از زمانی که بخش خودروی لوکس سال به رقابت خودروی سال دنیا اضافه شده است، هر باری که مرسدس بنز نسل جدید S کلاس را معرفی میکند، جایزهٔ این بخش را از آن خود میکند. این اتفاق اولین بار در سال ۲۰۱۴ با S کلاس نسل W222 روی داد و سپس در سالهای ۲۰۱۷ با S کلاس کوپه و سال ۲۰۲۱ با S کلاس نسل W223 ادامه پیدا کرد؛ بنابراین در دوران الکتریکی، کسب عنوان خودروی لوکس سال ۲۰۲۲ توسط سدان برقی EQS تعجبی ندارد. این پنجمین باری است که مرسدس بنز موفق به کسب عنوان خودروی لوکس سال میشود. همچنین این دومین سال پیاپی است که این جایزه به ستارهٔ اشتوتگارت رسیده است.
معاون ارشد بخش توسعهٔ خودروهای الکتریکی مرسدس دراینباره گفته است:
ما به خاطر دریافت این جایزه بسیار مفتخر هستیم. دریافت این جایزه نمادی قدرتمند برای کل تیم است و هدف ما برای ساخت مطلوبترین خودروهای الکتریکی جهان را تقویت میکند
در هفدهمین دوره از این رقابتهای جهانی، مرسدس بنز برای رسیدن به جایزهٔ خودروی لوکس سال، دو فینالیست دیگر یعنی بیامو iX و جنسیس GV70 را مغلوب کرده است. هیئتداوران این رقابتها از ۱۰۲ روزنامهنگار بینالمللی از ۳۳ کشور مختلف تشکیل شده است.
خودروهایی میتوانند در رقابت خودروی لوکس سال حضور پیدا کنند که سالانه حداقل ۵ هزار دستگاه از آنها تولید شود. این خودروها همچنین باید در بازهٔ زمانی بین ژانویهٔ ۲۰۲۱ تا آخر مارس ۲۰۲۲ حداقل در دو بازار بزرگ شامل ایالاتمتحده، اروپا، چین، هند، ژاپن، کره و آمریکای لاتین و حداقل در دو قارهٔ مجزا به فروش رسیده باشند. یکی دیگر از شرایط حضور در این رقابت، قیمت پایهای در سطح خودروهای لوکس است. البته این رقابت بخشهای مختلفی دارد که مهمترین آنها خودروی سال دنیا است و این عنوان امسال به هیوندای آیونیک ۵ رسید.
محمد
۲۷ فروردین ۱۴۰۱تو نشی، کی بشه؟!
ممد ژانگولر
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ممد داداش چه جمله توپی گفتی 👏
من هنوز که هنوزه دارم باهاش روپایی میزنم
Amoo HamiD
۲۷ فروردین ۱۴۰۱😂😂😂😂
AMANTE
۲۷ فروردین ۱۴۰۱مظلوم گیر آوردید! وقتی یک طرف داستان جنسیس GV70 و BMW iX و اون طرف MB EQS باشه خوب معلومه که برنده کی میتونه باشه.
نمیخوام بگم حق EQS نبود که ببره ولی رقیب هایی که داشت یکیشون تو کلاس کراس اوور های کامپکت لوکس و اون یکی کراس اوور لوکس الکتریکی، که هرچقدر هم لوکس باشن یک پله یا چند پله پایین تر از EQS هست.
محمدرضا
۲۷ فروردین ۱۴۰۱چرا پدال دیگه منبع رو نمیگه
ارش
۲۷ فروردین ۱۴۰۱طبیعیه .
ارین صاحب جمعی
۲۷ فروردین ۱۴۰۱نه پس میخوای لوسید که فقط مجله ها بهش میدن بشه
reza342
۲۷ فروردین ۱۴۰۱هیچ وقت نمیشه به قیافش عادت کرد
پدرام
۲۷ فروردین ۱۴۰۱هرچی جنسیس داره سعی می کنه خودشو شبیه اروپایی ها کنه اروپایی ها دارن شبیه آسیایی ها میشن
seyedjavad.mercedesbenz
۲۷ فروردین ۱۴۰۱بنده خدا جنسیس هر وقت طراحیش نزدیک اروپاییا میشه ، اروپاییا ۱۸۰ درجه طراحیشون تغییر میکنه
احمدرضا
۲۷ فروردین ۱۴۰۱هرچقدر اینجا زشته از نزدیک زشت ترم هست واقعا ب ام و بنز دارن چیکار میکنن البته بنز فعلا برقیارو خراب کرده
BENZ
۲۷ فروردین ۱۴۰۱خیلی زیباست هیچ هم زشت نیست
Carbonado Aventador
۲۷ فروردین ۱۴۰۱باید زشت ترین خودروی سال میشد!!
.
زشت ترین مرسدس درحال تولید همین مدله
BENZ
۲۷ فروردین ۱۴۰۱از خیلی از ماشین ها زیباتر هست
mohamadreza83
۲۷ فروردین ۱۴۰۱نمای جلوی ماشین واقعا تهوع آوره
یعنی آدم فکر میکنه که بخش طراحی مرسدس نهایت تلاششون رو کردن که دیگ حد نهایی زشت بودن رو خلق کنن !
ارین صاحب جمعی
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ادمایی میگن زشته که هنوز تو کف طراحی های ۲۰۱۰ اپتیمان.
BENZ
۲۷ فروردین ۱۴۰۱گل گفتی
MERCEDES-BENZ KING OF CAR BRANDS
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱والا
Jdm باز
۲۷ فروردین ۱۴۰۱معلومه بنز هیچوقت تو s class کم نمیذاره ، چه بنزینی چه برقی
جواد
۲۸ فروردین ۱۴۰۱نمیدونم چرا بزور میخوان ببرن طراحیارو به سمت اینده توش دیگه خیلی داره تاچ اسکرین میزاره یه چند سال دیگه فرمونم بر میدارن جاش یه تبلت میزارن میگن اینم فرمونش. دیگه حس رانندگی رو نمیشه تجربه کرد اگه همینجوری پیش بره
MAHDI_GERMANY
۲۸ فروردین ۱۴۰۱فقط بنز الکتریکی AVTR نسل خودرو های تسلارو از ریشه زد
MERCEDES-BENZ KING OF CAR BRANDS
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱چون AMG هست بهش میگید زشت؟ خب برادر های معمن ای ام جی همیشه دندونه داره جلوپنجرش خیلیم جذابه این نسخه پرفورمنس بالاش هست، عاشقشم حتی با اینکه برقیه. فشار بخور تسلای اسباب بازی