مرسدس اعلام کرد شاسیبلند الکتریکی G کلاس جدید بهصورت سفارشی با مجموعه باتریای عرضه خواهد شد که دارای آند سیلیکونی ساخت شرکت سیلا است. این خودروساز میگوید ساختار شیمیایی آند سیلیکونی این باتری باعث افزایش تراکم انرژی میشود و البته درعینحال تأثیری روی ایمنی یا سایر پارامترهای باتری ندارد. مرسدس اظهار میدارد تکنولوژی سیلا در مقایسه با سلولهای باتری کنونی باعث افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی تراکم انرژی میشود. این یک افزایش قابلتوجه به شمار میرود و به خودروهای آتی اجازه میدهد انرژی بیشتری را در یک فضای برابر ذخیره کنند و بنابراین شعاع حرکتی آنها بهطور قابلتوجهی افزایش مییابد.
ژرمنها هنوز آماده انتشار جزئیات و مشخصات G کلاس الکتریکی نیستند اما انتظار دارند در سال ۲۰۲۵ شاسیبلند G کلاس الکتریکی با تکنولوژی باتری سیلا را روانه بازار کنند. این برند میافزاید متریال آند سیلیکون موردبحث در ایالت واشنگتن تولید خواهند شد. کارخانه تولید این مواد بهطور کامل از انرژی تجدید پذیر استفاده میکند و مرسدس اولین مشتری خودرویی سیلاست. اگرچه سیلا بخشی از مرسدس نیست اما این خودروساز در سال ۲۰۱۹ سرمایه مناسبی را به عنوان بخشی از اهداف تحقیق و توسعهای به سیلا تزریق کرد تا باتریهای پیشرفتهای برای خودروهای الکتریکی آینده تولید شود. این سرمایهگذاری هماکنون جواب داده و محصولات آتی مرسدس از باتریهای پیشرفتهای که شعاع حرکتی قابلتوجهی را ارائه میکنند سود خواهند برد.
مارکوس شافر مدیر تکنولوژی ارشد مرسدس در بیانیهای اظهار داشته است:
سیلا یک شریک پیشرو است که به توسعه نسل بعدی خودروهای لوکس و الکتریکی کمک خواهد کرد. ارائه چنین باتری پیشرفته با تراکم انرژی بالا باعث تغییر قوانین بازی خواهد شد و به ما اجازه خواهد داد تا در بحث توسعه خودروهای الکتریکی آتی جهتگیری کاملاً جدیدی داشته باشیم
مدیرعامل سیلا نیز اظهار میدارد:
ما روی ارائه متریال کمهزینه و پیشرفته تمرکز میکنیم تا مطمئن شویم خودروهای الکتریکی آینده شعاع حرکتی بالاتر، زمان شارژ کمتر و هزینه باتری پایینتری داشته باشند
NAVID۰۰۹۸
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱آخه G کلاسی که ۱۲ یا ۸ سیلندر بنزینی نباشه دیگه چه معنیای داره !
G کلاس برقی ، جز ظاهر چه فرقی با بقیه برقیها داره جز بُرد مسافتی !
نمیدانم ، شاید اشتباه میکنم !
من^_^
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱میشه جی کلاسی که بدنه دورنگ و لاستیک زاپاس مربعی داره
در حقیقت هم کمتر کسی با سلطان آفرود واقعا هم میره آفرود
Erfan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱این همه ماشین برای برقی شدن Gکلاس رو حداقل حالا حالا ها برقی نمیکردی😅.
من نمیدونم بیست سال دیگه جوون اون موقع میخواد پوستر چه ماشینی رو بزنه رو دیوار اتاقش یه ماشینی که نه هیجانی توش پیدا میشه نه صدایی هیچی.
حشمت ۰۲۱
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱مگه ماشین کارایی اش صدا در اوردنه
20 سال دیگه با این سرعت تکنولوژی دیگه ماشینی وجود نداره
Erfan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱کارایی ماشین نیست اما لذت و علاقه خیلی ها واسه خرید ماشین همین قدرت موتوری صدا و غیره مثل اینه که شما بگید فراری چه فرقی با پراید میکنه جفتشون کارای اش یکیه اما زمین تا آسمون برای علاقهمندان ماشین تفاوت این وسطه
viper2
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا
Jdm باز
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱حرفت خیلی حق بود
دودیقه استراحت
ارسلان
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱حاجی حشمت
چه سرعت تکنولوژی ای ؟؟ تکنولوژی برقی رو شما تازه شناختی ؟؟ برقی از زمان های خیلی قدیم بوده اتفاقا بعد از جنگ سرد تکنولوژی فقط درجا زده و فقط با اعداد و ارقام بازی کرده مثلا سریعترین /بزرگترین /کوچکترین/ و …
این خودران سطح یک و دو و سه هم که بهش میگید تکنولوژی چیزی جز یه نرم افزار نیست که روی همون تکنولوژی های قدیمی سوار شده و داره کار میکنه
اینکه من بیام منابع سخت افزاری بیشتری درون یک چیپ کامپیوتری بزارم (بالا بردن تعداد ترانزیستورها درون پردازنده) که مثلا پردازش سریعتری داشته باشم این اسمش تکنولوژی جدید و پیشرفت در تکنولوژی نیست
ماشین بوده هست و خواهد بود خیالت تخت
ماشینای قدیمی دوروشکه و دلیجان بودن که نیروی پیشرانش ش اسب و حیوانات بودن ماشین های نوین با صنعتی شدن در قرن بیست و بیست و یک همون شاسی و چهار چرخ که نیروی پیشران ش شد بنزینی الانم ظاهرا داره برقی میشه
این وسط چی تغییر کرد ؟؟ جواب : نیروی پیش ران !!
آیا ماشین از بین رفت ؟؟ نه !!
بخدا مطالعه چیزه بدی نیست در کمترین حالت باعث میشه چیزای خنده دار ننویسیم
Phonix
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست عزیز از سال ۲۰۰۰ به بعد تکنولوژی هر روز سرعتش بیشتر شده
شما هنوز احتمالا بیست سالت نشده که بدونی به کجا رسیده تکنولوژی ضمن اینکه همه تکونولوژی ها در دسترس عموم نیست و دولت ها اون هارو مخفیانه توسعه میدن مثلا تکنولوژی های نظامی که بعدا به بخش های صنعتی وارد میشن مثل چیپ های الکترونیکی که اول نظامی بود بعد کاربرد غیر نظامی پیدا کرد
بشر تا اخر همین ده کلونی در سیارت دیگه تاسیس میکنه این یه زمانی حتی در مخیله ادم ایزاد نمیگنجید
پس به قدرت علم ایمان بیار
Phonix
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست عزیز از نظر شما ماشین یه تعریفه؟
وسیله حمل و نقل؟
اون درشکه بوده و این ماشین و اون هواپیما
همشون به کار رو انجام میدادن ولی هر کدوم ادم رو یه قدم بیشتر به جلو برده ا
heshmat021
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی ممنون که به مطالعه دعوت کردید
پیشنهاد میشه مقالات و تئوری های علمی در رابطه با متاورس ها و سینگولاریتی رو مطالعه کنید تا فرا تر از دنیای خودرو برید و ببینید غرب داره به کجا ها فکر میکنه
Jdm باز
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱g کلاس رو هیکاش برقی نمیکردن، اون ابهت و جذابیت رو دیگه با برقی شدن نداره
javadhy
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱من احساس میکنم اگه خودرو ها الکتریکی شن تنوع حس رانندگی توی یک کلاس خودرویی از بین میره چون موتور توی ساخت شخصیت و هویت ماشین نقش خیلی بزرگی داره فقط خدا اون روزو نیاره که لامبورگینی و فراری تمام الکتریکی شن دیگه اون روزه که باید به جای ماشین باز به خودمون بگیم جارو باز
javadhy
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱راستی پدال brabus دوتا پورشه و یه رولزرویس تیونینگ کرده اگه میشه پوشش بدین
amirhosein23
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی بده که بعضی کمپانی ها دارند تمام ظرفیت تولید رو برقی میکنند حداقل بگو 50درصد بنزینی تولید کن 50درصد برقی نه همرو بکن برقی
Poria
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ما ماشین ها مرسدس رو با صدا رخ تقریبا خشن و به اصطلاح گنگ بودن میشناسیم، حالا گنگ ترین مدل اش رو برداشته برقی کرده .
البته گفته سفارشی: هستش و شاید یه مدل برا آینده هستش تا تو رقابت با بقیه خودروساز ها تو حوضه انرژی پاک و الکتریکی بتونه رقابت کنه (امیدوارم اینطوری باشه )
آریا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱لعنتیا چرا این کارو میکنین ما هنوز با بنزینیش رانندگی نکردیم😣
aliakbarkhoei
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ایکاش بجای سرمایهگزاری روی برقیها، روی سوختهای پاکتری سرمایهگزاری میشد.
مثلا یادمه پدال