مرسدس بنز

تست گوزن مرسدس بنز EQE با عملکردی بهتر نسبت به EQS!

مرسدس بنز EQE به تازگی در تست ایمنی موسوم به گوزن شرکت کرده است و نکته جالب اینکه عملکرد بهتری را نسبت به برادر بزرگ‌تر خود یعنی EQS به نمایش می‌گذارد.

خودروهای برقی معمولاً در تست گوزن عملکردی خوبی دارند. دلیل عملکرد خوب آن‌ها نه تنها به مرکز ثقل پایین مربوط می‌شود بلکه وجود سیستم‌های کمک‌راننده متنوع نیز به بهبود مانوردهی خودروهای برقی کمک می‌کند. البته همیشه این‌گونه نیست و km77 به‌صورت منظم اقدام به تست و بررسی خودروها می‌کند مثال‌های نقض زیادی را ذکر کرده است. در ویدئوی پیش رو می‌توانیم تست گوزن مرسدس بنز EQE را تماشا کنیم که سدان برقی کوچک‌تر ژرمن‌ها در سبد محصولات EQ است. در واقع می‌توان خودروی موردبحث را نسخه کوچک‌تر از EQS دانست بنابراین تست کننده‌ها انتظار عملکرد مشابهی را در تست گوزن داشته‌اند. سدان یاد شده در تست ایمنی گوزن عملکرد خوبی دارد و بنا به گفته کارشناس مجله حتی بهتر از EQS نیز ظاهر می‌شود.

گفته می‌شود سیستم ESC خودرو با احتیاط کامل عمل می‌کند و به‌طور قابل‌توجهی سرعت روبه‌جلوی خودرو را کاهش نمی‌دهد. مرسدس بنز EQE با پایداری خوب و بسیار طبیعی از بین مخروط‌ها عبور می‌کند و حداقل تکان های بدنه را به نمایش می‌گذارد. خودروی حاضر در تست مانورهای راحت‌تری را نسبت به EQS داشته است و از این نظر راننده اوقات خوبی را پشت فرمان تجربه خواهد کرد. بالاترین سرعتی که سدان برقی مرسدس بنز در تست گوزن ثبت کرده است ۷۴ کیلومتر در ساعت بوده و برای مانورهای بدون برخورد با مخروط‌ها می‌بایست سرعت خود را پایین‌تر بیاورد. همان‌طور که می‌دانید سنگ محک قبولی کامل خودروها در تست گوزن سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

در بالا نیز ذکر کردیم که خودروهای برقی معمولاً در تست‌های این‌چنینی عملکرد خوبی دارند و حتی خودروهای پلاگین هیبریدی نیز می‌توانند مانورهای ایمنی داشته باشند. برای مثال خودروهای کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ با نتیجه‌ای خوب در تست گوزن قبول شده‌اند و برخی خودروهای دیگر همچون بی ام و i4 و فورد موستانگ مک ای نیز با اندکی فاصله نسبت به سرعت یاد شده به تست پایان داده‌اند. مرسدس بنز EQE در تست اسلالوم نیز عملکرد مناسبی دارد و با تکان های بدنه کم، کالیبراسیون خوب سیستم‌های کمک‌راننده و هندلینگ نسبتاً چابک آن را به پایان می‌رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ❤BMW❤

    ۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    احتمالا بخاطر طول یا وزن بیشتر eqs

    موافقم 18
  2. F

    ۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    الان یه سوال، این km77 دقیقا چه سازمانیه که همه تستای فرمان رو انجام میده؟ منظورم اینه که تایید شدست؟ مال اداره خاصیه؟ از همون HIIP فلان ایناست؟

    1. شاهین

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      سلام تا اون جایی که من میدونم یه مجله مستقله.

  3. ben

    ۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (224 ديدگاه)

    ی سوال فاصله مخروط ها تو کلاس های مختلف خودرویی تغییر نمیکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا