در مسابقهٔ درگ بین محصولات SRT و AMG، دوج دورانگو هلکت با مرسدس GLS63 و چلنجر دیمن ۱۷۰ و مرسدس EQS AMG در برابر هم قرار گرفتهاند.
AMG و SRT بازوهای پرفورمنس و مشهور مرسدس و دوج هستند که خودروهای بسیار هیجانانگیزی تولید میکنند. حال چهار نماینده از این دو بخش پرفورمنس در برابر هم قرار گرفتهاند تا رقابتی جذاب را شکل دهند. دو خودروی این جمع، شاسیبلندهای بزرگ و بسیار قدرتمند هستند که ابتدا به مصاف هم میرود. در یک سمت میدان، مرسدس GLS63 را با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو میبینیم که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در سمت دیگر هم دورانگو هلکت با نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار دارد که ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. این خودرو با وزن ۲۵۳۰ کیلوگرم، صد کیلوگرم از رقیب آلمانی سبکتر است.
بین این شاسیبلندها دو درگ برگزار میشود که درگ دوم به دلیل شروع همزمان دو خودرو شرایط منصفانهتری دارد. در این درگ، دو خودرو تقریباً همزمان از خط پایان رد میشوند ولی با بررسی تایمها، میبینیم که GLS63 با زمان ۱۲.۳۷ ثانیه، با اختلافی بسیار جزئی از دورانگو با تایم ۱۲.۴۰ ثانیه سریعتر بوده است.
سپس نوبت به رقابت بعدی میرسید یعنی جایی که دو خودرو برخلاف شاسیبلندهای قبلی کاملاً باهم متفاوت هستند. نمایندهٔ مرسدس در این درگ، سدان الکتریکی EQS AMG است. دو موتور برقی این خودرو در حالت عادی ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند که در حالت بوست این ارقام به ۷۵۰ اسب بخار و ۱۰۲۰ نیوتن متر افزایش میابد. رقیب این سدان الکتریکی، قویترین نسخهٔ چلنجر یعنی دیمن ۱۷۰ است. در این ماشین، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ در صورت استفاده از سوخت E85، تا ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، دیمن بسیار قویتر از رقیب آلمانی است درحالیکه با وزن ۱۹۴۰ کیلوگرم، به میزان قابلتوجهی هم سبکتر از سدان ۲۶۳۰ کیلوگرمی مرسدس است.
بااینحال، دیمن ۱۷۰ برای ثبت تایمهای زیر ۱۰ ثانیه، به شرایط خاصی نیاز دارد و در این درگ با هزار متر ارتفاع از سطح دریا و دمای ۱۳ درجه سانتیگراد، نمیتواند تایمی بهتر از ۱۲.۲ ثانیه را ثبت کند. همچنین خودروی حاضر در این رقابت از بنزین معمولی استفاده میکند که قدرت را به ۹۰۰ اسب بخار کاهش میدهد. از سوی دیگر، EQS الکتریکی که تحت تأثیر ارتفاع و دما قرار نمیگیرد، تایم ۱۲ ثانیه را در ۴۰۰ متر به ثبت رساند. علاوه بر این، باید توجه داشت که دیمن ۱۷۰ خودرویی دیفرانسیل عقب است و بنابراین، هنگام آغاز حرکت از حالت سکون روی آسفالت معمولی و هوای سرد، با چالش مواجه میشود درحالیکه EQS به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، خیلی راحت حرکت را آغاز میکند.
مشخصات فنی
دوج دورانگو هلکت | مرسدس GLS63 | چلنجر دیمن ۱۷۰ | مرسدس EQS AMG | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۷۱۰ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار | ۱۰۲۵ اسب بخار | ۷۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۵ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر | ۱۲۸۰ نیوتن متر | ۱۰۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۲۵۳۰ کیلوگرم | ۲۶۳۰ کیلوگرم | ۱۹۴۰ کیلوگرم | ۲۶۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۰۳,۵۹۰ دلار | ۱۴۷,۰۰۰ دلار | ۱۰۰,۳۶۰ دلار | ۱۴۸,۷۰۰ دلار |
Mosafer
۱۵ آبان ۱۴۰۳آخه این دیگه چه نوع درگه
BMZ
۱۵ آبان ۱۴۰۳با حجم کمتر
اسب بخار کمتر
گشتاور کمتر
وزن بیشتر
ولی مهندسی برتر
و برنده آخر
(ناپدری دوج)
SMS
۱۵ آبان ۱۴۰۳یه مقدار جذاب هست
ولی دیمن هم نباید حساس به همه چی برای یک تایم خوب باشه
amirkhanzadeh
۱۵ آبان ۱۴۰۳دیمن کلا ا… که
طرف بخواد یک درگ بره باید کلی مهندسی کنه تا بتونه یک دهم ثانیه کمتر بره ارتفاع آب و هوا
لاستیک مخصوص بنزین مخصوص 🤣🤣🤣
زنده باد مرسدس بنز 🔥🌹
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳بازم میگم، حیف اون جی کلاس که تو پروفایل توعه.
مهدی
۱۵ آبان ۱۴۰۳کلا بنظرم اینا که چپ و راست میگن دوج چلنجر و چارجر اینا همونان که چپ و راست میگن سوپرا و البته که هیچ کتاب آسمانی قرآن نمیشه و همه چیز رو داخلش نوشته و هیچ بحثی هم درش نیست
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳داداش حالت خوبه؟
مهدی
۱۵ آبان ۱۴۰۳جناب طاها حالم کاملا خوبه ، امیدوار بودم با سابقه هایی مثل شما پیام من رو که حاوی موضوع تعصب بدون فکر بود درک کنید
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳آخه کسی چپ و راست نگفت و چلنجر و چارجر،
اون کسایی که شما میگید داستانشون فرق میکنه، اونا از ماشین فقط اسمشو میدونن، فقط هم سوپرا نیست، هر ماشینی که فکر کنید رو میگن.
چنتا رو میشناسم، کنایه به کسی نیست سوء برداشت نشه یه وقت.
Kiarash
۱۵ آبان ۱۴۰۳از عکس داره ابهت میباره همشون خودرو های مورد علاقم هستن ولی مرسدس بنز EQS ای کاش مدل بنزینی هم داشت
A
۱۵ آبان ۱۴۰۳Eqs همون s هست که eq(تمام برقی) شده!
Nismo
۱۵ آبان ۱۴۰۳Mopar or no car
ما که طرفدار SRT هستیم
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۵ آبان ۱۴۰۳زنده باد مک لارن و آلمانی های سنگین وزن
👑😉
AliMOPAR
۱۵ آبان ۱۴۰۳دیمن چه ناز نازی گاز میده.. دیمن معمولی رو آسفالت خیس با توربو اس درگ انداخت اینقدر فاصله نیوفتاد بعد دیمن 170 با این بنز؟ تایم 12؟ اونم از لانچ دورانگو اوکی اوکی😂
آریا
۱۵ آبان ۱۴۰۳دقیقا راننده دیمن انگار اولین باشه پشت فرمون نشسته
Nismo
۱۵ آبان ۱۴۰۳فرض رو میگیریم دیمن به خاطر دیفرانسیل عقب بودنش و نبود پیست مخصوص و این خالی بندی ها شکست خورد
واسه دورانگو دیگه چرا بهانه میارید؟ مگه چهارچرخ نیست مثل مرسدس؟ مگه قدرتش بیشتر نیست؟ گشتاورش بیشتر نیست؟ وزنش کمتر نیست؟ پس چرا اون شکست خورد؟ بذارید بگم چرا چون مهندسی آلمانی رو نداره
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳نیسمو انصافا راننده اش واقعا آشغالی بود، یعنی زیر صفر بود مهارتش.
NGU
۱۵ آبان ۱۴۰۳باریکلا به مرسدس بنز
“بااینحال، دیمن ۱۷۰ برای ثبت تایمهای زیر ۱۰ ثانیه، به شرایط خاصی نیاز دارد”
منظورش از شرایط خاص لاستیک های فرغون،یک کیلو نیم چسب 1 2 3 و خالی کردن 90 درصد باک بنزین ، سوخت هواپیما ، کج نبودن زمین و یه راننده با حداقل 25 سال سابقه ی مسابقات درگه
احمدرضا
۱۵ آبان ۱۴۰۳شما دیگه چه مدل عشق ماشینی هستین؟!
اصلا آدم میمونه چی بگه؟
من نمیتونم حتی از ماشینی که ازش خوشمم نمیاد اینجوری حرف بزنم چه برسه به اینا که مثلا رقیب ماشین مورد علاقمم هستن
عجیبین واقعا
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳احمدرضا جان ایشون عشق ماشین نیست تروله، برا همین کسی بهش اهمیت نمیده.
سوشیانت
۱۵ آبان ۱۴۰۳حتی مقایسه اینا با با دورانگو و دیمون هم خنده داره هر دو محصول دوج با اختلاف پرفورمنس بهتری دارن
Nismo
۱۵ آبان ۱۴۰۳اره دیدیم
اینکه با قدرت بیشتر شکست خوردن خیلی خنده داره
سوشیانت
۱۵ آبان ۱۴۰۳۱.۶۶ و ۸.۹۱🔥
۳.۵ و ۱۱.۵🔥🇺🇲
طبق معمولی بنز این اعداد رو نهایتا تو خواب ببینه😂
سوشیانت
۱۵ آبان ۱۴۰۳۱.۶۶ و ۸.۹۱🔥
۳.۵ و ۱۱.۵🔥🇺🇲
طبق معمولی بنز این اعداد رو نهایتا تو خواب ببینه😂
Nismo
۱۵ آبان ۱۴۰۳اینارو از کجات دراوردی دقیقا؟ همه بلدن این اعداد رو بردارن تایپ کنن
این هم عداد من
1.5 و 7.9🔥
3.0 و 11.0🔥
طبق معمولی خودروسازی چینیِ آمریکا این اعداد رو نهایتا تو خواب ببینه😂
سوشیانت
۱۶ آبان ۱۴۰۳من برای اعدادم منبع دارم سازمان معتبری به نام nhra تو نهایت منبعت چند تا درگ غیر اصولی یوتیوبر ها باشه
راستگو
۱۵ آبان ۱۴۰۳اره کاملا ملوم بود پرفورمنسش
R
۱۵ آبان ۱۴۰۳نکنه برگه nhra دستته؟
حمیدرضا
۱۸ آبان ۱۴۰۳اره اون برگه رو اختصاصی برای سوشی و بقیه دوستان پدال پرینت گرفتن😂
hosen
۱۵ آبان ۱۴۰۳جالبه دیمن با نزدیک هزار اسب قدرت تایم ۱۲.۲ زد!
ینی تایمش با سوپرا mk5 یکیه که یک سومش قدرت داره
Siyavash
۱۵ آبان ۱۴۰۳دیمن ۱۷۰ واقعا مایع ننگ دوج هست..باید ابر و ناه خورشید دست به دست هم بدن آسفالت چسبان درگ.لاستیک جلو فرغونی سوخت سفینه فضایی..لاستیک ها باید گرم گرم شده باشن..راننده فوق حرفه ای. اونوقت ۲۰ بار تست کنن تا یه دفه تایم خوب بزنه..کلا یه شرایط خیلی خیلی مسخر رو باید داشته باشه تا بتونه ۴۰۰ متر رو به سلامت طی کنه…شلبی gt500که اصلا تویه درگ هیچ ادعایی نداره همیشه تایم هایه بهتری میزنه…
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۵ آبان ۱۴۰۳دقیقا سیاوش جان👍👍
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳سیاوش اگه دنبال مایه ننگ باشیم که eqs با او طراحیش مایه ننگه،
دیمن جزو شاهکار های مهندسیه،
من نمیدونم کجا گفته جلوی فرغونی میخواد؟
کلا سه تا پارامتر میخواد، یکی آسفالت درگ، یکی لاستیگ درگ، یکی بنزین E85.
لاستیک درگ که فابریک روشه، این هیچی.
این بنزین E85 رو هم یه جوری میگید سفینه فضایی انگار باید براش 3 ماه تو صف بمونی تا بهت بدن، وقتی میری بنزین بزنی، به جای اینکه نازل E15 رو برداری اون یکی رو برمیداری، الان ماشینای کونیگزگ هم همینن.
یه آسفالت درگ میمونه که اون نباشه راننده ها مثل همین پیرمردی که بالا بود، از 400 متر 200 متر شو هرز میگردونن.
مازیار
۱۵ آبان ۱۴۰۳(دیمن جزو شاهکارهای مهندسیه)
طاها منو به یاد موضوعی انداختی که بخاطرش حسابی خندیدم
یکی دو سال قبل یه نفر که الان رفیقت هست همین جمله رو گفت و بعدش یکی از دوستان امریکایی فن با پروفایل داج اومد و گفت میشه لطفا از داج طرفداری نکنی!!
هموطن عزیز واقعا دیمن جزو شاهکارهای مهندسیه؟
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳الان من میگم شاهکار تو ذهنتون با فراری 458 یا چمیدونم مکلارن F1 و لامبورگینی اونتادور مقایسه میکنید یا فکر میکنید من با اونا مقایسه میکنم ولی نه، وقتی میگم شاهکار نه اینکه مثل اوناس،
ولی در نوع خودش بله.
وقتی رکورد صفر تا صدو جا به جا کرده اونم با ساختار موتور جلو و محور عقب و حتی از برقی های چهارچرخ هم سریعتره، شاهکار نیست؟
اصن تعریف شاهکار از نظر شما چیه؟
سوشیانت
۱۵ آبان ۱۴۰۳آمریکایی فن😂 اون آمریکایی فن هایی که شما میگید همون اروپایی فن های متعصب هستن که با اکانت فیک میان و خودشون رو آمریکایی فن معرفی میکنن کسی هم که راجب مرغ و خروس و اسب صحبت میکنه هم اینا رو باور میکنه
مازیار
۱۵ آبان ۱۴۰۳طاها بگذریم
ترجیح میدم باهاش خوش باشم تا اینکه راجع بهش بحث کنم بخصوص اینکه طرف اومد😄
SRT
۱۶ آبان ۱۴۰۳دقیقا یادمه،اونی که میگی من بودم گفتم لطفا طرفداری نکن(:
مازیار
۱۶ آبان ۱۴۰۳منم یادم بود دوست عزیز منتها نخواستم اسم برده باشم.
ممنون که اعلام کردی
سوشیانت
۱۷ آبان ۱۴۰۳من کامنتت رو ندیدم ولی الان بهت میگم چشم عباس آقا
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۵ آبان ۱۴۰۳اتفاقا این درگ احمقانه یک نکته جالب داره.نکته اینجاست که اگر دوج میخواست یه ماشین بسازه که مثل برقیها یا دو دفها هر جا و هر جور تایم خفن بزنه فقط لازم بود همین سیستم ۴ چرخ متحرک دورانگو رو بزاره روی دیمون.میدونید که چلنجر نسخه ۴ چرخ متحرک هم داره البته با انجین وی۶ و ۳۱۰ اسب.ولی اگر اینکار رو میکرد دیگه دیمون معنی نداشت.شما میتونی یه ربات بخری آماده و باهاش سرگرم بشی یا میتونی برای لذت بیشتر بردن و نقش داشتن تو انجام اون کار بصورت یه پک بخری و سر هم کنی.دیمون همینه لذت خالص یعنی وقتی دوتا دیمون برابر درگ میندازن با هم از خط پایان رد نمیشن برید تو یوتیوب ببینید دیمون حتی میزون باد کردنش تاثیر زیادی تو تایمت داره.نکته بعدی دورانگو هلکته که تایم ۱۱.۵ رو همجا زده حتی بارها لامبورگینی اوروس رو نابود کرده حالا اینا یک ثانیه میزارن روش دیگه از تایم دیمون معلومه
QQ
۱۵ آبان ۱۴۰۳یانکی از بحث تایم یک چهارم مایل بگذریم . نظرت راجع به شتاب ۱.۶۶ چیه ؟ بنظرت زدن همچین عددی منطقیه اونم برا همچین ماشینی ؟ یعنی احتمال نمیدی تبلیغ و جلب توجه باشه ؟
من برام جالبه zr1 میاد با یه فیلم ساده سرعت ۳۷۵ تا رو ثابت میکنه که میزنه حالا این عدد عجیب و غریب ۱.۶۶ چرا دوج هیچکاری برای ثبت رسمیش نکرد که این انتقادا رو بخوابونه ؟
فقط یه مهندس دوج که خودش رو توسعه ماشین کار میکرده این تایم رو زده . باز حداقل میگفتن یه راننده خارج از تیم دوج زده منطقی تر بود . خود دوج ساخته ، خودش ادعای شتاب کرده ، خودشم ثابت کرده !
هیچ نشانی هم از شتاب ۱.۶۶ در هیچ جا نیست اما تا دلت بخاد ویدیو هست که میگه نشدنیه یا تبلیغه
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳یه ویدئو نشون بده که بگه نمیشه؟
دوج اگه بخواد بیاد به انتقادات جواب بده سطح خودشو میاره پایین.
حمیدرضا
۱۶ آبان ۱۴۰۳الان سطح جی ام با نشون دادن تاپ اسپید zr1 پایین اومد؟ اتفاقا کلی احترام برای خودش خرید.
Taha Ayoobi
۱۶ آبان ۱۴۰۳جی ام به قصد تاپ اسپید گیری نرفته بود تو پیست، برای نشون دادن ماشین به رئیس شرکت و تست کلی ماشین بوده که تونستن این رکورد رو هم بزنن.
حمیدرضا
۱۸ آبان ۱۴۰۳عذر بدتر از گناه اوردی که. اونا برای نشون دادن ماشین به رئیس و چندتا تست رفتن و دیدن اینقدر تند میره ولی از همون تند رفتن( کاملا اتفاقی ) فیلم گرفتن و پخش کردن. بعد دوج حاضر نیست حتی یکبار بصورت رسمی توی پیست درگ رکورد گیری کنه و فیلمشو پخش کنه؟ باور کن با همین کار کوچیک ارزش سهامش کلی بالا میاد
datsun
۱۵ آبان ۱۴۰۳کل کائنات رو باید به خط کنی تا ۱۷۰ به تایم مورد علاقه ش برسه،
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳کل کائنات نمیخواد، یه راننده میخواد که دفه اولش نباشه ماشین میبینه.
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳از تو میتسوبیشی میراژ آوردنش تو دیمن 170 معلومه اوردوز میکنه دیگه.
کامران
۱۵ آبان ۱۴۰۳سلام به دوستان خوب سایت پدال ممنون از زحماتتون. ممنون میشم ویدئو کلیپ های دوبله رو بیشتر بزارید .من هر روز به سایت شما سرمیزنم دنبال کننده سایت خوب شما هستم
راستگو
۱۵ آبان ۱۴۰۳برای ثبت تایم زیر10ثانیه به شرایط خاصی نیاز دارد
در این ارتفاع از سطح دریا و 13درجه امکان
زیر12زدن ندارد
همچنین به علت سوخت نامناسب فقط900اسب داره
مسیر حرکت چون چسبی نیس برای دیمن مشکل ساز است
جالبه همه اینام درست شه باز نمیشه
چون جلو فرغونی لازم داره
و بازم نمیتونه بزنه
چون فقط یه راننده تو کل کهکشان میتونه باهاش تایم بزنه
جرمی کلارکسون
۱۵ آبان ۱۴۰۳و باز هم درگ چرت
Atila
۱۵ آبان ۱۴۰۳راننده ای که واسه ماشینای دوج گذاشته بودن اصلا راننده نبود
موقع راه افتادن پدال ترمز رو با پدال گاز اشتباه میگرفت😒😒
فیات مولتیپلا
۱۵ آبان ۱۴۰۳درگ بی ربط تر از این ندیده بودم
Galant.VR4(JDM)
۱۵ آبان ۱۴۰۳چیشد؟
این همون دیمن ۱۷۰ بود؟
اقا ما میگیم شرایط خوب نبود و تجهیزات مناسب رو نداشت اما این تایم دیگه خیلی غیرعادیه
حداقل ضعیفترین تایمش باید 11 میبود نهایت 11.5
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳با این درگ های مزخرف فقط وجهه دیمن 170 رو خراب میکنن.
از 400 متر 200 مترشو با هرز گردی میره، د آخه🤦♂️
فقط ایکاش راننده هارو عوض میکردن، اون موقع بود جی ال اس صفر تا صدو 8 میزد.
پدال جان شما هم یه نگاه به درگ بنداز ببین نتیجه عقلانیه یا نه بعد توی سایت بذار.
سوشیانت
۱۵ آبان ۱۴۰۳طاها همین الان نگاه کن ۹۰ درصد کامنت ها رو میشه با حرف های بچه های مهد کودکی مقایسه کرد پس طبیعیه که پدال هم به خاطر اینا درگ های غیر اصولی بذاره طبق اعداد و ارقام دورانگو ۷ دهم ثانیه شتابش از جی ال اس بهتره حتی جی ال ای هم حریفش نمیشه، وضعیت دیمون هم که مشخصه پر شتاب ترین خودروی جهانه
Nismo
۱۵ آبان ۱۴۰۳کسی که تنها درکش از خودروسازی فقط شتاب و تاپ اسپیده و اطلاعاتش هم محدود به چندتا دونه لینک و چنل یوتوب کودکانه است نباید همچین حرفی رو بزنه
سوشیانت
۱۶ آبان ۱۴۰۳عجب تو خودت همین الان داری از ویدئو یوتیوب دفاع میکنی😂 من میام بر اساس سازمان های معتبر کامنت میدم
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳من هنوز ندیدم کسی صراحتا بگه راننده اش بد نبود چون اگه بگه واقعا دیگه…
ولی بعضی ها یه جوری انکار میکنن انگار درگو ندیدن.
اصن دیمن 170 که به راننده حرفه ای نیاز داره رو بذاریم کنار، دورانگو که دیگه تایم زدن باهاش راحت تر از دیمنه رو چه دلیلی میتونه وجود داشته باشه که تایمش درست در نیومد؟
فقط راننده.
مازیار
۱۵ آبان ۱۴۰۳خوب این یکی هم رانندهاش از بومیان گینه نو بود و تابحال اصلا ماشین ندیده بود
ماشالا خسته نمیشین از بهونه آوری
Taha Ayoobi
۱ آذر ۱۴۰۳خودتو اذیت نکن
MP
۱۵ آبان ۱۴۰۳هر خری تو اروپا و آمریکا دو میلیون دلار تو حسابش داره پا شده مسابقه درگ برگزار میکنه؟!
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳https://youtu.be/WQGrhAp9bZE?si=6aQwnpIr5zpg39NB
درگ اول و سوم رو ببینید تا عمق فاجعه رو تو درگ بالا بفهمید.
یوسفی
۱۵ آبان ۱۴۰۳با توجه به قیمت دیمن وsRT
یوسفی
۱۵ آبان ۱۴۰۳با توجه به قیمت دیمن وSRT را انتخاب می کنم
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳من بدون توجه به قیمت هم اونارو انتخاب میکنم.
Siyavash
۱۵ آبان ۱۴۰۳به نظرم دوج باید برایه دیمن 170 هم یه راننده حرفه ای جزوه آپشن ها بزار مثلا دیمن 170با راننده حرفه ای ۲۰ هزار دلار گرونتر باشه بدون راننده رویه ماشین ۲۰هزار ارزونتر چون خدایش هیچ احدی نمیتونه این تایم های تخیلی که میگن رو بزنن..😁
I99
۱۵ آبان ۱۴۰۳راننده نمیخاد یه تایمر داغون میخاد . خیلی هم راحت تهیه میشه.مثل صفر تا صد رو با ۲ ثانیه اختلاف نشون بده.یا تایم ۴۰۰ متر رو ۵ ثانیه کم کنه.اینجوری میبینی شتاب ۱.۶۶ و ۴۰۰ متر در ۸ ثانیه کاملا حقیقت داره
هرکی هم گفت نه ، میری پرینت برگه تایما رو میگیری با مهر NHRA میدی دستش
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳اشکال نداره که کشور مورد علاقه ات همچین ماشینی نداره، ایشالا میسازه، حالا فشار بخور.
I99
۱۵ آبان ۱۴۰۳فشار رو اونی میخوره که همه کامنت ها رو ریپلای زده و داره از چیزی که وجود نداره دفاع میکنه
سوشیانت
۱۶ آبان ۱۴۰۳تو الان بر اساس کدوم مدرک میگی دوج دروغ گفته
ابوالفضل
۱۵ آبان ۱۴۰۳اون احمق رو از پشت فرمون دوج بردارید
هم با دورانگو هم با دیمن دیرتر لانچ میکنه
و فوق العاده افتضاح لانچ میکنه
حتی لانچ با مک لارن هم افتضاح بود
آخه تایم ۱۲ با دیمون ؟؟؟؟؟؟؟
درگ برقی با بنزینی که از ریشه اشتباهه
اینا اصلا نمیدونن لانچ یعنی چی
مثل اینا که اومدن آزمون رانندگی بدن راه میوفته
Taha Ayoobi
۱۵ آبان ۱۴۰۳حداقل راننده ها رو جا به جا میکردن!!!
AMG
۱۵ آبان ۱۴۰۳من خودم هم طرفدار بنز هستم ولی دیگه واقعا راننده دوج رو باید عوض می کرد . گربه رو پای فرمون می گذاشتند کاربردش بیشتر بود
مهدی
۱۵ آبان ۱۴۰۳یکی از دوستان گفت مهندسی قویتر مرسدس باعث شد با وجود وزن بیشتر و قدرت کمتر سریعتر باشه . یه مورد رو شفاف کنم در مورد استفاده از واژه مهندسی در اینجور مواقع. دوست من هیچ مهندسی عجیب غریبی وجود نداره تکنولوژی گیربکس ها تقریبا یکسان هست و اگر میبینید مرسدس از دورانگو سریعتره به فرض اینکه فاکتورها مثل لاستیک و راننده برابر باشه بدون دلیلش قدرت بیشتر سر چرخ هست … چطور ؟؟ چون احتمالا مرسدس قدرت اعلامی سر چرخ رو اعلام کرده و دورانگو احتمالا سر فلایویل پس اینقدر از واژه مهندسی استفاده نکنید یه جور که انگار چوب حضرت موسی هست
! i M α η δ υ α R
۱۵ آبان ۱۴۰۳مهدی@ …
{{{ تکنولوژی گیربکس ها تقریبا یکسان هست و …
پس اینقدر از واژه مهندسی استفاده نکنید یه جور که انگار چوب حضرت موسی هست … }}}
بدون شرح !!!!!!!!!!!!!!!
مهدی
۱۶ آبان ۱۴۰۳احیانا اگر مخالفتی با حرف من دارید تشریف ببرید گوگل یه سرچ ساده کنید ببینید تفاوت راندمان و اتلاف انرژی گیربکس ها چقدر هست. این تفاوت شتاب در صورت برابر بودن فاکتورهای معلوم مثل وزن و چهارچرخ متحرک بودن و لاستیک و ضریب گیربکس و دیفرانسیل صرفا خروجی موتور هست وگرنه این وسط که دعا و جادو تو مرسدس نذاشتن و مطئنا این مرسدس نسبت به دورانگو توان موتور بیشتری داره
پورمند
۱۶ آبان ۱۴۰۳آقا مهدی حرفتون درسته، به این کامنت گذاران متعصب نهایت ایرانی یا چینی سوار اهمیت ندید.
این افراد بیکاران بدون سوادی هستند که به علاقه خود متکی میباشند.
هنوز مونده این کودک ها به حرف های یه آمریکایی سوار پی ببرن.
Galant.VR4(JDM)
۱۷ آبان ۱۴۰۳دوستان دست بزنید ایشون پورمند باسواد بزرگسال هستن👏🏻👏🏻👏🏻
امیر
۱۵ آبان ۱۴۰۳واقعا من کاری به ماشینا و کشور سازندشون ندارم چون ژاپنی فنم ولی خداوکیلی درگ خیلی غیر اصولی بود، لانج های راننده دوج ها خیلی افتضاح بود انگار تو عمرش ماشین نرونده تقریبا یک ثانیه سر هر درگ دیر تر لانچ میکرد.(آلمانی باز های محترم قبول کنید اینجا یکم نامردی شده 😂)
! i M α η δ υ α R
۱۶ آبان ۱۴۰۳مهدی جان …
شما گفتید که : تکنولوژی گیربکس ها ” تقریبا ” یکسان هست …
اون کلمه تقریبا رو برای ما بازش کنی ممنون میشم …
به هزار روش علمی و غیر علمی میشه در موردش بحث کرد …
اما من در پایین ترین سطح کاربر سایت بودن و با پایین ترین سطح اطلاعاتی فقط شما رو با احترام ارجاع میدم به بررسی داج چارجر سالار ریویوز و آعودی RS7 سالار …
ببیند که سالار به عنوان راننده در رانندگی شهری و اتوبان در تهران در مورد رانندگی با گیرباکس های این دو مکتب متفاوت خودرویی چی میگه …
Nismo
۱۶ آبان ۱۴۰۳مهدیار جان
من متوجه حرف شما شدم تا حدودی
این بنده ی خدایی که میگی رو من نمیشناسم چون کلا یوتوب فارسی نگاه نمیکنم و بررسی های ماشین های موردعلاقم و مطالب دیگه رو کلا به صورت انگلیسی دنبال میکنم
ولی این بابایی که گفتی فکر نکنم اطلاعات کافی رو در این زمینه داشته باشه
گیربکس آئودی و دوج ساخت جفتشون ساخت zf آلمانه یعنی عملا تکنولوژی به کار رفته توشون یکسانه
فقط ضرایب دنده ها و ردلاین و یک سری چیزهای جزئی شون که توسط کارخونه تنظیم میشه شاید با هم فرق داشته باشه
وگرنه از لحاظ تکنولوژی عملا یکی هستن
! i M α η δ υ α R
۱۶ آبان ۱۴۰۳Nismo عزیز …
حرف مهدی عزیز به صورت کلی قابل درکه ، اما به صورت مطلق ، قابل استاد نیست …
روی کره زمین ، این ، جزئیات هستند که تفاوت ها رو رقم می زنند …
من برای پاسخ به مهدی جان ، حتی به مپینگ گیرباکس هم کاری نداشتم ، یعنی با فرض این که دو برند مرسدس و داج ، با دو رویکرد متفاوت ، دو مپینگ جدا برای گیرباکس هاشون نوشتند ، هم کاری نداشتم و منطقیه که این طوری باشه …
اما در باب ZF باید بگم که برای هزار تا برند از چینی گرفته تا ایتالیایی ، با هزار جور قیمت و نیاز ، گیرباکس های متفاوتی از لحاظ تکنولوژی و دوام تولید میکنه …
در رابطه با سالار هم باید بگم ، اونقدری ماشین رونده که بشه در عمل ، به تجربه اش و حرفی که می زنه ، در بالای 60 درصد مواقع ، اطمینان کرد و گذشته از این ها در بررسی چلنجنر 2017 توسط سالار ، رفتار پرخاشگرانه و بعضا عجول و حتی غیر دقیق گیرباکس ( که البته درصدی اش به مپینگ اش بر می گرده و به نیاز رانندگی در آمریکا و بازارهای داج ، که قابل درکه ) چه در رانندگی شهری و چه در رانندگی در اتوبان بابایی ، خودش به وضوح قابل رؤیت هست و ما هم به عنوان تماشاچی از توی ذوق راننده خوردن های پیاپی ، آگاه می شیم …
ارادت …
! i M α η δ υ α R
۱۶ آبان ۱۴۰۳Nismo جان …
حرف مهدی ، به صورت کلی قابل درکه ، اما به صورت مطلق / در عمل ، قابل استاد نیست …
جزئیات همیشه در عمل ، تفاوت ها رو رقم می زنند و تعیین کننده هستند …
در ضمن بگم که همه چیز مپینگ ، نیست و نمیشه همیشه همه تقصیرها رو به گردن مپینگ گیرباکس انداخت …
در عمل کسی مثل سالار ( بر مبنای تجربه اش میشه تا 60 یا 70 درصد به تجربه و حرفش ، اعتماد کرد ) که با هر دو محصول در شهر و اتوبان ، رانندگی کرده ، تفاوت رو درک و اذعان میکنه …
! i M α η δ υ α R
۱۶ آبان ۱۴۰۳قابل استناد …
مهدی
۱۶ آبان ۱۴۰۳دوست عزیز باز کردن نمیخواد فقط یکم فکر کردن میخواد . موتورترند میگه یه گیربکس th350 که واسه ۶۰ سال پیشه بسته به شرایط ۱۰ تا ۱۵ درصد اتلاف انرژی داره که من با تجربه خودم میگم این عدد اشتباه هست و در واقعیت ۲۰ درصده . گیربکس های جدید معمولا ۱۵ درصد هست وقتی یه گیربکس اتومات یک قرن پیش با گیربکس های امروزی ۵ درصد تفاوت راندمان دارن انتظار داری تفاوت گیربکس دوج و مرسدس الان چقدر باشه ؟؟؟
Nismo
۱۶ آبان ۱۴۰۳من هم با شما موافقم مهدی جان
گیربکس مرسدس فقط یه دنده بیشتر داره که عملا تفاوت خاصی ایجاد نمیکنه
جفت گیربکس این ماشین ها هم ساخت آلمانن و از لحاظ تکنولوژی عمده تفاوتی با هم ندارن
توی گیربکس های پیشرفته امروزی اتلاف انرژی به حداقل رسیده ولی حتی بهترین گیربکس ها هم 5 تا 10 درصد اتلاف
انرژی رو دارن
! i M α η δ υ α R
۱۶ آبان ۱۴۰۳با احترام …
شما داری بحث رو به یه سمت دیگه می بری …
اتفاقا باز کردن می خواد …
اون واژه ” تقریبا ” که گفتی رو می خوام برای من بی سواد و بی تجربه ، بشکافی تا من آگاه بشم …
گفتی تکنولوژی گیرباکس ها ، تقریبا یکسان هست …
می خوام ببینم این اختلاف ناچیز تکنولوژی گیرباکس ها دقیقا کجاست و این اختلاف ناچیز تکنولوژی قابل چشم پوشی هست یا نه ؟
نقطه کلیدی بحث ما دقیقا همین کلمه ” تقریبا ” هست …
مهدی
۱۶ آبان ۱۴۰۳دوست عزیز من واقعا دنبال زیربغل مار میگردی؟اصلا ما فرض بر این میگیریم در بدترین حالت ممکن گیربکس دوج ۵ درصد اتلاف انرژی بیشتر از بنز داشته باشه (که اینطور هم نیست)!!! آیا ۵ درصد میتونه ۱۰۰ اسب بخار تفاوت قدرت رو جبران کنه؟؟؟ خیر. در نتیجه با توجه به سنگینتر بودن مرسدس قدرت واقعی موتور مرسدس بدون هیچ تردیدی بیشتره دیگه واقعا جای شک و شبهه که نداره یه حساب سادست
Taha Ayoobi
۱۶ آبان ۱۴۰۳این حرفا مال وقتیه که راننده ها یکی باشه، با این وضع درگ بالا هیچی سر جاش نیست.
! i M α η δ υ α R
۱۶ آبان ۱۴۰۳مهدی جان …
شما جزو معدود دوستان با تجربه و با اطلاعات و فنی ما هستی و حرف شما همیشه برای من ( جزو اون دو یا سه نفر کاربری هستی ، که بی قید و شرط ) سنده …
اما و اما و اما …
در دنیایی که اثبات شده اگر در گوشه ای از کره زمین ، پروانه ای بال بزنه ، در آنسوی دیگر کره زمین ، اثر این بال زدن به شکل آشوب در تغییرات اقلیمی قابل رد گیری هست …
شما چگونه از نوسان عملکرد این دو گیرباکس ، چشم پوشی کردی و صرفا همه چیز رو به قدرت بیشتر سر چرخ بنز GLS ربط دادی ؟
حرف من اینه که حتی عدد ( صفر ) 0 هم توی این دنیا ، به اندازه خودش وزن داره و در رخدادها ، به اندازه وزن خودش تاثیر گذاره …
با احترام ، باید بگم که توی درگ ، حتی وزن محتویات روده راننده هم دخیله ، چه برسه به برند گیرباکس و مپینگش و تکنولوژی سال ساخت و قیمتش و …
! i M α η δ υ α R
۱۶ آبان ۱۴۰۳طاها جان …
آدم حرفه ای توی این درگ های مضحک یوتوبی ، دنبال برنده و بازنده نمی گرده …
صبحت ما سر یه مساله دیگه است …
این که آیا عملکرد گیرباکس ها در بنز GLS و دورانگو ، صد در صد یکسان و بی نوسان و قابل فاکتور گرفتن هست یا نه ؟
تا بشه نتیجه گرفت پیروزی بنز فقط به قدرت سر چرخ بیشتر مربوط بوده ؟
صحبت ما سر میزان نقش گیرباکس هست این وسط …
Taha Ayoobi
۱۶ آبان ۱۴۰۳دقیقا همینطوره که شما میگی، آقا مهدی جزو کساییه که حرفشون سنده، ولی من هم فکر میکنم اینکه دو گیربکس ساخت یه شرکت باشن دلیل کافی نباشه برای اینکه فاکتور بگیریمشون،
باز میگم، من در حدی نیستم که درمورد این چیز ها نظر بدم ولی به نظرم مپینگ گیربکس توی هر ماشین بسته به شرایط خیلی تفاوت داره و تاثیر گذاره.
البته اون فاکتوری که آقا مهدی گفت، یعنی قدرت سر چرخ و سر فلایویل تاثیر بیشتری داره به نظرم.
Taha Ayoobi
۱۶ آبان ۱۴۰۳مهدیار جان من خیلی برام سواله چرا هیچکسی هیچی نمیگه،
شما قبول داری راننده دوج ها افتضاح بود؟
! i M α η δ υ α R
۱۶ آبان ۱۴۰۳نه تنها افتضاح …
بلکه این قدر آماتور ، مثل اینکه یارو بخواد عمدا ، دیرتر لانچ کنه …
در این حد افتضاح …
🤣🤣🤣
نگه داشتن بهترین دور موتور در لحظه لانچ ( درگیر شدن دنده های گیرباکس ) ، سخت ترین کار دنیاست …
این قدر سخته ، که براش تکنولوژی لانچ کنترل رو اختراع کردن که کار راننده راحت تر بشه …
این درگ های آب دوغ خیاری یوتوبی ، فقط بدرد گذران وقت و کامنت گذاشتن و خوش بش با دوستان میخوره …
کسی از اینا چیزی یاد نمیگیره …
طاها جان …
درگ انداختن ، از دریفت زدن ، از دونات زدن و از 8 زدن و از راکفورد زدن و …
بسیار بسیار بسیار سخت تره …
درگستر حرفه ای شدن ، به نظرم حد اعلای تمرکز داشتن و رسیدن به هماهنگی اعصاب و عضله هست …
Nismo
۱۶ آبان ۱۴۰۳طاها: انقدر این درگ بی ارزشه که نتیجش هیچ اهیمتی نداره
من خودم بشخصه برام اهمیت نداره ماشین موردعلاقم ببازه یا ببره چون از عشق من بهش چیزی کم نمیشه
مهم ترین چیز همینه
مهدیار هم کاملا راست میگه
Taha Ayoobi
۱۶ آبان ۱۴۰۳وای خیالم راحت شد، اصلا احساس میکردم سایت مرده، هیچکی هیچی نمیگفت.
بله واقعا انجام دادن بهترین لانچ کار هرکسی نیست.
نیسمو،
دقیقا 👌
برا منم فرقی نداره، به قول تو ما مه طرفدار SRT هستیم.
یه نکته ای فهمیدم اصن، این یارو تو درگ بالا اصلا لانچ کنترل رو فعال نمیکرد انگار، من که اینجوری فهمیدم.
M power
۱۶ آبان ۱۴۰۳متاسفانه هیچ کدوم مورد پسند قرار نگرفت.برم یه دور بزنم برمیگردم