مرسدس بنز آلمان قیمت سدان های لوکس و برقی EQE و EQS در چین را تا ۳۳ هزار دلار کاهش داد. هدف از این کاهش قیمت کمک به افزایش فروش خودروهای یاد شده خواهد بود. وجود رقبای پرقدرت داخلی و خارجی در بزرگترین بازار خودروهای برقی چین روی فروش سدان های برقی مرسدس بنز تأثیر گذاشته است. پس از آنکه تسلا نیز در ماه اکتبر اقدام مشابهی را انجام داد، کاهش قیمت محصولات مرسدس بنز از امروز عملیاتی شده و وبسایت این برند در چین نشان میدهد قیمت مرسدس بنز EQE برابر با ۶۷۴۳۰ دلار بوده درحالیکه قیمت قبلی آن از ۷۴۴۸۰ دلار شروع میشد.
سدان برقی و پرچمدار EQS اما کاهش قیمت حدود ۳۳ هزار دلار را تجربه کرده و هماکنون با قیمت ۱۳۴,۸۶۰ دلار در دسترس است. این اتفاق در حالی رخ میدهد که قیمت قبلی EQS برابر با ۱۶۷,۸۷۰ دلار بود. مرسدس بنز میگوید یارانههایی را برای افرادی که دو سدان یاد شده را با قیمت قبلی خریده بودند در نظر خواهد گرفت. بر اساس منابع ناشناسی که با بلومبرگ صحبت کردهاند، این برند آلمانی به خاطر فروش ناامیدکننده EQE و EQS در چین این کاهش قیمت را اعلام کرده است. گفته میشود برخی نمایندگیها قبلاً تبلیغات وسیعی را برای کمک به افزایش فروش این خودروها شروع کردهاند. گفتنی است میزان فروش EQS به میزان بسیار پایین ۱۰۰ دستگاه در هر ماه رسیده است.
مرسدس بنز با انتشار بیانیهای گفته است در حالی بازنگری در جایگاه برخی محصولات EQ در چین است. این خودروساز خاطرنشان ساخته با دقت و بیوقفه اقدام به بررسی تحولات بازار چین کرده و جایگاه کنونی دیگر خودروسازان در کلاس محصولات لوکس را نیز زیر نظر دارد. برندهای باسابقه خارجی در حال عقب افتادن از رقبای چینی در این کشور هستند. بر اساس انجمن خودروهای سواری چین، شرکتهای چینی تقریباً ۸۰ درصد فروش خودروهای برقی این بازار در هفتماهه اول سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص دادهاند. مرسدس بنز حدود ۸۸۰۰ دستگاه خودروی برقی را از ژانویه تا جولای امسال به فروش رسانده که شامل مدلهای ارزانتر EQA، EQB و EQC نیز میشود. در مقابل باید گفت شرکت BYD فقط در ماه اکتبر حدود ۲۲۰ هزار دستگاه خودروی برقی را فروخته است.
EQS پرچمدار لوکس و تکنولوژیک مرسدس بنز است و معادل S کلاس در خانواده محصولات EQ این برند به شمار میرود. مشکل این است که خودروی موردبحث از سقفی با ارتفاع کوتاه استفاده کرده و همین موضوع تأثیر منفی روی فضای سر سرنشینان عقب گذاشته است. این در حالی است که مشتریان ثروتمند چینی ترجیح میدهند بجای رانندگی در صندلی عقب خودرو بنشینند.
Powered by 2jz
۲۷ آبان ۱۴۰۱اونجوری نشد که فکر میکردم ویژگی هایی که به ماشین های مرسدس برتری میدادن توی سری EQ دیده نمیشن ماشین الکتریکی هوشمند هنوز به نظرم تسلا ها بهترن
ممد ژانگولر
۲۷ آبان ۱۴۰۱این همه ایران به اروپا حال داد
نفت مجانی گاز مجانی طلای مجانی در اختیارشون گذاشت الخصوص انگلیس
حالا چی میشه بجای چین این تخفیفارو به ما بدن
حالا خوبه کل برند مرسدس بنز مال ماست
چی میشه این بنزهارو به ما بدن بشینیم توش بزنیم به چاک جاده چالوس آهنگ مدرن تاکینگ گوش بدیم ؟!
jalal
۲۷ آبان ۱۴۰۱مطمئنی برند مرسدس مال ماست؟ احتمال منبع خبری هم یک کانال تلگرامی هست!!
ممد ژانگولر
۲۷ آبان ۱۴۰۱جلال داداش پیغومتو دیدم یاد شعر خدابیامرز افتادم نمیدونم چرا ( مهوش پریوش غلط کرد شوهر کرد همه رو دست به سر کرد خودشو خونین جگر کرد) خدا خیرت بده بازم کامنت بذار
audi e tron gt
۲۸ آبان ۱۴۰۱شاه ایران در زمان قدیم سهامدار مرسدس بوده فک کنم منظورشون همونه
TML BN
۲۷ آبان ۱۴۰۱جوری گفتن سفق عقب کوتاست انگار چینی ها چهارشونه با قد دو متر هستن😐 در صورتی که اکثرا هیکل های ظریفی دارند
و اینا خودشون هم بکشن توی چین برند های چینی خیلی بیشتر فروش دارن
Reza Waffen SS
۲۷ آبان ۱۴۰۱جمله ( وجود رقبای پرقدرت داخلی . . . ) لرزه برتن هر خواننده ای میندازه . یعنی چینی ها اینقدر پیشرفت کردن که مشتری محصول داخلی رو به غول خودروسازی ترجیح میده؟؟؟
شرکت BYD فقط در ماه اکتبر حدود ۲۲۰ هزار دستگاه خودروی برقی را فروخته است حاجی کرک و پرم ریخت
مسئولین بی عرضه . . . . داخلی بخونن و یاد بگیرن به این میگن محصول بومی نه به اون ابوقراضه هایی که فرومیکنین به ملت ساده لوح
عاشق پدال
۲۷ آبان ۱۴۰۱اول از همه مرگ بر نازیسم
نه تنها چین بلکه اسیا داره به جایگاه قبلیش برمیگرده. کدوم جایگاه؟ جایگاه طبیعیش. جایگاهی که قبل استعمار اروپایی داشته.
همین فوتبال. از چین برخاسته. لینک خود سایت فیفا رو میدم. نوشته.
قبل استعمار ثروت همیشه تو اسیا بوده. و همین ثروت دلیلی بوده که اروپا لشگر کشید.
من بودم زبان چینی یاد میگرفتم.
Payfast
۲۷ آبان ۱۴۰۱هی روزگار، یعنی، انقد آسیا بدبخته که داری از گذشتش مایه میزاری؟ ن…ی سلطان تاریخ شناسی
Khosrow
۲۷ آبان ۱۴۰۱رضا جان اونکه شما میگی شدنیه ولی نه با ۲۰۰ میلیون / بالای میلیارد قیمت میخوره و با وجود خارجی های این رنج قیمت طراحی و تولیدش توجیه نداره مگر اینکه درهای گمرک برای همیشه بسته شه ..
Clean energy
۲۷ آبان ۱۴۰۱برای تغییر مغز ها که پوسیدن
MILADZM
۲۷ آبان ۱۴۰۱طراحی محصولات سری EQ مرسدس واقعا تهوع آوره .
همچنین نمونه های الکتریکی بیمر مثل iX از اون بدتر .
توی عصر الکتریکی سازی تنها کشور هایی که محصولاتشون از نظر طراحی افت نکرد مثل همیشه کره جنوبی و آمریکا بود .
مثلا طراحی جی ام سیرا EV دنالی رو ببینید
طراحی جی ام سی هامر الکتریکی رو ببینید
طراحی داج چارجر دایتونا الکتریکی رو ببینید
طراحی کیا EV6 رو ببینید
بعد مقایسه کنید با بی ام و iX
و …
هر کی مخالفه میتونه دیسلایک بده بخدا نیازی به بحث و جدل و توهین نیست .
TML BN
۲۷ آبان ۱۴۰۱میلاد جان جمله آخرت مثل اینه که بری به یکی فحش ناجور بدی بعد توقع جواب نداشته باشی
من موافقم که طراحی ها افت کرده ولی حالت تهوع آور نیست و شما کره رو مثال میزنی کره ای که هر ۴ سال داره زبان تغییر میده و حتی به نظر من طراحی های قبلیش خیلی بهتر بود مثل تو خودت برو کادنزا رو ببین و یا سونوتا و یا حتی آزرا فقط جنسیس که طراحیش رو به رشده و گرنه کیا و هیوندای طراحیشون رو به رشد نرفته آمریکا الان خوبه ولی من امید به آینده طراحیش ندارم با این کانسپت ها
Alan.r
۲۷ آبان ۱۴۰۱اولا که طراحی سری EQ مرسدس هیچ مشکلی نداره و بسیار زیبا هم هستن
دوما که علاوه بر ظاهر خیلی چیز های دیگه در انتخاب یه خودروی الکتریکی دخیلن مثل پرفورمنس ، برد ، طراحی کابین ، آپشن ها ، ایمنی و …….
مرسدس در این موارد جزو بهترین های دنیاست و برند های کمی توانایی رقابت باهاش رو دارن
🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
Zonda R
۲۷ آبان ۱۴۰۱وقتی رقابت مرسدس بنز رو مجبور به کاهش قیمت میکنه….
پس راه مشخصه
همه هم باید پیروی کنن
اونی ک تو بی راهس بازار فشل ایرانه که البته اینجوری مدیریت میشه ک زباله های داخلی تبدیل شدن به طلای ناب
هر روزم در حال افزایش قیمتن و…..
blackwing
۲۷ آبان ۱۴۰۱میلاد من باهات موافقم 🫵🏼👍🏼
من EQS رو از نزدیک دیدم ، احساس میکنم کابینش بهتر از بیرونشه ، طراحی خارجیش so so عه
GMA
۲۷ آبان ۱۴۰۱واقعا نا امید کننده هست،بعد از این همه سر و صدایی که محصولات EQ راه انداخت،میشه گفت هیاهو برای هیچ بوده!بنظرم اگه به جای این دو تا،پیشرانه درون سوز S کلاس و E را بر میداشت و به جاش باتری و موتور الکتریکی میذاشت فروشش بیشتر از اینا میشد! اگر آینده مرسدس این باشه،آینده ترسناکی در انتظار پدر خودرو سازی جهان خواهد بود!
قاطر فروش
۲۷ آبان ۱۴۰۱توی همون پست سود تسلا گفته شد ک سود الکتریکی ها خیلی بیشتره بایدم قیمتا و بیارن پایین تر
هادی
۲۷ آبان ۱۴۰۱افزایش قیمت درسته ؟ نوشتین 60 تا بوده 30 تا کاهش داشته شده 130 تا!!
Amirreza.M
۲۷ آبان ۱۴۰۱۱۶۰ تا بوده شده ۱۳۰ تا
بنیامین
۲۷ آبان ۱۴۰۱آینده اقتصادی دنیا دست چین خواهد بود
A.A.S
۲۷ آبان ۱۴۰۱بعد این جا ارابه های مرگ هر روز قیمتشون ۲ برابر بیشتر میشه!!!…
پیشرفت؟؟xd
T
۲۷ آبان ۱۴۰۱اینجور که معلومه ممکنه برند های چینی دنیا رو قبضه کنند!
فرید
۲۷ آبان ۱۴۰۱برقی سازی ماشین ها و سرمایه گذاری چینی ها تو این زمینه باعث میشه در آینده نزدیک جای برندهای برتر خودرو عوض بشه
پدرام
۲۷ آبان ۱۴۰۱برندهایی نظیر جنسیس و برخی چینی ها میان طراحان اروپایی رو استخدام می کنن که محصولشون یک چهره ای ماندگار مثل دیگر اروپایی ها داشته باشه (یعنی در عین سادگی لوکس و چشمگیر) اونوقت طراح جدید بنز میاد برخی محصولات این کمپانی رو خصوصا الکتریکی ها رو شبیه آسیایی ها می کنه !!