دربهای خودروی موسوم به خودکشی یکی از ویژگیهای شاخص محصولات رولزرویس هستند و این مرسدس بنز G کلاس منصوری نیز از چنین ویژگیای سود میبرد. استفاده از چنین طراحیای موجب ورود و خروج راحتتر به خودرو خواهد شد و فرقی ندارد که مدل انتخابی از نوع پرچمدار مرسدس-ای ام جی G63 باشد یا نسخههای عادی این خودرو چراکه منصوری طراحی یاد شده را برای همه آنها در نظر میگیرد.
این تیونر مشهور دربهای خاص این شاسیبلند لوکس را روی یک دستگاه G63 تیون شده برای بازار امارات متحده عربی به نمایش گذاشته است. این خودرو پیشنمایشی از افتتاحیه شوروم دوبی منصوری در سال گذشته بوده اما هیچکسی در آن زمان متوجه مکانیسم درب مرسدس بنز G کلاس منصوری نشده است. ما حدس میزنیم این خودروی آلمانی از قطعات فیبر کربنی در بدنه، گلگیرهای پهن و رینگهای ۲۳ اینچی فورج کاری شده استفاده میکند.
البته اعمال چنین تغییری در خودرو کار راحتی نیست زیرا دربها برای باز شدن در جهت مخالف باید از نو طراحی شوند. طراحی و ساخت دربها و صندوقعقب خودروها جزو سختترین کارها برای خودروسازان است زیرا باید دقت و توجه زیادی را صرف این بخشها کرد. جدای از تغییر مکان دستگیره دربها، منصوری مجبور به تعویض تمامی لولاها و مکانیسم باز و بسته شده دربهایی بوده که هماکنون در ستون B قفل میشوند.
این شرکت میگوید تغییر رخ داده روی مرسدس بنز G کلاس منصوری یک مزیت است زیرا دسترسی راحتتری را به صندلیهای عقب ایجاد میکند. دربهای خودکشی در واقع به دوران کالسکهها و اسبها مربوط میشوند ولی این روزها به ندرت در خودروها دیده میشوند. برخی استثناها نیز وجود دارند که از جمله آنها میتوان به مزدا RX-8، اوپل مریوا، تویوتا FJ کروزر، بی ام و i3 و فیات 500 اشاره کرد.
ما اطلاعی از هزینه اضافه شدن دربهای یاد شده به مرسدس بنز G کلاس منصوری نداریم اما با توجه به کاتالوگ این تیونر میتوان انتظار قیمت بالایی را داشت. همین موضوع درباره کیت بدنه خاص و کابین ارتقا یافته این خودرو نیز صدق میکند. به تمامی این موارد باید پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی G63 را نیز اضافه کنیم که به لطف تغییرات منصوری قدرت ۸۸۸ اسب بخار را تولید میکند.
NAVID۰۰۹۸
۲۰ آبان ۱۴۰۱و باز هم اوس جواد دست به کار شد 🤦♂️ !
یه نگاه به G برابوس بندازید و مقایسه کنید با منصوری !
البته فکر میکنم بیشتر مشتریهای منصوری از خاورمیانه و آسیا باشند و البته پاکستان هند بنگلادش !
shayan1renault
۱۶ آذر ۱۴۰۱فقط داشبوردشو
کف کردم
احمدرضا
۲۰ آبان ۱۴۰۱منصوری واسه من مثل جلوپنجره جدید ب ام و میمونه
هیچوقت نمیتونم باهاش کنار بیام
بچه مشهد
۲۰ آبان ۱۴۰۱گاهی اوقات کارهاش خیلی خوبه 👍👍و گاهی اوقات خیلی بد👎👎
Just toyota
۲۰ آبان ۱۴۰۱G کلاس برقی قراره با ۴ پیشرانه الکتریکی و قدرت حدود ۸۰۰ اسب بخار ( که البته قدرتش بر اساس حدس و گمان مجلات اروپایی هست ) تو سال ۲۰۲۴ راهی بازار بشه و به گفته مدیر عامل مرسدس : g کلاس برقی عملکرد فوق العاده ای در آفرود و حتی شتاب و پرفورمنس داره به طوری که ایشان اعلام کردن از این به بعد g فقط باید به صورت برقی تولید بشه ، اصلی ترین رقیبش هم از نظر من هامر ev شاسی بلند هست که هامر ۳ پیشرانه برقی با ۸۳۵ اسب بخار قدرت داره و شتاب حدود ۳ ثانیه
مهردادکمال
۲۰ آبان ۱۴۰۱تصور افرود رفتن با یه محصول برقی برا من دشواره مثلا اب چه اثراتی روی سیستم برقی اتوموبیل میذاره؟؟ تو همین پست قبلی اشاره شد که نشتی اب از شیشه بی ام و میتونه رو سبستم برقی اتوموبیل فاجعه ساز شه! خالی شدن باطری چی؟ چون همیشه افرودر ها با خودشون بنزین اضافه همراه دارن اما نمیشه که برق اضافی ادم همراه داشته باشه! شاید من زیادی سنتی فکر میکنم به هر حال زمان مشخص میکنه من اشتباه فکر میکنم یا درست!
MK
۲۴ آبان ۱۴۰۱شایدبشه یه موتوبرق باخدمون ببیریم شارژش کنیم
new reventon
۲۰ آبان ۱۴۰۱خیلی تعغیرش داده
❤BMW❤
۲۰ آبان ۱۴۰۱تغییر
یوسف
۲۰ آبان ۱۴۰۱شبیه اسباب بازی شده
بچه مشهد
۲۰ آبان ۱۴۰۱گند زده به سر تا پای ابهت بنز جی کلاس
Payfast
۲۰ آبان ۱۴۰۱ابهت اسپورت به این میگن :|
بچه مشهد
۲۰ آبان ۱۴۰۱از نظر من زشت شده
❤BMW❤
۲۰ آبان ۱۴۰۱مگه ابهت داشته که بخواد گند بزنه بهش ؟
بچه مشهد
۲۰ آبان ۱۴۰۱هر جور راحتی
HR3
۲۰ آبان ۱۴۰۱هر وقت منصوری یه خودروی جدید میزنه یه عده متخصص از دوقوز آباد سفلی میان صرفاً به خاطر تنفری که از هویت ایرانی بذاشون ساختن محصولات منصوری رو زیر سوال می برن !!
اینا گالری ها خاص قطر و امارات و مونت کارلو رو تو اینستا برن ببینن تو ردیف اول ویترینشون منصوری پادشاهی می کنه تنها تیونری که رفت سراغ بوگاتی شایرون و لولش در حد تیونر نیست در حد یه برند سازنده ی خودرو مثل فراری و پاگانیه
hamidreza
۲۰ آبان ۱۴۰۱وقتی دوزار از ماشین حالشیون نیست … تو دنیا همه براش سر و دست میشکونن ولی وطنیمامون ادعای انزو و فریچیو
بودن رو دارن😂
ناخدا
۲۰ آبان ۱۴۰۱الآن خودت از دوقوز آباد علیا داری نظر میدی ؟
Khosrow
۲۰ آبان ۱۴۰۱درشکه ..
the1
۲۰ آبان ۱۴۰۱این تیونش رو g class باز بهتر از مدلهای قبلِ، من که چشمم گرفتش…
ولی در کل طرحها و تیونهای منصوری شاید کمی ناجور به نظر برسند ولی ایا این باعث تضعیفش در میان تیونرها و آسیب به برندش شده؟ قطعا نه، چون اگر اینطور بود که این رویه رو ادامه نمیداد و این نوع تیونها امضای منصوری تو این صنعتِ و طرفدارا و خریدارای خاص خودشو داره و این شرکتم میدونه داره چه کار میکنه
Si
۲۰ آبان ۱۴۰۱من دوستش دارم
Royal Driver UK 70
۲۰ آبان ۱۴۰۱رینگه اینطوری به جی کلس نمیاد
همایون
۲۰ آبان ۱۴۰۱یادش بخیر هفت هشت سال پیش ایران روور با همکاری مرتب خودرو یه پاژن سبز فسفری درست کرده بود از وانت چهار در کرد بودش اس یو وی چهار در مثل جیپ در هاش رو هم همینجوری درست کرده بود البته بیشتر شبیه اف جی کروزر مدل سویساید درست کرده بود با کمربند ایمنی جلو اتوماتیک،واقعا مرتب خودرو وپلتفرم پاژن خیلی حیف شد خیلی خودرو قابل و تکی بود چه تو بازار ایران چه تو بازار دنیا،خدا رحمت کنه پوریا حسین رو ایرادات شاسی و جلوبندی رو میگرفت چه پلتفرم درجه یکی میشد با اون موتور هیولا شش سیلندر سه هزار پاژن،داشبورد رو هم هروری میکردی با صندلی موسویی عالی شد
the1
۲۰ آبان ۱۴۰۱یه عیب خیلی تو ذوق زننده عمده g class های منصوری رینگ و لاستیک هاشه که استایل این خودرو با ابهت و عضلانی رو مثل بدنسازی میکنه که فقط رو بالا تنه کار کرده، بالاتنه گوریل با پاهای گربه که یه حس ناهمترازی و ضعف رو القا میکنه…..
ولی تو قسمت رنگ بدنه واقعا آس و خاصِ
SLR _ 722
۲۱ آبان ۱۴۰۱جدا از خوب یا بد بودن این تغییرات من بشخصه از اینکه تیونر ها نشان های ماشین رو برمیدارند اصلا خوشم نمیاد ( منظورم فقط منصوری نیست ، اکثر تیونر ها این کار رو می کنند )
بنظرم اگه تیونر ها نشان خودشون رو پشت ماشین ( مثل علامت m power ) یا روی رکاب ها یا هر جایی دیگه اضافه می کردند بهتر میشد تا اینکه جایگزین نشان های اصلی بکنند
رامین سپهری
۲۱ آبان ۱۴۰۱باز جای شکرش باقیه که داخلش آبی و فیروزه ای و بنفش و پرتغالی کار نکرده!!