قیمت مرسدس EQS شاسی بلند اعلام شد. اولین نمونههای این قدبلند لوکس و الکتریکی از آذر و دیماه ۱۴۰۱ به دست مشتریان خواهند رسید.
به گزارش مرسدس بلاگ، در اولین روزهای فروش، مرسدس EQS شاسی بلند با سه نسخه زیر عرضه خواهد شد:
- مرسدس +EQS تک موتوره، قدرت ۳۶۰ اسب بخار و قیمت پایه ۱۱۳۰۳۰ دلار
- مرسدس EQS 450 4Matic دوموتوره، قدرت ۳۶۰ اسب بخار و قیمت پایه ۱۱۶۹۰۰ دلار
- مرسدس EQS 580 4Matic دوموتوره، قدرت ۵۴۴ اسب بخار و قیمت پایه ۱۳۸۱۹۱ دلار
تمامی نسخههای مرسدس بنز EQS شاسی بلند در مقایسه با EQS سدان قدرت بیشتری دارند بهطوریکه خروجی ۳۶۰ اسب بخاری مدل قدبلند در برابر قدرت ۳۳۳ اسب بخاری سدان های EQS+ 450 و EQS 450 4Matic و قدرت ۵۴۴ اسب بخاری EQS شاسی بلند در مقابل قدرت ۵۲۳ اسبی EQS 580 4Matic سدان قرار میگیرد. نکته سورپرایز کننده اینکه تفاوت قیمتی برابری در مقایسه با نسخههای معادل EQS سدان وجود ندارد. برای مثال نسخه پایه شاسی بلند الکتریکی مرسدس EQS حدود ۳۰۶۴ دلار گرانتر از EQS+ 450 سدان بوده درحالیکه دو نسخه دیگر ۳۵۷۵ و ۴۰۸۵ دلار ارزانتر از EQS 450 4Matic و EQS 580 4Matic هستند.
صندلیهای ردیف دوم مرسدس EQS شاسی بلند بهصورت استاندارد برقی بوده اما صندلیهای ردیف سوم را میتوان با پرداخت ۱۹۴۵ دلار بهصورت برقی سفارش داد. نکته دیگر ترکیب جدید پکیجهای کابین و بدنه است. خریداران میتوانند سه نوع پیکربندی را سفارش دهند:
- بدنه استاندارد با کابین الکتریک آرت لاین
- بدنه الکتریک آرت با کابین الکتریک آرت
- بدنه ای ام جی لاین با کابین ای ام جی لاین
پکیج الکتریک آرت بدنه قیمت ۱۵۸۰ دلاری دارد و شامل رینگهای ۲۱ اینچی و عناصر کرومی بیشتر خواهد بود. پکیج ای ام جی بدنه با قیمت ۴۸۶۲ دلاری عرضه میشود و مواردی همچون رینگهای ۲۱ اینچی ۵ پره ای ام جی، پانلهای بدنه با تریم مشکی براق، کیت ای ام جی با سپر جلوی همرنگ بدنه و بخش زیرین مشکی براق و آپرون عقب با طرح مشکی براق را در بر میگیرد.
سیستم تعلیق تطبیقی بادی و فرمان یکپارچه نیز بهصورت استاندارد در تمامی نسخهها وجود دارد. نسخه فول EQS 580 4Matic بهصورت استاندارد با هایپراسکرین عرضه میشود. در تمامی نسخههای دیگر هایپراسکرین قیمت ۸۷۵۱ دلاری دارد. از دیگر آپشن ها میتوان به هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده با قیمت ۲۴۳۱ دلار و سیستم صوتی سهبعدی برمستر با قیمت ۱۴۵۹ دلار اشاره کرد. همچنین بر اساس خطمشی جدید مرسدس در بخش تجهیزات سفارشی، ژرمنها بهطور قابلتوجهی از آپشن های شخصی کاسته و آنها را در پکیجهایی با نام های ادونسد، ادونسد پلاس، پریمیوم، پریمیوم پلاس و بیزینس کلاس قرار دادهاند.
chevo
۱۹ مرداد ۱۴۰۱مهمترین موضوع برد خودرو و مدت شارژ شدن باطری ها هست که در مقاله ذکر نشده
LH44
۱۹ مرداد ۱۴۰۱مدت شارژ رو سایت بنز گفته:
با برق 240 ولت شارژ 10 درصد تا 100 درصد، 11.25 ساعت
با برق dc و فست شارژ، 10 درصد تا 100 درصد 31 دقیقه
برای مسافت هم فقط گفته به دما و نوع رانندگی شخص و جاده ربط داره و متغیره.
reza342
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ذهن مدیر طراحی این بنزهای برقی خیلی سمیه:) چرا تخم مرغ؟ چیز دیگه ای نبود برای الگو گرفتن؟:)
M
۱۹ مرداد ۱۴۰۱برای کاهش ضریب درگ و افزایش برد به این شکل ساختن که اصلا قشنگ نیست طراحیشون بالخص در eqs سدان
Reza Waffen SS
۱۹ مرداد ۱۴۰۱واسه همین خاطره تو ضریب آئودینامیک مقام اول رو داره نسخه سدانش و بعد از مرسدس، تسلا مقام دوم رو داره
سوشیانت
۱۹ مرداد ۱۴۰۱تسلا هم تو شتاب جلو تر از بنزه
ارین صاحب جمعی
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ر خودروسازی لوکس ۱۰۰ تا مبنا داشته باشه تسلا یک دونشم پاس نمیکنه
بی خیال اسم
۱۹ مرداد ۱۴۰۱قدرت بیشتر هم بگو
GMA
۱۹ مرداد ۱۴۰۱مقام اول بین لوسید ایر و EQS مشترکه.
در ضمن لوسید طراحی را فدای آیرودینامیک نکرده
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۹ مرداد ۱۴۰۱آیرودینامیک ترین خودروی جهان EQXX که قرار به زودی تولید بشه
GMA
۱۹ مرداد ۱۴۰۱«مقام اول بین لوسید ایر و EQS مشترکه»
اینکه گفتم اصلا حرف من نیستم،بخشی از توضیحات آقای اشتری در بررسی لوسید ایر دریم ادیشن هست. دیگه ایشون رو که قبول دارید!
کیانوش
۲۰ مرداد ۱۴۰۱چرا فکر میکنید طرحی فدا شده بنظرم به جفتشون رسیده هم طراحی به خصوص و متفاوت واسه سری برقیش و هم ایرودینامیک عالی با مصرف پایین انرژی که تو استفاده روزانه خیلی خیلی بیشتر فوایدش رو نشون میده تا روی کاغذ الان مثلا بی ام و سری هفت برقی که رو همون پلتفرم بنزینی نسل قبل ساخته شده و طراحیشم فرقی با بنزینی نداره واقعا فکر میکنی اون زیبا تره یا این. جفتشون سدان پرچمدار برقی هستن اما با دو فلسفه متفاوت توسعه داده شدن یکی بر اساس پلتفرم بنزینی هست اون یکی از صفر ساخته شده من eqs بنظرم سر تره خیلی سرت ه و فعلا بهترین سدان الکتریکی هستش و اینم بهترین کراس اور الکتریکی حالا اینکه ظاهرش رو نمیپسندید نباید به کابین شدیدا باکفیت و طراحی هوشمندانه و حالا از نظر شما زشت ولی هوشمندانه و خلاقانه و کلی فناوری جدیدی که مرسدس واسه این پلتفرم توسعه داده رو انکار کنید
Reza Waffen SS
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اگه پولشو داشتم با کله میرفتم میخریدمش
Si
۱۹ مرداد ۱۴۰۱هیچوقت نمیشه به آلمان نه گفت مخصوصا بنز و بی ام و پورشه هم که دیگه میدونن با 200k میری ماشین های میلیون دلاری رو شکست میدی
T
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ظاهر بد و عجیب و گرون
ولی فناوری پیشرفته و با کیفیت و ضریب آیرودینامیک عالی
کیانوش
۲۰ مرداد ۱۴۰۱از نظر من قشنگه و قیمتشم انتظار داتم پایین تر از نسخه سدانش باشه که نشد ولی خب فعلا اوایل عرضه نسخه های برقی هست بنظرم قیمتش منطقی تر از تسلا ایکس هست
Alan.r
۱۹ مرداد ۱۴۰۱زیبا ،لوکس ،قوی ،با کیفیت، مدرن
بهترین SUV الکتریکی دنیاست
محمد
۱۹ مرداد ۱۴۰۱هایپر اسکرین ۸۷۵۱ دلار؟ با پول هایپر اسکرینش میشه یه کمری یا سوناتا قدیمی گرفت ، اون یک دلار اضافی دیگه چیه رندش میکردی🤦🏻♂️
seyedjavad.mercedesbenz
۱۹ مرداد ۱۴۰۱کسی که میخواد اینو بگیره دیگه از این حساب کتابایی که ما ها میکنیم نمیکنه ، اون پولشو داره پس کیف میکنه
کیانوش
۲۰ مرداد ۱۴۰۱باور کن بیشتر سود خودرو ساز های لوکس ساز فقط همین اپشن هایست تو فروختن خودروی نسخه پایه حاشیه سودشون خیلی خیلی پایینه و به کمک همین اپشن هاست که سر پا هستن هنوز اجباری هم تو انتخابشون نیست پس هم به نفع مصرف کننده است چون میتونه خود خودرو رو با قیمت پایین تر تهیه کن هم خودرو ساز سود خوبی کسب میکنه از اون قشر پولداری که میخواد همه چی فول اپشن بگیرن
JDM lover
۱۹ مرداد ۱۴۰۱من که نسخه بنزینی رو ترجیح میدم
Humer
۱۹ مرداد ۱۴۰۱خب ضریب درگ لوسید هم مثل eqs هست ولی خدایی لوسید خیلی لوکس تر و متین هست قیافهاش
کیانوش
۲۰ مرداد ۱۴۰۱گرونه واقعا انتظار داشتم ارزون تر از نسخه سدان باشه تا حدودی همونطور که gls از اس کلاس ارزون تره
کیانوش
۲۰ مرداد ۱۴۰۱تو کابین که لوکس ترین الکتریکی فعلا همین eqs هستش. و طراحی سری eqs eqe هم منم خودم اولا گارد داشتم نسبت بحش اما الان واقعا از نظرم زیباست و هوشمندانه البته هنوزمطراحی نسخه های بنزینی مرسدس رو بیشتر می پسندم اما تو طراحی خودروی برقی از نظرم مرسدس خیلی هوشمندانه رفتار کرده هم اومده از صفر ی پلتفرم ماژولار ساخته واسه خودرو های برقیش و هم ی ائرودینامیک خیل کارامد که تاثیر خیلی زیادی تو مصرف انرژی داره واسه خودرو های برقی
من eqs رو به سری هفت برقی کاملا ترجیح میدم نسبت به تسلا اس هم ترجیحش میدم قطعا ولی لوسید رو قبول دارم خودروی تاپی هست اما برندش تازه کاره هنوزم تو تیراژ بالا تولید نشده که ببینیم چیکاره است تنها برتی تسلا نسبت به سایر برقی ها هم فقط شتاب و قدرتشه که بنظرم اصلا تو اولویت ی شخصی که میخواد ی سدان برقی بخرن نباید باشه چون واقعا هزار اسب بخار حتی واسه سوپر اسپورت نای کوپه هم زیادی هستش مثلا پورشه 911gt3 رو که صرفا واسه لذت رانندگی اسپورت ساخته بین پونصد تا ششصد اسبه قدرتشه و بیشتر احتیاجی نیست که باشه حتی رقابت های موتور اسپورت هم مثل لمان قدرت رو محدود به ششصد و هفتاد اسب کردن پس چرا ی سدان باید هزار صد اسب قدرت داشته باشه. خدا داند قدرتی که اگر ازش استفاده بشه هم شدیدا شدیدا برد باتری کم میشه
meysam
۱۹ مرداد ۱۴۰۱قیمتا رووووو
چه خبره؟؟؟
برای برقی خریدن خیلی زوده مگر مدلهای ارزونتر
T
۱۹ مرداد ۱۴۰۱بعضیا تعصب الکی دارند وقتی گفتم ظاهر بد کلی دیس گرفتم
منظورم این بود که این خودرو یک بدی داره و تمام که اون یک بدی فقط ظاهر بدش هست و کمی هم کران هست که البته مشکلی نیست
اما کلا خیلی ماشین پیشرفته و مهندسی و خوبیه
Hero
۲۰ مرداد ۱۴۰۱دیس کیلویی چنده آقا
حرفتو راحت بزن و برو
دیس این روزا به خلاف یکی دو دهه پیش در شبکه های اجتماعی در خیلی اوقات بمعنی سخن اشتباه نیست
به این معنیه که روی بعضیا فشار اومده و رسیدن به آستانه ی جر خوردگی
آخرش کاری می کنین پدال هم مثل زومیت امکان دیس دادن رو حذف کنه
هر کی روش فشار اومد بزنه دیس قشنگه رو تا فشارش تخلیه شه
کیانوش
۲۰ مرداد ۱۴۰۱خودرو اصلا ظاهرا بدی نداره واقعا و حداقال نسبت به نسخه سدانش هم قشنگ تره تا حدودی بنظرم برقی ساختن نباید فقط بیای انجین برقی و باتری هم بذاری تو کف شاسی همون خودو های بنزینی باید پلتفرم و طراحی بهینه واسه خودرو های برقی داشت مثلا همین کاری که مرسدس کرده و نیومده مثل بی ام و نسخه برقیش رو بر اساس پلتفرم هفت سال پیش سری هفت بنزینی بسازه واقعا ی خودروی برقی چه احتیاجی به اون اورهنگ های بلند داره اون کاپوت کشیده رو میخواد چیکار
اینکه بگی طراحیش زشته خوب واقعا دیس لایک هم داره زشتی و زیبایی نسبی هستن و این سری هم طراحیشون هوشمندانه است و هم واقعا از نظر من زیباست ولی چون جدیده این سبک طراحی طبیعیه که اوایل ایراد بگیرن ازش من از طراحی جدید ام ۴ بی ام و هم خیلی خوشم اومده برعکس همه البته ایکس ۷ و سری هفت رو قبول دارم که انگار فقط واسه تین ایج های چین و کره ساخته ماشین ها رو
T
۱۹ مرداد ۱۴۰۱البته که ظاهر سلیقه ای هست نباید ایرادی گرفت
اما من به شخصه با این پول شاسی بلند فول سایز آمریکایی میخرم یا بنز بزرگ تر
محسن
۲۱ مرداد ۱۴۰۱با همه مواردی که گفتند دوستان اینجا تو انگلیس EQS واقعا داره خوب میفروشه، مسافت زیادی که طی میکنه و استهلاک پایین باعث شده مشتری رو راضی نگه داره. طراحیشم من خودم جذبش نمیشم ولی معقوله.
مانی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱به چشم من که طراحی این از تسلا Y و GLE بهتره