کانسپت مرسدس بنز EQXX که بهتازگی معرفی شده است، تأثیر زیادی روی خودروهای الکتریکی تولیدی آیندهٔ این شرکت خواهد گذاشت و بهزودی تا سال ۲۰۲۴ ویژگیهای این کانسپت را در محصولات تولیدی خواهیم دید. در بخش طراحی، دماغهٔ بدون جلوپنجرهٔ EQXX در خودروهای الکتریکی آیندهٔ مرسدس ظاهر خواهد شد زیرا گوردون واگنر گفته است:
شما در سالهای آینده چیزی مشابه را خواهید دید
محصولات الکتریکی کنونی مرسدس مثل EQS در جلوی خود پانل مشکیرنگی دارند که طرح جلوپنجره را تداعی میکند اما درواقع مسدود است و هوا از آن عبور نمیکند. در EQXX اما این پانل حذف و با ستارههای کوچکی روی قسمتی همرنگ بدنه در سپر جایگزین شده است. تنها ورودی هوا در اینجا هم در پایین سپر تعبیه شده است.
در کابین این کانسپت بهطور گستردهای از متریال تجدید پذیر مثل چرمهای مصنوعی که از قارچ و کاکتوس گرفته شده استفاده شده و واگنر به ارائه این ویژگی هم در آینده اشاره کرده است:
چرم همچنان اصلیترین مادهٔ ما است. من نمیتوانم ببینم که ما آنرا بهطور کامل جایگزین خواهیم کرد اما برای کسانی که [چرم طبیعی] نمیخواهند آپشنهایی را ارائه میکنیم
قوای محرکهٔ EQXX نیز در سال ۲۰۲۴ در یک مدل تولیدی استفاده خواهد شد. این قوای محرکه از یک واحد اختصاصی شامل موتور الکتریکی، گیربکس و پاور الکترونیک تشکیل شده است. نسخهای دو موتوره از این قوای محرکه هم ارائه خواهد شد که بخشی از برد را فدای قدرت بیشتر میکند زیرا تک موتور الکتریکی در EQXX تنها ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد.
معماری ۹۰۰ ولتی EQXX هم به تولید خواهد رسید. به گفتهٔ مدیر ارشد تکنولوژی مرسدس «مارکوس شفر»، این سیستم میتواند ۳۰۰ کیلومتر برد را با تنها ۱۵ دقیقه شارژ ارائه کند. وی دراینباره میگوید:
این تکنولوژی با همان هزینه، برد بیشتر و کارایی بالاتری را ارائه میکند و در سالهای ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ وارد تولید خواهد شد
علاوه بر این، پانل خورشیدی روی سقف EQXX هم به خط تولید خواهد رسید. در این کانسپت، یک باطری لیتیوم آهن فسفات مجزا برای ذخیرهٔ انرژی این پانل تعبیه شده که از آن برای تأمین انرژی وسایلی مثل فن سیستم تهویه، چراغها و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی استفاده میشود. شفر دراینباره گفته است:
ما معتقدیم که سقفهای جدیدی موردنیاز خواهد بود. سقفهای شیشهای و خورشیدی ویژگیهای مهمی خواهند بود که در آینده ارائه خواهیم کرد
Philipp
۱۷ دی ۱۴۰۰فقط امیدوارم طراحی جلوشو دیگه هیچ جایی نبینم
بقیه طراحیشم سوسوئه عالی نیست
NAVID۰۰۹۸
۱۷ دی ۱۴۰۰یااااا ابررررفضل ! ، نه ! ، این یه شوخیه وحشتناکههههه !
مردیم از خوشی
۱۷ دی ۱۴۰۰گند
یوسف
۱۷ دی ۱۴۰۰ظاهرا در عصر خودروهای الکتریکی، باید چشم هامون رو به دیدن خودروهای خمیده و بی روح عادت بدیم.
مرسدس بدون جلوپنجره های خاطره انگیز دیگه مرسدس نیست اما الزام زمانه با هیچی شوخی نداره.
Philipp
۱۸ دی ۱۴۰۰مرسدس بدون جلوپنجره هم مرسدس است و هم می تواند بی نهایت زیبا باشد
نمونه؟
اولین پروژه برونو ساکو در قامت طراح ارشد به نام مرسدس C111 که برخی مثل جناب اسفتفنسون طراح مکلارن P1 آن را جزوه سه طراحی برتر تاریخ مرسدس میشمارند
مرسدس بدون ابهت مرسدس نیست!
محمد مختاری آذر
۱۷ دی ۱۴۰۰پدال میشه یک مطلب انگلیسی براتون آپلود کنم همشو خودم نوشتم فقط انگلیسی هستش؟
shayan
۱۷ دی ۱۴۰۰یه موتور ضعیف ۲۰۰ اسبی
پک باتری بزرگ
با طراحی فدا شده برای آیرودینامیک
معنی تکنولوژی رو فهمیدیم😂😂😂
Nima
۱۷ دی ۱۴۰۰شبیه بنز که تولید بشه نیس!!
اصلا در واقع بنز نیس!
قدیمى هاش واقعا بنزن!
اون دم ماشین هم اصلا براى یه سدان توى سایز و سگمنت سى کلاس زیبایى نداره!
مگه مکلارن یا … آخه. میخوام نداشته باشه اون ۱۰۰ کیلومتر برد اضافه رو ۱۰۰ سال با این طراحى جلوى زشت و عقب ناجور
M.Kkarimi
۱۷ دی ۱۴۰۰سرطان لجبازی بی ام و به مرسدس هم سرایت کرده !
Aboalfazl demon
۱۷ دی ۱۴۰۰جسارتی ندارم . اما ۲۰۰ اسب ؟
خب با ۲۰۰ اسب و این همه آیرودینامیک اگه ۱۰۰۰ کیلومتر برد نداشته باشه باید تعجب کرد
واقعا ناراحتم شرکتی که یه زمان شاهکار هایی مثل w140 . W221 و sls . Slr میساخته الان زبان طراحیش شده این
من لوسید ایر رو هم به این هم به eqs ترجیح میدم
پارسا
۱۸ دی ۱۴۰۰درست دار میشه طراحی مرسدس
اینو ول کن کانسپته
Sl جدید که بی نظیره
اونور هم amg one شش ماه دیگه معرفی میشه و طراحی عالی داره
از اون ور هم نسل جدید amg gt که طراحی بهتری از این نسل حاضر خواهد داشت، مطمئنم
این سه تا بازوی اسپرت مرسدس رو به رخ فراری و لامبو و پورش و مکلارن خواهد کشید
Philipp
۱۸ دی ۱۴۰۰والا SL جدید در حد و اندازه یک CLS کابریولته نه SL کبیر
SL تجربه داشتن عنوان قوی ترین موتور 12 سیلندر رو داره (SL65 BS)
زبان طراحی مرسدس رو تغییر داده! (300SL)
10 سال قوی ترین خودرو دنیا بوده (300SL)
پرفروش ترین کابریولت آلمانه با اینکه لوکسه (SL R107)
2 نسلش بالای 10 سال R129, R230 و یک نسل بالای 20 سال R107 رو خط تولید موندن بدون اینکه افت فروش وحشتناک داشته باشن یا قدیمی به نظر برسن
و همیشه روز معرفیشون دنیا رو شگفت زده میکردن چه با پرفورمنسشون (R230) چه با طراحیشون (R129 R107 W113) چه با جفتش (300SL)
حالا این CLS کابریولتی که الان داریم پتانسیلش رو داره که یک رکورد جدید به این لیست اضافه کنه؟
net
۱۷ دی ۱۴۰۰صندوق عقب و کاپوت جلو که رو به پایین شیب داره و مسطح نیست خیلی بده و چراغ عقبش هم خیلی بده
RKH
۱۸ دی ۱۴۰۰تکنولوژیشو آره ولی طراحیشو نه
حسین
۱۸ دی ۱۴۰۰بابا کانسپته ها.خودتونو ناراحت نکنید
پارسا
۱۸ دی ۱۴۰۰درست دار میشه طراحی مرسدس
اینو ول کن کانسپته
Sl جدید که بی نظیره
اونور هم amg one شش ماه دیگه معرفی میشه و طراحی عالی داره
از اون ور هم نسل جدید amg gt که طراحی بهتری از این نسل حاضر خواهد داشت، مطمئنم
این سه تا بازوی اسپرت مرسدس رو به رخ فراری و لامبو و پورش و مکلارن خواهد کشید
mm-yarlou
۱۸ دی ۱۴۰۰زشت ترین مرسدس تاریخ بهترین ارقام برد مسافت
آرش
۲۱ دی ۱۴۰۰به نظر من این ماشین همه چیش عالیه،حتی طراحیش،منتها مشکلش اینه که هویت و روح و اصالت بنز توش نیست،اگر میگفتن پورشه هست قابل قبول بود ولی اصلا بنز نیست،بنز از دور داد میزنه که از بنز هست