مرسدس بنز رسماً ساخت شاسیبلند آفرودی کوچکتر از G کلاس را اعلام کرده است. این خودرو الکتریکی خواهد بود اما امکان ارائهٔ نسخهٔ درونسوز آنهم وجود دارد.
در نمایشگاه مونیخ، مرسدس تلویحاً ساخت آفرودری کوچکتر با همان فرمول G کلاس را اعلام کرد. انتظار میرود این خودرو که توسط مدیرعامل مرسدس «اولاً کالنیوس» G کلاس کوچک توصیف شده، در نیمهٔ دوم دههٔ جاری برای فروش به بازار عرضه شود. این شاسیبلند الکتریکی خواهد بود اما ممکن است ساخت نسخههای درونسوز آنهم در دستور کار باشد. رندری که در اینجا میبینید سعی دارد نمایی احتمالی از بچه G کلاس را به تصویر بکشد.
این خودرو با ظاهر جعبهای و چرخ زاپاس در عقب، فوراً بهعنوان مدلی که با الهام از G کلاس ساخته شده قابلتشخیص خواهد بود اما از برخی ویژگیهایی که معمولاً در مدلهای الکتریکی EQ مرسدس میبینیم هم بهره میبرد. عجیب است که اینقدر طول کشید تا مرسدس تصمیم بگیرد از محبوبیت فوقالعادهٔ G کلاس بهره ببرد و به ساخت نسخهای کوچکتر و ارزانتر چراغ سبز نشان دهد. برخی کانسپت Ener-G-Force که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد را پیشنمایش چنین خودرویی میدانستند اما آن کانسپت هیچگاه تولید نشد.
بااینحال، هنوز هم چند سالی با بچه G کلاس فاصله داریم. پیشبینی میشود این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۶ روی خط تولید کارخانهٔ مجارستان مرسدس برود یعنی جایی که هماکنون مدلهای کامپکت این شرکت را تولید میکند. همچنین گفته شده مرسدس قصد دارد در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۷ این شاسیبلند جدید را در ایالاتمتحده عرضه کند. بچه G کلاس روی پلتفرم MMA مرسدس ساخته میشود که برای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شده اما همچنان امکان تجهیز به پیشرانههای درونسوز را هم دارد. به همین دلیل، طبق گزارش یکی از روزنامههای تجاری آلمان، احتمال ارائهٔ نسخههای بنزینی و دیزلی برادر کوچک G کلاس وجود خواهد داشت.
اما صرفنظر از نوع قوای محرکه، بچه G کلاس بهاندازهٔ برادر بزرگتر خود در آفرود توانمند نخواهد بود زیرا بجای شاسی نردبانی مستقل، ساختار یکپارچه خواهد داشت. بااینحال، این ماشین همچنان فاصلهٔ زیادی از زمین و زوایای حمله و فرار خوبی خواهد داشت تا نام G کلاس را خدشهدار نکند. علاوه بر این، بچه G کلاس مطمئناً به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز خواهد بود و بنابراین در نسخهٔ الکتریکی به دو موتور مجهز میشود. این شاسیبلند کوچک احتمالاً پس از نسل بعدی CLA و همینطور مدلهای جدید EQA و EQB به بازار خواهد آمد و پیش از آن، نسخهٔ تمام الکتریکی G کلاس اصلی را خواهیم دید.
Aranmilan
۱۹ شهریور ۱۴۰۲بعضی از ماشینا کاش هیچوقت برقی نمیشدن چون با موتور بنزینی یه نماد به حساب میان
Homayoun
۲۰ شهریور ۱۴۰۲حرفت کاملا درسته.همونطور که ماسل کار برقی یه واژه عجیبه برقی شدن به جی کلاس هم نمیاد شاید به خاطر همین برنامه تولیدش انقدر تاخیر داره تازه نزدیک به چهارسال دیگه کی مرده کی زندست که چشممون به جمال بچه جی کلاس برقی روشن شه.البته جدا ازین مسائل عاقلانه این بود که بنز نمونه درونسوزش رو امسال یا سال آینده تولید میکرد چون الان بازار این مدل شاسی بلندها به شدن داغه و دارن فروش خوبی میکنن که بنز میتونست سهم خوبی از این بازار داشته باشه.فعلا که چینیها از خلا وجود چنین محصولی تو سبد بنز دارن بهره لازم رو میبرند و هیوندای و تویوتا هم دارن بهشون ملحق میشن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ شهریور ۱۴۰۲آیا مرسدس میتواند با سوزوکی جیمنی رقابت کند؟
😜😀😃😄😁
محسن
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ولی به نظر من دنبال رقابت با برانکو و جیپ هست.
datsun
۱۹ شهریور ۱۴۰۲الان از نظر ابعاد با اونا یکیه
MehdiTurbo
۱۹ شهریور ۱۴۰۲به نظرم بنز با این کار خودش کوچیک کرد
ابهت بنز و جی کلاس کجا
هر چند این بار اولش نیست
طراحی کابین نسل قبل فوق العاده اس کلاسی که تبدیل به تسلا شد
یا بی ام و چراغ دو تیکه ای سانتافه ای
حیفه ابهت عظمت بدی برای چندتا فروش بیشتر پولش
جی کلاست ابهتش بگیری برای سود
واقعا این تیتر حق ایا جی کلاس میتونه با جیمنی رقابت کنه ؟؟؟
به نظرم بهتر همان زودتر یه مانیتور لمسی بزرگ مثل تبلت بزارن تو کابین فرمون دنده ام بردارند بگند خودرو از این بخ بعد اینه یباره اب پاکیو بریزند
مطمئنم صد در صد خیلی وقت پیش تولید شد بحث علمش و تونستنش نیس بحث فقط اماده سازی فکری و گرنه بحث علم توانایی تکنولوژیش نیس همین امروز میتونن کلی خودروی پرنده تولید کنن
فقط قطره قطره میاند جلو برای تغییر که ذهن عموم پذیراش باشه ولی برای یه عشق خودرو یباره باشه بهتر اینجوری زجر کش میشیم
amir
۱۹ شهریور ۱۴۰۲سوزوکی : دا این حرفارو نداریم که غمت نباشه ولش کن حال دنیا رو ببر
سجاد
۱۹ شهریور ۱۴۰۲بعیده رقابتی بین مرسدس با جیمنی شکل بگیره! شاید، اونم با اغماض، فقط از لحاظ کلاس رقایت داشته باشند نه بیشتر! مثل اینه که بگیم آیا کرولا میتونه با کلاس سی یا کمری با کلاس اس رقایت کنند!
Arshia m3csl
۱۹ شهریور ۱۴۰۲حسم میگه مرسدس بنز میخواد جی کلاس رو یک برند زیر مجموعه کنه حتی بخش جی کلاس مرسدس بنز اینستاگرام اختصاصی خودش رو داره بعید نیست جی کلاس زیر مجموعه ماشین های افرودر و لوکس مرسدس بنز باشه همونطور که کوروت رو جنرال موتورز میخواد برند اسپرت ساز لوکس خودش بکنه برای رقابت به ماشین های پورشه مثل کیمن و ماکان خیلی موافقم جی کلاس یک برند ماشین های لوکس با قابلیت بالا افرود بشه و قابلیت شخصی سازی بالا داشته باشه مثل میباخ و رولزرویس که امکان دو رنگ بودن رنگ ماشین رو میدن جی کلاس یک ماشین متفاوت با بنزای دیگه درست مثل کوروت که با بقیه شورولت های دیگه متفاوته
GMA
۱۹ شهریور ۱۴۰۲بنظرم بچه G کلاس احتمالا با بچه دیفندر قراره رقابت کنه
یوسف
۱۹ شهریور ۱۴۰۲دقیقا همینطوره….
تا فهمید که لندرور مینی دیفندر رو قراره تولید کنه سریع دست به کار شد.
کلا همه دارن از لندرور کپی میکنن چه از ماشین هاش و طرحش چه از ایده های نابش….
Tommy
۱۹ شهریور ۱۴۰۲سلام به همه
میدونم مقاله در مورد بهره ولی یه سوال داشتم در مورد بی ام و
درسته که بی ام و موتور مکلارن اف یک رو زد و با تیم فرمول یک ویلیامز یه چند تا قهرمانی گرفت. نمیشه گفت که مک لارن بخش مستقل برا سوپر اسپرت سازی برای بی ام و هست ؟ مثل لامبو و فولکس و بقیه؟
Matin
۱۹ شهریور ۱۴۰۲لامبو کلا مال فولکسه یعنی فولکس سهامشو خریده
ولی مکلارن فکرنکنم مال بیمر باشه
لامبو با فروش هر ماشین داره به گروه فولکس واگن سود میده ولی مکلارن اینجوری نیست
Tommy
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ممنون
دکتر
۱۹ شهریور ۱۴۰۲مهندسای بنز وقتی کیتای تبدیل جیمنی به بنز رو دیدن پیش خودشون گفتن همچینم بد نیس که هیچ خیلیم خوبه، خودمون تولید کنیم😂
Enzo Ferrari 2008
۱۹ شهریور ۱۴۰۲بچه جی کلاس پدر مادرش کی هستند
H2
۱۹ شهریور ۱۴۰۲طراحی جذابی داره
ولی آیرودینامیک ضعیفضش دشمن شارژ باتریه