اگر نیازمند سندی محکم برای تغییر صنعت خودرو و حرکت بازار به سمت محصولات لوکس هستید پس این مطلب را با دقت بخوانید. مرسدس بنز به دنبال حذف ۴۳ درصد محصولات پایه خود است و درعینحال میخواهد محصولاتی لوکستر از مایباخ تولید کند. خودروهای ارزانتر و پایه به اندازه کافی سودده نیستند و به همین خاطر ژرمنها بیش از ۷۵ درصد بودجه خود را صرف راضی کردن مشتریانی میکنند که خواهان محصولاتی فوق لوکس هستند. این استراتژی با نام Economics of Desire شناخته میشود. مرسدس بنز به تازگی آمار فروش سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است و AMG و مایباخ رکوردهای جدیدی بر جای گذاشتهاند. در بین محصولات خود مرسدس بنز نیز سدان S کلاس رشد فروش ۴۰ درصدی را نشان میدهد.
این خودروها به همراه G کلاس، EQ و EQS کلاس سطح بالای مرسدس را تشکیل میدهند. این گروه خودروسازی میگوید اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود این دسته از خودروها رشد فروش ۶۰ درصدی را تا سال ۲۰۲۶ خواهند داشت. به زودی یک سری از خودروهای فوق لوکس و انحصاری با نام سری “میتوس” نیز به جمع موردبحث خواهند پیوست. مرسدس چیز زیادی درباره محصولات میتوس نگفته اما تولید آنها محدود خواهد بود و فقط برای مشتریان ویژه و کلکسیونرهای مرسدس بنز عرضه خواهند شد.
علاوه بر این پلتفرم AMG.EA بکار رفته در کانسپت ویژن AMG بخش کلیدی توسعه محصولات سطح بالا خواهد بود. این خودروها به تعداد محدود و با همکاری شرکتهای متخصص تولید خواهند شد. مرسدس همچنین اظهار میدارد به دنبال یافتن راههایی برای رشد اعضای خانواده G است و نمیخواهد فقط به G کلاس الکتریکی بسنده کند. کلاس بعدی محصولات مرسدس با نام Core Luxury شناخته میشود و شامل C و E کلاس و مشتقات آنها خواهد بود. به این لیست باید خودروهای الکتریکی با پلتفرم EVA2 و MB.EA را نیز اضافه کرد. برای شناخته شدن این کلاس شاهد معرفی نسل جدید E کلاس در سال ۲۰۲۳ خواهیم بود.
نهایتاً به کلاس Entry Level محصولات مرسدس میرسیم که در حال حاضر شامل A کلاس، CLA و GLA کلاس هستند. مرسدس در برخی بازارها خودروهای B و GLB کلاس و مشتقات A کلاس شامل نسخههای استیشن و هاچبک را عرضه میکند. هنوز مشخص نیست که کدام خودروها حذف خواهند شد اما از بین هفت مدل موردبحث سه مدل روانه موزه خواهند شد. مرسدس بنز میخواهد با خودرویی جدید تا سال ۲۰۳۰ به برندی الکتریکی تبدیل شود اما این موضوع به شرایط بازار بستگی خواهد داشت. ژرمنها همچنین به دنبال کربن خنثی شدن تا سال ۲۰۳۹ هستند. تغییر استراتژی مرسدس موضوع مهمی است زیرا قبلاً تصمیمات متفاوتی اعلام شده بود. مرسدس به وضوح در حال حرکت به سمت دنیای الکتریکی و خودران است. با تغییر وضعیت بازار برندها مجبور هستند روی مواردی همچون خاص بودن برند و تمایز آن سرمایهگذاری کنند.
GMA
۲ خرداد ۱۴۰۱خیلی ازش خوشم اومد، ترکیب رنگ بدنه هم عالیه
NAVID۰۰۹۸
۲ خرداد ۱۴۰۱اصلاً توجه به اصل موضوع نمیکنید و نظر میدهید !
مرسدس درست میگوید ، سود در تولید خودروهای لاکچری هست و خودروهای اقتصادی بازدهی سودِ کمی دارند که در دنیای امروز با این وضع تورمی که پیش آمده باعث میشه هزینه تولید بالا بره و تولیدات اقتصادی به صرفه نباشه مثل گذشته و اقشار ضعیف هم دیگر نمیتوانند خودرو بخرند چون هزینههای جانبی زیادی پیدا کردهاند و از طرفی ثروتمندان پول سرشاری نصیبشان شده که مشتریهای برندهای لوکس را خوشحال میکند و برای همین هست که اکثر شرکتهای نامداری چون بنز یا رولزرویس یا … دارند نمونههای بسیار گران تولید میکنند !
Aboalfazl demon
۲ خرداد ۱۴۰۱دقیقا نوید جان
یکی از موضوعات بسیار قابل توجه
زیاد شدن ثروتمندان در دنیا در دوره کرونا بود
اگه دقت کنی یواش یواش خودرو های اقتصادی کم میشن
سال گذشته بهترین سال فروش لوکس سازان در تاریخشون بود
مثل رولزرویس . مایباخ . بنتلی . فراری و لامبو و …..
من^_^
۳ خرداد ۱۴۰۱داشتم میخوندم که تو دوره کرونا ضریب کاپیتالیسم بعضی کشورا به نیم/نود و نه و نیم درصد رسیده!
محمد
۲ خرداد ۱۴۰۱کوچک شدن طبقات متوسط در سراسر دنیا و افزایش اقشار مصرف کننده کالاهای کیفی و لوکس، جهت بازارها در تمام حوزهها را تغییر میدهد،
اقشار ضعیفتر که متاسفانه مصرف کننده خیلی از کالاهای تولیدی نیستند و ثروتمندان جدید یا بیشتر ثروتمند شدگان قدیم ، ترند شرکتها و محصولات آنها را تعیین میکنند.
AMANTE
۲ خرداد ۱۴۰۱به نظرم مرسدس بنز دیگه مثل سابق نیست و بیشتر دنبال افزایش فروش با بیشتر کردن محصولات اش به خصوص در بخش لوکس ها هست. نمومه اش همین میباخ که قبلا یک برند جدا و لوکس بود ولی الان با مرسدس کاملا ترکیب شده.
ارین صاحب جمعی
۲ خرداد ۱۴۰۱برادر چیش مثل سابق نیست دنبال کیفیت نیست که هست دنبال کیفیت نیست که تجمل میباره از ماشیناش دنبال تکنولوژی نیست که هست فروش هم خیلی مهمه و زحمات اون شرکت رو نشان میده
مازیار
۲ خرداد ۱۴۰۱این چه نقدی هست؟
نه فقط مرسدس بلکه تمام کمپانی ها در تمام زمان ها بدنبال افزایش فروش با بیشتر کردن محصولاتشون هستن
چه با ورود بیشتر به بخش لوکس سازی توسط مرسدس که اتفاقا زمینه خوبی هم براش داره، چه ورود به بخش اس یو وی سازی توسط فراری و لامبورگینی و حتی احتمالا کوروت که اتفاقا هیچ زمینه ای هم براش ندارن
و در اینجا اون کمپانی قابل تحسینه که تغییر در هر زمینه ای همراه با حفظ کیفیت کارش باشه و در این مورد گمون میکنم که مرسدس کار رو درست انجام میده
AMANTE
۲ خرداد ۱۴۰۱مازیار
نگفتم افزایش فروش خوب نیست، منظورم این بود که افزایش فروش با تولید چندین و چند مدل مختلف برای یک کمپانی لوکس ساز جالب نیست.
شما قبلا یک ماشین فوق لوکس میخواستی از مرسدس یا باید سراغ اس کلاس میرفتی یا میباخ که میباخ لوکس تر و خاص تر بود.
الان مرسدس میخواد از هر مدل بالارده ی خودش یک مدل میباخ درست کنه و توی الکتریکی ها هم همین و همینطور میخواد چندین و چند مدل ماشین الکتریکی و غیر الکتریکی دیگه درست کنه که این باعث شلوغ شدن مدل ها و سخت شدن انتخاب برای خریدار میشه.
مازیار
۲ خرداد ۱۴۰۱خوب نظرها متفاوته
و به نظر من اگه بقول شما از هر مدل بالا رده یه می باخ درست کنه میتونه جالب باشه چون اینطوری طیف خریداران هر مدل متنوع تر میشه و این به اولویت اول مدیران و سهامداران نزدیک تره
بعنوان مثال براحتی میشه پیش بینی کرد که خریداران جی واگن قطعا از یه جی واگن می باخ استقبال خوبی خواهند کرد
کیانوش
۳ خرداد ۱۴۰۱مرسدس همیشه نسبت به رقیباش که بی ام و و ائودی هستن تو کلاس های بشتری حضور داشته مثلا جی کلاس که یکی از سود ده ترین خودروهاشه نه بی ام و نه ائودی رقیبی واسش ندارن یا اس ال اس و خود اس ال و ای ام جی جی تی و حتی cls اینکه بخواد محصولات جدیدی تولید کنه که رقیباش تا الان تولید نکردن کجاش بده که میگی مرسدس دیگه مثل قدیم نیست قدیم هم همینجور بود بعضی از کلاس هارو خود مرسدس شروع کرده
ممد ژانگولر
۲ خرداد ۱۴۰۱داداش اینو همیشه آویزه گوش کن به عنوان تجربه
وقتی مرسدس میخری فقط آپشن نمیخری
در اصل داری کیفیت و اعتبار میخری
ماشینای خوشگل و زیبا و پر آپشن کم نیستن تو دنیا
ولی مرسدسو بیشتر روی کیفیت ساخت حساب کن هر چند که ماشیناش تقریبا همه چی کامله
TML BN
۲ خرداد ۱۴۰۱همین نکته فرق ماشین های چینی با مرسدس بنزه
TML BN
۲ خرداد ۱۴۰۱وای یکی بیاد منو بگیره ولی انگار دنیا داره عوض میشه رشد ۴۰ درصدی فروش S کلس؟
کاش در ایران همچین اتفاقی بیوفته
و اون کانسپت suv چرا انقدر یک جوریه
و اونطور که من فهمیدم مرسدس میخواد خودرو های ارزونش رو توقف تولید بده؟؟؟
محمد
۲ خرداد ۱۴۰۱الام محصولات شکرت های غیر لوکس مقدار زیادی از تقاضای بازار رو تا مین میکنه.
مثلا راو ۴ رو بجای GLB میشه خرید .درسته میزان چرمش کم تره ولی خرجش کم تره و شاید اون حد از لوکس بودن GLB تفاوت خواصی برای مصرف کننده روزانه عادی نداشته باشه. یا لکسوزNX شاید موتور هاش محدود باشه ولی خیلی عالیه.
مثلا النترا به کیفیتC CLASS نیست ولی آپشن هایی داره در حدC CLASS های ۶سال پیش مثل ترمزرخودکار یا سرد کن هزینه نگهداریش هم بسیاررپایینه والبته کیفیتش هم بسیار بالا رفته.
خلاصه بنز رو کسی میخره که میگه
یا بهترین یا هیچ.
امیرشایان فرازی
۲ خرداد ۱۴۰۱اون عکس آخریه
میخوان اس ال مایباخ بزنن؟؟
Alan.r
۲ خرداد ۱۴۰۱به نظر من کار خوبی میکنن هم فروششون بالا میره هم کیفیت محصولاتشون
حسین
۲ خرداد ۱۴۰۱سلام
بنز ، همیشه جذاب بوده و هست.
کیفیت طراحی، تکنولوژی، ایمنی و……..
هنوز مرسدس های ۷۰ سال قبل رو تو بعضی از خیابونا میشه دید.
مرسدس های گازوییلی و بنزینی
دنیایی از خاطرات
فقط تاسف من از این هست که چرا هیچ وقت تو کشور ما خودروهای آلمانی برای تولید ( همون مونتاژ) انتخاب نشد بااینکه از ماشین های فرانسوی به مراتب بهتر بودند
قاطر فروش
۲ خرداد ۱۴۰۱همه جای دنیا مردم دارن پولدار تر میشن
ما تو صف روغنیم
علی جردن
۲ خرداد ۱۴۰۱بنازم به پورشه که نه AMG داره نه باراباس نه میتوس چیتوز داره نه میباخ داره توی همه ی مدل های پورش می شینی اشک شوقت رو درمیاره یه تبسم ریز می کنی
علی جردن
۲ خرداد ۱۴۰۱از این همه تنوع فقط سرگیجه میگیریم مثلا C amg داشته باشیم بازم از ته دل راضی نیستیم یه چشمونم دنبال C brabus می گرده منظورم این بود✅
aliakbarkhoei
۳ خرداد ۱۴۰۱و همین موضوع هم موجب افزایش فروش شرکت میشه.
Jdm باز
۲ خرداد ۱۴۰۱هیکاش مشخصات بیشتری ازشون میداد ، شاید برای اینکه این محصولات متفاوت تر بشن با برابوس همکاری کنه و قدرت موتوراشون رو افزایش بده
Philipp
۲ خرداد ۱۴۰۱این روند با رکورد جدید رولزی و همچنین افزایش فروش 2000 درصدی بنتلی کاملا علنی شده و تصمیم مرسدس هم کاملا منطقیه
منتها توی این کلاس خریدار به طراحی ماشین هم توجه بسیار ویژهای می کنه که برای جناب واگنر و مرسدس خبر بسیار بدیه و باید رفعش کنن چون اینجا مشتری به اجبار نیازش به خودرو چشم از روی برخی پارامترها نمیبنده
در مورد کلاس های حذف شدنی هم:
حذف CLA و Bکلاس که بخاطر فروش افتضاحشون قطعیه (درضمن نسل فعلی Bکلاس مال 2015 هست که همین آپدیت نشدنش هم این رو تایید می کنه)
سومی هم بنظرم یکی از این دو اتفاقه:
یا Aکلاس سدان حذف میشه (نسخه هاچبک استقبال بی نظیری داشته)
یا GLA و GLB ادقام میشن
که بشخصه اولیو محتمل تر میدونم