مرسدس بنز

شعاع حرکتی مرسدس بنز EQS در دنیای واقعی چقدر است؟

مرسدس بنز EQS خودرویی است که توانایی رقابت با محصولاتی همچون تسلا مدل S و لوسید ایر را دارد. بی‌شک EQS مهم‌ترین عضو خانواده محصولات EQ مرسدس می‌باشد. EPA می‌گوید نسخه پایه EQS 450+ که از یک پیشرانه استفاده می‌کند در حال حاضر بالاترین شعاع حرکتی خانواده یعنی ۵۶۳ کیلومتر را دارد اما آن‌گونه که ادموندز می‌گوید، این مدل می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافت بیشتری را نسبت به گفته‌های EPA طی کند.

این نشریه مدل EQS 450+ را از نظر آپشن ها خیلی گیرا توصیف نکرده اما خب وزن آن هنوز هم چند کیلویی بیشتر از S کلاس استاندارد است. ادموندز این مدل را در بازه زمانی بیش از ۱۲ ساعت تست کرده و دمای متوسط محیط هم ۲۰ درجه سانتی گراد بوده است. EQS موردبحث در زمان تست‌ها توانسته شعاع حرکتی ۶۸۰ کیلومتری را ثبت کند که حدود ۱۲۴ کیلومتر بیشتر از آن چیزی است که قبلاً EPA گفته بود.

این خودرو به‌صورت استاندارد از لاستیک‌های گوودیر ایگل F1 کارخانه و رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده کرده است. مجریان ادموندز فشار باد لاستیک‌های توصیه شده توسط کارخانه را در نظر گرفته‌اند و در نهایت شعاع حرکتی این سدان لوکس آلمانی ۲۰ درصد بیشتر از EPA بوده است.

البته باید گفت شعاع حرکتی EQS کمتر از آن چیزی است که در تست‌های WLTP اعلام شده بود. این خودرو در تست های WLTP شعاع حرکتی ۷۸۴ کیلومتری را ثبت کرده که البته به نظر می‌رسد بدون استفاده از سبک رانندگی بسیار ملایم و راننده‌ای بسیار خوب در پشت فرمان که تجربه بالایی داشته باشد رسیدن به این شعاع حرکتی غیرممکن خواهد بود. EQS همچنین نتایج مصرف برق بهتری در مقایسه با ادعاهای EPA داشته است.

ادموندز همچنین به هزینه‌های سفر ۶۸۰ کیلومتری خود اشاره کرده و گفته که این هزینه‌ها بسته به مکانی که رانندگی می‌کنید کاملاً متفاوت است. برای مثال در واشنگتن که نرخ متوسط هر کیلووات ساعت انرژی ۱۰ سنت است این خودرو تنها ۱۲ دلار هزینه خواهد داشت درحالی‌که این میزان در هاوایی به ۴۱ دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    دوستان اگر کسی از شما تفاوت استانداردهای EPA و WLTP رو میدونید توضیح بدید
    ولی به نظر شخصی خودم WLTP بهتره نه اینکه بیشتر گفته برای این ماشین ولی حس می کنم

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      سلام آقا محمد راستش من اطلاعات زیادی متاسفانه در این مورد نداشتم اما یک مطلب از سایت اسب بخار که به نظرم سایت معتبریه پیدا کردم و گفتم که شاید به دردتون بخوره
      خودروهای الکتریکی روز به روز پشرفته تر و قوی تر می شوند و باید بپذیریم که آینده صنعت خودرو به این خودروها اختصاص دارد و ما در این مقاله مهم ترین استاندارد این خودروها، یعنی استانداردهای پیمایش، را بررسی می کنیم.
      در زمان انتخاب و خرید خودرو هر مشتری معیارهای خود را برای انتخاب دارد. برای بعضی از مشتریان طراحی مهم ترین معیار است و برخی دیگر عملکرد فنی، مصرف سوخت و کیفیت را معیار انتخاب قرار می دهند. این معیارها در انتخاب خودروهای برقی هم به همین سبک است، اما یکی از مهم ترین المان ها در انتخاب خودروهای الکتریکی میزان پیمایش آن خودرو با هر بار شارژ است. در واقع، خودروسازان هم در هیمن موضوع در حال رقابت با هم هستند، چراکه می دانند برای بسیاری از مشتریان این المان از دیگر المان ها مهم تر و حیاتی تر است.
      برای این که خودروهای الکتریکی براساس میزان پیمایش رده بندی شوند در هر بازار استاندارد متمایزی در نظر گرفته می شود. شاید بارها در مقاله های مختلف نام استانداردهای NEDC، WLTP و EPA را دیده باشید، اما تفاوت این استانداردها بسیار مهم است چراکه در هرکدام میزان پیمایش متفاوتی ثبت می شود.

      در این مقاله این استانداردها را از همه نظر بررسی می کنیم، اما ابتدا باید بدانید که استاندارد WLTP مربوط به بازار اروپا، استاندارد NEDC برای بازار چین و استاندارد EPA برای بازار آمریکا در نظر گرفته می شود.
      میزان پیمایش چگونه محاسبه می شود؟
      معمولاً در کاتالوگ معرفی هر خودروی الکتریکی میزان پیمایش یا range با یک عدد بر حسب کیلومتر یا مایل و نام استاندارد در پرانتز نوشته می شود. همان طور که گفته شد در همه موارد با استانداردهای NEDC،WLTP و EPA طرف هستیم. استاندارد NEDC در حال حاضر بیش تر برای بازار چین و خودروهای برقی چینی استفاده می شود، البته باید بدانید که این استاندارد هم اصلیت اروپایی دارد اما قدیمی تر است. پس اگر بحث پیدایش استاندارد را در نظر بگیریم باید گفت NEDC و WLTP اصلیت اروپایی دارند و EPA در آمریکا تنظیم شده است.
      برای این که پیمایش یک خودروی الکتریکی به دست آید باید با آن در شرایط مختلف رانندگی کرد و میانگینی برای مصرف انرژی آن در نظر گرفت. همانند خودروهای بنزینی که میزان مصرف آن ها با محاسبات شهری و جاده ای صورت می گیرد، همین شرایط برای خودروهای الکتریکی هم لحاظ می شود تا میزان پیمایش را به طور میانگین در این خودروها داشته باشیم. اگر بخواهیم نگاهی واقع بینانه به این استانداردها داشته باشیم باید بگوییم از بین سه استاندارد، NEDC کم ترین دقت را ارائه می دهد و معمولاً در واقعیت پیمایش کم تر است. این موضوعی بسیار مهم است، چراکه اکثر خودروهای چین براساس این استاندارد رده بندی می شوند پس دقت کنید معمولاً این عدد از واقعیت کم تر است.

      چرا استاندارد پیمایش در اروپا و آمریکا متفاوت است؟
      اگر بخواهیم مهد تکنولوژی در تولید خودرو را معرفی کنیم در آخر به بازار اروپا و آمریکا می رسیم، اما چرا استانداردهای پیمایش در این دو بازار متفاوت است؟ روش رانندگی و جاده هایی که با آن ها سر و کار داریم در این دو بازار کاملاً متفاوت است و به همین دلیل است که استانداردهایی متفاوت برای این دو بازار لحاظ می شوند. استانداردهای اروپایی NEDC و WLTP استانداردهایی اروپایی هستند و تمرکز بر مسیرهای شهری دارند و در مقابل، استاندارد EPA بیش تر جاده و بزرگراه را در پیمایش محاسبه می کند. در واقع، مشتریان اروپایی هم بیش تر مسیرهای شهری را با خودرو می پیمایند و مشتریان آمریکایی هستند که در بزرگراه ها و جاده ها رفت و آمد می کنند.

      استاندارد NEDC دقیق تر است یا WLTP؟
      همان طور که گفته شد، استاندارد NEDC دقت بالایی ندارد و معمولاً عدد بیش تری را نسبت به واقعیت نشان می دهد. این استاندارد نخستین بار در اروپا و در سال ۱۹۸۰ تنظیم شد و آخرین به روزرسانی آن در سال ۱۹۹۷ انجام گرفته است، پس استانداردی قدیمی محسوب می شود. اساس پیمایش این استاندارد روش آزمایشگاهی است که براساس آن شرایط ایده آل در نظر گرفته می شود و طبیعتاً هیچ وقت شبیه به دنیای واقعی نیست، چراکه هیچ وقت شرایط مختلف مسیر و رانندگی را نمی توان در آزمایشگاه شبیه سازی کرد.
      در مقابل، استاندارد مدرن WLTP را داریم که در سال ۲۰۱۷ برای بازار اروپا تنظیم شد که در آن سعی شده شرایط واقعی بیش تری در تست مدنظر قرار بگیرد و به همین دلیل است که پیمایش در این استاندراد همیشه از استاندارد NEDC پایین تر است. در تست WLTP سیکل های متفاوت زمانی با سرعت های مختلف و حتا دماهای مختلف سنجیده می شود و به همین دلیل است که نتایج براساس این استاندارد دقیق تر از تست NEDC است. در واقع، عدد اعلام شده پیمایش براساس استاندارد WLTP معمولاً ۱۰ درصد بالاتر از آن چیزی است که مشتری تجربه می کند، اما در استاندارد NEDC اختلاف به ۲۵ تا ۳۰ درصد می رسد.

      پیمایش براساس استاندارد EPA چگونه محاسبه می شود؟
      استاندارد پیمایش EPA که مختص به بازار آمریکاست بسیار سختگیرانه تر و دقیق تر است. در تست های مربوط به این استاندارد سعی می شود شرایط واقعی تر در نظر گرفته شود. ابتدا خودروی برقی را کاملاً شارژ می کنند و یک شب بدون حرکت رها می کنند تا اگر افت شارژی قرار است صورت گیرد، آن را در پیمایش نداشته باشیم. سپس در سیکل های مختلف خودرو را در شرایط مختلف رانندگی کرده و میزان پیمایش را تخمین می زنند. استاندارد EPA دقیق ترین استاندارد پیمایش خودروهای برقی است و همین باعث می شود برای مصرف انرژی خودروهای برقی هم همین استاندارد را لحاظ کنند.

      نتیجه گیری
      بررسی استانداردهای پیمایش در خودروهای الکتریکی به ما نشان داد که اعداد اعلامی توسط خودروسازان در بسیاری از موارد با آن چه در واقعیت دیده می شود متفاوت است. پس اگر روزی قصد خرید یک خودروی برقی داشتید و یا در مقاله ای با یک خودروی برقی آشنا شدید در نظر داشته باشید که اگر پیمایش خودرو براساس استاندارد NEDC اعلام شده بود، معمولاً عدد اعلام شده در واقعیت ۲۵ تا ۳۰ درصد کم تر است، که این اختلاف در استاندارد WLTP به ۱۰ درصد می رسد. همچنین به یاد داشته باشید که استاندارد آمریکایی EPA از تمام استانداردهای دیگر دقیق تر و به واقعیت نزدیک تر است.

      در آخر باید بدانید آن چه بیش ترین تأثیر را در میزان پیمایش شما دارد شرایط جاده، دما و روش رانندگی شماست. پس مثلاً اگر از یک خودروی برقی به صورت مداوم در مسیرهای آفرودی و سخت قرار بگیرد، طبیعتاً میزان پیمایش حتا از استاندارد EPA هم کم تر خواهد بود.

  2. حمید

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (371 ديدگاه)

    12 دلار خیلی عالیه ! الان تو المان بنزین رسیده به لیتری ۱.۸ یورو !
    ظاهرا مجبوریم برقی شیم همه

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. امین

      ۲۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (657 ديدگاه)

      افزایش قیمت انرژی در اروپا که پدر سوختگی دولتها. و گرون کردن گاز مقصر دولتها هستند که فقط روی گاز روسیه متمرکز شدن و اونم هر چی تیغ ش ببره (بریدن)

  3. Philipp

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    حرف ما ماشین بازها اینه
    همه (مخصوصا ماشین سنگین ها) رو برقی کنین چون صدای شهر کم میشه آلودگی هرچند فعلا اندک پایین میاد مالیاتشون کمتر میشه فضای بار بیشتر میشه هزینه (هرچند ادعا هستش فعلا) پایین میاد و….
    اما اما اما دست روی شاهکار های ای ام جی لامبو فراری پورشه استون دوج و ام پاور نگذارید!
    ختم کلام

    موافقم 12
    مخالفم 5
  4. Erfan

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    حتی با اینکه برقیه ولی هنوز یکمی از ابهت سری S رو داره و خیلی بیشتر از بقیه برقی ها منحصر بفرده 👌
    البته اگه از تایکان فاکتور بگیریم که بنظرم پر حس ترین ماشین برقیه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  5. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    برقی برای شهر خوبه ولی برای جاده مناسب نیست

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. امیر.عارف

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (876 ديدگاه)

      من هم با شما موافقم برقی برای داخل شهر مناسبتر هست . فقط داخل شهر

      موافقم 11
      مخالفم 1
  6. میثم

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    عالی: تکنولوژی
    خوب: پرفورمنس
    متوسط: طراحی کلی
    ضعیف: طراحی جلو

    موافقم 6
    مخالفم 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا