مرسدس بنز آماده معرفی نسخه برقی G کلاس با نام EQG میشود و به همین خاطر برخی ویژگیهای آن همچون آفرود قدرتمند و همیشگی این خودرو را برجسته کرده است. در این ویدئو می خواهیم توانایی های آفرود محصول برقی ژرمن ها را تماشا کنیم.
با معرفی خودروی تمام برقی مرسدس بنز EQG در سال ۲۰۲۴ دیگر خبری از پیشرانههای درونسوز پرمصرف در دل این خودرو نخواهد بود. تا زمان معرفی خودروی موردبحث باید تستهای زیادی انجام شود تا آفرودر چهار موتوره و آرام مرسدس بتواند تواناییهای خود را اثبات کند. به تازگی یکی از کانالهای محبوب یوتیوب ویدئویی از EQG را منتشر کرده است. در این ویدئو شاسیبلند بدون آلایندگی مرسدس در مرکز تجربه گراز اتریش حضور یافته است یعنی جایی که نسخه درونسوز G کلاس از سال ۱۹۷۹ تاکنون تولید میشود.
اگرچه EQG برقی در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد اما میتوانیم تواناییهای قابلتوجه آن در بالا رفتن از پلهها و صخرهها را تماشا کنیم. این خودرو همچنین چرخش تانک مشهور را نیز با دونات زدن در یک نقطه انجام میدهد. مرسدس بنز EQG حتی بهصورت دندهعقب از یک شیب عبور میکند تا مزیتهای گشتاور آنی پیشرانههای برقی را به رخ بکشد. خودروی موردبحث دومین محصول برقی مرسدس پس از SLS الکتریک درایو با چهار پیشرانه برقی خواهد بود. در ادامه ویدئو شاهد طراحی جعبهای شکل مشهور G کلاس هستیم هرچند برخی تغییرات ملایم در EQG دیده میشوند که از جمله آنها میتوان به عناصر بادی قوس چرخ های عقب برای راندمان آیرودینامیکی بهتر اشاره کرد. از آنجایی که در این خودرو خبری از پیشرانه درونسوز و همچنین خنک کاری آن نخواهد بود بنابراین جلوپنجره EQG مشابه سایر مدلهای EQ است. همچنین استفاده از مجموعه باتری در بخش زیرین باعث ایجاد کف تخت خودرو شده که باعث بهبود عبور جریان هوا میشود.
مرسدس داشبورد را نیز پوشانده و بنابراین احتمال دارد برخی تغییرات نسبت به G کلاس اعمال شود هرچند تصاویر جاسوسی ماههای قبل نشان دادهاند کابین نسخه تمام برقی این خودرو تفاوت زیادی با G کلاس نخواهد داشت. یوتیوبر یاد شده نیز میگوید پشت آمپرهای دیجیتالی مرسدس بنز EQG بسیار کاربردیتر از نمونه بکار رفته در ریویان R1S و بسیار واقعیتر از شاسیبلند هامر برقی هستند.
ستاره سه پر دنیای خودرو اشارهای به جزئیات فنی محصول جدید خود ندارد اما مجری ویدئو میگوید حتی یک پیشرانه برقی نیز برای راهاندازی EQG کافی خواهد بود که البته ادعایی احساسبرانگیز است زیرا تخمین زده میشود وزن مرسدس بنز EQG جدید حدود ۳۰۰۰ کیلوگرم باشد. برای مقایسه بد نیست بدانید AMG G63 با پیشرانه ۸ سیلندر حدود ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد. البته باید خاطرنشان ساخت تولید خودروی یاد شده به معنی پایان عرضه G کلاس درونسوز نخواهد بود هرچند دیر یا زود آینده به دست خودروهای برقی خواهد افتاد…
امیرعلی
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ای کاش هیبریدی هم تولید بشه
NAVID۰۰۹۸
۱۵ فروردین ۱۴۰۲والا همه این جاهایی که نشون داد میرفت را میشه با داستر و جیمنی هم رفت !
iman1199
۱۶ فروردین ۱۴۰۲جاهایی که داستر و جیمنی تو خوابشونم نمیتونن برن جی کلاس مثل آب خوردن میره
Arshia m3csl
۱۵ فروردین ۱۴۰۲سلطان افزوده جی کلاس حرف نداره جی کلاس و ۹۱۱ ته با اصالتن👌🏽 و البته داج وایپر و فورد ماستنگ اگه نسل دو و سه رو فاکتور گرفت و بی ام و سری ۵ و نیسان جی تی ار ته اصالت هستن این ماشینا
Alan.r
۱۵ فروردین ۱۴۰۲سلطان آفرود🇩🇪🇩🇪💪💪
datsun
۱۶ فروردین ۱۴۰۲تو آلمان سلطانه
iman1199
۱۶ فروردین ۱۴۰۲تو جهان هم سلطانه
قابلیت های آفرودش و سیستم پیشرفته چهار چرخ متحرکش با بهترین ها با بهترین آفرودر های جهان مثل آفرودر های امریکایی رقابت میکنه
تو مقایسه ها اثبات شده
Tesla
۱۵ فروردین ۱۴۰۲این g کلاس برقی عجب هیولاییه !! از نظر توانایی های آفرودی از نسخه درونسوز یک سر و گردن بالاتر هست و در بحث شتابگیری و پرفورمنس هم قطعا سریع تر از g63 ظاهر میشه ، در کل همانطور که در مطلب اشاره شد : ( دیر یا زود آینده به دست خودرو های برقی خواهد افتاد ) 😍😍⚡️⚡️⚡️
پیام
۱۵ فروردین ۱۴۰۲پدال جان بی زحمت از جت های جنگی و مقایسه هاشون با هم مطلب بزارین ممنون
افشار
۱۵ فروردین ۱۴۰۲آقاااااا اینجا که سایت هوا و فضا نیست ! سایت و مجله خودرویی هست
ARIAN
۱۵ فروردین ۱۴۰۲آفرودر فوقالعاده ای هست. تواناییش توی دنده عقب اومدن از سربالایی شگفت زده کرد منو. منتها نسخه برقی رو نصف نسخه بنزینی هم دوست ندارم حتی اگه بنزینی ضعیف تر باشه. ده سال دیگه با توجه به روند برقی شدن ماشینا ما باید اخبار یه مشت ماشین شارژی کسالت آور رو توی پدال بخونیم. بعد میگیم یادش بخیر قبلا ماشینا بنزینی بودن الان یه مشت آرمیچر و باتری…
محمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲روح اون بزرگمردی که سفارش این شاهکار رو برای ملت ایران کرد شاد ❤️ وقتی یکی از برترین و گردن کلفت ترین آفرودر های دنیا برقی میشه یعنی موتور های احتراقی به حد نهایی توسعه خودشون رسیدن این ماشین قطعا از g63 به مراتب بهتر خواهد بود انجین برقی کنترل گشتاور بسیار دقیقی روی هرچرخ داره که تو ماشین معمولی خیلی سخت تر میشه اینکارو کرد غیر از اون تمام گشتاور بالایی که تولید میکنه رو به صورت آنی میتونه از لحظه شروع حرکت در اختیار بذاره تو اتوبان هم قطعا پرفورمنس و آرامش بیشتری از g63 خواهد داشت ، به شدت منتظر معرفی این ماشین هستم
silent
۱۵ فروردین ۱۴۰۲من متوجه نشدم این یارو دقیقا کارش چیه،اینکه شکنجه گر معروف گوشی هاست،حالا کارش افتاده به ماشین :d
SH
۱۵ فروردین ۱۴۰۲وقتی ماشین برقی خلاصه میشه تو باتری و موتور برقی و تقریبا هیچ قسمت مکانیکی ندارن، تِک یوتیوبر هایی مثل ایشون و mkbhd هم میان ماشین ریویو میکنن.
Genius
۱۶ فروردین ۱۴۰۲جی کلاس ماشین ارتش ایران ماست افسوس که شعور و لیاقت و درک و فهم این حجم ترقی رو نداشتیم!!!
amir
۱۶ فروردین ۱۴۰۲دقیقا می خواستم همینو بگم ، این ماشین به خواست یه ایرانی ساخته شد ولی ایرانی های الان منتظر پژو پارس با دی لایت تو بورس کالان ولی بلاد کفر منتظر عرضه این جیگرن
بنز چه کرده قشنگ مشخصه اومده که ننگ eqs و eqe رو بشوره ببره
datsun
۱۶ فروردین ۱۴۰۲عجب