مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز G500 فاینال ادیشن برای خداحافظی با موتور V8

مرسدس بنز G500 پس از سه دهه با پیشرانهٔ V8 خداحافظی خواهد کرد و از سال آینده با موتور شش سیلندر به بازار عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز G500 جدیدترین قربانی کوچک‌سازی و الکتریکی‌سازی پیشرانهٔ خودروها است. G کلاس برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ در مدل GE 500 به پیشرانهٔ V8 مجهز شد و حالا پس از سه دهه با این موتور خداحافظی خواهد کرد. G500 برای مدل ۲۰۲۴ با پیشرانهٔ کوچک‌تر شش سیلندر به بازار عرضه خواهد شد. بدین منظور، مرسدس نسخهٔ پایانی یا فاینال ادیشن را برای G500 هشت سیلندر ارائه کرده است که تنها ۱۵۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود. البته خوشبختانه به نظر می‌رسد مدل G63 برای چند سال همچنان از موتور V8 استفاده کند.

G500 فاینال ادیشن در سه رنگ مشکی ابسیدین، سفید مانگو و زیتونی مانگو ارائه می‌شود که از هرکدام ۵۰۰ دستگاه ارائه خواهد شد. نوشتهٔ فاینال ادیشن در قسمت‌های مختلف این ماشین شامل زه‌های جانبی، رکاب‌ها، دستگیرهٔ در سمت سرنشین و چرخ زاپاس نقش بسته و چراغ‌هایی هم در پایهٔ آینه‌های جانبی تعبیه شده که نوشتهٔ «قوی‌تر از زمان» را روی زمین می‌اندازد. این نسخهٔ ویژه با رینگ‌های ۲۰ اینچی پنج پرهٔ دوبل AMG ارائه می‌شود که در رنگ زیتونی همرنگ بدنه و در دو رنگ دیگر مشکی هستند.

در داخل خودرو تقریباً تمام سطوح با چرم ناپا پوشیده شده‌اند که حتی شامل صندوق بار و پانل دکمه‌های تنظیم صندلی هم می‌شود. سیستم صوتی فراگیر برمستر، صندلی‌های دورنگ و آستر سقف چرمی با دوخت لوزی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این ماشین هستند. زیر کاپوت اما تغییری صورت نگرفته و شاهد همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور هستیم. آخرین نمونه‌های G500 هشت سیلندر از سپتامبر امسال تا مارس ۲۰۲۴ تولید خواهند شد. این خودرو هم‌اکنون قابل سفارش بوده و قیمت آن در آلمان از ۱۹۶,۳۵۰ یورو آغاز می‌شود.

مرسدس اما هم‌زمان با G500 فاینال ادیشن، نسخهٔ ویژه‌ای را هم با نام گرند ادیشن برای G63 ارائه کرده است که تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود و ۲۲۸,۸۶۶ یورو قیمت دارد. تمام این هزار دستگاه با رنگ مشکی مانگو و گرافیک طلایی ارائه می‌شوند. تریم‌های روی سپرها، صفحهٔ محافظ جلو، رینگ‌های ۲۲ اینچی تک پیچ AMG، حلقهٔ چرخ زاپاس و جزئیات داخلی مثل دوخت صندلی‌ها هم طلایی‌رنگ هستند. در داخل خودرو نیز روی دستگیرهٔ داشبورد سمت سرنشین نشان گرند ادیشن کار شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    خداحافظ ای موتور v8 🥹🥹

    موافقم 63
    مخالفم 2
    1. محسن

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (109 ديدگاه)

      خودروی مناسب هر چی سلبریتی در پیت

      موافقم 3
      مخالفم 44
  2. jaghori

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (116 ديدگاه)

    آلودگی رو پولداران با این ماشینای پر مصرف ایجاد میکنند و سرطان و گرمایش زمین و هزار بدبختی دیگرش رو باید ما بکشیم. حالم از ماشینای پر مصرف و لاکچری به هم می‌خورد. ما زجر بکشیم که یه عده پولدار خوش بگذرونند؟ زمین که مال همه است نه کال یک‌ عده خاص‌. خودمون با دست خودمون همون بلایی رو بر سرمون میاریم که شصت میلیون سال پیش سیارک بر سر دایناسورها آورد.

    موافقم 15
    مخالفم 123
    1. Rasol

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام آقای میرسلیم خوش اومدین به پدال

      موافقم 89
      مخالفم 4
      1. میرسلیم

        ۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (100 ديدگاه)

        سلام بر شما
        متشکرم اخوی
        شما از کجا فهمیدی

        موافقم 20
        مخالفم 3
    2. محمد

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      جناب این ماشین پر مصرفی که شما میفرماایی الودگیش از پراید مدل ۸۳ تویی که از اونا بابت الوده کردن زمین از پولدارها مینالی کمتر هوا رو کثیف میکنه.پرااید مدل پایین. تو ده برابر الودگیش از این بزرگوار کمتره

      موافقم 68
      مخالفم 3
      1. حسین

        ۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2950 ديدگاه)

        پراید مدل ۸۳ امثال این آقا تقصیر دو دسته هست!
        اول اونایی که به کارگر حقوق وزارت کاری میدن تا خودشون جی کلاس سوار شوند!
        دوم اونایی که راضی هستند به این سرمایه داری و کارگر رو مسخره میکنند!

        موافقم 32
        مخالفم 4
        1. MC20

          ۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          حسین جان آفرین … حق خالص … همیشه با کامنت هات حال میکنم … زنده باشی

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. سوسک سمج خاکی مایل به افق شمال شرقی

          ۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (716 ديدگاه)

          با وجود اینکه خیلیا به دولت اعتراض میکنند(نمی‌خوام روی چیزی رو بپوشونم) اما مشکل اصلی ماها( من دارم بحث اقتصاد رو میگم با چیزای دیگه کاری ندارم) این چیزا نیست مشکل اصلی خود ماهایی هستیم که از بقیه منتهی پولدارتریم ، کسایی که حاضرند خون هم وطنشون رو بمکن تا خونه های ۱۰۰۰ متری بخرن و روز به روز بر ثروتشون اضافه بشه
          سرمایه دارهایی که خیلیاشونم با کلاه برداری و دزدی و … به این جا میرسند(نمیگما همه پولدارها دزدن ولی ۹۰ درصد پولدار های ایران دزدن فقط ۱۰ درصد سالم رشد میکنن)
          مشکل ماهایی هستیم که تا به یه جایی میرسیم گذشتمون رو فراموش میکنیم و دامون رو روی تمام مردم می‌ذاریم ، جنس اشغال می‌دین دست ملت ، پول هنگفت میگیریم ، حقوق کارگرو نمیدیم و … هزاران چیز دیگه از اون به ظاهر دکتر … پکیج فروش کلاه بردار بگیر تا … که نمی‌خوام بیشتر بازش کنم
          اینا دولت نیستن اینا خود مردمن اینا همونایی هستن که روزی جزو مردم بودن و الان شدن پولدار
          من منظورم کلا بحث سرمایه داری بود
          ایران کشور به شدت سرمایه داری هست با اینکه اینهمه ضد آمریکاست و از آمریکا دوری می‌کنه ولی سیاستش دقیقا مثل آمریکاست و هیچ فرقی نمیکنه اینجا هم مثل آمریکا نظام سرمایه داری برقراره و کسی که پول نداشته باشه این وسط به میشه ،تیکه و پاره میشه و هیچی ازش نمی‌مونه ، همه چیز برای فقط پولدار ها! اگر یکم تحقیق کنید می‌بینید این جریان دقیقا در آمریکا هم هست (نظام سرمایه داری) درحالی که وقتی ما از آمریکا دوری میکنیم پس نباید کشورمون اینطوری می‌بود ،اما ظاهراً از این نظر شبیه ترین کشور به آمریکا هستیم(متاسفانه) که این هم مستقیم برمیگرده به سیستم مافیایی که اون هم دقیقا مثل آمریکا در ایران هست ، منتهی اونجا رو بازی میکنن و همه می‌دونن مافیا چیکارست ولی اینجا مافیاهای مختلف کنکور ،خودرو ،مسکن و … با پنبه سر میبرن

          بقیه میگن زحمت کشیدن پولدار ها
          ولی کسی که اقتصاد خونده یا بلده می‌فهمه که زحمت اینها بدون پول ما هیچی نمیشه ، پول در طی یک چرخه بین آدما رد و بدل میشه و پولی که اینا در میارن پولیه که ما بهشون میدیم ، نمی‌رن از مردم آمریکا و چین پول در بیارن که! اقتصاد ایران یه اقتصاد تقریبا بستس و همه چرخه مالی تو خود کشور جریان داره یعنی از جیب من می‌ره به جیب مثلا آقای ۸۸۸ از جیب اون به جیب آقای ))) از جیب اون به جیب آقای yyy و …

          موافقم 5
          مخالفم 2
        3. مجتبی .

          ۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1218 ديدگاه)

          شما خبر داری اون کارفرما ازچند نهاد تحت فشاره ودوشیده میشه؟

      2. JaMsHiD

        ۲۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2976 ديدگاه)

        واقعیت تلخه …
        ولی آینده دست پشت پرده هست
        که پول می‌خوان
        که پول هم فعلا توی خودروی برقی دیدن . فعلا ازش تعریف میکنن و خوبی هاش رو میگن و بدی های بسیار بسیار زیاد برقی هارو قایم می‌کنند .
        مثل سیگار الکترونیک که اولش میگفتن ضرر نداره و برای ترک سیگار عالیه و فلان ، یا همین سیگار معمولی که میگفتن برا روان و اعصاب خیلی خوبه و دکترا هم حتی میکشیدن و به بیماران هم میگفتن بکشید . ولی بعد یه مدت تبلیغ رو ول کردن و گند اینکه سیگار چقدر مضره در اومد . چرا حالا دست از تبلیغ کشیدن ، چون نونشون رفت تو روغن و درآمد های کلانشون از تبلیغات دروغین سیگار و سیگار الکترونیک در اومد و نیازی به تبلیغ دیگه ندارن .
        ماشین برقی هم اینطوریه . موقعی که تمام جهان برقی شد ، من و تو هم حالا به هر حال سوال ماشین برقی شدیم ، عمق فاجعه اینکه برقی ها چقدر بد هستن رو میفهمیم . ولی دیگه اون موقع دیر شده و آش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته
        حالا مگر اینکه مثلا تویوتا و نیسان و لکسوس و سوبارو و شرکت های دیگه از جهان دست به یکی بکنن تا زیرساخت سوخت های مصنوعی رو بسازن تا سوخت مصنوعی کنار برقی پیشرفت کنه وگرنه با این وضعیت هیچ امیدی نیست . بنز که میخواست اصالت V8 رو نگه داره دست کشید و به زودی دیگه اثری از موتور های V8 در بنز نیست . ب ام و هم همین کار رو دیر یا زود می‌کنه که امیدوارم نکنه . ژاپن هم که کلا فقط یه پاترول و یه چند مدل لکسوس V8 دارن
        آمریکن کارز هم تا همین لحظه پر قدرت به ساخت V8 ادامه دادن ولی قرار نیست دیگه موتور های کوچیک تر بسازن مثل شرکت های ژاپنی و آلمانی . برقی میکنن :/

    3. محمد

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (222 ديدگاه)

      لیاقت شما همون پراید و پیکان چندین سال پیشه ک به عهد تیرکمون شاه تعلق دارن

      موافقم 35
      مخالفم 7
      1. ناشناس

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خوب دوست عزیز همین جی کلاس هم برای عهد تیرکمون شاه تعلق داره نمیخوام تعصب پراید و پیکان رو بکشم و خدایی نکرده قصد توهین هم به جی کلاس رو ندارم و اتفاقا جی کلاس خودروی بسیار خوبیه ولی خوب همین جی کلاس نیم قرنه با همین ظاهر تولید میشه

        موافقم 1
        مخالفم 1
    4. آقای همساده

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      باشه چون شما میگی میریم تسلا میخریم

      ولی خدایی خیلی از حرفات درسته
      از ماست که بر ماست

      موافقم 6
      مخالفم 1
    5. آریا

      ۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (205 ديدگاه)

      … عرزشی پراید مدل 72 تو بیشتر الودگی ایجاد میکنه اول یکم بفهم بعد کامنت بزار

  3. Joker

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (607 ديدگاه)

    فراری sf90 جدید هم معرفی شده،پدال جان میخوای یکی منبع خوب بهت معرفی کنم عقب نمونی،یه وقت زشت نباشه ما زودتر در جریان اخبار قرارت میدیم😂

    موافقم 35
    مخالفم 9
    1. joojoo

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (278 ديدگاه)

      لینک خبر رو میدی؟

      موافقم 17
      مخالفم 1
  4. Arshia m3csl

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    چقدر حیف جی کلاس v8 ته ابهت بود واقعا حیفه دیگه نباشه بنز جی کلاس برقی باشه ممکنه قابلیت اطمینان افرود پایین بیاد فعلا زوده برای برقی شدن ماشین های افرود و پیک آپ ها چون احتمال اتیش سوزی باتری تو افرود میتونه باشه ولی جی کلاس برقی جزو قشنگ ترین برقیا میشه بخاطر طراحی کلاسیکش

    موافقم 15
    1. ممدقلی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (116 ديدگاه)

      داداش مقاله رو خوب نخوندی دیگه
      مدل g63 تا سالهای اینده از موتور هشت سیلندر بهره میبره
      مسئله دوم هم اینه که مرسدس نمیاد ابهت پنجاه ساله جی کلاس رو فدای الکتریکی سازی کنه و تا جایی که قانون اجازه میده اونو بنزینی روانه بازار میکنه
      اگر هم الکتریکی بشه مطمئنا از توانایی های افدودش کم نمیشه

    2. ممدقلی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (116 ديدگاه)

      داداش مقاله رو خوب نخوندی دیگه
      مدل g63 تا سالهای اینده از موتور هشت سیلندر بهره میبره
      مسئله دوم هم اینه که مرسدس نمیاد ابهت پنجاه ساله جی کلاس رو فدای الکتریکی سازی کنه و تا جایی که قانون اجازه میده اونو بنزینی روانه بازار میکنه
      اگر هم الکتریکی بشه مطمئنا از توانایی های افرودش کم نمیشه

  5. مهدی

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    خدا حافظی با مرده همیشه در صحنه و تکرار نشدنی و خستگی نا پذیر
    حیف که دیگه در حسرت یه ماشین اینجوری جونی همه ما دهه ۶۰ و ۷۰ ها گذشتش 😞😞😞

    موافقم 20
    مخالفم 1
  6. بهرام

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    دوره ماشینهای جعبه ای سالهاست تموم شده. جی کلاس شبیه مستراحه

    موافقم 4
    مخالفم 55
    1. امیر

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (680 ديدگاه)

      مستراح !!! 😐😐🤨 داش خداییش ساقیتو عوض کن معلومه که اصلا خوب بهت نمیرسه !

      موافقم 22
      مخالفم 2
    2. MC20

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2346 ديدگاه)

      بهرام جان !!!! گراند واگونییر برند مورد علاقه ات هم ماشین جعبه ای با شتاب جانبی 0.6 تولید میکنه … دوره اون هم گذشته ؟ اونم مستراحه ؟
      # آلمان و ایتالیا چه کردن که اینجوری سوختین ؟

      موافقم 13
      مخالفم 1
    3. آقای همساده

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      تسلا خوبه…

      موافقم 5
      مخالفم 4
    4. ناشناس

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نیم قرنه با همین ظاهر تولید میشه باور کن اگه در ایران خودرو یا سایپا تولید می‌شد همه به مسخره میگرفتن که ایران خودرو یا سایپا نیم قرنه ظاهره اینو تغییر نداده ولی چون در بنز آلمان تولید میشه همه به به و چَه چَه می‌کنن

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. JaMsHiD

        ۲۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2976 ديدگاه)

        ، طراحی که همه پسند باشه و همه عاشقش باشن تو هر دوره زمانی ، نیازی به تغییر نداره . الان بری تو سایت های ایرانی درباره پژو چهارصد و پنج بخونی و با مطالب مرتبط با طراحی جی کلاس بخونی ، میبینی بعضی از طراحی ها هستن که واقعا قدیمی میشن ولی تعداد اندکی هم هستن که اصلا قدیمی نمیشن
        ولی اینکه بسیاری از طراحی ها قدیمی میشن و به اجبار باید تغییر کنند و به روز بشن ، دلیل بر این نمیشه که خودرو های مثل جی کلاس طراحی قدیمی داشته باشه .

  7. OldBoy

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    این سال ها چقدر خداحافظی ها زیاد شده خصوصا که احتمالا همیشگی هم هستن

    موافقم 17
  8. BMW

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    امسال شده فقط سال خداحافظی وای وافعا خیف موتورV8 رو کنار بزاره

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. amirmohammmad

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    درسته که بنده فن ماشین های الکتریکی نیستم ولی این روزا هم میگذره و بعد ها میبینیم که ماشین های الکتریکی خیلی بهتر از ماشین های بنزینی هستن و البته که هر کودوم جای خودش رو داره یعنی ماشین برقی نمی تونه جای بنزینی و اون صدای زیبا بگیره و ماشین بنزینی هم نمی تونه جای برقی رو که دست سازنده باز تر هست تو اضافه کردن آپشن و تکنولوژی رو بگیره

    موافقم 2
    مخالفم 3
  10. امیر

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (680 ديدگاه)

    سرعت برقی شدن ماشین ها خیلی بیشتر از اون چیزی شده که تحلیلگران صنعت خودرو پیش بینی میکردن !!!! داریم به سمت چه دنیا به روح و سردی میریم 😔

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. Royal Driver

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    طرز تفکر مرسدس رو نمیدونم، حتی موتور وی۸ رو از E63 و C63 حذف کرده. واقعا برای یک مدل پرفورمنس مثل این دوتا چرا موتور باید ۶ سیلندر یا ۴ سیلندر درکنار سیستم هیبرید باشه؟

    1. M/D

      ۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (200 ديدگاه)

      تنها دلیلش
      قوانین آلایندگی اتحادیه اروپا است
      یورو هفت که بیاد وضعیت بدتر هم میشه
      یهو دیدی مرسدس بنز میاد رو c کلاس موتور دو سیلندر ژیان رو با چند موتور الکتریکی عرضه می کنه

  12. مجتبی .

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1218 ديدگاه)

    آقای سوسک سمج با همین تفکرات چپ گرایانه امثال شما به این نقطه رسیدیم. سرمایه داری در مدل صحیح به همه امکان پیشرفت میده وبامالیات سنگینی که از پولدار میگیره شرایط زندگی روبرای فقیر بهتر میکنه اما اینا همه چی روبانسخه خودشون اجرا میکنن. تمایل دارین همه لباس متحد شکل بپوشیم و..‌ به کره شمالی شدن راضی میشین یا نه؟؟؟

  13. آریا

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    تسلیت میگم به جامعه ماشین بازی 😔
    به لطف این ج.ا ما که این ماشینا روراز نزدیک هم ندیدم حالا بدتر از اون قرار هم نیست…..

    1. M/D

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (200 ديدگاه)

      ولی من از نزدیک دیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا