مرسدس بنز

آیا مرسدس بنز EQS به پیشرانه 1 لیتری دو سیلندر مجهز خواهد شد؟

طبق گزارش‌ها، مرسدس بنز به دنبال تجهیز سدان الکتریکی EQS به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری دو سیلندر توربو به‌عنوان ژنراتور برای شارژ باطری‌ها بوده است.

EQS روی یک پلت‌فرم الکتریکی اختصاصی ساخته شده است اما به نظر می‌رسد مرسدس به فکر تجهیز این خودرو به یک پیشرانهٔ بنزینی بوده است اما نه برای نیرو دادن به چرخ‌ها بلکه به‌عنوان یک ژنراتور برای شارژ کردن باطری‌ها. گزارش جدیدی ادعا می‌کند در این رابطه پروتوتایپی با یک پیشرانهٔ کوچک ۱ لیتری توربو آزمایش شده اما ظاهراً این پروژه متوقف شده است. اتوکار به نقل از یکی از منابع داخلی مرسدس می‌گوید برند لوکس آلمانی دیگر به‌ دنبال توسعهٔ خودروهای الکتریکی با ژنراتور افزایش‌دهندهٔ برد نیست زیرا تولید این تکنولوژی پرهزینه بوده و مزایای حداقلی را به همراه دارد.

EQS ظاهراً به نسخهٔ دو سیلندر از پیشرانهٔ چهار سیلندر M254 مجهز شده که سیستم اگزوز آن در جلوی خودرو نصب شده بود. برای به حرکت درآوردن خودرو نیز از یک موتور الکتریکی با ۲۶۸ اسب بخار قدرت در عقب استفاده شده بود که انرژی موردنیاز آن توسط پکیج باطری در کف ماشین تأمین می‌شد. نصب پیشرانهٔ بنزینی در جلو احتمالاً لطمه‌ای به فضای بار EQS وارد نمی‌کرد زیرا این خودرو فاقد صندوق جلو است. بااین‌حال، افزودن یک موتور بنزینی و باک سوخت می‌تواند به وزن این سدان الکتریکی سنگین‌وزن اضافه کند. درحالی‌که حاضر، نسخهٔ EQS450 پایه ۲۵۴۰ کیلوگرم وزن دارد.

مشکل بعدی قیمت است. طبیعتاً EQS با ژنراتور بنزینی به دلیل استفاده از قطعات بیشتر، قیمت گران‌تری می‌داشت. این در حالی است که EQS به‌خودی‌خود خودروی گران‌قیمتی است و هم‌اکنون قیمت پایهٔ آن از ۱۰۴,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود. بااین‌حال، مرسدس هنوز گزارش لغو برنامهٔ ژنراتور بنزینی را تأیید یا تکذیب نکرده است. در همین حال، این شرکت در اواخر سال ۲۰۲۰ برای کار روی پیشرانه‌های هیبریدی قراردادی را با جیلی منعقد کرد. هرچند در این همکاری اشاره‌ای به قوای محرکهٔ هیبریدی افزایش‌دهندهٔ برد نشده اما می‌دانیم که جیلی این نوع قوای محرکه را در سبد محصولات خود دارد. این شرکت چینی همچنین اعلام کرده است که ولوو هم از این نوع قوای محرکه استفاده خواهد کرد.

درهرحال، به نظر می‌رسد مرسدس در حال حاضر روی بهبود خودروهای تمام الکتریکی معمولی تمرکز کرده زیرا در فیس‌لیفت EQS که به‌تازگی معرفی شده، اندازهٔ باطری از ۱۰۸.۴ به ۱۱۸ کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده است که امکان پیمودن تا ۵۲۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. البته این عدد طبق معیارهای WLTP اروپا اعلام شده و قطعاً در آمریکا و با معیارهای EPA کمتر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. mehran911

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    با تمام کارهای خفن مرسدس…
    .
    اما بنا به دلایلی گاهی اوقات فکر می‌کنم هیئت مدیره کمپانی رو بستن به درخت رفتن …

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. amir

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      کاش بسته بودن به درخت

      موافقم 17
    2. MPH

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (431 ديدگاه)

      متأسفانه…..

      موافقم 15
    3. froG-driVer

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      کلا از سری های تخم مرغی و EQ مرسدس خوشم نمیاد اعتبار شرکت رو میاره پایین طراحی بد داره😐

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. Mercedes

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (958 ديدگاه)

        من اوایل خوشم میومد چون مدرن تر و خوشگل تر از طرح های قدیمی بود
        ولی الان هرچی میگذره حس میکنم خیلی ضایعست طراحیاشون😂
        باز تو suv هاش بهتره بیشتر میشینه ، رو سدان ها …

        موافقم 2
        مخالفم 1
    4. زیزیگولو

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      آیا اونوقت دیگه اسم اینو میشه مرسدس بنز گذاشت؟؟

      موافقم 12
      1. افشار

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (772 ديدگاه)

        فرغون فول آپشن😂

        موافقم 12
        مخالفم 1
  2. blackwing

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    از مسخره بازی های دنیای EV… 🤢

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. حسین دهمرد

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    در کنار موتور بنزینی یه باتری کوچکتر و سبک تر بزاری مشکل وزن حل میشه.

    موافقم 12
  4. Mr wrong

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    واقعا با این روند صنعت خودرو چند سال دیگه چی تفاوت بین مثلا بنز و بی وای دی و اختلاف قیمت ها رو توجیه میکنه؟؟؟؟

    موافقم 14
  5. Hamid3x

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    مرسدس جان لطفا تمرکزت رو سری اس و سی و ای باشه

    فعلا محصول الکتریکی نده

    موافقم 15
  6. kawaki

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    خنده داره
    انگار دارن اسباب بازی میسازن
    کجاست اون 6 لیتری های مرسدس

    موافقم 17
  7. mosafer

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (212 ديدگاه)

    مرسدس کاش یه شرکت کوچیک خارجی رو می‌خرید کلا و توش طرحهای عجیبو با اون برند امتحان میکرد نه با برند مرسدس

    موافقم 9
    مخالفم 0
  8. abbas

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    بنز یعنی ماشینی که از ۵۰۰ متری ببینیش بگی این بنزه
    ن که الان اگر آرمش روش نباشه با پلتفرم برند چینی فرق نکنه
    بنز اوجش ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۳

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. علی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    بسیار هم عالی

    موافقم 0
    مخالفم 2
  10. محسن کوثریان

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کمپانی مرسدس از وقتی که جلو پنجره اختصاصی واصیلش رو کنارگذاشت، دیگه او اشرافیت وخاص بودن رو ازدست داد. بایستی برگرده به همون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا