مرسدس بنز

نمایش قدرت دریفت مرسدس بنز G کلاس برقی EQG روی یخ!

مرسدس بنز برای نمایش توانایی‌های جی کلاس برقی یا EQG ویدئوی جدیدی از دریفت این خودرو روی دریاچه‌ای یخ زده منتشر کرده است.

ژرمن‌ها قول داده‌اند جی کلاس برقی یک آفرودر کاربلد خواهد بود. دلیلی برای شک کردن در این ادعاها نداریم چراکه ظاهر خودرو کاملاً مشابه نسخه درون‌سوز است و با نصب یک موتور برقی هر چرخ، نسخه بدون آلایندگی جی کلاس می‌تواند تواناتر هم باشد. یکی از ویژگی‌های شاسی‌بلند جدید مرسدس بنز چرخش تانک خواهد بود که قبلاً در پدال ویدئوهای آن منتشر شده است.

همچنین این موتورهای برقی جداگانه باعث می‌شوند مرسدس بنز جی کلاس برقی به راحتی بتواند روی دریاچه‌ای یخ زده در سوئد دریفت بزند. اولا کالنیوس مدیرعامل این خودروساز برای تبلیغ ویژگی‌های آفرود این خودرو راهی زادگاه خود شده است. او در این ویدئو تست‌های اسلالوم و اسکیدپد را انجام می‌دهد و علیرغم وجود برف و یخ فراوان، جی کلاس برقی پایدار و مطمئن به نظر می‌رسد.

اما نمایش واقعی خودرو در تست اسکیدپد انجام می‌شود جایی که کالنیوس توضیح می‌دهد موتورهای برقی چگونه می‌توانند خودرو را در زمان تشخیص لغزش تحت کنترل قرار دهند. حتی زمانی که بیش فرمانی زیادی وجود داشته باشد اوضاع در کابین جی کلاس بر وفق مراد است. پس از تست شتاب گیری روی یخ که مرسدس بنز آن را چند ثانیه می‌داند، کالنیوس دریفت هیجان‌انگیز خود را شروع می‌کند. مشخص نیست که آیا سیستم‌های کنترل پایداری جی کلاس برقی تنظیم شده‌اند یا اینکه حتی خاموش هستند اما درهرصورت خودروی بزرگ مرسدس مشکلی در حرکات نمایشی ندارد.

این ویدئو با صحنه‌های خارج از جاده و اطراف دریاچه به پایان می‌رسد هرچند تیزرهایی نیز وجود دارد که به برخی مشخصات فنی خودرو اشاره کرده است. جی کلاس برقی زاویه حمله و فرار ۳۲ و ۳۵ درجه‌ای دارد که اندکی بهتر از نسل فعلی است. همچنین ارتفاع خودرو از سطح زمین به ۲۴.۸ سانتی‌متر می‌رسد که آن‌هم در مقایسه با نسل کنونی بهتر خواهد بود. نسخه تولیدی EQG یا جی کلاس برقی امسال معرفی خواهد شد هرچند زمان دقیق آن مشخص نشده است. احتمالاً تا زمان رونمایی رسمی برخی تیزرهای دیگر نیز منتشر می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. J7

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاربر بینام کجایی ؟
    ببین رو نمای اون ساختمونه چه بلبورد قشنگی زدن
    تا حالا بنز به این قشنگی دیده بودی ؟ 😍

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/mercedes-benz-eqg-at-ces-1.jpg

    موافقم 8
    مخالفم 3
  2. J7

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما با بنزه برین چرخ بزنین من و ماری خانوم همینجا میمونیم چایی میخوریم از منظره لذت میبریم 😍

  3. J7

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رو یخ که اصطکاک کمه کاری نداره
    من با پیکان گوجه ای عموم هم میتونم رو یخ دریفت بزنم
    اما اون خانومه نمیاد ازم گزارش تهیه کنه 😭

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. زیزیگولو

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      بله ولی کنترل پایداری نداره و با اولین فرمون دادن ۲۰ دور خودت میچرخی و …………..

  4. پیام

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    چی میکنه این بازیکن! یخاروذوب میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. parhamiof

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (752 ديدگاه)

      مرسدس بنز داره برای سیرک ماشین طراحی میکنه؟
      بسه دیگه مرد چقدر جنگولک بازی در میاری خیر سرش جی کلاس ماشین نظامی بوده…

      موافقم 6
      مخالفم 1
  5. khashayar0

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    بعد یه عده که از دانشگاه چلغوزآباد فارغ شدن میان و کل صنعت مهندسی برق رو به هیچ میگرن. اگه واقعا از چیزی خبر دارین و شرکت های بزرگی مثل جنرال الکتریک ، زیمنس ؛ ABB و …. نمیدونند بهشون خبر بدید که موتور الکتریکی زود خراب میشه و هزینه ساختش زیاده و … تا اونا هم بیان و از موتور احتراق داخلی توی صنایع پتروشیمی ، نیروگاه ها و ….. استفاده کنند. در ضمن صنعت خودرو سازی برای طراحی و تحلیل و تست از محصولات نرم افزاری شرکت هایی مثل زیمنس دارن استفاده می کنند . همین هیوندای از وقتی که از پلتفرم PLM زیمنس استفاده میکنه شاهد پیشرفت چشمگیرش هستیم.
    بنده هیچ گونه تعصبی نسبت به خودروهای احتراقی یا برقی ندارم و هر دوشونو دوست دارم. مهم برای من کارایی و دسترسی است. مثلا اگه اروپا بودم قطعا الکتریکی انتخاب میکردم. و اگر آمریکا یا اسیا بودم بنزینی انتخابم بود.

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. J7

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مثلا اگه اروپا بودم قطعا الکتریکی انتخاب میکردم. و اگر آمریکا یا اسیا بودم بنزینی انتخابم بود.

      الان کجایی ؟ آفریقایی ؟ زیر دریایی ؟ یا تو آسمونا ؟ یا شایدم تو قلب من 😂

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. khashayar0

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        ایران عزیز
        مهد تمدن و اصالت 😂

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. khashayar0

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        ایران عزیز
        مهد تمدن و اصالت 😂

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. new reventon

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (451 ديدگاه)

      CAE و CAD فقط انسیس و داسو سیستمز

      1. khashayar0

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        بله انسیس که در cae بی رقیبه. ولی در سال های اخیر بسیاری از خودرو سازها بخاطر امکانات و محیط یک پارچه به زیمنس nx روی آوردن.
        جی ام ، بنز ، نیسان ، سوزوکی؛ فیات، مزدا ، کرایسکر = از siemens nx استفاده میکنن
        تویوتا ، فلوکس ، پورشه ، آئودی، فورد ، بی ام و و تسلا هم از catia + solidworks استفاده میکنن

        1. new reventon

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (451 ديدگاه)

          داداش مجموعه نرم افزارهای داسو سیستمز رو با هیچ کمپانی مقایسه نکن. این کمپانی 250 تا کاستومر داره همه ام کمپانی های تراز اول جهانی ان. کتیا، بایویا، سیمولیا، دلیما واقعا هر کدوم در دنیا بی رقیبن مخصوصا بایوویا که اصلا رقیب نداره. زیمنس آرزوشه که فقط بتونه یه چی مثل کتیا رو توسعه بده

  6. زیزیگولو

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    حالا اگر یه یه گاری چینی بود تو همون ۳۰ ثانیه اول صفحه کلاچش میسوخت و دودش میرفت تا آسمون هفتم!!!! ماشینا ایرانیم که دیگه هیچی نگم بهتره!!!!

    موافقم 6
    مخالفم 3
  7. مازیار

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    پیش نمایش های جی واگن برقی هم از حد گذشت

    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1542 ديدگاه)

      واقعا چرا معرفی نمیشه؟

  8. 🤡

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    خدایا بسه دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا