در مسابقهٔ درگ بین محصولات SRT و AMG، دوج دورانگو هلکت با مرسدس GLS63 و چلنجر دیمن ۱۷۰ و مرسدس EQS AMG در برابر هم قرار گرفتهاند.
AMG و SRT بازوهای پرفورمنس و مشهور مرسدس و دوج هستند که خودروهای بسیار هیجانانگیزی تولید میکنند. حال چهار نماینده از این دو بخش پرفورمنس در برابر هم قرار گرفتهاند تا رقابتی جذاب را شکل دهند. دو خودروی این جمع، شاسیبلندهای بزرگ و بسیار قدرتمند هستند که ابتدا به مصاف هم میرود. در یک سمت میدان، مرسدس GLS63 را با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو میبینیم که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در سمت دیگر هم دورانگو هلکت با نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار دارد که ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. این خودرو با وزن ۲۵۳۰ کیلوگرم، صد کیلوگرم از رقیب آلمانی سبکتر است.
بین این شاسیبلندها دو درگ برگزار میشود که درگ دوم به دلیل شروع همزمان دو خودرو شرایط منصفانهتری دارد. در این درگ، دو خودرو تقریباً همزمان از خط پایان رد میشوند ولی با بررسی تایمها، میبینیم که GLS63 با زمان ۱۲.۳۷ ثانیه، با اختلافی بسیار جزئی از دورانگو با تایم ۱۲.۴۰ ثانیه سریعتر بوده است.
سپس نوبت به رقابت بعدی میرسید یعنی جایی که دو خودرو برخلاف شاسیبلندهای قبلی کاملاً باهم متفاوت هستند. نمایندهٔ مرسدس در این درگ، سدان الکتریکی EQS AMG است. دو موتور برقی این خودرو در حالت عادی ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند که در حالت بوست این ارقام به ۷۵۰ اسب بخار و ۱۰۲۰ نیوتن متر افزایش میابد. رقیب این سدان الکتریکی، قویترین نسخهٔ چلنجر یعنی دیمن ۱۷۰ است. در این ماشین، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ در صورت استفاده از سوخت E85، تا ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، دیمن بسیار قویتر از رقیب آلمانی است درحالیکه با وزن ۱۹۴۰ کیلوگرم، به میزان قابلتوجهی هم سبکتر از سدان ۲۶۳۰ کیلوگرمی مرسدس است.
بااینحال، دیمن ۱۷۰ برای ثبت تایمهای زیر ۱۰ ثانیه، به شرایط خاصی نیاز دارد و در این درگ با هزار متر ارتفاع از سطح دریا و دمای ۱۳ درجه سانتیگراد، نمیتواند تایمی بهتر از ۱۲.۲ ثانیه را ثبت کند. همچنین خودروی حاضر در این رقابت از بنزین معمولی استفاده میکند که قدرت را به ۹۰۰ اسب بخار کاهش میدهد. از سوی دیگر، EQS الکتریکی که تحت تأثیر ارتفاع و دما قرار نمیگیرد، تایم ۱۲ ثانیه را در ۴۰۰ متر به ثبت رساند. علاوه بر این، باید توجه داشت که دیمن ۱۷۰ خودرویی دیفرانسیل عقب است و بنابراین، هنگام آغاز حرکت از حالت سکون روی آسفالت معمولی و هوای سرد، با چالش مواجه میشود درحالیکه EQS به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، خیلی راحت حرکت را آغاز میکند.
مشخصات فنی
دوج دورانگو هلکت | مرسدس GLS63 | چلنجر دیمن ۱۷۰ | مرسدس EQS AMG | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۷۱۰ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار | ۱۰۲۵ اسب بخار | ۷۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۵ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر | ۱۲۸۰ نیوتن متر | ۱۰۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۲۵۳۰ کیلوگرم | ۲۶۳۰ کیلوگرم | ۱۹۴۰ کیلوگرم | ۲۶۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۰۳,۵۹۰ دلار | ۱۴۷,۰۰۰ دلار | ۱۰۰,۳۶۰ دلار | ۱۴۸,۷۰۰ دلار |
M power
۱۶ آبان ۱۴۰۳والا یه دوست امریکایی فنی میگفت .ماشینه خوب ماشینیه که هر کسی داخلش بشینه بتونه براحتی نهایت قدرتو ازش بکشه بیرون ولی نمیدونم چرا در مورد دیمن همچین حرفی نمیزنه
Taha Ayoobi
۱۶ آبان ۱۴۰۳کی میگفت؟
M power
۲۲ آبان ۱۴۰۳طاها جان منظورم شما نبودی
شما امریکایی فن هستی ولی اینو میدونم باتعصب الکی حرف نمیزنی ولی قبول کن بعضی ها اینجورین
Taha Ayoobi
۱ آذر ۱۴۰۳ممنونم از شما لطف دارید،
بله بعضی ها تعصب الکی دارن واقعا.
البته که ماسل ها داستانشون فرق داره، اینی که آقا ابولفضل هم گفت درسته.
ابوالفضل
۱۶ آبان ۱۴۰۳M power اون اگر واقعا آمریکن فن باشه باید خوب بدونه که ماسل کارها که قدرت و گشتاور بالا رو به چرخ های عقب میدن
هرزگردی زیاد تو لانچ و کنترل سخت تو پیچ ها دارن
هر راننده ای نمیتونه بهترین عملکرد رو ازش بگیره
تا رانندگی با خودرو برقی تک سرعته که فقط پاتو میذاری رو پدال میره
علی
۱۶ آبان ۱۴۰۳بنزه دیگه. لامصب عینه بنز میره
چهره مثل بنزه ….شتاب بنزه ….. قیمتش بنزه …لامصب همه چیش بنزه
طرف عین بنز داره درگ میزاره عین بنز پول خرج میکنه عین بنز راه میره
هر چیزی خوب باشه میگن بنزه. شده یه رفرنس
100 اسب بخار کمتر
100 کیلو سنگین تر ولی بازم برنده
پس بخاطر همینه که شده رفرنس تمام خوبی ها آنچه همه خوبان دارند. تو یک یکجا داری
Hossein
۱۶ آبان ۱۴۰۳یسری ازین بلاگرا پول تبلیغو میگیرن تا مردم با دیدن این کلیپای فیک جذب یسری ماشینا بشن ، کل دنیا و مقاله های بی طرف نوشتن که فعلا تنها رکورد درگ مال دوج دیمن بوده ، حتی هیترای دوج هم خوب میدونن دوج دیمن الکی نیست ، حتی بدون سوخت اکتان رکوردا درگه
۳۳۳۳۳۳۳
۱۷ آبان ۱۴۰۳وقتی میخوای با دوج دیمن مسابقه درگ بزاری باید بزاریش روی حالت درگ این تو حالت معمولیش بود اگه میزاش رو حالت درگ نوک ماشین بلند میشد بعد تو یه ثانیه جلو میزد.
Yahya
۱۷ آبان ۱۴۰۳آخه بد بخت دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ انقد قدرت داره که موقع حرکت نوک ماشین از زمین جدا میشه بعد به یه مرسدس بنز ببازه عجیب نیست؟
333364
۱۷ آبان ۱۴۰۳باید قبول کرد یمن یا ماشین های آمریکایی بخاطر قدرت زیاد برای آسفالت ساخته نشدن برای پیست هستن یه بخان تمام قدرتش رو اسفالت استفاده کنند تا ۳۰۰متر فقط هرز میزنه لاستیک
محمد هادی رضایی
۱۸ آبان ۱۴۰۳بابا برادرای امریکایی فن قبول کنین قبول داریم امریکایی ها خوبن ولی ن اندازه المانی ها حداقل تو شتاب و سرعت