مرسدس بنز اعلام کرد زبان طراحی تخممرغی شکل خودروهای برقی خود را تغییر خواهد داد و البته نام EQ را نیز حذف خواهد کرد.
این خودروساز آلمانی به منظور ارائه حداکثر راندمان آیرودینامیکی و شعاع حرکتی، اولین دسته از خودروهای برقی خود را با طراحی بسیار متمایز طراحی کرد. البته این نوع طراحی با استقبال خوبی بین همه کارشناسان و خریداران روبرو نشد و مرسدس بنز هماکنون اظهار میدارد محصولات برقی مدرنش طراحی شیکتری خواهند داشت.
برای مثال باید به مرسدس بنز EQS با ضریب درگ ۰.۲۰ اشاره کنیم که جزو آیرودینامیک ترین خودروهای بازار است اما متأسفانه اخبار نشان میدهد این نوع طراحی باب میل خریداران اصلی مرسدس بنز نبوده است. کریستف استارزینسکی نایبرئیس بخش مهندسی خودروی مرسدس بنز میگوید ژرمنها تلاشهای بیشتری برای تولید محصولاتی زیباتر به خرج خواهند داد. او به مجله تاپ گیر گفته است:
ما بازخوردهای مشتریان را دریافت کردهایم و آنها را جدی میگیریم. با توجه به زبان طراحی CLA کانسپت و همچنین محصولات دیگر در آینده، فکر میکنم مرسدس بنز چنین روش جدیدی را در پیش خواهد گرفت.
اگرچه کانسپت CLA همچنان ظاهر بسیار نرم و آیرودینامیکی دارد اما تناسبات آن سنتیتر هستند و برخلاف نمای جلوی کوتاه و گرد EQS از کاپوتی تخت و طویل سود میبرد. البته CLA کانسپت علیرغم این نوع طراحی کاملاً آیرودینامیک است و مرسدس قول داده با یکبار شارژ مسافت بیش از ۷۵۰ کیلومتری را طی کند. استارزینسکی میافزاید CLA کانسپت نشان دهنده طراحی محصولات آتی مرسدس EQ است. همچنین این خودرو به سیستم نامگذاری مرسدس بنز نیز اشاره میکند چراکه برخلاف مدلهای EQE، EQS و EQC فاقد برند EQ خواهد بود.
این بخشی از استراتژی نامگذاری جدید مرسدس بنز به شمار میرود. اگرچه ژرمنها فوری برند EQ را بهطور کامل حذف نمیکنند اما مدیر شرکت میگوید برنامههای برقی سازی مرسدس به این معنی است که اضافه شدن دو حرف به ابتدای نام هر محصول ضروری نخواهد بود. احتمالاً این اتفاق زودتر از انتظار میافتد چراکه استارزینسکی گفته G کلاس برقی اولین محصول با نامگذاری جدید فاقد دو حرف EQ خواهد بود. البته مدیر مرسدس ادعا میکند برخلاف این موضوع، شرکت از برند EQ کاملاً رضایت دارد هرچند در بازار چین با مشکلاتی در زمینه فروش محصولات لوکس مواجه بوده است. استارزینسکی تصریح میکند:
ما کاملاً از عملکرد EQ در اروپا راضی هستیم و میتوانیم ببینیم که میزان فروش خودروهای برقی در حال افزایش است. در آمریکا نیز همین روند وجود دارد و افرادی که قبلاً به دلیل عدم حضور مرسدس در این کلاس به سمت خودروهای دیگر رفته بودند در حال بازگشت به برند ما هستند. این یک نشانه بسیار مثبت است.
اگرچه مدیر مرسدس اذعان میدارد ژرمنها خوشبینترین افراد دنیا نیستند اما عملکرد برند EQ در اکثر بازارها را کاملاً خوشبینانه میداند.
محمد
۲۶ بهمن ۱۴۰۲حالا با تمام برقی شدن کل محصولات نام eq خود به خود حذف میشد ولی انصافا طراحی قشنگی هست ماشین های تخمی مرغی ، مردم بیشتر به برد کم نسل اول ماشین های برقی بنز انتقاد داشتن نه طراحیش
رضا
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اتفاقا از بزرگترین مشکل خانواده eq طراحی ساده و بدون هیجان و فرم اقتصادی با کاپوت کوتاه و استایل ون طوریشونه که اصلا با قیمتشون همخونی نداره
این طراحیا برای ماشینی مثل تویوتا پریوس خوبه نه سدان فول سایز لوکس بنز!
تقریبا از همه برقیای لوکس بجز سری هفت زشت تره
طراحیشون به کنار…
بنز اگر بجای اینکه انقدر که روی ضریب درگ کار میکرد مثل پورشه و بقیه شرکتا روی عملکرد باتری تو شرایط مختلف دمایی و عملکرد باتری توی رانندگی طولانی و معماری ولتاژ بالاتر و فست شارژ سریع تر و جذاب تر و باتری بزرگ تر و بهینه تر کار میکرد نتیجه بهتری میگرفت
توانشون هم کمه درسته ۶۰۰ یا ۷۰۰اسب برای یک ماشین درون سوز عالیه ولی وقتی با برقی ها مقایسه میکنی جلوی ماشینیای بالای هزار و صد یا هزار و دویست اسب مثل لوسید ایر سافایر با کیفیت بالا و حتی تسلا پلید با کیفت قطعات پایین تر حرفی برا گفتن نداره
جلوی سری هفت برقی با اون مانیتور بزرگ 😂و کابین لوکس و مدرن با کلی ابتکار و نوآوری هم ضعیف تره
پرفورمنس و هندلینگشون هم که اصلا در حد تایکان نیست !
تایکان جی تی بالای هزار اسبی بیاد کلا اینا محو میشن
در حال حاضر کامل ترین پکیج این سگمنت همون لوسید ایر هست هم پرفورمنسش و هندلینگش عالیه و هم کیفیت ساختش بالاست و هم استایلش خوبه
بنز هم دیده اوضاع ماشینای برقیش خرابه میخواد بکوبه از نو بسازه احتمالا دو سه سال طول میکشه تا محصولات برقی خفنی از بنز ببینیم
فرشید
۲۶ بهمن ۱۴۰۲منم طراحی نرم، سیال و تخم مرغی دوست دارم. قشنگ بود :(
Kktoos
۲۶ بهمن ۱۴۰۲قطعا با این کار فروش برقیاش و محبوبیتشون بیشتر میشه چون واقعا بعضی مدلا مثلsکلاس بنزینی شون بهتر از برقیه
پیام
۲۶ بهمن ۱۴۰۲آره منم دوست دارم ماشینایی با طراحی SLS ببینم تا تخم مرغی. البته بعضیا دوست دارن. مثلا ۲۰۶ خیلی تو ایران محبوب شد.
ایلیا
۲۷ بهمن ۱۴۰۲هیچوقت دیگه مثل sls نمیاد
AMANTE
۲۶ بهمن ۱۴۰۲بالاخره مرسدس تصمیم گرفت طراحی تخم مرغی رو کنار بزاره.
طراحی آیرودینامیک خیلی هم خوبه ولی به شرطی که زیاده روی نشه مثل سری EQ، البته EQS کانسپت طراحی خیلی باحالی داشت ایکاش دقیقا همون طراحی رو در سری EQ ها می دیدیم.
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%d9%85%d8%b1%d8%b3%d8%af%d8%b3-%d8%a8%d9%86%d8%b2-amg-eqs/
مازیار
۲۶ بهمن ۱۴۰۲از همون اول میگفتم طراحی بدنه بعضی از برقی ها بیش از حد تحت تاثیر آئرودینامیک قرار گرفته _ به دلیل جدی گرفتن بیش از حد فاکتور “برد اعلامی” _ و بعد یه مدت کمتر خواهد شد و شکل طبیعی خواهد گرفت.
Silent
۲۶ بهمن ۱۴۰۲شکست کامل بنز بعد از 3 سال دست و پا زدن توو زمینه EV ها وقتی نه قراره نامی از eq باشه و نه حتی پلتفورمش پتانسیل توسعه داشته!
آمار فروش گویای همه چیز هست توو خیابون ها خبری از eq و ix نیست!
H2
۲۶ بهمن ۱۴۰۲طراحی تخم مرغی میتونه خیلی جذاب باشه
اما مرسدس خیلی بد درآورد
انگار عجله کرده بودن و زیاد زمان نزاشته بودن
از اون بدتر بنظر من طراحی بسیار بد و بی هویت جلو و عقب سری EQ بود که حتما باید تغییر کنه
سالار خان فصل
۲۶ بهمن ۱۴۰۲خیلی ها در همین پدال از روز اول گفتند طراحی تخم مرغی مناسب برندی مثل مرسدس نیست ، ولی مدیران مرسدس اوایل گوش شنوا نسبت به کاربران عزیز پدال نداشتند.
خوشحالم که صدای ما بلاخره شنیده شد.
یا حق
رضا
۲۶ بهمن ۱۴۰۲شاید حالت مسخره داشته باشه ولی بعضی طراحا و مدیرا و مهندسای این شرکتا کلا دوس ندارن فسفر بسوزنن
مدرک اثباتش هم محصولات شکست خورده شون تو طول سالیان سال هست که بنز هم از این دسته ماشینا کم نداره
ولی تنها چیزی که باعث شده به اینجا برسن اصلاح اشتباهاتشون و تلاش دائمیشون برای بهتر شدن بوده. محصولات برقی eqsوeqeبنز همون روزی که معرفی شدن هم جذابیت نداشتن دیگه معلومه بعد چند سال عملکرد خوبی تو فروش ندارن
اگر هم کسی سمتشون میره به پشتوانه کیفیت و مهندسی خفن بنزه وگرنه خود اون ماشین برای خریدن با فیمت صد هزار دلار اصلا جذاب نیست
از اون طرف ماشینیایی مثل ای ام جی جی تی یا جی کلاس برقی از همون روز اول جذاب بودن و ای ام جی که قطعا چند سال دیگه کلکسیونی میشه و جی کلاس هم افسانه ای میمونه
کلا این که حتی شرکتای بزرگ هم اشتباهات احمقانه دارن ولی کاش بیشتر از نظر مصرف کننده و عام مردم توی طراحی ماشین و قابلیتاش استفاده کنن
نه که یه ماشین رو بدن تو بازار و بعد چند سال بفهمن ازش استقبال نشده
13
۲۶ بهمن ۱۴۰۲خداحافظ تخم مرغ گندیده
هوشنگ بایی
۲۶ بهمن ۱۴۰۲به نظر من بهترین کار این بود بر اساس همین مدلهای موجود قبلی abcesالبته با کمی تغییر مدلهای برقیشو درست میکرد؛ بهتر بود، مثل بی ام و
𝐀𝐥𝐢
۲۶ بهمن ۱۴۰۲خداروشکر
Piero Ferrari
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ولی ظاهرش جالب بود
R@min
۲۶ بهمن ۱۴۰۲شکست های پی در پی بزرگانی که از هول حلیم افتادن تو دیگی که حلیمش قهوهای بود.
میلیاردها دلار ضرر و بن بستی که نه موتور درون سوزی توسعه دادن نه جارو شارژی هاشون سوددهی یا حتی پیشرفتی هم نکرد.
کی این ضرر آلمانی هارو برمی گردونه ؟؟
Dark Knight
۲۶ بهمن ۱۴۰۲داش خداییش فازت چیه !😂 ، برقی شدن چیزیه که همه شرکت های دنیا دیر یا زود به سمتش میرن چون اگه اینکار و نکنن قطعا ۱۰ سال آینده رو نمیبینن و در ضمن بنز با همین طراحی تخم مرغی eq فروش خوبی تا اینجا داشته ولی برای اهداف بلند مدت شرکت کافی نیست و نیاز داره خط تولید برقی ها رو بیشتر و بنزینی ها رو به خاطر بودجه ای که هدر میدن کمتر کنه مثل کاری که میخواد با نسل بعدی cla کنه و کلا مدل بنزینی رو از بازار آلمان و آمریکا حذف کنه ، مطمئن باش بنز خیلی بهتر از فورد با اون mach e مزخرفش میدونه چطوری تو برقی ها موفق بشه و هیچ دیگ حلیمی هم در کار نیست و اگر هم باشه برای بنزینی ها هست که قراره تا به این زودی ها منقرض بشن 😂
R@min
۲۶ بهمن ۱۴۰۲مک ای، تخم مرغ بنز هر کوفت و زهرمار دیگه ای پشیزی برای من ارزشی نداره و حرفای منم برای امثال تو هضمش خیلی سخته پسر جون که از حرصت برای یکی دیگه که اونور کره زمینه ماله بکشی. سوتی های خودتو جمع کن نمیخواد از بنز دفاع کنی.
Mercedes
۲ اسفند ۱۴۰۲یه سریا توی غربال گری الکتریکی ها به فراموشی سپرده میشن
1-شرکت های آمریکایی کلاسیک (مثل فورد و شورلت و …) (بجز gmc نهایتا)
2-شرکت های ژاپنی احتمال زیاد (بجز تویوتا که بعید میدونم شکست رو بپذیره!)
3- بعضی شرکت های ضعیف و خرده پای اروپایی احتمالا
یه سری هم جلو میفتن
1- شرکت های برقی چینی
2- شرکت های جدید الکتریکی آمریکایی (مثل لوسید) و همینطور تسلا!
3- تویوتا احتمالا خودشو برسونه
4- گروه هیوندای (کره ای ها)
5- اروپایی ها مخصوصا غول هاشون مثل فولکس و طبیعتاً زیرمجموعه هاش و گروه های بنز و بیمر و ...
این نظر منه
فندق
۲ اسفند ۱۴۰۲خودشون راه اشتباه رفتن
چه ربطی داره چرا اصل قضیه رو میبری زیر سوال؟
الان چینی ها و کره ای ها و تسلا با سرعت نور دارن تو برقی ها پیشرفت میکنن سود ده هم هستن
اینکه مرسدس تو طراحی خراب کرده چه ربطی به برقی ها داره ؟( خودم طراحیشون دوست دارم از دید بقیه گفتم)
sina
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است
بازم خدا ر شکر
Arshia m3csl
۲۶ بهمن ۱۴۰۲خوشحال شدم مرسدس بنز سر عقل اومد دید برقی های پورشه و بی ام و طراحی هاشون بهتر از eq هست خودش هم میخواد برقی های قشنگتری بسازه
امیر
۲۷ بهمن ۱۴۰۲میخواهم برگردم به سال ۲۰۱۷ زمونی که ماشینای جدید روح داشتن
A.S.G
۲۷ بهمن ۱۴۰۲قبول دارم ماشین های قبلی مرسدس بنز فوقالعاده زیباتر بهتر عالی تر هستند ولی کانسپت Mercedes Benz vision EQS انصافا زیبا بود ولی وقتی تحویل مردم داده شد خیلی تغییر کرد .
BMW
۲۸ بهمن ۱۴۰۲نمیدونم ولی طراحی تخم مرغی اصلا به بنز نمیاد🥲😊
Mercedes
۲ اسفند ۱۴۰۲تنها کشوری که وقتی اسمش میاد جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمیمونه
Germany 🇩🇪
(ژاپنی فن و آمریکایی فن فشاری منتظر دیسلایک هستم 😂)