مرسدس EQS شاید پرفورمنسی خیرهکننده نداشته باشد اما به گفته کسانی که آن را آزمودهاند، یکی از بهترین خودروهای حال حاضر جهان است. سدان لوکس تمام الکتریکی مرسدس با هر باز شارژ مطابق با استانداردهای EPA میتواند تا ۵۶۳ کیلومتر مسافت را طی کند.
به گفته EPA مدل EQS 580 با باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی میتواند ۵۴۷ کیلومتر را بپیماید در حالی که مدل پایینتر EQS 450+ که مجهز به تنها یک موتور الکتریکی است بردی ۵۶۳ کیلومتری دارد.
این ارقام در مقایسه با رقبا مطلوب ارزیابی میشوند. بهعنوانمثال پورشه تایکان 4S با هر بار شارژ کامل میتواند ۳۶۵ کیلومتر را طی کند. آئودی e-Tron GT هم بردی ۳۸۳ کیلومتری دارد. شعاع حرکتی تسلا مدل اس برد بلند هم به ۶۵۱ میرسد. مسلماً این مدلها به اندازه EQS روی تجمل تمرکز ندارند اما میتوان لوید ایر دریم ادیشن را با شعاع حرکتی شگفتانگیز ۸۳۶ کیلومتری بهعنوان اصلیترین رقیب EQS نام برد.
مرسدس EQS 450+ از یک موتور الکتریکی روی محور عقب سود میبرد که ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۶۸ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و بدان اجازه میدهد تا شتاب صفر تا صدی ۵.۹ ثانیهای و بیشینه سرعتی ۲۰۹ کیلومتر بر ساعتی را ثبت کند. در مقایسه مدل دو موتوره EQS 580 4Matic با قدرت ۵۱۶ اسب بخار و گشتاور ۸۵۱ نیوتنمتر عملکرد اسپرتتری داشته و شتاب آن ۴.۱ ثانیه میباشد.
جالب است که بدانید برد EQS با استانداردهای اندازهگیری جهانی WLTP به ۷۸۴ کیلومتر میرسد. استانداردی که در اروپا هم برای اندازهگیری مورد استفاده است.
قیمت EQS در ایالات متحده از ۱۰۲ هزار دلار برای مدل ۴۵۰+ شروع میشود و تا ۱۱۹ هزار دلار برای برادر بزرگتر افزایش مییابد. گرانترین تریم هم ۱۲۵ هزار دلار برایتان آب میخورد.
Aboalfazl demon
۲۰ مهر ۱۴۰۰آخ عجب داشبوردی داره
Nima RST
۲۰ مهر ۱۴۰۰عاشق این صفحه نمایشاییم که داره
نمیدونم چطور بعضیا بدشون میاد
گرچه طبیعیه اکثر ایرانیا کلا مقابل چیزای جدید گارد دارن
Reza Waffen SS
۲۱ مهر ۱۴۰۰آخ قلبم
ممد ژانگولر
۲۰ مهر ۱۴۰۰فکر کنم موج انصراف حواله های پیش خرید تسلا اس روز بروز بیشتر بشه و ایلان ماسک ورشکست بشه پولارو طلا کنه با اسپیس ایکس فلنگو ببنده بره مریخ عشق و حال
RezaRs
۲۰ مهر ۱۴۰۰😐 قطعا…
عارف
۲۰ مهر ۱۴۰۰مگه میشه بنز ماشینی بزنه و جزو بهترینها نباشه
حاج احمد ( عشقم : سایپا شاهین )
۲۰ مهر ۱۴۰۰کاش کمی هم از نوآوری های جوانان انقلابی کشورمون مطلب بزارین .
حاج احمد ( عشقم : سایپا شاهین )
۲۰ مهر ۱۴۰۰میدونم الان یه عده مسخره میکنند
ولی بله
ما هم پیشرفت کرده ایم .
تا همین چند وقت پیش صنعت خودرو کشور چشم به دست بیگانگان بود ولی الان میتونیم شاهین بزنیم یا تارا بزنیم
Erfan
۲۰ مهر ۱۴۰۰دارید شوخی میکنید دیگه درسته؟
هیچ کس نیست که حتی راضی باشه ازینا با این حق مردم خوری هاشون!
حاج احمد ( عشقم : سایپا شاهین )
۲۰ مهر ۱۴۰۰کاربر عرفان
من هم قبول دارم حق خوری زیاد میشه
و متاسفانه خیلی ناراحتم
ولی در پدال فقط اخبار خارجی هست .
خب یک بار هم از تولیدات ملی ( مثل تولید پیکان قبل از انقلاب ) مطلب گذاشته شود .
datsun
۲۰ مهر ۱۴۰۰متأسفانه هیچکدوم ساخته صنعت خودرو ایران نیست نه شاهین نه تارا نه پیکان نه سمند هیچکدوم تو ایران هیچ ماشین ملی ساخته نشده
Erfan
۲۰ مهر ۱۴۰۰جالبه که همون تارا و شاهین هم پلتفرم هاش از دست همون بیگانگان اومده.
درجریانید که؟
ARMAN
۲۰ مهر ۱۴۰۰معلومه چی داری میگه
شاهین با موتور 8 سوپاپم شد پیشرفت؟
احتمالن شما هم یکی از دستندرکاران آشغال پا هستید
حاج احمد ( عشقم : سایپا شاهین )
۲۰ مهر ۱۴۰۰آقای آرمان
کاش زود قضاوت نکنید
خیر من خودممهندس مکانیک هستم
و بقول شما در آشغال پا کار نمیکنم .
مهدی موتور
۲۰ مهر ۱۴۰۰دقیقا چه افتخاری تو اقتصادی که مردم ازش عاصی شدن هست؟
با تمام دنیا قطع رابطه کردیم اونوقت میگی به دست بیگانگان بود؟
برو بابا آب معدنی از بنزین بیشتره اونوقت شما بیگانه دوگانه میکنی
یه درصد فکر کردی شرکتا میتونستن اینجا هم مستقر باشن که به سود دو طرفه؟
لیاقتتون همون شاههینه که کیلومتری ۶۰۰ گرم کربن میسوزونه (پیشرفت خوبی کردین شاید قبلا بلد نبودین اندازه بگیرین)
احمدرضا
۲۰ مهر ۱۴۰۰باور بفرمایید اولین و آخرین نفری هستید که از اشغال های وطنی حمایت میکنه
اینا که شما میگی
دسترنج جوانان کشور نیست
پول حاصل مکیدن خون خریدارانه
پول حاصل خون های ریخته شده تو تصادف بخاطر نبود امنیت واسه اشغال هاست
بسه یا بگم؟
علی
۲۹ مهر ۱۴۰۰الان میتونیم ؟؟؟
یا الان میتونیم اینارو سر هم کنیم هان ؟/
ببین ماشینهای تولید ایران جنس های درجه 4 چینی هستند که سر هم میشند و کیفیت افتضاحی دارند !
مازیار
۲۰ مهر ۱۴۰۰مطلبی راجع به نوآوری های جوانان انقلابی کشور؟
فکر میکنم ۱۳ فروردین روز خوبی باشه براش
میثم
۲۰ مهر ۱۴۰۰حاج احمد
جوانان انقلابی ۴۳ سال فرصت داشتن یه کاری کنن.
چکار کردن؟
وضعیت صنعت نوپای خودروسازی چین رو مقایسه کن ببین در کمتر از بیست سال از ام وی ام ۱۱۰ به کجا رسیدن.
جوانان انقلابی مشغول چه کاری بودن که این حال و روزمونه؟
مگه شما از مریخ اومدی؟؟؟؟
هاذا فازا برادر انقلابی؟؟؟؟
ضمنا اگه به پدال خرده میگیری که چرا اخبار چرت و پرن خودروسازی وطنی رو پوشش نمیده، تا دلت بخواد از این وبسایتهای داخلی هست مثل خودرو بانک و اسب بخار. میتونی بری اونجا.
شماها دوست دارید این طرز فکر تحمیل گرایانه رو همه جا پیاده کنی
Erfan
۲۰ مهر ۱۴۰۰واقعا زیر پستی که درباره پدر خودروسازی جهان، مرسدس بنز با شعار The best or nothing که بهش تحقق بخشیده درباره این ارابه های مرگ حرف زدن توهین به 130 سال خودروسازی جهانه که الان یسریا فک میکنن کشوری که توش زندگی میکنن خودروسازی داره درحالی که هیچی نیست جز کارخانه تولید آشغال.
سهند
۲۰ مهر ۱۴۰۰یک سوال: به نظر شما طراحی eqs بهتر است یا بی ام و ix ؟
Erfan
۲۰ مهر ۱۴۰۰طراحی IX خیلی رادیکاله و من شخصا EQS رو ترجیح میدم، هرچند که هنوز ظاهر S کلاس خیلی با ابهت تر و لوکس تره.
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۰من بنز رو نسبت به ب ام و ترجیح میدم
اما برای من مشخصات مهم تره تا ظاهر البته ظاهر نظر شخصی هست اما به شخصه بخاطر سابقه و تحقیقاتی که درباره NIO کردم
به این نتیجه رسیدم NIO انتخاب مناسبتری نسبت به تسلا خواهد بود
شنتیا
۲۱ مهر ۱۴۰۰هیچ کدوم قشنگ نیستن فقط سری Mبی ام و از نظرم اسپرت تر و نسبتا لوکسه
Erfan
۲۰ مهر ۱۴۰۰منظورتون از نوآوری همون ایربگ هایی هستش که خود بخود درمیاد مردمو میکشه؟؟؟
یا اون ترمزهایی نمیگیره و مردم رو میفرسته ته دره؟؟؟
یا اون موتور های 50 سال پیش که انقد آلاینده تولید میکنن که باعث اصلی این هوای آلوده کلانشهرهای ما هستن؟؟؟
باید ادامه بدم؟
حاج احمد ( عشقم : سایپا شاهین )
۲۰ مهر ۱۴۰۰آقای عرفان
من هم به مشکلات ماشینای داخلی واقفم .
ولی خب چاره ای جز حمایت نداریم
بنظر شما چیکا کنیم ؟
اصلا پیشنهادتون چیه ؟!
چیکار کنیم تا وضعمون بهتر شه ؟
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰انقلاب! رفراندوم! تغییر سیستم! با این مفاهیم آشنا هستی؟
Erfan
۲۰ مهر ۱۴۰۰نخریم تا زمانی که یا واردات آزاد بشه و این ارابه سازان در بازار رقابتی پیشرفت کنن، یا ورشکست بشن تا مجبور شن بزارن ماشین از جاهایی بیاد که بلدن چجوری باید ماشین بسازن.
اسم این ماشینای داخلی رو هیچوقت ماشین نمیزارم، خودم هم سوار ماشین(به اصطلاح داخلی) نشدم و نمیشم.
رضا
۲۰ مهر ۱۴۰۰پیشنهاد میکنم برد nio et7 رو چک کنید …
800 تا 1000 کیلومتر
راستی یه نیم نگاهی به این پست داشته باشید : https://www.pedal.ir/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%b9%d9%88%db%8c%d8%b6-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-nio/
نمیخوام کرسی رقابت باز کنم و شما باز دیدگاه تعصبی بزارید که بنز رو با چینی مقایسه میکنی و از این جور چیزا واسم ریپلایی کنین
اما میخوام بگم چین هم تو خودرو های الکتریکی جزو بهترین هاست
میتونین تو همین پدال چک کنید
حتی یه خودرو چانگان هست که تو 19 ثانیه باتریش عوض میشه : https://www.instagram.com/p/CQp9UlfglFE/
پدال لطفا کامنت رو منتشر کن
mos
۲۰ مهر ۱۴۰۰رامین قرار بود دیگه کامنت نزاری
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۰من علی هستم رامین نیستم پس اینو به ذهنت بسپر
من رامین پلاس یا علی هستم 😂😂
از اون پیشرفته تر هستم
DBS
۲۰ مهر ۱۴۰۰داداش مقایسه عین این میمونه فانتوم رو با گلف مقایسه کنی
هدف ساخت فرق داره
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۰نه NIO قابل مقایسه هست اما من گفتم
که فاصله NIO و EQS زیاد نیست
و من دلایلم رو گفتم
حالا اگه شما به نظرتون این مقایسه مثل فانتوم و گلف خودتون میدونید
ولی من دلیل آوردم
برد ET7 بیشتره
و زمان شارژش کمتره
و قدرت موتوری
ولی از نظر لوکس بودن دیگه نظر شخصیه مثل طراحی
این آدمه که تصمیم میگیره
میباخ رو لوکس تر بدونه یا رولزرویس رو
میثم
۲۰ مهر ۱۴۰۰با تکنولوژی فعلی باتریها، خرید ماشین تمام الکتریکی از هیچ برندی توجیحی نداره
پک باتری به این بزرگی و سنگینی و گرونی، فقط ۵۶۳ کیلومتر.
اصلا این نه همون حدود ۶۵۰ کیلومتر تسلا
خیلی کمه و شارژ مجددش هم ی داستان دیگست
هیبرید و پلاگین هیبرید بهترن
یا اینکه تمام الکتریکی با پکهای کوچک فقط برای شهر تولید بشن تا وقتی که تکنولوژی باتریها پیشرفت کنه
علی
۲۰ مهر ۱۴۰۰NIO برد 1000 کیلومتری داره
مقایسه نمیکنم
اما داشتید درباره برد حرف میزدید گفتم اینم داشته باشید
سرمایه بسیار بزرگی پشت NIO هست
پس قابل اطمینانه
علی
۲۱ مهر ۱۴۰۰وای خدای من حالا درک میکنم چرا خودروهای الکتریکی مخالفان سر سختی داره
هنوز که ما در سال 2021 هستیم سهم کمتری از برق توسط انرژی تجدیدپذیر تولید میشه
و اکثرش با انرژی تجدید ناپذیر ساخته میشه
که این باعث هدر رفت بیش از حد این انرژی ها میشه
بنابراین هنوز بشریت پیش زمینه کافی برای تامین سوخت خودروهای الکتریکی با انرژی تجدید پذیر رو نداره !