مرسدس بنز پروتوتایپ نزدیک به تولید G کلاس الکتریکی را در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآورده و خبر از رونمایی رسمی آن طی چند ماه آینده داده است.
در اکتبر ۲۰۱۷، مرسدس بنز با معرفی G65 فاینال ادیشن، از G کلاس دوازده سیلندر خداحافظی کرد و در ژوئن امسال، G500 فاینال ادیشن نیز پایان مدلهای هشت سیلندر غیر AMG این ماشین را رقم زد. هرچند G63 هنوز با موتور V8 عرضه میشود اما این آفرودر افسانهای هم از الکتریکیسازی مصون نخواهد بود زیرا سال آینده، G کلاس الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد و پروتوتایپ آن هماکنون در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآمده است.
دو سال پس از معرفی کانسپت EQG، مرسدس بنز در همان نمایشگاه، پروتوتایپ نزدیک به تولید این شاسیبلند الکتریکی را به نمایش گذاشته است، به گفتهٔ مرسدس، حاضران در نمایشگاه مونیخ میتوانند از نزدیک با G کلاس الکتریکی چند ماه پیش از رونمایی رسمی ملاقات کنند. این شرکت اطلاعات فنی چندانی در مورد آفرودر الکتریکی خود منتشر نکرده است ولی انتظار میرود EQG به چهار موتور الکتریکی و پکیج باطری چگالی بالا مجهز باشد که از سیلیکون آند بهره میبرد. این تکنولوژی، چگالی انرژی را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داد و به ۸۰۰ واتساعت بر لیتر در سطح سلول خواهد رساند که میزان قابلتوجهی به برد خودرو اضافه میکند.
بااینحال، EQG دوربرد تا پیش از سال ۲۰۲۵ تولید نخواهد شد که یعنی حدوداً یک سال پس از نسخهٔ الکتریکی معمولی به بازار خواهد آمد. تخمین زده شده که این شاسیبلند الکتریکی حدود ۳ تن یا حتی بیشتر وزن داشته باشد که این در کنار شکل جعبهای که ضریب درگ ضعیفی دارد، باعث میشود EQG برای ارائهٔ برد مناسب به تکنولوژی باطری پیشرفتهای نیاز داشته باشد. EQG از نسخهٔ اصلاحشدهٔ شاسی نردبانی فولادی G کلاس درونسوز کنونی استفاده میکند. به گفتهٔ مرسدس، این شاسی به تعلیق دو جناقی در جلو و بازوی پیرو (Trailing Arm) در عقب مجهز میشود.
باطریها هم در محفظهای فولادی قرار گرفته و در ترکیبی پلیمری تقویتشده با فیبر کربن پیچیده میشود تا هنگام آفرود و عبور از آبهای عمیق محافظت شود. در این خودرو علاوه بر حالتهای رانندگی معمولی اقتصادی، راحت و اسپرت، حالتهای تریل، صخره و شن هم برای مسیرهای آفرودی تعبیه شده است. یکی دیگر از ویژگیهای این خودرو، سیستمی بنام G-Turn است که امکان چرخش ۳۶۰ درجه را با استفاده از پدالهای تعویض دنده چپ و راست فراهم میکند. G کلاس الکتریکی توسط مگنا اشتایر در کنار نسخهٔ درونسوز در اتریش ساخته میشود. طبق گزارشها، این خودرو از اولین مدلهای الکتریکی مرسدس خواهد بود که نام EQ را کنار میگذارد اما هنوز چیزی رسماً اعلام نشده است.
محمد
۱۷ شهریور ۱۴۰۲علیرغم اینکه موتورهای بنزینی جذابترن،،،ولی معتقدم اینا برای طبیعت گردی مناسبترن
صداهای ثانویه مثه صدای اگزوز،واقعا تو دل طبیعت آزاردهنده هستن
net
۱۷ شهریور ۱۴۰۲طراحی جعبه ای سنتی داره
JoJo
۱۷ شهریور ۱۴۰۲به نکته خیلی جالبی اشاره کردی !
به نظر منم موتور های الکتریکی برای خودرو هایی که کاربرد طبیعت گردی دارن میتونه کاربردی باشه .
به طور مثال میشه صفحات خورشیدی روی خودرو تعبیه بشه برای زمانی که شخص به جاهای بکر میره و دسترسی به پمپ بنزین نداره و به این شکل خیالش از این بابت راحت میشه .
یا میتونه از این انرژی برای آشپزی ، شارژ وسایل و … استفاده کنه .
همایون
۱۷ شهریور ۱۴۰۲این ایده خیلی قشنگه ولی حداقل چند دهه باهاش فاصله داریم چون صفحات خورشیدی موجود انقدر بازده ندارند که با روزانه چندساعت زیر افتاب موندن بتونه انرژی لازم واسه شارژ کردن باطریهای یه آفرودر رو فراهم کنه حالا اینکه واسه آشپزی و گرمایش و شارژم انرژی اضافه بیاری که پیشکشش
مهردادکمال
۱۷ شهریور ۱۴۰۲این دنیا دیگه ارزش نداره
AMANTE
۱۷ شهریور ۱۴۰۲معنی مخفف EQ چیه؟ کسی میدونه. مثلا میشه Electric Quality.
Navidd
۱۸ شهریور ۱۴۰۲مثل ایکیو یه اسمه
Enzo Ferrari 2008
۱۷ شهریور ۱۴۰۲جی کلاس عجب هیولایی بود
Ahmad
۱۷ شهریور ۱۴۰۲بنز خدا لعنتت کنه توقع داشتم هر مدلی رو برقی کنی جز جی کلاس رو واقعا دیگه این دنیا به درد نمیخوره
همایون
۱۷ شهریور ۱۴۰۲امیدوارم یه دستی به کابین بکشن درسته کابین فعلی قشنگه ولی رقبای قدرتمند و مدرنی در آینده انتظارشو میکشن نیاز به نمایشگرهای یه کوچولو بزرگتر و ظاهر لوکستری داره و البته که چرم کابین هم باید مصنوعی بشه.چون بنز فکرشو نمیکرد که کابینی که واسه جی کلاس طراحی کرده باید با رولزرویس هم قیاس بشه چون عملا تو بازار بنز جی علاوه بر رولزرویس با رنجرور و بنتایگا باید رقابت کنه
مازیار
۱۷ شهریور ۱۴۰۲وااای لعنت خدا بهتون
وااای این دنیا دیگه ارزش نداره
وااای من برم خودکشی کنم
وای وای وای …
.
.
.
تصمیمی بود که گرفته شد حالا این افه های اگزوز دوستی چی رو میخواد نشون بده؟؟
بازم خوبه الان یکم بهتر شده دو سه سال قبل همینجا چند نفر در ب در دنبال ویزای آمریکا بودن تا برن فقط ایلان ماسک رو بکشن و برگردن!!
Rahman
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ببین دوست عزیز من با ماشین برقی مشکل ندارم با طراحی ماشین های برقی مشکل دارم همه ماشین ها انگاری ساخت چین شدن ، شما ماشین های برقی بنز و ب ام و رو میتونی تشخیص بدی بقیه نه همه عین هم ، مثل اینکه بری کشور چین ببینی همه شبیه همن.
Mr
۲۳ شهریور ۱۴۰۲این نظر شماست دوست عزیز
بله حرفتون درسته اما اشکالی ندارد میدونید چرا؟
چون چین با اینکه پیشرفته ترین کشور دنیا نیست اما به قطع مدرن ترین کشور دنیاست! و بارها اینو ثابت کرده
کافیه شهرسازی شانگهای رو با نیویورک یا لندن مقایسه کنید میفهمید چی میگم یا حتی با دبی!
چین پیشرفته ترین نیست! ولی مدرن ترینه! خودرو های برقی هم مدرن هستن پس کاملا طبیعیه که به سبک چینی (در واقع چینی نیست اسمش مدرنه) طراحی بشن چون چین کلا توی مدرنیته پیشرو هست
کاملا یه چیز طبیعیه
مدرن ترین طراحی ها رو معمولا چین میزنه اینو تقریبا همه کشور ها میدونن
پس وقتی بقیه به سمت برقی شدن پیش میرن ناخود آگاه به سمت طراحی چینی پیش میرن
مثل این میمونه بگیم کشور هایی که قبلاً ۳۰ سال پیش برج میساختند شبیه آمریکا میشدن! خب مشخصه چون آمریکا اولین کشوری بود که به مقدار خیلی زیاد برج میساخت و برج سازی رو شروع کرد (بیش از ۱۰۰ سال پیش اولین برج آمریکا ساخته شد!!! یعنی زمانی که عرب ها که هیچ خود ما با اسب و شتر نقل مکان میکردیم) پس طبیعتاً کشور های که بعد از آمریکا برج میساختند ناخود آگاه از آمریکا و سبکش پیروی میکردند
امیدوارم تونسته باشم توضیح معقولی بدم