هرچند مرسدس بنز EQE SUV شاسیبلندی راحت، جادار و با برد قابلتوجه است اما نشان میدهد که مرسدس در دنیای الکتریکیسازی هنوز خیلی جای کار دارد.
مرسدس بنز بهسرعت در حال حرکت به سمت الکتریکیسازی تمام سبد محصولات خود است و EQE SUV جدیدترین مدل از این دسته بهحساب میآید. این خودرو که برادر بلندقامت EQE سدان محسوب میشود، دومین شاسیبلندی است که از پلتفرم EVA-2 استفاده میکند. این پلتفرم در سدانهای EQE و EQS و همینطور شاسیبلند EQS SUV هم به کار رفته است. EQE SUV در حال حاضر فقط با یک قوای محرکهٔ دو موتوره ارائه میشود که در دو سطح قدرت ۲۸۸ اسب بخار و ۴۰۲ اسب بخار قابل انتخاب و است ما پشت فرمان نسخهٔ ضعیفتر با نام EQE350 نشستهایم.
این دو موتور از یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۹۰ کیلووات ساعتی استفاده انرژی میگیرند که برد قابلتوجهی بین ۴۶۰ تا ۵۵۰ کیلومتر را فراهم میکنند. EQE SUV همچنین از قابلیت شارژ سریع حداکثر ۱۷۰ کیلوواتی هم برخوردار است که با ۱۵ دقیقه شارژ ۲۱۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه میکند. این خودرو اما در هردو نسخه شاسیبلند سنگینی است بهگونهای که مدل EQE350 ما ۲۵۸۰ کیلوگرم وزن دارد. البته گشتاور قابلتوجه ۷۶۴ نیوتن متری موتورها باعث میشود خودرو بتواند با وجود وزن سنگین ظرف ۶.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
EQE SUV روی جاده نقاط ضعیف و قوتی دارد. از یک سو، کیفیت سواری خودرو عالی بوده و بهوضوح راحتی سرنشینان و جذب ضربات را بر کنترل بدنه در اولویت قرار داده است. داخل کابین نیز بهطور فوقالعادهای ساکت است اما از سوی دیگر، وقتی به پیچها میرسیم EQE حتی در سرعتهای متوسط هم از خود بادیرول نشان میدهد. همچنین وزن سنگین خودرو هم از پشت فرمان کاملاً احساس میشود و فرمان سریع نیز رفتار ناخوشایند خودرو در پیچها را برجستهتر میکند.
در داخل، EQE SUV دید رو به جلوی جالبی ندارد و احساس میکنید باید از روی داشبورد به مسیر پیش رو نگاه کنید. این مشکل فقط زمانی برطرف میشود که ارتفاع صندلی را آنقدر بالا ببرید که موهایتان با سقف تماس پیدا کند. نسخههای پایهٔ این شاسیبلند الکتریکی با نمایشگر لمسی مرکزی ۱۲.۸ اینچی عمودی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه میشوند که تقریباً تمام کنترلرهای اصلی مثل سیستم تهویه را در خود جای داده است. در نسخههای بالاتر اما شاهد هایپراسکرین خواهیم بود که شامل سه نمایشگر زیر یک پانل شیشهای یک تکه میشود. هایپراسکرین علاوه بر اینکه نمایشگر سرنشین جلو را به همراه دارد، اندازهٔ نمایشگر مرکزی را هم به ۱۷.۷ اینچ افزایش میدهد.
در کابین EQE SUV هرچند متریال بطورکلی خوشایند هستند اما کیفیت ساخت آن چیزی نیست که از خودرویی با قیمتی بیش از ۹۰ هزار پوند انتظار میرود؛ بنابراین، در مقایسه با بامو iX، مرسدس EQE SUV بجز هایپراسکرین ویژگی خاص دیگری برای عرضاندام ندارد. بااینحال، حداقل فضای قابلتوجهی در عقب وجود دارد که برای سه نفر کافی خواهد بود. ظرفیت صندوق بار هم در حالت عادی ۵۲۰ لیتر است که با خواباندن صندلیهای عقب به ۱۶۷۵ لیتر افزایش پیدا میکند. این فضا با شکل مربعی و حتی محفظهای زیر کف خودرو کاملاً کاربردی خواهد بود.
جمعبندی
شاسیبلند جدید مرسدس بنز EQE SUV با وجود بامو iX و آئودی Q8 E-Tron وارد بازی چالشبرانگیزی شده است و برای مبارزه با این رقبا از زرادخانهٔ کامل تکنولوژی و مهندسی سازندهٔ خود بهره میبرد. EQE خودرویی جادار، راحت و با بردی طولانی است ولی در مقایسه با رقبای اصلی خود، نمیتواند کتمان کند که مرسدس در توسعهٔ خودروهای الکتریکی هنوز راه زیادی در پیش دارد.
مشخصات فنی
Mercedes EQE350 SUV 2023 | |
قوای محرکه | دو موتوره |
قدرت | ۲۸۸ اسب بخار |
گشتاور | ۷۶۴ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
باطری | ۹۰.۰ کیلووات ساعت |
برد | ۵۲۰ کیلومتر |
قیمت پایه | ۹۹,۲۶۰ پوند |
امتیاز | ۳.۵ از ۵.۰ |
Simon
۲۰ فروردین ۱۴۰۲بیشتر هدفشون شاید برای جا نموندن از بازار بوده و مطمئنا تو آینده نزدیک این نسل بهبود های زیادی رو تجربه میکنه .
POUYAN
۲۰ فروردین ۱۴۰۲با این فرمون اگه پیش بره،مرسدس در دوران برقی سازی ،جایگاهش که سالها براش زحمت کشیده رو از دست میده.
شک نکنید.
POUYAN
۲۰ فروردین ۱۴۰۲با این فرمون اگه پیش بره،مرسدس در دوران برقی سازی ،جایگاهش که سالها براش زحمت کشیده رو از دست میده.
شک نکنید…
یحیی ژرمن
۲۰ فروردین ۱۴۰۲جانم به این کیفیت خیلی ها دوست دارن از یه قاره دیگه ادای لوکس بودنت در بیارن ولی …
Camaro ZL1 427
۲۱ فروردین ۱۴۰۲این همه نفرت از خودروی آمریکایی
برای چی؟
ARIAN
۲۰ فروردین ۱۴۰۲حدود صد هزار پوووووند بدی یه آشغالی بخری با قدرت دویست و هشتاد اسب و فاجعه قرن در طراحی. ماشین های الکتریکی بنز و بی ام و به شدت زشت هستن. روم نمیشه بگم بنز بازم. اخه این چیه!!! حالم بهم میخوره از طراحیش….
Amirreza.M
۲۱ فروردین ۱۴۰۲انصافا این طراحی رو SUV ها خوب جواب داده به نظرم
مردیم از خوشی
۲۰ فروردین ۱۴۰۲به نظر زیبا ترین برقی ساخت بنز هست
MohammaD
۲۰ فروردین ۱۴۰۲حداقل از سدان های eq منطقی تره طراحیش
محمد
۲۰ فروردین ۱۴۰۲با این قیمت های پرتی که بنز رو خودرو هاش میذاره قطعا شکست میخوره
Amir
۲۰ فروردین ۱۴۰۲یه نظرم یکی از چیز های اصلی که یکم طراحیش رو بد کرده مخصوصا در نمای جلو اینه که چراغ های جلو با جلو پنجره هم سطحن اگه یکم چراغ ها برآمدگی داشت خیلی زیبا تر میشد
amir-mr
۲۰ فروردین ۱۴۰۲بنظرم هنوز بنز به یک طراحی پخته و کامل برای ماشین های برقیش نرسیده
Camaro ZL1 427
۲۰ فروردین ۱۴۰۲بیشتر طراحی های داخلی بنز خیلی خوبن
MohammaD
۲۱ فروردین ۱۴۰۲خیلی مسخرس که بیای پول GLE63 رو بدی به نسخه پایه EQE . مگر اینکه فن متعصب برقی ها باشی که این دسته از افراد هم معمولا میرن سراغ تسلا یا بی ام و IX.
و بماند که هنوز دارم فشار میخورم از اینکه 123 هزار دلار با 288 اسب بخار هیچ تناسبی نداره.
Saji
۲۱ فروردین ۱۴۰۲خب زشت یا خوشکل همینه دیگه هرچیم از دید بعضیا این طراحیای الکتریکیطور قشنگ باشه بازم اون طراحی هجومی قبل دوران الکتریکی شدن خودروها توشون نیست و این برا شرکتای بزرگ علیالخصوص آلمانیا ک همیشه به قدرت و سرعت با چهره خشن مشهور بودن بده….
❤BMW❤
۲۱ فروردین ۱۴۰۲خدایی این از Ix زشت تر و بد تره ،
قیمتش هم با این مشخصات فنی ، واقعا بالاس
مایه ننگ مرسدس …