مرسدس بنز

مرسدس G کلاس برقی رونمایی شد: آغاز عصر جدید

شاسی‌بلند مشهور مرسدس سرانجام با تکیه بر باتری ۱۱۶ کیلووات ساعتی، گشتاور ۱۱۶۴ نیوتن متر و قدرت ۵۷۹ اسب بخار معرفی شد.
مرسدس G کلاس برقی

مرسدس پس از تجهیز شاسی‌بلند جعبه‌ای خود به پیشرانه‌های ۴، ۵، ۶، ۸ و ۱۲ سیلندر سرانجام تصمیم گرفت با موج برقی‌شدن همراه شود و کلاس G را بدون سیلندر روانه بازار کند. این خودرو به‌جای بهره‌وری از موتور بنزینی متداول به چهار پیشرانه برقی مجهز است که هر یک وظیفه نیرودهی به یک چرخ را برعهده دارند. مهندسان آلمانی برای حفظ قابلیت‌های آفرود این خودرو تمام تلاش خود را کرده‌اند تا خودرویی بیافرینند که در برخی سناریوها، از نمونه اولیه هم توانمندتر باشد.

مرسدس G کلاس برقی
زبان طراحی این خودرو برخلاف سایر نمونه‌های EQ، شباهت زیادی به نسخه بنزینی دارد؛ دلیل آن هم این است که کلاس G برقی یک EQ نیست! مرسدس پیشوند EQ را در این محصول کنار گذاشته است و به نام G580 بسنده کرده است. G580 با فناوری EQ به چهار الکتروموتور مجهز شده که روی‌هم‌رفته ۵۷۹ اسب بخار قدرت و ۱,۱۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به‌این‌ترتیب، نسبت‌به مرسدس AMG G63 2 اسب بخار قدرت بیشتر و ۳۱۴ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد؛ گشتاوری که برخلاف نسخه بنزینی، با کوچک‌ترین فشار پدال گاز دردسترس راننده خواهد بود.

مجموعه چهار موتوره این خودرو می‌تواند بدنه زیبای آن را درعرض ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. حداکثر سرعت نسخه برقی به‌صورت الکترونیکی به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما مشتریان آن می‌دانند، هدف خریداری چنین خودرویی هیچ‌گاه دستیابی به سرعت بالا نیست. تمرکز اصلی این خودرو روی قابلیت‌های آفرودی خواهد بود. مرسدس مدعی شده که نسخه برقی می‌تواند در آب به‌عمق ۸۵ سانتی‌متر هم حرکت کند؛ یعنی ۱۴ سانتی‌متر بیشتر از G63.

G580 می‌تواند به‌لطف فاصله ۲۵ سانتی‌متری فاصله میان محورهایش از زمین، صخره‌ها و مسیرهای با شیب ۳۵ درجه‌ای را به‌راحتی طی کند. این خودرو توانایی رد کردن مسیرهای سخت آفرودی با زاویه ورود ۳۲ درجه و زاویه جداسازی ۳۰.۷ درجه‌ای را هم دارد. همچنین تا زاویه ۲۰.۳ درجه، سطح مسیر هیچ بخشی از بدنه به‌جز تایرهای را لمس نخواهد کرد.

این خودرو برای موفقیت در آفرود به امکاناتی چون جعبه‌دنده دو سرعتی با قابلیت خزش، قفل دیفرانسیل مجازی و سیستم تعلیق با میراگرهای تطبیق‌پذیر مجهز شده است. همچنین ویژگی چرخش «G شکل» یا «تانکی» که قبلا در نمایشگاه لاس‌وگاس تبلیغ‌شده بود هم راه خود را به نسخه تولیدی باز کرده است. این خودرو به فناوری فرمان‌پذیری G هم مجهز شده که با تکیه بر امکانات یادشده، دایره پیچش را کاهش می‌دهد.

فنربندی جلو کلاس G با فناوری EQ یک واحد مستقل خواهد بود که درکنار محور صلب عقب، پکیج تازه اشتوتگارت را تکمیل می‌کند. مهندسان مرسدس برای اطمینان از حفظ سلامت فیزیکی باتری ۱۱۶ کیلووات ساعتی این خودرو که روی پلتفرم پله‌ای آن سوار شده است، از صفحه محافظ زیرین بدنه از جنس مواد سختی چون فیبرکربن و… استفاده کرده‌اند. سازنده هنوز از حرفی از گستره مسافت قابل‌پیمایش به میان نیاورده است اما اعلام کرده که می‌توان باتری بزرگ آن را با شارژ سریع ۲۰۰ کیلوواتی شارژ کرد و درعرض ۳۲ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند.

طراحی G580 برقی با نمونه بنزینی تفاوت خاصی ندارد و می‌توان آن را با جلوپنجره بسته و درخشان و البته محفظه مربعی مخصوص شارژر و اقلام کوچک دیگر تمییز داد. با وجود طراحی جعبه‌ای این خودرو، مهندسان مرسدس بهبودهای آیرودینامیکی کوچکی را روی آن اعمال کرده‌اند.

داستان شباهت به بدنه بیرونی ختم نمی‌شود و کابین این خودرو هم متاثر از برادر بنزینی‌اش است. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مرکزی و دستگیرهای در همه از مدل بنزینی به عاریه گرفته شده‌‌اند. این نسخه هم به ویژگی تازه «Trasparent Hood» مجهز شده که به راننده اجاره می‌دهد اطراف خودرو را به‌گونه‌ای تماشا کند که انگار بیرون آن ایستاده است.

نسخه ۲۰۲۵ کلاس G برقی در ایالات‌متحده با پسوند «ادیشن وان» و در رنگ‌های آبی، سفید، سفید متالیک، سیاه متالیک و خاکستری عرضه می‌شود. بدون توجه به رنگ بدنه، تمام نسخه‌ها به کالیپرهای ترمز آبی مجهز خواهد شد. رنگ آبی که امضای نسخه برقی خواهد بود به کابین خودرو هم راه می‌یابد تا با مزین‌کردن دوخت‌ها و تریم فیبرکربنی این خودرو هماهنگی بصری کاملی ایجاد کند. از آنجا که پیشرانه برقی عملا فاقد صدا است، مرسدس با تکیه‌بر ویژگی «غرش G»، هنگام شتابگیری صدای نسخه بنزینی را در کابین این خودرو پخش می‌کند.

آستانه قیمت G کلاس برقی هنوز مشخص نیست اما ظاهرا برای مدل فرست ادیشن با امکانات اختصاصی، بودجه ۱۸۰ هزار دلاری لازم است. این خودرو احتمالا در نسخه پایه ساخت ۲۰۲۵، با آستانه قیمت ۱۵۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. هم اکنون برای انواع G کلاس بنزینی، ۱۴۰ تا ۳۰۰ هزار دلار پرداخت می‌شود. نظر شما درباره شاسی‌بلند برقی تازه مرسدس‌بنز چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2900 ديدگاه)

    واقعا تاریخ ساز هست این ماشین
    اگر موفق بشه که به نظر من حتما پرمشتری خواهد بود، مورد الهام شرکت های دیگه قرار می گیره
    اگر هم موفق نشه، صنعت خودروهای برقی توجه کمتری به شاسی بلند و آفرود الکتریکی خواهد داشت

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. علی صفرپور

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      خوشبختانه تکلیفش رو مشخص کردن و مثل اسکالید EQ به خیابون محدود نمیشه.

      موافقم 14
      مخالفم 2
    2. مازیار

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      جی واگن از معدود خودروهایی هست که در هر شرایط و هر وضعیتی دوستدار خودش رو خواهد داشت

      موافقم 12
    3. Sina_carshow

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (252 ديدگاه)

      شاید آقا اشتری باور نکنید و اکثر کسایی که دبی میشناسم با اینکه پول خرید جی کلاس رو دارن به خاطر مصرف زیاد بنزین از خریدش منصرف شدن این ماشین قطعا میتونه گزینه فوق العاده خوبی براشون باشه آدمایی که خیلی حساب کتاب میکنن
      به شخصه از طراحیش و جلو پنجره مشکیش خوشم اومد امیدوارم با استقبال ازش نسخه های ضعیف تر و ارزونتر هم ازش بدن بیرون

      مخالفم 15
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2900 ديدگاه)

        یعنی واقعا کسی که که بتونه پول بالای 100 هزار دلار برای G کلاس بپردازه
        نگران هزینه بنزین در دوبی هست؟
        فکر می کنم منظور شما مدل های دست دوم باشه

        موافقم 19
        1. Sina_carshow

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (252 ديدگاه)

          بله درسته چه دست دوم چه نو خیلیا حساب میکنن اینارو از اونجا که تو دوبی اکثرن نسخه g63 موجوده و عملن هر باک بنزینش بالای ۲۰۰ درهم میشه سنگینه برا هرکسی
          یکی از دلایلی که برقیا دارن هر روز بیشتر میفروشن همینه به شدت حساب کتاب گر هستن
          تو دبی تا همین پارسال تقریبا جز تسلا برقی دیگه نبود الان تو هر پارکینگ عمومی از هر ۱۰ تا ماشین یکیش برقیه از هر برندی چون واردات برقیا خیلی زیاد تر شده و کمپانی هایی که ماشینای برقی رو تمایل نداشتن بدن امارات دارن پشت سر هم مث زیکر و آواتار و بی وای دی و… وارد میشن
          الان نظر هر کدوم از مالکاشو بپرسی هر نژادی باشه از این مسئله گله داره کسیو ندیدم از هزینه های نگه داری g63 راضی باشه
          پول به دست آوردن اونقدر اسون نیس تو امارات که تو رسانه ها نشون میدن
          خود منم یکی از علتایی که علاقه ندارم به جی کلاس همین بود قطعا بنز هم دیده بازارو که همچین مدلی تولید کرده
          تقریبا براتون خلاصه کنم سالانه با خرید این خودرو نسبت به نسخه معمولی متوسط ۶ تا ۱۰ هزار دلار هزینه بنزین و سرویس های دوره ای صفحه جویی میشه

          موافقم 2
          مخالفم 8
        2. Mercedes

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (956 ديدگاه)

          ۱۰۰ هزار؟
          جی کلاس بالای ۱۶۰ هزار تاست تازه شروعش

      2. amir

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        ببین کار اشتباهی میکنن باید برن چری و چانگان بخرن

        موافقم 13
        1. Mercedes

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (956 ديدگاه)

          چانگان ۱۵۰ هزار تا به بالا قیمتشه؟
          البته چری و چانگان جزو اشغال های چینی حساب میشن
          ولی با سابقه ضد چینی که ازت دارم گفتم
          ولی خودمم با این دوتا برند اصلا حال نمیکنم

        2. Mercedes

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (956 ديدگاه)

          ظاهرا اعضای سایت معتقدن چری ۱۵۰ هزار دلار پولشه😂

          موافقم 1
          مخالفم 1
      3. blackwing

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        والا ما که تو خیابون‌های دوبی بیشتر از جی‌ام‌سی و تویوتا ، جی کلاس دیدیم فقط !

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. amir

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          این داداشمون نمیدونم از کجا میگیره عین اون پیامک هرچی میگه کاملا با واقعیت برعکسه نمیدونم چرا
          حالا اسما ما زیر پتو زندگی میکنیم ایشون دبیه
          والا هروقت اینستا رو باز میکنی خیابون های عربا پره از پاترول لندکروز با کلاساشون فراری لامبو
          البته شاید مثل رجب ایودیک که میخواد بره قونیه رفت کنیا اینم میخواسته بره دبی رفته پکن

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. Sina_carshow

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (252 ديدگاه)

          دبی منطقه توریستی انتظار داشتی نیسان سانی ببینی؟ یکم برو سمت مناطقی که مردم عادی زندگی میکنن ببینی چه ماشینایی سوار میشن

          امیر جان دلبندم
          واقعیت؟ شما مثکه امارات رو نشناختی نمیخوام صحبت رو کش بدم ولی شنیدی فضا مجازی با واقعیت رو مقایسه نکن؟ اینکه پاترول میبینی تو مجازی مطمئنم کسی بیکار نیس از چیزای عادی فیلم بگیره. امارات ماشینای جذاب زیاد داره ولی خوب در واقعیت شاید صد تا هم نباشن
          و جالب تر اینه مالک مشخصی ندارن و مال نمایشگاه هستن
          اره خوب آدمای بیش از حد پولدار هست تو امارات یا سرمایه گذارای بزرگ ولی مثلا تو کشورای دیگه نیستن؟
          حدود ۴ میلیون نفر زندگی میکنن اینجا و خیلیا از نداشتن حقوق بالا مینالن
          متاسفانه قدرت پروپاگاندا امارات خیلی زیاده و چیزی که واقعیته با چیزی که نشون میدن زمین تا اسمون فرق داره حالا یه روزی بحثشو پیش میکشم تو همین سایت
          یه مثال قشنگش
          میگن امارات از خیابون رد شی ماشین برات وای میفته
          اما واقعیت
          فقط باید از خط عابر عبور کنی وگرنه همین آدمای به اصطلاح با فرهنگ مثل هوش مصنوعی عمل میکنن و به قصد کشتنت گاز میدن و بله تصادف هم شد عابر پیاده جریمه میشه ۱۰۰۰ درهم معادل ۱۸ میلیون الان خیلی شیک

          الان میگی چرا خودت دبی هستی آفرین اشتباه کردم الانم پول ندارم اشتباهمو بشورم برم یه کشور دیگه ایرانم نمیتونم برگردم به خاطر سربازی باید فعلا بمونم تو این خراب شده جای خونه ای که زندگی میکنم هنوز اثرات سیل هست و پر از آبه همه جاش اگه امکانش بود عکسشو میدادم

          چرا کسی اعتراضی نداره؟ خیلی سادس چون اقامت طرف رو باطل میکنن

          من خودم تولید کننده محتوا هستم تو حوزه خودرو و اسم پیجم اسم همین نام کاربری هس هم یوتوب و اینستا و تجربه خودم رو به اشتراک می‌گذارم
          و خوب شاید خیلی از نظراتم به مذاق یه عده خوش نیاد ولی خوب شخصیت رو راستی دارم
          به شدت منو اذیت میکنن برا دادن ماشین خیلی اوقات هم دزدکی یواشکی فیلم میگیرم جالبه با ۲۶۷ هزار طلب کارم هستن چرا فیلم میگیرم

          موافقم 8
          مخالفم 3
        3. علی

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (799 ديدگاه)

          منم همین طور توی دبی حتی توی عربستان هم تمام شیخ ها و افراد ثروتمند همشون جی کلاس دارن یعنی یه جورایی تبدیل شده به مد یعنی نماد اشرافی شده یه شاهزاده یا شیخ بدون جی کلاس اعتبار ندارد حتی اگه یه فرد معمولی با جی کلاس توی خیابون های دوبی یا کویت و عربستان حرکت کنه همه بهش احترام میذارن راه رو واسش باز میکنن فکر میکنن طرف شیخ هست

    4. پیام

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      آقای اشتری حتی اگر مرسدس موفق نشه، برندای دیگه مثل جنرال موتورز و فورد و .‌. ازین مسیر دست نمیکشن. این روزا سرعت رشد تکنولوژی خیلی زیاد شده.

      موافقم 7
      مخالفم 12
    5. ممد ژانگولر

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      مرسدس بنز G class سنگ محک تمام شاسی بلندهای دنیاست .مسئله بودن یا نبودن هست .اگر G کلاس باشه همه دنیا خوشحال و انگیزه دارن اگر نباشه زندگی دیگه لطفی نداره و با ی کاسه سوپ صبحمونو به شب میرسونیم همین

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. علی

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (799 ديدگاه)

        درست میفرمایید ممد جان. بعضی ها هیچی نمی‌دونن. الکی میان چرت و پرت میگین بقول شما این خودرو نماد و پیشتاز شاسی بلند های فوق لوکس آفرود هست اگه بتونه راه رو واسه همه باز خواهد کرد

    6. Mercedes

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (956 ديدگاه)

      اقای اشتری مهم ترین مورد رو اشاره نکردین
      بردش چقدره؟

  2. پیام

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    کار درستی الان. الان باید خودرو الکتریکی درست حسابی داد وگرنه بعدا بازار از دستشون خارج میشه. هر کدوم ازین مخصول ها مشت محکمی تو دهن چین هست

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. Mercedes

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (956 ديدگاه)

      😂🇨🇳🇨🇳🇨🇳

  3. cyrus-az

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    یه ماشین برقی که میشه یه حس خوب ازش گرفت. شبیه اسباب بازی های دهه شصت نیست. واقعیه.

  4. Scuderia Ferrari

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4061 ديدگاه)

    اوج کار مرسدس بنز ، G550 4×4 مدل 2017 بود که هیچ وقت تکرار نمیشه 👑👑
    یک هیولای واقعی در آفرود که به خوبی نمیتونم ازش تعریف کنم

    موافقم 11
  5. Mohammad

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    یادگار محمد رضا

    موافقم 14
    مخالفم 6
  6. R@min

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2057 ديدگاه)

    با سه تن وزن تاپاله دیگه ای بین محصولات الکتریکی هست. از لحاظ آفرودی هم که خب مدل بنزینی میلیاردها کیلومتر بهتره اونم بخاطر سیستم انتقال قدرت منحصر بفرد مرسدس، قفل سه گانه مکانیکی نه مجازی و صد البته قابلیت اطمینان موتور بنزینی حتی موتور پیشرفته M177 !!!

    گذاشتن باتری زیر صندلی تر کاری هست تا انقلاب همینکه جرات نکردن حتی فرم کابین تغییر بدن گویای همه چیز هست.

    موافقم 7
    مخالفم 15
  7. Mr. gt c

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    با کمال احترام به علاقه مندان به این نسخه الکتریکی ولی نسبت به نسخه وی هشت هیچ جذابیت منحصر به فردی ندارد

    موافقم 12
    مخالفم 6
  8. A.S.G 27

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    نمی دونم چی بگم ازش انتقاد کنم ، چون برقی هست ولی، دلم محکم تو ذهنم میگه این جی کلاس هست مردشم جذابه !

    شاید ماشین خوبی خواهد شد ولی افسوس افسوس که این برقی شدن ماشین ها چه سلطان هایی رو گاراژ نشین کرد

    موافقم 8
    مخالفم 2
  9. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    میتونم بگم جزو جذاب ترین خودرو های برقی میتونه شناخته بشه تو دنیا که بر خلاف ماشین های برقی طراحی عجیب غریب نداره و اون حس سنتی و اصالت ش رو منتقل میکنه .
    صدای پیشرانه هم شبیه سازی خوبی هم کردن براش ( هرچند مثل خود درون سوز ها نیست صداش )

    حیف که حداکثر سرعت ش روی ۱۸۰ کیلومتر محدوده

  10. زیزیگولو

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    این قسمت از مقاله که گفته : “مرسدس بنز ادعا می‌کند که جی کلاس برقی می‌تواند تا عمق ۸۵ سانتی‌متر از آب عبور کند” …….. انصافاً ماشین برقی که بتونه تا عمق حدودد یک متری آب بره واقعاً تحسین برانگیزه👌

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. الف.ی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    از معدود خودروهای برقیه که ازش خوشم اومد
    مخصوصا از پخش صدای موتورش در کابین:)

  12. جرمی کلارکسون

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (983 ديدگاه)

    منتظرم ببینم برابوس یا منصوری این مدل برقی رو تیون میکنن یا نه

  13. mehran911

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2118 ديدگاه)

    خوبه که شاهد یک شاسی‌بلند الکتریکی لوکس و “کاربردی” هستیم.
    انتظار داشتم با توجه به اولین تجربه مرسدس در توسعه G کلاس الکتریکی،‌ مرسدس دست به عصا عمل کنه و به جای آفرود روی توسعه بخش‌های با چالش کمتر مانور بده و موارد دیگه رو بولد و تبلیغ کنه اما برعکس به عنوان یک شاسی‌بلند الکتریکی کاربردی‌تر و آفرودی‌تر از چیزی که از شاسی الکتریکی انتظار داشتم شده…

    موافقم 13
  14. sinasvj

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    قیافشو خوب نگه داشتن👌

  15. مازیار

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    اینکه به خاطر تجربه EQS بود که تغییر ظاهری زیادی بهش نداد یا حفظ کاریزمای جی واگن، بهرحال تصمیم درستی بود

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. Elmiraj

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    EQS با ضریب درگ ۲۰.۰ یکی از بد ترین های بازدهی بود و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بیش از ۳۵ کیلووات مصرف می‌کرد !!! حالا این با آیرودینامیک فوق ضعیفش چه نتایجی به بار میاره…

    موافقم 6
    مخالفم 12
    1. مازیار

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      المیراژ مطمئن باش در آینده نزدیک زمانی که تب و تاب برد حداکثری کمی فروکش کنه، این مسئله اهمیت داشتن یا نداشتن مصرف سوخت در مورد برخی برندها و مدلهای بنزینی، به برقی ها هم بسط داده میشه
      و در مورد جی واگن هم مثل نمونه های بنزینی اهمیت زیادی نخواهد داشت. هرچند هنوز هم هستن دوستانی که تو هوای “چهار لیتری زاپاس” سیر می‌کنن اما میشه جدی تر هم بود

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. Elmiraj

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3191 ديدگاه)

        اوج مهندسی یک خودروی الکتریکی ، گرفتن بیشترین میزان بازدهی ممکن هست و در این زمینه توسعه کم مصرف ترین سیستم درایو ، چگال ترین سلول های باتری و در رده سوم کم ترین ضریب درگ اولویت اصلی هستن .

        چه امروز و چه در آینده این مسئله بیشترین اهمیت را خواهد داشت…

        موافقم 5
        مخالفم 6
        1. مازیار

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          نه گمون نکنم
          همونطور که اوج مهندسی در خودروهای درونسوز ارتباطی با بیشترین بازدهی (در رابطه با مصرف سوخت) نداشت
          برای اوج مهندسی فاکتورهای شایسته تری هست

          موافقم 10
          مخالفم 1
    2. amir

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      حتما ضریب درگ کابینت چرخ دار ایلان فلاسک عالیه
      ماشالا که تپه ای باقی نگذاشته این قهوه جوش

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. Elmiraj

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3191 ديدگاه)

        ضریب درگ ۳۴.۰ در مقابل ۴۴.۰

        درکش خارج از تصور شماهاست ، اما کسانی که از آیرودینامیک سر در میارن میدونن بین این دو عدد چه تفاوت بزرگی وجود داره

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. amir

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          دیگه ببخشید الگیرپاژ جان ما مثل شما ۱۰ تا دکترا افتخاری از پرینستون ییل هاروارد آکسفورد و اینا نداریم ولی میدونیم سایبرتراک اوضاعش از این خراب تر نباشه تو زمینه ضریب درگ چندان بهتر نیست

    3. R@min

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2057 ديدگاه)

      این ماشین صرفا یه تست از فید بک بازاره، هیچی نیست که بخوایم راجبش صحبت کنیم یا جریانی تغییر بده.

      صرفا همون فرمول F150 لایتنینگ هست.

      موافقم 5
      مخالفم 7
  17. 𝐀𝐥𝐢

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1550 ديدگاه)

    بالاخره اومد

  18. امیرحسین

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    این الان فقط زیبایی داره بنداز بره بقییشو

  19. رامتین

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3262 ديدگاه)

    چی بگم. بنظر خوب میاد ولی خب جذابیت نداره برام.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  20. Hadi

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (344 ديدگاه)

    کسی میدونه جی کلاس نسخه نظامی هم داره یا فقط لوکس تولید میکنه
    مثلا این هایلوکس هایی که تولید میشن همشون عادین یا نسخه نظامی هم دارن

    1. مازیار

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      بله داره
      W461 و W464

  21. ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4935 ديدگاه)

    خدا بیامرزدش اون مرد رو
    هیچوقت اینا پلاک ملی نشدن تو کشوری که دستور ساختشو داد

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. JaMsHiD

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2796 ديدگاه)

      یه چند تا هست ولی مال دهه هشتاد به قدیم هست . بیشتر‌ جی واگن وارد شده پلاک گذر بوده

  22. BMW

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    نسل قبلش رو بیشتر دوست داشتم اینم اوکیه ولی یخته با جلوش اکی نیستم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. هوشنگ بایی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    کار بسیار خوبی که مرسدس در مورد جی واگن انجام داد اینه که طراحیش رو عوض نکرد و شکل برقیهای زشت دیگش نکرد و اصالت ماشین رو حفظ کرد تاکنون فروش برقی های بنز پایین تر از بی ام و بود چرا؟چون بی ام و مثل بنز کل طراحیش رو تغییر نداد و تقریباً مدلهای برقی و بنزینی شبیه هم هستند

  24. علی

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    درود بر شاه شاسی ها این واقعا ادمو بوجد میاره اصیل جذاب لوکس با ابهت عملکردش هم که دیگه همه می‌دونن هیچکس از این ماشین تابحال نتوانسته ایراد بگیره. چون که یه موجود زنده هست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  25. parhamiof

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (753 ديدگاه)

    شمارو نمیدونم ولی به نظر من جی کلاس روز به روز داره بیشتر نزدیک به کراس اوور شدن میشه و اون ابهتش رو از دست میده.
    ماشین آفرودی که انقدر جینگیلی پینگیلی نمیشه حالا برقی شدنم روش.

  26. Amir

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    واقعا سخته همچین ماشینی رو برقی کنن

    خیلی از شرکتا سعی کردن که ماشین های قدیمی‌شون رو برقی کنن ولی به نظرم شکست خوردن مثل دوج با چلنجر شیش سیلندر😐😐

    با اینکه از ماشین های برقی خوشم نمی اد ولی اینگار چاره ی دیگه ایی نیست مجبوریم قبول کنیم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. MADE IN USA

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    عاشق جی کلاسم
    یه ماشین تمام عیار و بی نقص
    ولی این چه اشغالی هست
    حداقل یه ۴سیلندر میزاشتین زیر کاپوت
    اینجوری تو ذوق منو خیلی های دیگه نمیخورد
    ولی ممکنه این درحد یه تست از بازار باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا