جلوپنجره سادهترین راه برای تشخیص سازندهٔ یک خودرو است. این قطعه بهعنوان عنصر اصلی چهرهٔ خودرو عمل میکند و در بین دریایی از برندهای مختلف، به آن هویت میدهد؛ اما برخلاف چهرهٔ انسان، جلوپنجرههای خودرو با گذشت زمان جوانتر میشوند و مطابق با نیاز خودروهای جدیدتر تکامل پیدا میکنند. مصداق بار این موضوع جلوپنجرههای مرسدس بنز است. این جلوپنجرهها از زمانی که ویلهلم مایباخ اختراع خود یعنی رادیاتور لانهزنبوری را در سال ۱۹۰۰ روی مرسدس PS 35 نصب کرد تا به امروز بسیار تکامل پیدا کردهاند.
جلوپنجره در آن سالها برای حل مشکل خنککنندگی پیشرانههای درونسوز طراحی شد اما در سال ۱۹۳۱، معرفی مرسدس بنز ۱۷۰ همهچیز را تغییر داد. در این خودرو برای اولین بار، رادیاتور بهمنظور محافظت در تصادفات، پشت جلوپنجره نصب شد و حالا جلوپنجره به بخشی از کاپوت خودرو تبدیل شد. این کار باعث شکلگیری جلوپنجرهٔ کرومی نمادینی شد که نهتنها بهعنوان محافظ رادیاتور بلکه همراه با لوگوی ستارهٔ سه پر بهعنوان یک شناسه برای محصولات مرسدس عمل میکرد. از آن زمان به بعد، مرسدس برای چندین دهه به توسعهٔ و تکامل جلوپنجرههای کرومی خود ادامه داد.
در دههٔ ۵۰، این شرکت با ۳۰۰ SL و ۱۹۰ SL جلوپنجرهٔ مستقل جدیدی را معرفی کرد. این خودروها چهرهٔ اسپرتی داشتند و نوار افقی میان جلوپنجرهٔ آنها به یک مشخصه در محصولات بعدی مرسدس تبدیل شد. از سال ۲۰۰۷ نیز مرسدس ارائهٔ طرحهای مختلف جلوپنجره بسته به تیپ خودرو را آغاز کرد. حالا خریداران میتوانستند در C کلاس و E کلاس جلوپنجرهٔ کلاسیک در تیپهای کلاسیک و الگانس یا جلوپنجرهٔ اسپرت در تیپ آوانگارد را انتخاب کنند.
درحالیکه این روزها به عصر خودروهای الکتریکی نزدیک میشویم، جلوپنجرهٔ نمادین را همچنان در دماغهٔ محصولات مرسدس میبینیم ولی حالا عملکردی متفاوت از کاوری برای رادیاتور دارند. مرسدس بنز در خودروهای الکتریکی سری EQ خود از جلوپنجرههایی موسوم به بلک پنل استفاده میکند که سنسورهای مختلف را در خود جای میدهند.
Prpr
۱۵ شهریور ۱۴۰۱بنظرم جلو پنجره میباخ زیبا تره و در خودرو های برقی هم ایی کیو اس
PURIYA
۱۵ شهریور ۱۴۰۱بنز داره خوب پیش میره اینطور که دیدم
GMA
۱۵ شهریور ۱۴۰۱بسی لذت بردیم👌 ممنون
بهراد
۱۵ شهریور ۱۴۰۱پیشرفت بنز واقعا تحسین برانگیزه.
بهنام
۱۵ شهریور ۱۴۰۱اصالت خالص
وحید اسماعیل نسب
۱۵ شهریور ۱۴۰۱به نظر من همش خوبه جز خانواده ای کیو که افتضاهه
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۵ شهریور ۱۴۰۱در برار مرسدس سر فرود بیاورید
مجید
۱۵ شهریور ۱۴۰۱۵۴ و ۲۰۰۷ و ۲۰۱۶ زیباترینن بین اینا
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۵ شهریور ۱۴۰۱همه عالی و زیبا هستن
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۱۵ شهریور ۱۴۰۱جلوپنجره بنس آره تو خوبی
JDM lover
۱۵ شهریور ۱۴۰۱بهترینشون از نظرم sl سال ۱۹۵۴ هست
بقیه هم خوبن
علیرضا
۱۵ شهریور ۱۴۰۱هر چه قدر بنز در طول زمان خوشگل طراحی می کنه ، بی ام و از همون اولش هم زشت بوده مخصوصاً طراحی داخلی تکراری قدیمی خسته کننده
Erfan
۱۵ شهریور ۱۴۰۱این دیگه خیلی نظر یک طرفه ای هست که بخواهیم بگیم بی ام وه از همان اول زشت بوده.
هر دو خودرو سازی در طول تاریخشان فراز و فرود هایی در طراحی داشته اند.
Taha Malek
۱۵ شهریور ۱۴۰۱اصیل پیشرو پدر
ilia2008
۱۵ شهریور ۱۴۰۱به احترام SL 300 کلاهِ نداشته از سر بر می دارم
MASOUD 0099
۱۶ شهریور ۱۴۰۱شاعر میگه :
نیگا استیل گنگو
👌👌👌
واقعاً خیلی زیباست⚡
Reza Waffen SS
۱۶ شهریور ۱۴۰۱الحق که پدر خودروسازی جهانی