مرسدس بنز با فیس لیفت خانواده GLE اقدام به معرفی نسخه GLE450d 4Matic به عنوان قویترین خودروی سواریِ دیزلی دنیا با قدرت ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متر کرده است.
پس از بازنشسته شدن خودروی بی ام و X5 M50d مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری کوادتوربودیزل که ۳۹۴ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکرد، مرسدس بنز هماکنون قویترین خودروی سواری و دیزلی دنیا را تولید میکند. ژرمنها پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری OM656 موجود در GLE450d 4Matic را ارتقا دادهاند تا حداکثر خروجی آن از ۳۲۵ به ۳۶۲ اسب بخار برسد و گشتاور نیز از ۷۰۰ به ۷۵۰ نیوتون متر ارتقا یابد.
همچنین پیشرانه دیزلی این خودرو در حال حاضر از استارتر/ژنراتور با ۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتون متر گشتاور اضافی سود میبرد. مرسدس بنز برای افزایش حدود ۳۷ اسب بخاری قدرت خودروی خود اقدام به تغییراتی در پیشرانه کرده است و به همین منظور حجم آن از ۲۹۲۵ به ۲۹۸۹ سیسی میرسد. مرسدس بنز GLE450d 4Matic در عرض ۵.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد که نسبت به قبل بهبود یکدهم ثانیهای را نشان میدهد. همچنین سقف سرعت نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. البته به خاطر قدرت بیشتر پیشرانه، کراس اوور بهروز مرسدس پرمصرفتر نشان میدهد و در هر صد لیتر ۷.۵ لیتر سوخت مصرف میکند که سهدهم لیتر بیشتر است.
پیشرانه ۶ سیلندر OM656 مرسدس بنز در سال ۲۰۱۷ و روی S کلاس معرفی شد و به خاطر ساختار فولادی پیستون و بلوک آلومینیومی پیشرانه مشهور گردید. پیستون فولادی در مقایسه با نمونه آلومینیومی مزیت انبساط کمتر در دماهای بالاتر را دارد. همچنین پوشش نانو اسلاید دیوارههای سیلندر باعث کاهش اصطکاک و مصرف سوخت میشود. استفاده از آرایش خطی بجای خورجینی هم باعث شده تمامی سیستمهای کاتالیتیک بهصورت مستقیم در پیشرانه نصب شوند. علاوه بر این، نیازی به مدیریت دمای پیشرانه در زمان استارت هوای سرد وجود ندارد و این امر موجب کاهش مصرف سوخت در مسیرهای کوتاه خواهد شد. با این تفاسیر باید گفت پیشرانه مرسدس بنز کاملاً آماده تستهای هوا سرد در ۱۰ کیلومتر اولیه حرکت بوده و میتواند استانداردهای یورو ۷ جدید را نیز پاس کند.
با نصب مبدلهای کاتالیتیک در نزدیکی پیشرانه شاهد کاهش اتلاف گرمای گازهای خروجی از اگزوز هستیم. پیشرانه موردبحث همچنین از تکنولوژی EGR سود میبرد. OM656 از فرایند احتراقی با نام stepped-bowl سود میبرد و نام آن به خاطر شکل انفجار داخل پیستون انتخاب شده است. چنین فرایندی تأثیر مثبتی روی احتراق دارد و راندمان را بالا میبرد. مرسدس با تولید چنین پیشرانهای از بابت پاس کردن استانداردهای آلایندگی سختگیرانه مشکلی نخواهد داشت. درعینحال باید گفت مرسدس بنز GLE300d 4Matic هم از قویترین پیشرانه ۴ سیلندر دیزلی در خودروی سواری سود میبرد. همین پیشرانه که در GLC جدید نیز وجود دارد با حجم ۲ لیتری خود ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. وجود سیستم هیبریدی استارتر/ژنراتور نیز موجب دستیابی به ۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتون متر گشتاور خواهد شد. خانواده GLE با وجود دو مدل پلاگین هیبریدی دیگر تکمیل میشود. مدل GLE400e 4Matic خروجی ۳۷۶ اسب بخاری دارد که ۳۷ اسب بخار بیشتر از قبل است. مدل GLE350de 4Matic هم اگرچه تغییر زیادی ندارد اما قدرت با افزایش ۳ واحدی به ۱۹۴ اسب بخار میرسد.
Kato
۲۲ بهمن ۱۴۰۱قویترین و صد البته پر خرج ترین…
علی
۲۲ بهمن ۱۴۰۱آلمان فن نیستم ولی بنز را دوست دارم . قدمت و اصالت چیزی نیست که با تبلیغات بشه خرید . عالیجناب بنز . یه جا هست دوتا پادشاه میگنجن تو یه اقلیم اونم صنعت خودروسازیه ، دوتا پادشاه داره یکی فراری یکی هم بنز
Iman1199
۲۲ بهمن ۱۴۰۱صدل البته کم خرج ترین هم متعلق به خود همین مرسدس بنز بوده و هست…
یعنی جنسش جوره هم بادوامدترین و کم خرج ترین رو داشته و داره و هم پر تکنولوژی ترین و پیچیده ترین رو همشون رو باهم داره با بالاترین مهندسی های سطح بالا و بهترین متریال و آلیاژ ها
همین مرسدس بنز آلمان از اروپا بنز کم خرج ترین و بادوام ترین موتور و ماشین رو جهان رو ساخته بود که رکورد دار بیشترین کار کرد رو در جهان داشته و هنوزم داره و فقط مگر امریکایی های اون زمان یا ولوو های سری پی میتونستن با اون رقابت کنن از هر لحاظ
هرچند که الانشم موتور های فوق بادوام و فوق کم خرج رو روی مدل های نظامی برای ارتش ها مثل جی کلاس نظامی
و همچنین کامیون های خودش که میلیون ها کیلومتر کارکرد رو بدون نقص طی میکنن داره که مثل ساعت سوئیسی عین روز اولشون کار میکنن
برای خودروهای لوکس و پرفورمنس هم متناسب با همونها بهترین موتور های دیزلی رو میسازه که اگه همین موتور دیزلی رو با اینهمه تکنولوژی و مهندسی و با این تکنولوژی ها بدین هرکی دیگه بسازه دوام و خرجش خیلی بیشتر از این در میاد پس در هر صورت بهترین و کم خرج ترین هم هست چه مطلق چه نسبی
همون سری اتاق w114 m و سری های بعد از اون مثل سری اتاق تانک دیزلی که هنوزم که هنوزه دارن مثل ساعت کار میکنن و راه میرن و اگه میانگین کارکردشون رو بگیری همه هرکدوم بالای ۵۰۰ هزار کیلومتر و یک میلیون و دو میلیون کیلومتر کارکرد بدون نقص دارن با موتور پلمپ بادوام ترین و کم خرج ترین هستن در سطح بالا و بالاترین سطح با همون بادوامدترین امریکایی ها رقابت میکنن این رو گفتم تا بدونی نظر اشتباه ندی و بیخود هیت نکنی
مانی
۲۴ بهمن ۱۴۰۱موتورهای دیزل مرسدس از نظر دوام شهره جهان هستن
این موتور دیزل که خیلی جدید و پر از تکنولوژیه میشه گفت بی رقیبه
Iman1199
۲۴ بهمن ۱۴۰۱آفرین مانی درسته کاملا درست گفتی
تو موتور های دیزلی مرسدس بنز تو اروپا و جهان در کنار رقبایی مثل مان هم وطن خودش و کامینز امریکا و… حرف اول رو میزنن از هر لحاظ و از همه لحاظ در کل تو همه چیز و هر چیز بخصوص تو موتور های دیزلی
هادی
۲۲ بهمن ۱۴۰۱قوی ترین مال کامینز که 420 اسب قدرت و 1070 نیوتون متر گشتاور داره 6 سیلندر 6.7 لیتری البته مصرف سوختش نمیدونم قطعا باید زیاد باشه
Alan.r
۲۲ بهمن ۱۴۰۱داداش اون واسه خودرو های تجاریه نه خودرو های سواری
فورد
۲۲ بهمن ۱۴۰۱در اینجا منظورش قوی ترین سواری دیزلی هست نه کامیون
هادی
۲۴ بهمن ۱۴۰۱فقط یه نفر فهمید من رم ۲۵۰۰ گفتم
رضا
۲۶ بهمن ۱۴۰۱نسبت به حجم رو در نظر بگیر
زیزیگولو
۲۲ بهمن ۱۴۰۱تو یه دهه گذشته طرفدارای ماشینای سواری دیزلی بیشتر شدن چون بخاطر بالا رفتن قیمت بنزین گازوئیل میتونه مقرون به صرفه تر باشه و بخاطر همین کمپانیای خودروسازی همپای ماشینای بنزینی ماشینای سواری دیزلی هم تولید میکنن که اتفاقاً عده زیادی تو دنیا از این ماشینا استقبال میکنن و این ماشینا رو میخرن …… تو ایران تا الآن ماشین سواری دیزلی تولید نشده ولی یه تعداد خیلی محدود و کم تو این چهار دهه به کشور وارد شده و البته این رو هم بگم که زیرساختایی که واسه تامین سوخت ماشینای دیزلی لازم هستش تو شهرای ایران وجود نداره (مثلاً عرضه گازوییل تو پمپ بنزینای شهرای بزرگی مثل تهران و شیراز و اصفهان)
زیزیگولو
۲۲ بهمن ۱۴۰۱مثلاً تو یه پمپ بنزین که در مرکز یه شهر بزرگ قرار گرفته اگر چهار ردیف نازلهای بنزین هستش حداقل یه ردیفشم نازل گازوییل باشه
Alan.r
۲۲ بهمن ۱۴۰۱🇩🇪The best or no thing 🇩🇪
Hamilton1970
۲۲ بهمن ۱۴۰۱نمیدونم چرا انقدر از دریچه تهویه های وسط داشبورد و دستگیره های وسط GLE و GLS خوشم میاد:)
امیدوارم مرسدس نگهشون داره و تبدیل به نماد SUV ها بشن
ماشین باز
۲۲ بهمن ۱۴۰۱یه جوری میگید مصرف سوختش زیاده انگار XU7هستش 😑😑😑😑😑😑
❤BMW❤
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ولی هنوزم X5 m50d
ازش قوی تره
صادق پور
۲۲ بهمن ۱۴۰۱چرا انقدر قدرت دیزلی ها نسبت به بنزینی ها کمه؟
این قدرت برای بنزینی چیزی نیست
رضا
۲۶ بهمن ۱۴۰۱400اسب برای 3لیتر کمه؟
بعدشم دیزلی ها برای کشش بیشتر به کار میان یعنی همون گشتاور