مرسدس بنز

استفاده از تکنولوژی باتری انقلابی در مرسدس EQG جدید

خودروی جدید مرسدس EQG اولین خودروی برقی بازار خواهد بود که از آندهای سیلیکونی استفاده می‌کند. چنین تکنولوژی‌ای باعث افزایش قابل‌توجه شعاع حرکتی خودرو و کاهش محسوس زمان شارژ باتری خواهد شد.

آندهای سیلیکونی شاسی‌بلند برقی مرسدس محصول شرکت آمریکایی سیلا نانوتکنولوژی هستند. این ماده که با نام تایتان سیلیکون شناخته می‌شود از چندین سال قبل تاکنون در حال تحقیق و توسعه بوده و سرانجام به فاز تجاری رسیده است و مرسدس اولین خودروسازی خواهد بود که از آن در محصولاتش بهره می‌برد. سیلا ادعا می‌کند تایتان سیلیکون اولین آند تمام گرافیتی ایمن و پاک است که در مقیاس انبوه تولید شده و به‌طور قابل‌توجهی عملکرد خودروهای برقی را بهبود می‌بخشد؛ اما معنی این سخنان چیست؟

در واقع این تکنولوژی جدید باعث افزایش ۲۰ درصدی شعاع حرکتی خودروهای برقی نسبت به تکنولوژی کنونی بکار رفته در باتری‌ها خواهد شد و سرعت شارژ آن‌ها را نیز به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد داد. همچنین تکنولوژی باتری جدید سیلا برای محیط‌زیست نیز آلایندگی کمتری دارد. تایتان سیلیکون در زمان تولید ۵۰ تا ۷۵ درصد دی‌اکسید کربن کمتری نسبت به گرافیت تولید می‌کند. ظاهراً ظرفیت ذخیره شارژ این تکنولوژی نیز ۱۰ برابر بیشتر از گرافیت خواهد بود.

سیلا می‌خواهد از تکنولوژی خود در ۱ میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۲۸ استفاده کند و این کار در ابتدا با مرسدس EQG جدید آغاز خواهد شد، خودرویی که قرار است اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی روانه بازار شود. طبق انتظارات این خودرو از چهار پیشرانه برقی استفاده خواهد کرد و قدرت قابل‌توجهی خواهد داشت. G واگن برقی همچنین قرار است شعاع حرکتی فراتر از ۴۸۰ کیلومتر داشته باشد. احتمالاً شاسی این خودرو با نسخه درون‌سوز G کلاس مشترک خواهد بود. همچنین باید گفت نسخه فیس لیفت G کلاس نیز اواخر امسال معرفی می‌شود هرچند باید گفت طراحی کلی بدنه و کابین مرسدس EQG جدید تقریباً مشابه مدل‌های درون‌سوز است و برخی جزئیات برای تمایز آن بکار می‌رود. با توجه به اینکه قیمت G کلاس سنتی از ۱۳۹,۹۰۰ دلار شروع می‌شود بنابراین حدس می‌زنیم قیمت مدل برقی نیز بین ۱۵۰ تا ۱۷۵ هزار دلار باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Taha Malek

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (916 ديدگاه)

    EQG شدیدا منو هایپ و امیدوار کرده به این که خودرو های الکتریکی به دست مرسدس پدر خودروسازی جهان به جایگاه خوبی برسه هچنین مرسدس به جایگاه خوبی در خودرو های الکتریکی!

    موافقم 33
    مخالفم 13
    1. حسن

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2065 ديدگاه)

      آندهای سیلیکونی محصول شرکت آمریکایی سیلا نانوتکنولوژی هستند. باطریها هیچ ربطی به مرسدس ندارن هر شرکتی میتونه این باطریها را بخره و استفاده کنه.

      موافقم 11
      مخالفم 15
  2. Kamy

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (694 ديدگاه)

    برعکس توانایی فنیش بردش باید بیشتر میبود اون هم با این باتری‌های جدید

    بنزینیشو ترجیح میدم

    موافقم 23
    مخالفم 5
  3. Tesla

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    از اونجایی که ۴ پیشرانه الکتریکی قرار در eqg تعبیه بشه ، در نتیجه توقع خیلی زیادی از قدرت ، پرفورمنس و توانایی های آفرود این مکعب‌ الکتریکی داریم ، این تکنولوژی جدید باتری هم بیش تر به جای اینکه شعاع حرکتی رو بیشتر کنه ، مدت زمان شارژ رو کم میکنه ، در حال حاضر سریع ترین باتری دنیا از لحاظ شارژ شدن : باتری ۴۶۸۰ تسلا هست ( که در مدل y نصب میشه ) تکنولوژی ۴۶۸۰ میتونه در عرض ۱۵ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد ( در جایگاه شارژ فوق سریع تسلا ) شارژ بشه ، باید ببینیم این آند های سیلیکونی چه عملکردی دارن ( هر چند بهترین باتری های دنیا : باتری های حالت جامد خواهند بود که هم از نظر شعاع حرکتی و هم از نظر سرعت شارژ ، بی رقیب خواهند بود )

  4. A1

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (251 ديدگاه)

    با این طراحی باکسی باید یه تکنولوژی متفاوت داشته باشه وگرنه که 200 کیلومترم نمیرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا