل اولش قشنگ بود و نسل آخرش افتضاحه افتضاح
TAHA
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط 350
Enayat
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲بازهم یه سدان می ره تا یه شاسی بلند (غیر مستقیم) جاشو بگیره….
Hadi
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا خیلی دوست داشتنیه مخصوصا نسل دو 👌🏼
هنوزم لقب الهه زیبایی فقط برازنده خودشه و بس
چقدر زود میگذره…