مرسدس بنز قصد دارد در آیندۀ نزدیک به تولید مدلهای CLS و AMG GT چهاردر خاتمه داده و تا سال ۲۰۳۰ تمام استیشنهای خود را کنار بگذارد.
پس از خاتمهٔ تولید مدلهای SLC و S کلاس کوپه و کابریولت، ظاهراً مرسدس بنز قصد دارد طی سالهای آینده سبد محصولات خود را بازهم سادهتر کند. البته قبلاً میدانستیم که این شرکت تعداد محصولات کامپکت خود را از هفت به چهار مدل کاهش خواهد داد اما برخی از خودروهای بزرگتر اشتوتگارتیها هم در خطر هستند. کارانددرایور به نقل از منابعی در داخل مرسدس بنز ادعا کرده است که این شرکت بهزودی سدانهای کوپهٔ خود را کنار خواهد گذاشت. طبق این گزارش، ظاهراً تولید CLS سال آینده خاتمه خواهد یافت و تا اواسط دههٔ جاری مدل AMG GT چهاردر نیز به همین سرنوشت دچار میشود.
این در حالی است که قبلاً گفته شده بود نسخههای کوپه و کابریولت C کلاس و کوپه و کابریولت E کلاس در مدل جدید CLE ادغام میشوند. در همین حال، شایعاتی هم در مورد کنار رفتن استیشنهای مرسدس بنز شنیدهایم. هرچند هنوز هیچچیز رسمی نیست اما احتمالاً نسل جدید E کلاس استیشن که در سال ۲۰۲۴ به بازار میآید آخرین استیشن مرسدس بنز خواهد بود زیرا ظاهراً این شرکت قصد دارد در حدود سال ۲۰۳۰ بهکلی به فروش مدلهای استیشن پایان دهد. این یعنی C کلاس استیشن و CLA شوتینگ بریک نیز سالهای پایانی عمر خود را سپری میکنند.
در بخش شاسیبلندها هم هرچند مرسدس بنز در نسل بعدی مدلهای GLC و GLE همچنان نسخهٔ کوپه را ارائه خواهد کرد اما انتظار میرود اینها آخرین نسل شاسیبلندهای کوپهٔ مرسدس باشند. بهطورکلی، کارانددرایور از مدیران ارشد شرکت شنیده است که از ۳۳ مدل مختلف حال حاضر مرسدس بنز، تنها ۱۴ مدل به حیات خود ادامه خواهند داد. هرچند هنوز بهطور دقیق مشخص نیست که کدام مدلها کنار گذاشته میشوند اما قطعاً کوپهها و استیشنها بیش از بقیه در معرض خطر هستند و این شاید به مذاق خیلیها خوش نیاید.
بااینحال، افزایش مدلهای AMG میتواند طرفداران مرسدس را خشنود کند. این شرکت همچنین قصد تقویت خانوادهٔ مایباخ را دارد و حتی ممکن است نسخهٔ مایباخ مینیون V کلاس را ارائه کند. پیکاپ دو کابین G کلاس، احیای مدل نمادین ۳۰۰ SL گالوینگ و یک اسپیداستر مسابقهای بر اساس SL نیز دیگر مدلهایی است که به ساخت آنها در گزارش کارانددرایور اشاره شده است.
TESLA
۱۴ بهمن ۱۴۰۱میخواد راه رو برای ورود مدل های تمام برقی باز کنه
❤BMW❤
۱۴ بهمن ۱۴۰۱خب مدل cls برقی بسازه :/
مهرانیان
۱۵ بهمن ۱۴۰۱شما اشتباه میکنید. حتی مدلهای برقی رو هم کنار گذاشته. بنز در این فکر هستش که اصالت و دیرینه مهمتر از مسائل دیگر هستند. برای همین داره بر روی کلاسهایی تمرکز میکنه که مدتها در خط تولید بودند. مثل جی – سی – ئی – اس. احتمالاً به زودی شاهد سی ال سی – سی ال ئی باشیم.
مهران
۱۴ بهمن ۱۴۰۱همیشه دلم یه2011 cls500 میخواست.
مشکی رنگ…
اینجا خیلی هست ولی من فقط نگاه😕
Royal Driver
۱۴ بهمن ۱۴۰۱همین cls مدل ۲۰۱۳ که توی ایرانه ۲۰۰۰ هزار مایل از مدل ۲۰۲۳ بهتره شک نکن!
زیزیگولو
۱۴ بهمن ۱۴۰۱داغ دل لوکس سوارای ایران هر از گاهی با خبر رونمایی یه ماشین از یه برند مطرح تازه میشه و تا یه مدت ذهنشون رو مشغول میکنه ……. ماشینای لوکسی مثل مرسدس AMG GT چهار درب که هیچوقت پاشون به ایران باز نشد و حالا هم مثل اینکه قرار نیستش دیگه تولید بشه
Sigma
۱۴ بهمن ۱۴۰۱Cls500خیلی ماشین خوبی بود شرایط جاده براش فاقد اهمیته تو سربالایی تخته میکردی 200 رو راحت میزد فقط نمیدونم چرا بیشتر 256/57 نمیرفت البته بنزین ایران هم بی تاثیر نیست
سپهر
۱۹ بهمن ۱۴۰۱به خاطر محدود کننده سرعت
F22RAPTOR
۱۴ بهمن ۱۴۰۱اون. دوران گذشت که همه چی عشقی بود تو دنیای ماشین ، کمکم همه به سمت عادی بودن پیش میرن
Amiro
۱۴ بهمن ۱۴۰۱استیشنهای خود را کنار بگذارد.
از همون اول از هرچی این مدلاس بدم میومد چیه انگار ماشین نعش کشه واقعا موندم چطور اینارو میخرن اروپایی ها
مهردادکمال
۱۴ بهمن ۱۴۰۱بیشتر برای قرار دادن چوب اسکی و دوچرخه و فضای بیشترش انتخاب میکردن
که عملا با فراگیری کراس اورها محبوبیتشون کمرنگ شد
AMD
۱۴ بهمن ۱۴۰۱فکر کنم بنز میخواد خودشو خاص تر کنه
❤BMW❤
۱۴ بهمن ۱۴۰۱بنز چی زده ؟
البته که من کلا ازش خوشم نمیاد ولی اینا در بین بنز فنا خیلی محبوب و جذاب هستن
حتی استیشن هاشون رو هم میخواد حذف کنه
Alan.r
۱۴ بهمن ۱۴۰۱کوپه ها و استیشن های مرسدس واقعا عالی و محشرن خیلی حیف میشه اگه توقف تولید بشن😔
مهدی
۱۴ بهمن ۱۴۰۱مرسدس بنز در حال پیشرفت هست
وقتی مدل هایی که برای ما لذت داره و جدید هست حذف میکنه مطمئنا مدل های میباخ و G کلاس و… مدل های هستند که مشتری های خاص خودش رو تو کل دنیا داره.
امیرحسین
۱۴ بهمن ۱۴۰۱حرکت خوبیه با وجود ای کلاس و اس کلاس وجود این دو تا ضرورتی نداشت
Ahmad
۱۴ بهمن ۱۴۰۱منطق خودروسازهای جهانی:
این ماشین خیلی عالیه پس دیگه تولیدش نمیکنیم.
MAGNUM
۱۴ بهمن ۱۴۰۱هرچند توقف تولید استیشن شاید برای کمی ناراحت کننده باشه اما تنوع محصولات مایباخ خوشحال کنندس البته تنوع بنز زمانی زیاد بود مثلا جی کلاس کانورتیبل جی کلاس دو در(سه در بقول بعضیا)جی کلاس شش چرخ و جی کلاس مایباخ جی کلاس ۴×۴به توان ۲ یا همون محور پورتال… همگی محبوب بودن از اینکه بنز قصد تولید ماشینی با درای گالوینگی رو داره بسیار خرسندیم بنز باید اصالت خودشو حفظ کنه توی همه ی جهات.نظر همه ی عزیزان محترم
- A M I R -
۱۴ بهمن ۱۴۰۱چیزی که منو اذیت میکنه اینه که بنز تخته گاز داره به سمت برقی شدن میره، رفتاری که من از برندی مثل آئودی انتظار داشتم دارم از بنز میبینم. قبلا هم گفتم بنز کامل داره پشت میکنه به طرفدارای سنتیش و همه تمرکزش جلب رضایت نسل Z شده. سیر الکتریکی شدن بیمر بیشتر به مذاق من خوش میاد.
S
۱۴ بهمن ۱۴۰۱Cls یکی از بهترین مدل های مرسدس بود واقعا این کارشون اشتباهه که cls حذف کنن واقعا حیفه…
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۴ بهمن ۱۴۰۱مرسدس اینکار رو بکنه دیگه بنز فن نیستم
Royal Driver
۱۴ بهمن ۱۴۰۱دلم میگیره که چقدر مرسدس زود اصالتشو فروخته
رامتین
۱۴ بهمن ۱۴۰۱فکر کنم فقط CLE حس کوپه بنز را حفظ کنه. کلا هیچ سدان کوپه باقی نمی مونه برای مرسدس. سگمنتی که خیلی دوست دارم!
مریم
۱۶ بهمن ۱۴۰۱فاتحه سلیقه این نسل z رو خوندن که تو همه چیز میخوان دیدگاه های مثلاً نوین شون رو وارد کنند! و کم کم دارن وارد صنعت خودرو و طراحی خودرو هم میشن! اینم پیش درآمد اش هست که باید شاهد ماسل کارهای برقی!! و هیولاهای AMG چهار سیلندر !!!! باشیم…
واقعاً افسانه های ۸ لیتری آمریکایی دهه های گذشته و شاهکارهای ۱۲ سیلندر ۶٫۵ لیتری آلمانی کجا و این پلاستیک پاره های برقی کجا!…
کیانوش
۲۲ اسفند ۱۴۰۱واووو هرچند از تموم شدن استیشن ها ناراحتم انا از برگشت قوی سری اس ال خیلی خوشحال میشم مرسدس باید سری اس ال رو تو همون کلاس اس ال ۳۰۰ نگه میداشت نه اینکه تبدیلش کنه به ی خودروی لوکس باید تبدلش میکرد به رقیب ۹۱۱