مدرسدس-میباخ SL680 مونوگرام به پیشرانه تویین توربوی AMG و طراحی منحصربهفرد خود مجهز میشود.
زیربرند لوکس مرسدسبنز، مرسدسمیباخ، به تازگی و بهبهانه رویداد کوآیل در هفته خودرویی مونتری از جدیدترین محصول لوکس خود به نام SL680 مونوگرام ۲۰۲۶ رونمایی کرد. این رودستر زیبا که بر پایه مرسدسبنز SL توسعه پیدا کرده است، تمرکز اصلی خود را روی راحتی سواری قرار خواهد داد و در این راه، از بهبودهای مکانیکی و طراحی لوکس خود بهره خواهد برد.
بزرگترین تغییر مرسدسمیباخ SL680 در مقایسه با نسخه عادی این خودرو، طراحی آن محسوب میشود. «واگنر»،، سرطراح مرسدس، بههمراه تیم طراحی خود دو نسخه از این خودرو را معرفی کردهاند که یکی «سرخ محیطی» و دیگری «سفید محیطی» نام دارد و همانطور که از نامشان هویدا است، به رنگهای سرخ و سفید مزین خواهند شد. هر چند رنگبندی این دو مدل با یکدیگر فرق دارد اما هر دو از جلوپنجره مخصوص و درخشان میباخ و ستاره سنتی مرسدسبنز روی کاپوت سود میبرند.
از آنجا که این مدل باید نماینده لوکسترین رودستر ستاره سهپر باشد، جزئیات فراوانی در جایجای بدنه آن کار شده است که ازجمله آنها میتوان به رنگآمیزی رزگلد درون چراغ، قاب شیشه کرومی و رینگهای منحصربهفرد مونوبلوک یا چندپره ۲۱ اینچی اشاره کرد. سقف پارچهای این خودرو به الگوی گرافیکی با نشان میباخ مزین خواهد شد؛ خریداران میتوانند از همین الگو در کاپوت سیاهرنگ و سنگکاریشده خودروی هم استفاده کنند تا با طرح سقف هماهنگی بیشتری داشته باشد. تغییرات به عقب خودرو هم رسیده و چراغهای تازه، چهره متمایز سپر و دیفیوزر و اگزوزهای میباخ ازجمله تغییرات این نسخه لوکس به شمار میروند.
مرسدسمیباخ SL680 برای رانندهشدن طراحی شده است؛ پس میتوات انتظار داشت کابینی لوکس و راحت داشته باشد. تمام فضای داخلی این خودرو مانند صندلیها، پنل درها، کنسول مرکزی و… با چرم ناپا به رنگ «سفید کریستالی» پوشیده شده است. فرمان این مدل به رسم همیشگی مرسدسبنز بهشکل متمایز طراحی شده تا ارزش خود را در هر لحظه به راننده یادآوری کند. سازنده آلمانی این خودرو درکنار بهرهوری از چرم، از فولاد ضدزنگ هم کمک گرفته تا هم ظاهر زیباتری را برای کابین تدارک ببیند و هم از استحکام مواد به کاررفته اطمینان داشته باشد.
زیر کاپوت کشیده SL680 مونوگرام یک پیشرانه ۴ لیتری تویین توربوی V8 جا خوش کرده است که توان تولید ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. خروجی موتور از طریق یک جعبهدنده ۹ سرعیت خودکار به هر چهار چرخ فرستاده میشود. خریداران میتوانند از سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب هم نهایت استفاده را ببرند؛ چراکه بهصورت استاندارد در این رودستر تعبیه خواهد شد.
مرسدسمیباخ تاکید کرده که تمام دگرگونیهای ایجادشده در SL بهمنظور فراهم کردن فضایی راحت و دلشنین انجام شده؛ در همین راستا یکبار عایقسازی صدای این مدل را موردوارسی قرار داده و آن را تقویت کرده است. ناگفته نماند که صدای اگزوز کمتر شده و فنربندی هم برای ایجاد تجربهای یکنواخت، نرمتر از قبل شده است. با وجود بهبودهای رفاهی متعدد و طبیعتتر آرامتری که این مدل در مقایسه با SL63 AMG دارد، همچنان میتواند درعرض ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتابگیری را تا سرعت محدودشده ۲۵۶ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.
سازنده مانند بسیاری از خودروسازان دیگر از اعلام قیمت نهایی محصولش خودداری کرده است. نخستین مدلهای SL680 مونوگرام ۲۰۲۶ از نیمهدوم سال آینده میلادی به دست مشتریان ثروتمند مرسدس خواهند رسید. نظر شما درباره این رودستر لوکس چیست؟ آیا مرسدسبنز S کلاس کابریولت را فراموش کرده است؟
ارسلان
۲۸ مرداد ۱۴۰۳بنزم گند زد به اسم و لوگو و طراحی میباخ رفت….
جرمی کلارکسون
۲۸ مرداد ۱۴۰۳خسته شدم از گند زدن های جدید دنیای خودرو بریم هوانوردی داش؟
sinasvj
۲۸ مرداد ۱۴۰۳هوانوردیم بنظرم تا جنگنده های نسل سه و چهار حال میداد الان طراحیای هوانوردیم خیلی بی روح شدن از نظر من
Amirsh
۲۸ مرداد ۱۴۰۳دلیل؟
Mercedes
۷ شهریور ۱۴۰۳همون پرینت لوگو میباخ روی کاپوت خودش جواب دندان شکنی هست واسه کامنتت
ARIAN
۲۸ مرداد ۱۴۰۳انتقاد تند و تیزی میخوام بکنم پس خواهشا به اعضای هیئت مدیره بنز بر نخوره. طراحی فراتر از فاجعه نا هماهنگی در طراحی به بالاترین حد خودش رسیده. این لعنتی یه sl لعنتیه بزک شدس با قیمت ناجوووور و البته قیافه زشت تر مخصوصا جلوش😐 موتور که همونه حتی یدونه اسب هم اضافش نکردن. اسم s680 گزاشتن یه لحظه گفتم شاید 12 سیلندره. این فاجعه الان اومده جای s کلاس کوپه کانورتیبل رو بگیره که چند سال پیش توقف تولید خورد؟؟؟ ماشینی که قراره با رولزرویس رقابت کنه باید طراحی اینتریورش مثل رولزرویس پر از چوب و چرم باشه با یدونه تاچ اسکرین متوسط. این حتی یدوووونهه از اون فاکتورهایی که گفتم رو نداره. مسخره کردن خودشونو
Arshia m3csl
۲۹ مرداد ۱۴۰۳اصلا sl به میباخ بودن نمیاد همیشه اسپرت بوده باید یک گالوینگ بلک سریز با ۵ تا رنگ ازش میساختن با رنگ های آبی آسمونی و قرمز و خاکستری و مشکی و زرد و قدرتش رو میکردن ۶۹۰ اسب بخار و کلی جیر تو داخلش و اجزا فیبر کربن تو بیرونش به کار میبردن و یک فرمون بدون دکمه مثل gt2 rs براش میذاشتن و ازش ۱۰۰۰ دستگاه میساختن این به sl میومد
Mercedes
۷ شهریور ۱۴۰۳چرم و چوب خدا بیامرزه
الان عصر تکنولوژیه
هر موقع اینو فهمیدی به دنیای مدرن سلام و از عصر بریتانیایی خداحافظی کن
قرار نیست رقیب رولزرویس عین رولزرویس باشه ، اونموقع چرا کسی رولزرویس بخره؟ یا بالعکس
جذابیت به همین تفاوت هاست
الان ایفون اپل و گلکسی سامسونگ یکجور هستن؟ نه
gold
۲۸ مرداد ۱۴۰۳اساس کار رو نسبت های اشتباه طراحی شده و بیننده رو خسته میکنه ، حالا رو همون طراحی ناموزون اومدن مدل لاکچری تعریف کردن و خروجی اصلا دلنشین نیست حالا هر چقدر هم کیفیت متریال بالا باشه !
مقایسه کنید با بنز clk GTR یا آستون مارتین ونکوییش ولانته یا مثلا SL چراغ گرد…..
FcmZ
۲۸ مرداد ۱۴۰۳sl همین نسل یکی از خوش تراشترین خودروهای بازاره که تقریبا تمام نظرها بهش مثبته
بعد شما میای میگی نسبت رو رعایت نکرده
راجب این میباخ هم با اینکه شخصا ازش خوشم اومده ولی انگار بین ماشین لوکس و اسپرت نمیدونه کدوم رو انتخاب کنه
𝐀𝐥𝐢
۲۸ مرداد ۱۴۰۳خیلی بیخود شده به نظرم این ظاهر این خودرو باید اسپرت باشه اصلا لاکچری بودم بهش نمیاد
Petrol Head
۲۸ مرداد ۱۴۰۳بسیار زشت …
بسیار بسیار زشت …
بسیار بسیار بسیار زشت ...
BlackWing
۲۸ مرداد ۱۴۰۳یه حالتهایی از مرسدس میباخ ویژن 6 کانسپت توش دیده میشه اما اون ماشین خدای کوپه های کشیدهست که متاسفانه تولید انبوه نشد
ویژن 6 به نظرم حتی از میباخ اگزلرو هم خاص تر بود
جرمی کلارکسون
۲۸ مرداد ۱۴۰۳کاملا موافقم یکی از بهترین کانسپت هایی که ساخته شده
khashayar.
۲۸ مرداد ۱۴۰۳Surprise Surprise ,The King Is Back
BMZ
۲۸ مرداد ۱۴۰۳به نظرم مرسدس کار خاصی نکرده ، انگار مثلا ماشینو داده به گوچی یا لویی ویتون دیزاینش کنن و آرم مایباخ روش بزنن ، میتونست با یک انجین 12 سیلندر خیلی سر و صدا راه بندازه ولی این کارو نکردن و همون انجین همیشگی و معمولی 4 لیتری 8 سیلندر رو روش گذاشتن
داخلش هم اتفاق خاصی نیوفتاده ، ولی به طور کلی قشنگه و شبیه قایق های لوکس (luxury yacht) شده
در ضمن یک اشتباه خیلی بزرگ ، استفاده از پسوند 680 واسه این ماشینه ، در صورتی که این پسوند برای مدل 12 سیلندر مایباخ استفاده میشه ، باید اسمشو یه چیزی مثل sl600 یا sl580 میزاشت
با رولزرویس و بنتلی میتونه رقابت کنه ؟ هرگز! در بهترین حالت احتمالا در کنار آستون مارتین DB12 قرار بگیره اونم از نظر لاکچری بودن نه پرفورمنس
مرسدس میدونه که امروزه ثروتمندان میخوان پولشونو هر جوره خرج کنن تا به چشم بیان ، بنابراین نگرانی خاصی از بابت فروش این ماشین نداره
amir
۲۸ مرداد ۱۴۰۳یه چرخ شاهکاری مثل db12 رو هم به این نمیدم
hosen
۲۸ مرداد ۱۴۰۳کلاس sl باید اسپرت و خشن باشه نه لوکس!
اصلا بهش نمیاد انگار s کلاسه
arvin44
۲۸ مرداد ۱۴۰۳از این ماشین من فقط از رینگاش خوشم میاد وگرنه خود ارم مرسدس تو جلوپنجره یه ابهتی به ماشین میداد الان که حذفش کردن انگار یچیزی کم داره
یوسف
۲۸ مرداد ۱۴۰۳قبل از اینکه تیتر رو بخونم چشمم به عکسش افتاد فکر کردم bmw هست……. واقعا بنز رو به نابودی داره میره.
Mr AR
۲۸ مرداد ۱۴۰۳شاهکار
Arshia m3csl
۲۹ مرداد ۱۴۰۳باید جای این میباخ که با sl خیلی فرق داره و اصلا ارتباط نداره یک نسخه بلک سریز با در های گالووینگ ازش میساختن و با ۵ رنگ خاکستری و مشکی و قرمز و زرد و آبی آسمونی عرضه میکردنش و داخلش هم کلی جیر کاری میکردن تا حس سوپراسپرت بده و قدرتش رو به ۶۹۰ اسب بخار میرسوندن باید sl جدید جای میباخ یک کوپه بلک سریز گالووینگ میشد به روح sl این میخورد واسه نسخه خاص نه میباخ این بلاتکلیفه نه اسپرته مثل sl63 نه لاکچریه مثل s class میباخ