مرسدس بنز

قیمت مرسدس بنز EQE و EQS سدان در چین تا 33 هزار دلار کاهش یافت!

مرسدس بنز آلمان قیمت سدان های لوکس و برقی EQE و EQS در چین را تا ۳۳ هزار دلار کاهش داد. هدف از این کاهش قیمت کمک به افزایش فروش خودروهای یاد شده خواهد بود. وجود رقبای پرقدرت داخلی و خارجی در بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی چین روی فروش سدان های برقی مرسدس بنز تأثیر گذاشته است. پس از آنکه تسلا نیز در ماه اکتبر اقدام مشابهی را انجام داد، کاهش قیمت محصولات مرسدس بنز از امروز عملیاتی شده و وب‌سایت این برند در چین نشان می‌دهد قیمت مرسدس بنز EQE برابر با ۶۷۴۳۰ دلار بوده درحالی‌که قیمت قبلی آن از ۷۴۴۸۰ دلار شروع می‌شد.

سدان برقی و پرچم‌دار EQS اما کاهش قیمت حدود ۳۳ هزار دلار را تجربه کرده و هم‌اکنون با قیمت ۱۳۴,۸۶۰ دلار در دسترس است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که قیمت قبلی EQS برابر با ۱۶۷,۸۷۰ دلار بود. مرسدس بنز می‌گوید یارانه‌هایی را برای افرادی که دو سدان یاد شده را با قیمت قبلی خریده بودند در نظر خواهد گرفت. بر اساس منابع ناشناسی که با بلومبرگ صحبت کرده‌اند، این برند آلمانی به خاطر فروش ناامیدکننده EQE و EQS در چین این کاهش قیمت را اعلام کرده است. گفته می‌شود برخی نمایندگی‌ها قبلاً تبلیغات وسیعی را برای کمک به افزایش فروش این خودروها شروع کرده‌اند. گفتنی است میزان فروش EQS به میزان بسیار پایین ۱۰۰ دستگاه در هر ماه رسیده است.

مرسدس بنز با انتشار بیانیه‌ای گفته است در حالی بازنگری در جایگاه برخی محصولات EQ در چین است. این خودروساز خاطرنشان ساخته با دقت و بی‌وقفه اقدام به بررسی تحولات بازار چین کرده و جایگاه کنونی دیگر خودروسازان در کلاس محصولات لوکس را نیز زیر نظر دارد. برندهای باسابقه خارجی در حال عقب افتادن از رقبای چینی در این کشور هستند. بر اساس انجمن خودروهای سواری چین، شرکت‌های چینی تقریباً ۸۰ درصد فروش خودروهای برقی این بازار در هفت‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده‌اند. مرسدس بنز حدود ۸۸۰۰ دستگاه خودروی برقی را از ژانویه تا جولای امسال به فروش رسانده که شامل مدل‌های ارزان‌تر EQA، EQB و EQC نیز می‌شود. در مقابل باید گفت شرکت BYD فقط در ماه اکتبر حدود ۲۲۰ هزار دستگاه خودروی برقی را فروخته است.

EQS پرچم‌دار لوکس و تکنولوژیک مرسدس بنز است و معادل S کلاس در خانواده محصولات EQ این برند به شمار می‌رود. مشکل این است که خودروی موردبحث از سقفی با ارتفاع کوتاه استفاده کرده و همین موضوع تأثیر منفی روی فضای سر سرنشینان عقب گذاشته است. این در حالی است که مشتریان ثروتمند چینی ترجیح می‌دهند بجای رانندگی در صندلی عقب خودرو بنشینند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Powered by 2jz

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اونجوری نشد که فکر میکردم ویژگی هایی که به ماشین های مرسدس برتری میدادن توی سری EQ دیده نمیشن ماشین الکتریکی هوشمند هنوز به نظرم تسلا ها بهترن

    موافقم 27
    مخالفم 15
    1. ممد ژانگولر

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (4206 ديدگاه)

      این همه ایران به اروپا حال داد
      نفت مجانی گاز مجانی طلای مجانی در اختیارشون گذاشت الخصوص انگلیس
      حالا چی میشه بجای چین این تخفیفارو به ما بدن
      حالا خوبه کل برند مرسدس بنز مال ماست

      چی میشه این بنزهارو به ما بدن بشینیم توش بزنیم به چاک جاده چالوس آهنگ مدرن تاکینگ گوش بدیم ؟!

      موافقم 13
      مخالفم 37
      1. jalal

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مطمئنی برند مرسدس مال ماست؟ احتمال منبع خبری هم یک کانال تلگرامی هست!!

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. ممد ژانگولر

          ۲۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (4206 ديدگاه)

          جلال داداش پیغومتو دیدم یاد شعر خدابیامرز افتادم نمیدونم چرا ( مهوش پریوش غلط کرد شوهر کرد همه رو دست به سر کرد خودشو خونین جگر کرد) خدا خیرت بده بازم کامنت بذار

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. audi e tron gt

          ۲۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (757 ديدگاه)

          شاه ایران در زمان قدیم سهامدار مرسدس بوده فک کنم منظورشون همونه

  2. TML BN

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    جوری گفتن سفق عقب کوتاست انگار چینی ها چهارشونه با قد دو متر هستن😐 در صورتی که اکثرا هیکل های ظریفی دارند
    و اینا خودشون هم بکشن توی چین برند های چینی خیلی بیشتر فروش دارن

    موافقم 44
    مخالفم 3
  3. Reza Waffen SS

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    جمله ( وجود رقبای پرقدرت داخلی . . . ) لرزه برتن هر خواننده ای میندازه . یعنی چینی ها اینقدر پیشرفت کردن که مشتری محصول داخلی رو به غول خودروسازی ترجیح میده؟؟؟
    شرکت BYD فقط در ماه اکتبر حدود ۲۲۰ هزار دستگاه خودروی برقی را فروخته است حاجی کرک و پرم ریخت

    مسئولین بی عرضه . . . . داخلی بخونن و یاد بگیرن به این میگن محصول بومی نه به اون ابوقراضه هایی که فرومیکنین به ملت ساده لوح

    موافقم 89
    مخالفم 6
    1. عاشق پدال

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (254 ديدگاه)

      اول از همه مرگ بر نازیسم

      نه تنها چین بلکه اسیا داره به جایگاه قبلیش برمیگرده. کدوم جایگاه؟ جایگاه طبیعیش. جایگاهی که قبل استعمار اروپایی داشته.
      همین فوتبال. از چین برخاسته. لینک خود سایت فیفا رو میدم. نوشته.
      قبل استعمار ثروت همیشه تو اسیا بوده. و همین ثروت دلیلی بوده که اروپا لشگر کشید.
      من بودم زبان چینی یاد میگرفتم.

      موافقم 16
      مخالفم 46
      1. Payfast

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (798 ديدگاه)

        هی روزگار، یعنی، انقد آسیا بدبخته که داری از گذشتش مایه میزاری؟ ن…ی سلطان تاریخ شناسی

        موافقم 12
        مخالفم 1
    2. Khosrow

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2289 ديدگاه)

      رضا جان اونکه شما میگی شدنیه ولی نه با ۲۰۰ میلیون / بالای میلیارد قیمت میخوره و با وجود خارجی های این رنج قیمت طراحی و تولیدش توجیه نداره مگر اینکه درهای گمرک برای همیشه بسته شه ..

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Clean energy

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1328 ديدگاه)

        برای تغییر مغز ها که پوسیدن

        موافقم 29
  4. MILADZM

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    طراحی محصولات سری EQ مرسدس واقعا تهوع آوره .
    همچنین نمونه های الکتریکی بیمر مثل iX از اون بدتر .
    توی عصر الکتریکی سازی تنها کشور هایی که محصولاتشون از نظر طراحی افت نکرد مثل همیشه کره جنوبی و آمریکا بود .
    مثلا طراحی جی ام سیرا EV دنالی رو ببینید
    طراحی جی ام سی هامر الکتریکی رو ببینید
    طراحی داج چارجر دایتونا الکتریکی رو ببینید
    طراحی کیا EV6 رو ببینید
    بعد مقایسه کنید با بی ام و iX
    و …
    هر کی مخالفه میتونه دیسلایک بده بخدا نیازی به بحث و جدل و توهین نیست .

    موافقم 52
    مخالفم 49
    1. TML BN

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1048 ديدگاه)

      میلاد جان جمله آخرت مثل اینه که بری به یکی فحش ناجور بدی بعد توقع جواب نداشته باشی
      من موافقم که طراحی ها افت کرده ولی حالت تهوع آور نیست و شما کره رو مثال میزنی کره ای که هر ۴ سال داره زبان تغییر میده و حتی به نظر من طراحی های قبلیش خیلی بهتر بود مثل تو خودت برو کادنزا رو ببین و یا سونوتا و یا حتی آزرا فقط جنسیس که طراحیش رو به رشده و گرنه کیا و هیوندای طراحیشون رو به رشد نرفته آمریکا الان خوبه ولی من امید به آینده طراحیش ندارم با این کانسپت ها

      موافقم 25
      مخالفم 2
    2. Alan.r

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1132 ديدگاه)

      اولا که طراحی سری EQ مرسدس هیچ مشکلی نداره و بسیار زیبا هم هستن
      دوما که علاوه بر ظاهر خیلی چیز های دیگه در انتخاب یه خودروی الکتریکی دخیلن مثل پرفورمنس ، برد ، طراحی کابین ، آپشن ها ، ایمنی و …….
      مرسدس در این موارد جزو بهترین های دنیاست و برند های کمی توانایی رقابت باهاش رو دارن
      🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

      موافقم 16
      مخالفم 20
    3. Zonda R

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      وقتی رقابت مرسدس بنز رو مجبور به کاهش قیمت میکنه….
      پس راه مشخصه
      همه هم باید پیروی کنن
      اونی ک تو بی راهس بازار فشل ایرانه که البته اینجوری مدیریت میشه ک زباله های داخلی تبدیل شدن به طلای ناب
      هر روزم در حال افزایش قیمتن و…..

      موافقم 16
    4. blackwing

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1323 ديدگاه)

      میلاد من باهات موافقم 🫵🏼👍🏼
      من EQS رو از نزدیک دیدم ، احساس میکنم کابینش بهتر از بیرونشه ، طراحی خارجیش so so عه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. GMA

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (854 ديدگاه)

    واقعا نا امید کننده هست،بعد از این همه سر و صدایی که محصولات EQ راه انداخت،میشه گفت هیاهو برای هیچ بوده!بنظرم اگه به جای این دو تا،پیشرانه درون سوز S کلاس و E را بر می‌داشت و به جاش باتری و موتور الکتریکی میذاشت فروشش بیشتر از اینا میشد! اگر آینده مرسدس این باشه،آینده ترسناکی در انتظار پدر خودرو سازی جهان خواهد بود!

    موافقم 8
    مخالفم 12
  6. قاطر فروش

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    توی همون پست سود تسلا گفته شد ک سود الکتریکی ها خیلی بیشتره بایدم قیمتا و بیارن پایین تر

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. هادی

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (456 ديدگاه)

    افزایش قیمت درسته ؟ نوشتین 60 تا بوده 30 تا کاهش داشته شده 130 تا!!

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Amirreza.M

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (303 ديدگاه)

      ۱۶۰ تا بوده شده ۱۳۰ تا

      موافقم 8
      مخالفم 1
  8. بنیامین

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (226 ديدگاه)

    آینده اقتصادی دنیا دست چین خواهد بود

    موافقم 27
    مخالفم 16
  9. A.A.S

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (143 ديدگاه)

    بعد این جا ارابه های مرگ هر روز قیمتشون ۲ برابر بیشتر میشه!!!…

    پیشرفت؟؟xd

    موافقم 15
  10. T

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (351 ديدگاه)

    اینجور که معلومه ممکنه برند های چینی دنیا رو قبضه کنند!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. فرید

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    برقی سازی ماشین ها و سرمایه گذاری چینی ها تو این زمینه باعث میشه در آینده نزدیک جای برندهای برتر خودرو عوض بشه

  12. پدرام

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (781 ديدگاه)

    برندهایی نظیر جنسیس و برخی چینی ها میان طراحان اروپایی رو استخدام می کنن که محصولشون یک چهره ای ماندگار مثل دیگر اروپایی ها داشته باشه (یعنی در عین سادگی لوکس و چشمگیر) اونوقت طراح جدید بنز میاد برخی محصولات این کمپانی رو خصوصا الکتریکی ها رو شبیه آسیایی ها می کنه !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا