دوجمرسدس بنز

SRT در برابر AMG، درگ دورانگو هلکت و چلنجر دیمن با مرسدس GLS و EQS

در مسابقهٔ درگ بین محصولات SRT و AMG، دوج دورانگو هلکت با مرسدس GLS63 و چلنجر دیمن ۱۷۰ و مرسدس EQS AMG در برابر هم قرار گرفته‌اند.

AMG و SRT بازوهای پرفورمنس و مشهور مرسدس و دوج هستند که خودروهای بسیار هیجان‌انگیزی تولید می‌کنند. حال چهار نماینده از این دو بخش پرفورمنس در برابر هم قرار گرفته‌اند تا رقابتی جذاب را شکل دهند. دو خودروی این جمع، شاسی‌بلندهای بزرگ و بسیار قدرتمند هستند که ابتدا به مصاف هم می‌رود. در یک سمت میدان، مرسدس GLS63 را با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو می‌بینیم که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در سمت دیگر هم دورانگو هلکت با نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار دارد که ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. این خودرو با وزن ۲۵۳۰ کیلوگرم، صد کیلوگرم از رقیب آلمانی سبک‌تر است.

بین این شاسی‌بلندها دو درگ برگزار می‌شود که درگ دوم به دلیل شروع هم‌زمان دو خودرو شرایط منصفانه‌تری دارد. در این درگ، دو خودرو تقریباً هم‌زمان از خط پایان رد می‌شوند ولی با بررسی تایم‌ها، می‌بینیم که GLS63 با زمان ۱۲.۳۷ ثانیه، با اختلافی بسیار جزئی از دورانگو با تایم ۱۲.۴۰ ثانیه سریع‌تر بوده است.

سپس نوبت به رقابت بعدی می‌رسید یعنی جایی که دو خودرو برخلاف شاسی‌بلندهای قبلی کاملاً باهم متفاوت هستند. نمایندهٔ مرسدس در این درگ، سدان الکتریکی EQS AMG است. دو موتور برقی این خودرو در حالت عادی ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند که در حالت بوست این ارقام به ۷۵۰ اسب بخار و ۱۰۲۰ نیوتن متر افزایش میابد. رقیب این سدان الکتریکی، قوی‌ترین نسخهٔ چلنجر یعنی دیمن ۱۷۰ است. در این ماشین، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ در صورت استفاده از سوخت E85، تا ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین، دیمن بسیار قوی‌تر از رقیب آلمانی است درحالی‌که با وزن ۱۹۴۰ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی هم سبک‌تر از سدان ۲۶۳۰ کیلوگرمی مرسدس است.

بااین‌حال، دیمن ۱۷۰ برای ثبت تایم‌های زیر ۱۰ ثانیه، به شرایط خاصی نیاز دارد و در این درگ با هزار متر ارتفاع از سطح دریا و دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد، نمی‌تواند تایمی بهتر از ۱۲.۲ ثانیه را ثبت کند. همچنین خودروی حاضر در این رقابت از بنزین معمولی استفاده می‌کند که قدرت را به ۹۰۰ اسب بخار کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، EQS الکتریکی که تحت تأثیر ارتفاع و دما قرار نمی‌گیرد، تایم ۱۲ ثانیه را در ۴۰۰ متر به ثبت رساند. علاوه بر این، باید توجه داشت که دیمن ۱۷۰ خودرویی دیفرانسیل عقب است و بنابراین، هنگام آغاز حرکت از حالت سکون روی آسفالت معمولی و هوای سرد، با چالش مواجه می‌شود درحالی‌که EQS به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، خیلی راحت حرکت را آغاز می‌کند.

مشخصات فنی

دوج دورانگو هلکت مرسدس GLS63 چلنجر دیمن ۱۷۰ مرسدس EQS AMG
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ الکتریکی دو موتوره
قدرت ۷۱۰ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار ۱۰۲۵ اسب بخار ۷۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۷۵ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر ۱۲۸۰ نیوتن متر ۱۰۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ عقب چهارچرخ
وزن ۲۵۳۰ کیلوگرم ۲۶۳۰ کیلوگرم ۱۹۴۰ کیلوگرم ۲۶۳۰ کیلوگرم
قیمت ۱۰۳,۵۹۰ دلار ۱۴۷,۰۰۰ دلار ۱۰۰,۳۶۰ دلار ۱۴۸,۷۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۰ دیدگاه‌ها

  1. M power

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (423 ديدگاه)

    والا یه دوست امریکایی فنی میگفت .ماشینه خوب ماشینیه که هر کسی داخلش بشینه بتونه براحتی نهایت قدرتو ازش بکشه بیرون ولی نمیدونم چرا در مورد دیمن همچین حرفی نمیزنه

    موافقم 16
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۱۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4744 ديدگاه)

      کی میگفت؟

      موافقم 4
      مخالفم 16
      1. M power

        ۲۲ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (423 ديدگاه)

        طاها جان منظورم شما نبودی
        شما امریکایی فن هستی ولی اینو میدونم باتعصب الکی حرف نمیزنی ولی قبول کن بعضی ها اینجورین

        1. Taha Ayoobi

          ۱ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (4744 ديدگاه)

          ممنونم از شما لطف دارید،
          بله بعضی ها تعصب الکی دارن واقعا.
          البته که ماسل ها داستانشون فرق داره، اینی که آقا ابولفضل هم گفت درسته.

    2. ابوالفضل

      ۱۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (328 ديدگاه)

      M power اون اگر واقعا آمریکن فن باشه باید خوب بدونه که ماسل کارها که قدرت و گشتاور بالا رو به چرخ های عقب میدن
      هرزگردی زیاد تو لانچ و کنترل سخت تو پیچ ها دارن
      هر راننده ای نمیتونه بهترین عملکرد رو ازش بگیره
      تا رانندگی با خودرو برقی تک سرعته که فقط پاتو میذاری رو پدال میره

      موافقم 15
      مخالفم 12
  2. علی

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (823 ديدگاه)

    بنزه دیگه. لامصب عینه بنز می‌ره
    چهره مثل بنزه ….شتاب بنزه ….. قیمتش بنزه …لامصب همه چیش بنزه
    طرف عین بنز داره درگ می‌زاره عین بنز پول خرج می‌کنه عین بنز راه میره
    هر چیزی خوب باشه میگن بنزه. شده یه رفرنس
    100 اسب بخار کمتر
    100 کیلو سنگین تر ولی بازم برنده
    پس بخاطر همینه که شده رفرنس تمام خوبی ها آنچه همه خوبان دارند. تو یک یکجا داری

    موافقم 28
    مخالفم 18
  3. Hossein

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یسری ازین بلاگرا پول تبلیغو میگیرن تا مردم با دیدن این کلیپای فیک جذب یسری ماشینا بشن ، کل دنیا و مقاله های بی طرف نوشتن که فعلا تنها رکورد درگ مال دوج دیمن بوده ، حتی هیترای دوج هم خوب میدونن دوج دیمن الکی نیست ، حتی بدون سوخت اکتان رکوردا درگه

    موافقم 13
    مخالفم 16
  4. ۳۳۳۳۳۳۳

    ۱۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی میخوای با دوج دیمن مسابقه درگ بزاری باید بزاریش روی حالت درگ این تو حالت معمولیش بود اگه میزاش رو حالت درگ نوک ماشین بلند میشد بعد تو یه ثانیه جلو میزد.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. Yahya

    ۱۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه بد بخت دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ انقد قدرت داره که موقع حرکت نوک ماشین از زمین جدا میشه بعد به یه مرسدس بنز ببازه عجیب نیست؟

    موافقم 9
    مخالفم 8
  6. 333364

    ۱۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید قبول کرد یمن یا ماشین های آمریکایی بخاطر قدرت زیاد برای آسفالت ساخته نشدن برای پیست هستن یه بخان تمام قدرتش رو اسفالت استفاده کنند تا ۳۰۰متر فقط هرز میزنه لاستیک

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. محمد هادی رضایی

    ۱۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا برادرای امریکایی فن قبول کنین قبول داریم امریکایی ها خوبن ولی ن اندازه المانی ها حداقل تو شتاب و سرعت

    موافقم 3
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا